Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PoelieWoelie

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 12:21

Goedemorgen!

Wat grappig om te zien dat iedereen hier 'wat ouder' is!

Ik had maandagochtend wat dingen getild (keurig in de bouwmarkt en Tuinland aan het personeel gevraagd of ze alles op m'n karretje en in de auto konden zetten, maar niet aan gedacht dat ik alleen stond in de winkel en dat ik het er zelf uit moest krijgen :+) en toen ik later naar de wc ging had ik lichtroze afscheiding. Nou echt, m'n hart zat in m'n keel hoor. Maar een uur later was het alweer over gelukkig en tot nu toe niks meer. Maar ik vind het toch wel spannend hoor, nu echt aftellen tot de echo, nog 5 dagen en dan ben ik weer gerust!

@_AB_: Dapper van je! Gaat het een beetje goed met werken?
@Medea: Dankjewel! Wij hebben het beide keren ook direct aan de familie verteld hoor, ik snap niet hoe mensen dat 12 weken voor zich kunnen houden :P
@J0anieke: Wat vervelend zeg die eerste keer! Had je dan eigenlijk niet door dat je zwanger was?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:33

_AB_ schreef:
Goedemorgen!
Hoe is het met iedereen?
Io ben weer eens misselijk wakker geworden, maar wel braaf aan het werk gegaan. Ik werk in de thuiszorg, en kan niet zomaar tegen m'n cliënten zeggen: zoek het maar uit

Hier goed, maar ik slaap wel slecht. Wordt meestal rond 1 of 2 uur wakker (lig er dan al om 21:15 uur in) en lig dan lang wakker. Onhandig.. mijn wekker gaat om 5:45 uur.

Wat vervelend dat je misselijk wakker wordt. Vind je het soms lastig om te combineren met je werk? Moet je je wel eens ziekmelden wegens de zwangerschap?

Ik heb gelukkig nu een kantoor baan met nog deels thuiswerken, maar ben wel gevraagd om op mijn oude groep in te vallen in de zomer (gehandicaptenzorg), vind ik super leuk, maar wel aangegeven dat ik misschien niet alles kan doen dan :')

@Poeliewoelie, ik zou het nog heel makkelijk lang voor me kunnen houden. Heb ook echt niet bij iedereen de behoefte om het te gaan vertellen. Vooral mijn werkgever reageerde niet echt leuk, dus heb ook gewacht met het vertellen aan collega's, dat doe ik morgen omdat we aan de slag moeten met de caseload (nieuwe collega's, nog een verlof etc) en dan is het wel handig om te weten dat ik niet al te veel extra's kan gaan betekenen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:45

Zal zo even antwoorden hoor, heb nu bouwlui in huis. Dat kon er ook nog wel even bij, zo tijdens de zwangerschap

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:51

Ik heb me gelukkig nog niet zoek hoeven melden op werk! Hoop dat dat ook zo blijft...
Gisteren wel bijna over m'n nek gegaan omdat de kat overgaf voor mijn neus en ik het wel op moest ruimen omdat mijn vriend niet thuis was.
@ Laura: Wel even schrikken dan zeg! Gelukkig was het snel weer over!
@ Anne: lastig dat je zo slecht/kort slaapt! Wel echt een zwangerschaps kwaaltje :(

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 15:48

PoelieWoelie schreef:
Goedemorgen!

Wat grappig om te zien dat iedereen hier 'wat ouder' is!

Ik had maandagochtend wat dingen getild (keurig in de bouwmarkt en Tuinland aan het personeel gevraagd of ze alles op m'n karretje en in de auto konden zetten, maar niet aan gedacht dat ik alleen stond in de winkel en dat ik het er zelf uit moest krijgen :+) en toen ik later naar de wc ging had ik lichtroze afscheiding. Nou echt, m'n hart zat in m'n keel hoor. Maar een uur later was het alweer over gelukkig en tot nu toe niks meer. Maar ik vind het toch wel spannend hoor, nu echt aftellen tot de echo, nog 5 dagen en dan ben ik weer gerust!

@_AB_: Dapper van je! Gaat het een beetje goed met werken?
@Medea: Dankjewel! Wij hebben het beide keren ook direct aan de familie verteld hoor, ik snap niet hoe mensen dat 12 weken voor zich kunnen houden :P
@J0anieke: Wat vervelend zeg die eerste keer! Had je dan eigenlijk niet door dat je zwanger was?

Nou met 27 voel ik me ook wel heel jong hier.. :') Ik zit ook in een whatsapp groepje van een ander forum, daar zitten wel wat jongere mensen in ook.
En wat vervelend zeg! Kan me voorstellen dat dat schrikken ik. Wel fijn dat de echo al zo snel is!
En nee ik had niet door dat ik zwanger was. Op de 1e dag van bloeden was de test ook negatief. Pas op dag 4 kon ik een duidelijk streepje zien (en dat was dan middenin m'n cyclus, rond dag 16 :? ). In totaal heb ik ongeveer 9 dagen gebloed denk ik (en mijn normale menstruatie is meestal 3 dagen). Ben toen naar de verloskundige geweest, daar was niks (meer?) te zien op de echo. Gezien mijn cyclus normaal erg regelmatig is (slikte de pil al langer dan een jaar niet meer), het bloed en de positieve test mocht ik wel uitgaan van een erg vroege miskraam en rekenen ze deze zwangerschap ook als 2e zwangerschap.

@Anneert dat slecht slapen en gebroken nachten herken ik. Heb ik tussen week 6 en 10/11 ook erg last van gehad. Gaat nu gelukkig wel weer iets beter.
Op dit moment sta ik ook nog 25% ziekgemeld. Vanaf week 6 was dit 50%. Wilde komende week weer naar full time gaan, maar dat is nog iets te ambitieus ben ik bang..

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 16:44

Ik kan echt niet wachten tot de echo, net weer een beetje lichtroze afscheiding.. Ik ben echt bang dat het weer is zoals de vorige keer, dat begon ook in week 10. Hè bah, ik vind dat wachten echt naar..

Heb net de verloskundige praktijk gebeld maar die zijn alleen bereikbaar voor spoedgevallen. Maar eigenlijk weet ik ook wel wat zij gaan zeggen. 'Kijk het even aan, het hoeft niks te betekenen.'

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 21:13

Hè bah PoelieWoelie, 5 dagen wachten voelt dan heeeel erg lang... ik duim voor je dat je straks een mooi kloppend hartje op de echo ziet! J0anieke, jij hebt ook al best wat voor je kiezen gehad zeg. Hopelijk voel je je snel wat fitter.

Wat leuk trouwens dat de groep in 2 dagen flink gegroeid is! Ik zal me dan ook nog maar iets uitgebreider voorstellen :D Mariëtte, 28 jaar, wonend in de provincie Groningen, samen met man en hond. Ook nog wel actief in de paarden, maar zeer recreatief :P

Gisteren hadden we de eerste medische echo (bij 14+2), gelukkig leek alles goed <3 zo bijzonder wat ze nu allemaal al kunnen zien! Hartkamers, hersenhelften, maag, blaas, wervels... was echt leuk! En zo gek om een vrijwel constant bewegend kindje te zien terwijl ik het nu nog niet kan voelen. Ben benieuwd hoe lang dat nog duurt!

Wij hebben al vrij snel na de positieve test het nieuws aan onze ouders, zussen en een aantal goede vrienden verteld. Hadden we bij de vorige zwangerschap ook gedaan en ik vond het ook heel fijn om steun van hen te krijgen toen het mis ging, en nu weer in die eerste spannende weken. Na de echo rond de 11,5 week hebben we het met een wat grotere kring gedeeld en na de goede echo van gisteren mag iedereen het weten :D

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 22:07

Groningen is goed vertegenwoordigd hier!
@Jettie: fijn dat je echo goed was! Ik mag Dinsdag weer, dan hebben we de termijn echo.
Merken jullie het aan je huisdieren dat je zwanger bent?

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:48

Dankjewel Jettie! En fijn dat alles goed is :)

Ik heb nu morgen een echo, dat kon helaas niet eerder. Tot nu toe nog niet meer gebloed gelukkig. Hopelijk blijft dat zo en was het gewoon een geknapt adertje.

Verloskundige zei wel dat een goede echo geen garantie geeft dat het helemaal goed is. Het proces van miskraam zou al wel bezig kunnen zijn maar dat het hartje dan nog niet gestopt is met kloppen. Maar we hopen in ieder geval te zien of de groei goed is, ik denk/hoop dat dat ook al wel wat kan zeggen.. ? Fingers crossed!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 17:17

PoelieWoelie schreef:

Ik heb nu morgen een echo, dat kon helaas niet eerder. Tot nu toe nog niet meer gebloed gelukkig. Hopelijk blijft dat zo en was het gewoon een geknapt adertje.

Verloskundige zei wel dat een goede echo geen garantie geeft dat het helemaal goed is. Het proces van miskraam zou al wel bezig kunnen zijn maar dat het hartje dan nog niet gestopt is met kloppen. Maar we hopen in ieder geval te zien of de groei goed is, ik denk/hoop dat dat ook al wel wat kan zeggen.. ? Fingers crossed!

Fijn dat je morgen al een echo kan krijgen! Hopelijk alsnog gewoon een goede echo...

Ik heb net de bloedafname gehad. Ben daar echt bang voor, maar moet zeggen dat ik nu minder in paniek ben dan de vorige keer. Waren 9 buisjes inclusief NIPT. Heel benieuwd ook wat daar uit gaat komen.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:18

Fijn dat je wat eerder terecht kunt PoelieWoelie!
J0anieke, vervelend dat je er zo tegenop zag. Gelukkig is het achter de rug! Hopelijk snel een goede uitslag.

AB, inderdaad veel Groningers hier! :D Ik merk aan onze hond (teefje) niet echt verschil, die was altijd al graag bij me en heel knuffelig :') ik heb wel het idee dat de reuen die ik regelmatig zie (1 van schoonouders en 1 van goede vriendin) wat meer tegen me aan willen liggen en wat beschermender zijn sinds ik zwanger ben, maar geen idee of reuen dat over het algemeen sneller hebben hoor, kan ook toeval zijn.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 19:47

Heyhey, ik twijfelde of ik me hier al wilde melden of dat ik even wilde wachten tot een eerste echo. Maar ik heb besloten dat ik dat toch niet kan dus dan meld ik me hier!
Ik ben Sanne, 28 jaar, en afgelopen week mijn positieve test in handen! Dit is mijn eerste keer zwanger, ik ben nu 4+6.
Mijn test maandag was positief, maar geen hele dikke lijn. Woensdag heb ik met een digitale opnieuw getest en die was, terwijl het 3 minuten kan duren, binnen een minuut positief! :)) Dus dat maakte het ineens echt en stelde me gerust.
Dus toen ook de afspraken gemaakt.

Ik ben super blij en tegelijk een beetje bang om zo blij te zijn, aangezien er zoveel mis kan gaan in zo’n vroeg stadium. We wachten het maar af, ik heb op 22 april mijn eerste echo. Geduld is zeker niet mijn beste eigenschap. :o

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 20:04

Welkom Sannens! Gefeliciteerd!! En zeker heel spannend zo vroeg nog..

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:34

Dank je wel! In de tussentijd volg ik graag al jullie updates! Ik lees graag veel ervaringsverhalen. Helemaal nu mijn familie allemaal nog niets weten!

Ik woon nu in Arnhem, maar de plannen zijn om te verhuizen komend jaar.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:49

Welkom Sannens!
Arnhem is ook leuk, ik heb zelf een jaar of 10 in Velp gewoond :)
Waar ga je naartoe verhuizen? Ook naar het mooie Groningen?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 23:12

_AB_ schreef:
Welkom Sannens!
Arnhem is ook leuk, ik heb zelf een jaar of 10 in Velp gewoond :)
Waar ga je naartoe verhuizen? Ook naar het mooie Groningen?

Haha, beetje ver weg! Ik ga naar Wijchen als het qua hypotheek lukt! Dus ineens veel spannende dingen tegelijk. Super leuk en verrassend.
Doen we ervoor kozen om voor een kindje te gaan was de optie voor het huis nog niet op ons pad. Dus het voelt alsof geluk aan onze zijde is dit jaar!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:09

_AB_ schreef:
Groningen is goed vertegenwoordigd hier!
@Jettie: fijn dat je echo goed was! Ik mag Dinsdag weer, dan hebben we de termijn echo.
Merken jullie het aan je huisdieren dat je zwanger bent?

Niet echt, mijn hond is sowieso nogal beschermend naar mij toe, maar ze slaat wel vaker harder en sneller aan nu als er een andere hond langs loopt.

PoelieWoelie schreef:

Spannend, hoe is het geweest vandaag??
J0anieke schreef:
Goedemorgen!

@Anneert dat slecht slapen en gebroken nachten herken ik. Heb ik tussen week 6 en 10/11 ook erg last van gehad. Gaat nu gelukkig wel weer iets beter.
Op dit moment sta ik ook nog 25% ziekgemeld. Vanaf week 6 was dit 50%. Wilde komende week weer naar full time gaan, maar dat is nog iets te ambitieus ben ik bang..

Fijn dat dat iets beter gaat! Wat voor werk doe je als ik vragen mag?

Welkom Sanne!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 09:58

Ik ben plantenviroloog, afwisselend werk met laboratorium, kas en computer werk. Gelukkig werk ik in een heel open team met een fijne teamleider die veel begrip heeft voor dit soort dingen, dus het was al vrij snel geregeld zonder problemen. :) Heb nu wel komende week gesprek met bedrijfsarts en ik moet een plan van aanpak opstellen voor re-integratie. Vind dat altijd maar een gedoe. Het is niet dat ik deels thuis zit omdat ik niet wil werken ofso.. :')

@PoelieWoelie hoe laat heb jij de echo vandaag?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:59

Oh, dat klinkt tof, maar kan lichamelijk dus ook zwaar zijn lijkt me. Maar idd, je bent niet ziekgemeld omdat je dat zo graag wil.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 11:07

Lichamelijk valt het wel mee, soms in de kas als je lang in 1 houding moet staan, maar het echte zware werk wordt eigenlijk door anderen gedaan. Ik was/ben in ieder geval niet ziek gemeld omdat ik het lichamelijk te zwaar werk vond. Meer dat ik al bijna lag te slapen op mijn toetsenbord en ik me echt niet kon concentreren en vervolgens thuis ook niks meer kon uitvoeren. Plus dat naar huis rijden met dichtvallende ogen na een hele dag werken niet heel veilig en verstandig is.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:15

Wauw, heftig Joanieke. Dat is inderdaad echt niet veilig. Wel fijn dat je nu kan opbouwen, maar een beetje ondersteuning in zo’n traject zou wel fijn zijn denk ik.
Veiligheid gaat voor alles en dat was het gewoon niet. Doe jij ook niet expres.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:41

J0anieke schreef:
Lichamelijk valt het wel mee, soms in de kas als je lang in 1 houding moet staan, maar het echte zware werk wordt eigenlijk door anderen gedaan. Ik was/ben in ieder geval niet ziek gemeld omdat ik het lichamelijk te zwaar werk vond. Meer dat ik al bijna lag te slapen op mijn toetsenbord en ik me echt niet kon concentreren en vervolgens thuis ook niks meer kon uitvoeren. Plus dat naar huis rijden met dichtvallende ogen na een hele dag werken niet heel veilig en verstandig is.

Oh nee, dat is niet veilig inderdaad. Kan me voorstellen dat het secuur werken is en je je goed moet kunnen concentreren. Zijn er andere taken die je in de plaats zou kunnen doen?

Ik heb best een reisafstand (vind ik) en na 2 dagen werken op kantoor inclusief files doe ik ook meer weinig in de avond. Mijn dagen zijn 9+ uur vaak, dat hakt er nu wel in. Dan is het fijn dat we nog deels mogen thuiswerken, als de agenda het toelaat.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 11:45

Komt goed hoor. Ze denken goed mee. :j
Gelukkig is het niet zo erg meer als toen en heb ik daar inmiddels door de aangepaste uren ook geen last meer van. Merk wel dat ik nog er moe ben de dagen na een drukke dag. Dus besloten mijn uren nu nog zo te laten staan.

Krijg nu wel allemaal brieven en vragen van het uwv. Dat had ik liever allemaal niet gehad...

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 17:05

Hoi allemaal :wave: na heel lang niet meer gereageerd te hebben op bokt (maar toch dagelijks bokt te lezen :D ) wil ik ook graag meepraten in dit topic als dat mag. Ik ben Boudicca, 28 jaar en woon nu nog met mijn man in Lelystad, maar wij hopen in september de sleutel te krijgen van onze nieuwbouw woning in Friesland. Ik ben op dit moment 11,5 week zwanger van ons eerste kindje en uitgerekend op 18 oktober. Ondanks dat de eerste 2 echo’s goed waren blijf ik het spannend vinden om zwanger te zijn, maar ik las al dat ik daarin niet de enige ben.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 17:16

Welkom!
Ik zal straks nog even wat uitgebreider reageren op iedereen. Ben nu blij dat ik even zit moet ik zeggen...