Leuk hoor, een aambei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 19:16

Mijn nichtje had als kind erg last van eczeem en allerlei zalfjes van de dokter geprobeerd maar niets hielp, tot mijn zus een keer Gehwol crème/zalf tegen kloven had gesmeerd omdat ze zo’n last had en haar eczeem ging helemaal weg!
De apotheek heeft het zelfs in de computer gezet want die zag ook het verschil.
Zo zie je maar.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 18-03-22 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 19:37

chanicha schreef:
Mijn nichtje had als kind erg last van eczeem en allerlei zalfjes van de dokter geprobeerd maar niets hielp, tot mijn zus een keer Gehwol crème/zalf tegen kloven had gesmeerd omdat ze zo’n last had en de eczeem ging helemaal weg!
De apotheek heeft het zelfs in de computer gezet want die zag ook het verschil.
Zo zie je maar.

Ja maar dit is logisch. Dat is Ureum crème en wordt al een hele tijd ingezet bij een droge eczeemhuid. Calmurid wordt hier veel voor gebruikt maar ook de Ureum crème 10% van Kruidvat of Etos werkt goed.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 19:41

Agossie schreef:
Dusss... Aambeienzalf voor onder je ogen en neusspray voor op je aambeien?? >;) :')

:') Creatief apotheken...

Zelf geen ervaring mee maar een collega (waarom vertellen mensen mij dit soort dingen zomaar) zweert bij vlozaad/ lijnzaad. Zelfde als een zandkuurtje voor je paard. Ontlasting komt makkelijker door waardoor het niet erger wordt. Te koop bij Holland en barret. Lost alleen niet direct het probleem op...

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 20:04

Rytir schreef:
Agossie schreef:
Dusss... Aambeienzalf voor onder je ogen en neusspray voor op je aambeien?? >;) :')

:') Creatief apotheken...

Zelf geen ervaring mee maar een collega (waarom vertellen mensen mij dit soort dingen zomaar) zweert bij vlozaad/ lijnzaad. Zelfde als een zandkuurtje voor je paard. Ontlasting komt makkelijker door waardoor het niet erger wordt. Te koop bij Holland en barret. Lost alleen niet direct het probleem op...

Moet zo lachen om de opmerking, waarom vertellen mensen dit. :') Zie zo’n random gesprek al helemaal voor mij. :+

o0eefje0o

Re: Leuk hoor, een aambei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 20:19

Wisselbaden dus eerst de koude douche dan de warme douche. Er goed op zetten!

Idd xylometazoline neusspray

En anders via de huisarts Lido creme en marcogol zakjes voor een soepele stoelgang

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 20:24

en vergeet de aambeiendoekjes van Dr. Swaab niet, die vind ik geniaal!

Handig dat al die middeltjes uitwisselbaar zijn, ik heb ook regelmatig gordelroos, dus een hele bak vol met zalfjes en creme, die kan ik dus ook eens elders proberen. :+

Neusspray heb ik ook in huis, kan ik ook eens proberen :')

Ik dacht trouwens dat aambeien een kwaal voor bejaarden was, nu val ik daar zelf wel onder, maar ik neem aan dat jullie jonger zijn :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:22

Nee hoor Morrie, komt ook vaak bij jonge vrouwen voor die onder andere net bevallen zijn of zo.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:28

Amado7 schreef:
Curanol zalf in combinatie met curanol pillen. Dit adviseerde ik altijd toen ik nog in de kraamzorg werkzaam was. Zo pak je het vanbinnen én van buiten aan. Werkte super goed.

Dit _/-\o_ Werkt ook preventief/als je het op voelt komen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:03

chanicha schreef:
Nee hoor Morrie, komt ook vaak bij jonge vrouwen voor die onder andere net bevallen zijn of zo.

Die afslag heb ik gemist in het leven 8-)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:12

Morrie schreef:
chanicha schreef:

Die afslag heb ik gemist in het leven 8-)

Sowieso komt het ook wel voor bij jonge mensen kan ook komen door te veel druk zetten bij de ontlasting bijv door obstipatie.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 02:05

Wat ben ik soms dankbaar dat op Bokt ook dit soort dingen besproken worden zeg!

Ik zat/zit in een knetter drukke periode met werk, twee weken flinke overuren, regelmatig vergeten te eten, veel stress en na de eerste week dus flinke obstipatie. Dat eindigde eind vorige week met een giga grote aambei (voor mijn doen dan), ik had in het verleden wel eens een kleintje gehad, maar deze was zeker 2cm in doorsnede.

Ik werd dit weekend helemaal gek van het continu voelen van het kreng en de pijn, plus de flinke jeuk. Maar ja, daar bel je ook geen dokters post voor en eerlijk gezegd was ik ook te moe zaterdag om naar een drogist te gaan. Zondag kwam ik dit topic tegen, en ik had ook ergens nog gelezen dat tea tree olie zou kunnen helpen. Toevallig had ik ook nog neusdruppels met Xylometazoline in huis.

Dus een klein potje gepakt, een theelepel Nivea zalf er in, een paar druppels tea tree olie en ongeveer een halve milliliter neusdruppels. Even roeren en klaar was mijn DIY zalf.

Ik moet echt zeggen “Halleluja” wat voelde dat goed en na 2 dagen smeren is het kreng al minstens de helft kleiner. Jeuk is weg, pijn is weg en we gaan de goede kant weer op! Ik vind het niet eens meer nodig om bij de drogist iets anders er voor te halen.

Bedankt Bokt!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 08:13

Scheerschuim er op smeren werkt ook goed tegen de jeuk.

Azmay

Re: Leuk hoor, een aambei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 09:00

Ik ben zwanger en zag via de amerikaanse kanalen overal witch Hazel pads voorbij komen. Werkt top.