Nog meer mensen met flinke bruikgriep?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:43

Boras schreef:
Is het dan altijd buikgriep of misschien de omikron variant van het corona virus? Want één van de bekende symptomen daarvan zijn gastro-intestinale klachten: diarree, braken en buikpijn

Ik ben benieuwd of mensen zich wel laten testen met deze klachten.

Hier binnen 8 weken nadat we corona hebben gehad. Met corona hadden we alledrie positieve zelftesten. Nu meerdere zelftesten gedaan en negatief.

Waar de kinderen met corona amper ziek waren of snel fit waren lijken ze hier een stuk langer ziek van en zieker van.

Ik denk echt dat dit de andere kant is van al die maatregelen. Die golf van het rs-virus was hier ook aan te wijten.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 28-03-22 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:44

SusanH schreef:
Als men verwacht dat mensen met dergelijke klachten gaan testen dan mag daar wel duidelijker over gecommuniceerd worden. Iedereen die ik ken die de omicron variant heeft gehad heeft verkoudheidslachten. En idd buikgriep achtige verschijnselen kunnen voorkomen bij corona. Maar altijd in combinatie met andere klachten zover ik weet. En testen is een advies nu, geen plicht.

Daarbij, het is bekend dat keelontsteking, buikgriep, gewone griep en zware verkoudheid nu rond gaat. Komt omdat we allemaal 2 jaar minder contact hebben gehad en ons immuunsysteem weer moet wennen aan het onder de mensen komen even simpel uitgelegd.

Testen is al 2 jaar een advies is nooit een plicht geweest.

Maar dit zijn typische omikron klachten ja ik zou een testje doen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:47

Dat klopt. Isolatie nav een positieve test is nu een advies geworden en niet meer verplicht. Tenminste ik meen dat dit eerst echt een verplichting was.

Ik denk echt dat we weer in contact moeten komen met virussen om weerstand op te bouwen. En gewoon enkel even wat voorzichtiger moeten zijn met de kwetsbaren.

Ik meen gelezen te hebben dat de variant waartegen de griepspuit is gegeven niet de heersende variant is? Dat speelt miss ook mee.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 28-03-22 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:48

Vayo schreef:
Dat klopt. Isolatie nav een positieve test is nu een advies geworden en niet meer verplicht. Tenminste ik meen dat dit eerst echt een verplichting was.

Nee nooit geweest. Altijd een advies geweest. De enige wettelijke verplichting was quarantaine, anders dan isolatie, als je terugkeerde uit een risico gebied.

Ik weet niet waar mensen het vandaan halen de regels nu anders zijn maar dat is dus niet zo.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:48

Ik vind het geen typische omicron klachten met wat ik hier in de omgeving hoor. Zijn ook geen klachten die in het eerste rijtje met symptomen staan.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:51

Nou ja vooral door onduidelijke communicatie. Net als bezoek. Op de ene website van de overheid stond het als zijnde advies. Op de andere werd het gecommuniceerd als verplicht. Ik vond het vaak onduidelijk.

Hier overigens met omikron (ga er vanuit dat wij deze gehad hebben) de jongste wel een dag flink moeten overgeven. Maar verder vond ik het weinig buikgriep.

Veel die ik ken hebben zelftesten gedaan en die waren toch negatief.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:01

SusanH schreef:
Ik vind het geen typische omicron klachten met wat ik hier in de omgeving hoor. Zijn ook geen klachten die in het eerste rijtje met symptomen staan.

Mee eens hoor. Ik heb zowel de eerste als de omicron variant gehad en bij beide heb ik deze klachten niet gehad. Gewoon een buikgriepje, heftig buikgriepje maar niets meer dan dat.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:04

Ik vind testen uberhaupt vreselijk. Ik ben vrij simpel: ben ik ziek of verkouden dan blijf ik thuis tot ik beter ben. Ik zal vast ergens corona hebben gehad. Maar meestal als ik verkouden ben is het toch zo erg dat ik me te beroerd voel om te gaan werken. En ik ben er zo eentje die altijd gewoon compleet uitziekt ipv half hersteld naar werk gaat. Ben je ten eerste sneller beter en ten tweede hebben ze meer aan je als je eenmaal weer op werk bent. Ik ben ook echt niet te genieten op werk als ik nog niet helemaal beter ben :')

Ik denk nu ook dat Corona langzaam bij de maatschappij zal gaan horen zoals de griep dat nu ook doet. We moeten inderdaad gewoon weer wat meer buiten komrn en onder de mensen komen om weer een immuunsysteem op te bouwen. Sinds september ga ik naar dagbesteding wat op een kinderboerderij is. Ik ben sinds september 3 keer ziek geworden. En of dat nou Corona is of niet boeit me niet. Wat ik wel weet is dat ik geen 3 keer in een half jaar ziek hoor te zijn :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 14:21

Nouja mijn enige klachten zijn buikpijn, diarree en overgeven. Verder nergens last van, ja hoofdpijn rugpijn, nekpijk van het liggen de hele dag. :')

Anoniem

Re: Nog meer mensen met flinke bruikgriep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:24

Tja hier in de omgeving gaat dat ook rond en die mensen testen allemaal positief :) dus het is net welke naam je er aan geven wil natuurlijk. Maar denken dat corona alleen maar verkoudheid is, is niet waar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:43

Dat zegt ook niemand hier. Maar puur en alleen buikgriep klachten komt weinig voor. Er zitten vaak ook verkoudheidslachten bij. En testen bij klachten worden ook alleen verkoudheidslachten mee bedoeld, dat is wat steeds gecommuniceerd wordt. Er heerst op dit moment ook veel griep, buikgriep ed.

Heb zelf corona gehad, en toen ik koortsvrij was na 1 week heb ik nog 2 weken buikgriep achtige verschijnselen gehad. Maar dus pas toen ik de hele rits aan andere corona klachten gehad had.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:03

Spenk schreef:
Tja hier in de omgeving gaat dat ook rond en die mensen testen allemaal positief :) dus het is net welke naam je er aan geven wil natuurlijk. Maar denken dat corona alleen maar verkoudheid is, is niet waar.

Ik heb niet de indruk dat dat hier gesuggereerd wordt, ik snap je graag een ander woorden in de mond legt maar hou het liever bij de feiten.

Er zullen vast mensen zijn die positief testen bij diarree, maar er zijn ook mensen die positief testen terwijl ze een gebroken arm hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:10

Tazzey schreef:
Spenk schreef:

Ik heb niet de indruk dat dat hier gesuggereerd wordt, ik snap je graag een ander woorden in de mond legt maar hou het liever bij de feiten.

Er zullen vast mensen zijn die positief testen bij diarree, maar er zijn ook mensen die positief testen terwijl ze een gebroken arm hebben.

Het zijn gewoon klachten die bij corona vermeld staan? Dat zijn gewoon feiten. Een gebroken arm staat daar niet bij.

Het is een officiële klacht bij corona diarree, overgeven en misselijkheid. Dus ik snap je suggestie niet dat het klachten zijn die totaal niks met corona te maken hebben net als een gebroken been.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:13

Ons hele werkplek (60 man) heeft net corona gehad en geen van allen had buikklachten.

Nu wel 2 man kwijt aan griep, negatief getest en inderdaad meer klachten als buikpijn, diarree en koorts dan verkouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:15

Het enige dat meerdere mensen aangaven is dat het ook corona kán zijn. Niet dat het per definitie corona is. Het kan ook helemaal geen corona of buikgriep zijn maar een lichte voedselvergiftiging bijvoorbeeld. Resultaat is allemaal hetzelfde, uitzieken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:16

Spenk schreef:
Het enige dat meerdere mensen aangaven is dat het ook corona kán zijn. Niet dat het per definitie corona is. Het kan ook helemaal geen corona of buikgriep zijn maar een lichte voedselvergiftiging bijvoorbeeld. Resultaat is allemaal hetzelfde, uitzieken.

Daarom blijf je ook thuis toch?
Al ken ik ook niemand die voor zijn plezier met buikgriep op het werk gaat zitten. :))

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 15:27

Nou net getest: Zoals verwacht negatief.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:37

Spenk schreef:
Vayo schreef:

Nee nooit geweest. Altijd een advies geweest.

Ik zat al te wachten op deze reactie van jou :D Ik vind het wel knap hoe volhardend je bent met het overbrengen van deze boodschap!

Hier geen buikgriep gelukkig, maar wilde je wel even beterschap wensen TS (en de rest). Daar kan je je echt ontzettend slecht door voelen :(:)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 15:45

Bedankt voor alle beterschaps wensen!

Ik voel mij er ook inderdaad heel naar door! Gelukkig vandaag nog niet overgegeven maar wel komt alles er nog steeds via de achterkant uit. Verder weet ik mijzelf geen houding meer te geven, liggen doet pijn omdat ik dat al zoveel heb gedaan maar voor zitten voel ik mij weer te slap. Het voelt echt als een enorme ellende.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:49

Heel veel buurtkindjes hebben het en het eerste kind thuis nu ook.. wachten op nr 2.. en ik hoop dat het ons bespaard blijft :=

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:55

Mijn dochter had inderdaad corona mét flinke buikklachten, maar verder horen we dat weinig hier in de omgeving. De zelftest was positief, de test bij de GGD (één of twee dagen later) was ook positief. En dus een herstelbewijs ;)

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:56

Ik heb wel een zelftest gedaan. Ook omdat ik nog steeds corona vrij ben. Deze was negatief. Dus gewoon ouderwetse buikgriep.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 09:05

Ik voel mij opzich wel wat minder ziek, maar ben nog wel gruwelijk aan de race en daardoor natuurlijk ook erg zwak! Hopelijk gaat het snel over want ik heb zoveel te doen en ik kan niks. :(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 08:08

Sinds gisteravond aan de dunne... hele avond door op de wc gezeten en nu nog steeds.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:45

Beterschap Purny. Ik ben nu bijna een week verder en heb nu voornamelijk in de nacht maagpijn. Heel storend.