Iemand anders ook zware griep?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gaabje

Re: Iemand anders ook zware griep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 13:08

Ik denk dat ik dan hetzelfde heb als jullie ilaan, danamuts en Capriootje. Vandaag de eerste ochtend dat ik niet met hoge koorts wakker ben geworden. Beetje verhoging nog dus hopelijk is het nu op z’n retour. Voor iedereen die er nog middenin zit, beterschap!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 14:00

hwn schreef:
Ik heb dezelfde symptomen (al was de buikpijn bij mij maar miniem), maar huisarts houdt het bij een "gewone" verkoudheid. Maar heb intussen toch 3 dagen ziekteverlof gekregen, bleef hangen, vanmorgen nu ook met bijna dichtgetraande ogen wakker geworden.

Intussen zijn de verkoudheidssymptomen hier wat minder, al heb ik zopas weer nog iets genomen tegen de verhoging, koorts blijft terugkeren anders. Maar deze nacht wakker geworden met buikkrampen, en ook overgegeven. Ik heb amper een beschuitje binnen vandaag, en weer de hele voormiddag in mijn bed doorgebracht. Pfff, ik ben anders de "oude taaie" op mijn werk: oudste van de groep, en enige die nog niet ziek geworden was, maar nu heb ik het goed te pakken.

Beterschap aan alle lotgenoten !

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 14:13

pfoe ik ben er ook nog niet vanaf. Vriend begint net. Die is dus ook negatief getest.

Heel veel hoesten nog en lijkt wel nog heel erg 'droog' keel en longen maar tegelijk heel veel slijm ophoesten. Heel naar gevoel dit met benauwdheid erbij. Ik hoop heel erg dinsdag weer aan het werk te kunnen maar ik betwijfel het. Ben nog zooo moe door het niet slapen en hoesten en niet eten

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 14:15

Ik heb dit precies het zelfde gehad vlak voor kerst… ben echt 14 dagen heel erg ziek geweest, waarbij op enkele dagen bijna 41 graden koorts..

Wens je heel veel beterschap

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 14:22

Hier begon gisteravond keelpijn op te komen en vandaag nog erger. Ook steeds koud/warm gevoel. Eerder deze week had ik het ook al maar toen was het ook weer een paar dagen weg (en negatieve zelftest).

Vandaag toch maar even bij GGD testen. Maar kan ook maar zomaar een griep zijn denk ik

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 14:28

Hier nog één. Gisteren snotterig en verhoging, vandaag flinke koorts, keelpijn, hoesten, niezen, de hele kermis. Maag voelt ook wat raar aan. En negatief getest op Covid.
Ik had goede hoop dat ik maandag wel weer zou kunnen werken, maar als ik dit allemaal zo lees vrees ik ervoor. :=

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 20:52

@Marley, ik vrees er idd voor. Ik ben thuis sinds donderdag, en maandag zal voor mij ook een dubbeltje op zijn kant worden. Gelukkig heb ik dinsdag sowieso vrije dag, maar zal toch naar mijn lichaam luisteren.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:23

Pff hier ook sinds donderdag thuis. Begon met keelpijn, toen dat minder werd hartstikke verkouden, sinds vandaag wat hoesten er bij en ik heb momenteel het idee dat ik wel eens koorts kan krijgen. Heel erg warm hoofd en ondertussen maar rillen, en alles doet zeer. Zei vanmiddag net dat het weer de goede kant op leek te gaan.. ik durf niks meer te zeggen :+

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 23:00

Oh nou hopelijk valt het mee! Ik ben er ook nog niet helemaal bovenop. Morgen ga ik proberen een beetje thuis te werken. Eens zien hoe dat gaat.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 23:14

hier ook.

Begon dinsdag. Toevallig net een test laten doen ivm in de buurt van covid geval geweest en die was gelukkig negatief. Wel pijn in keel, hoesten en net niet lekker. Woensdag wel gewoon gewerkt. Toen ik klaar was begon het. Rillen, koud, warm, gloeien. thermometer erin en ja hoor, 39,5. Gelijk aspirine etc er tegen aangegooit maar dat helpt niet tegen die intense kou en rillingen -O- temperatuur is nog ergens opgelopen naar 40,5, maar ik ga altijd heel snel omhoog qua lichaamstemperatuur.
donderdag de hele dag zo geweest, 's avonds ging het beter. Vrijdag nasleep gehad en gister en vandaag alleen nog hoesten/neusverkoudheid, maar niet zo ellendig als woensdag/donderdag.

vriendlief is helaas gisteravond begonnen. die werd ineens een gloeilampje. ook koorts, eigenlijk hetzelfde als ik (-het hoesten). voelt zich as we speak al een stuk beter dus hoop dat hij het ergste gehad heeft.
we gaan vrijdag op vakantie dus zou wel lekker zijn als we beide weer fit zijn :=

moet wel zeggen, heb het idee dat de combi van vers geperste jus, echinaeforce, nysileen, hoestdrank, Hot coldrex en thee met honing, wel gewerkt heeft om het niet een heftig lange nasleep te maken..

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 23:17

Hier ook stevige verkoudheid gehad. Hoofdpijn, keelpijn, snotneuzen. Bijna niet hoesten maar voelde me wel echt lamlendig. Geen koorts,wel echt last van mijn holtes. Na een aantal dagen op paracetamol en ibuprofen geleefd te hebben heb ik vandaag voor het eerst alleen paracetamol nodig gehad. Het gaat nu weer de goede kant op.

5-6 weken geleden corona gehad. Nu negatief.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 08:46

Ik had gisterochtend geen koorts meer, en die middag weer 38,4. Het is heel grillig, snap er niks van. Vanmorgen werd ik ook beroerder wakker dan gisteren, maar wel weer zonder koorts. Heb me wel ziekgemeld, want de GGD uitslag heb ik nog steeds niet binnen. Heb er serieus nachtmerries over gehad dat ie positief zou zijn :')
Hier lijkt het snachts ook wel erger. Misschien doordat ik dan geen afleiding Heb, maar snachts krijg ik hoofdpijn, keelpijn, gaat mijn hele hoofd dicht van de snot... bah.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:13

Herkennen jullie ook dat je er na nog last houdt van je hoofd? Ik weet niet helemaal hoe ik het moet omschrijven.. een soort druk als het allemaal wat teveel is. Heb het idee dat de druk ook wat bij mn oren en ogen zit. Tegelijk een beetje een wattig gevoel alsof ik er niet helemaal bij ben.

Ik zou vandaag weer aan het werk maar dacht gister even boodschappen te doen en werd helemaal raar, alsof mn hoofd die drukte helemaal niet verwerken kon.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:50

Ik ben zondagavond thuisgekomen van mijn werk met milde griepklachten, wel flinke koorts van 38,8. Vorig jaar heb ik een keer heel zwaar de griep gehad. Toen kon ik vijf dagen alleen maar slapen - in hoeverre dat lukte met een dichte neus-, klein beetje eten, heel veel hoofdpijn gehad en licht was al helemaal een issue. In totaal heb ik toen 8 of 9 dagen thuis gezeten :\

Mijn koorts is toen overigens niet boven de 38,4 uitgekomen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:58

Love_Rosie schreef:
Herkennen jullie ook dat je er na nog last houdt van je hoofd? Ik weet niet helemaal hoe ik het moet omschrijven.. een soort druk als het allemaal wat teveel is. Heb het idee dat de druk ook wat bij mn oren en ogen zit. Tegelijk een beetje een wattig gevoel alsof ik er niet helemaal bij ben.

Yup.
Daar begon het ook mee. Ik heb het idee dat het probleem tussen mn neus naar keelholte zit.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:52

Ja hier ook een! Eerst corona gehad half februari en toen twee weken later een vette griep. Heb 5 dagen lang 40 graden koorts gehad die soms wel ineens zakte naar 37,5 en dan weer helemaal omhoog ging, heel vreemd. Ook echt keelpijn en snotterig etc, het hele pakket, terwijl ik normaal nooit ziek word van de griep.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 00:15

Ik ben helaas ook geveld door de griep, wat een rotgriep :(

Afgelopen zaterdag een wat rauwe keel, wat in de avond overging in keelpijn met knallende koppijn.

Met wat pcm lekker vroeg naar bed gegaan.

Zondag stond ik op met spierpijn van top tot teen, pijn in mijn velletje, koorts, hoofdpijn, oorpijn, keelpijn en een enorme snotneus.

Sinds maandag ook hier ziek thuis. Heb de afgelopen dagen heel veel geslapen en weinig gegeten, de eetlust ontbreekt.

Koorts komt echt in pieken, zo is het 37,5 en later op de dag 39,5.

Diarree kwam er ook nog 2 dagen bij. Ik knap nu langzaamaan weer een beetje op.

Wel nog enorm moe.

Overigens bleven alle zelftesten (3) negatief.

Ik ben echt in geen jaren zo ziek geweest, het is echt een poedersuiker griep!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 00:18

Eind november ook echt flink de gewone griep gehad, man wat ben ik daar beroerd van geweest. Testte steeds negatief op corona.
Koorts, onwijs verkouden, oorpijn (en gevoel alsof er veel water achter mijn trommelvlies zat), hoestte mijn longen uit mijn lijf. Niets leek te helpen ertegen. Zo hoesten gewoon tot spugen aan toe.

Nu net weer uit quarantaine van corona. Hiervan niet zo beroerd van geweest als van de griep.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 23:06

Pfff, hier inmiddels 2 weken geleden dat ik 3 dagen te bed lag met griep (en toen had ik al een weekje last), en ik kom er maar niet vanaf. Net even getemperatuurd, en zit nu toch weer op 37,6°. En het feit dat de mondkapjes net afgeschaft zijn op het werk, en dat veel van mijn collega's ziek komen werken, maakt het er natuurlijk niet beter op.

En helaas heb ik deze week iets teveel hooi op mijn vork genomen, zal ook niet geholpen hebben. Hopelijk kan ik maandag aan de slag, er is al zoveel uitval, vandaag zelfs een collega met hartklachten weggebracht met de ziekenwagen.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 13:26

hwn schreef:
Pfff, hier inmiddels 2 weken geleden dat ik 3 dagen te bed lag met griep (en toen had ik al een weekje last), en ik kom er maar niet vanaf. Net even getemperatuurd, en zit nu toch weer op 37,6°. En het feit dat de mondkapjes net afgeschaft zijn op het werk, en dat veel van mijn collega's ziek komen werken, maakt het er natuurlijk niet beter op.

En helaas heb ik deze week iets teveel hooi op mijn vork genomen, zal ook niet geholpen hebben. Hopelijk kan ik maandag aan de slag, er is al zoveel uitval, vandaag zelfs een collega met hartklachten weggebracht met de ziekenwagen.

Dat klinkt niet fijn hwn. Zorg goed voor jezelf, en ook al is het druk op werk, wat niet gaat gaat niet. Uiteindelijk zit je zelf met de gebakken peren en helaas kom je daar vaak pas achter als het eigenlijk te laat is.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:36

....meld mij ook. Dochterlief vanaf dinsdag al ziek thuis en ik kwam er zaterdagnacht achteraan. Hoge koorts, keelpijn, hoesten, spierpijn, hoofdpijn. Pffff hou maar op......vind het niks!!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:44

Gaabje schreef:
hwn schreef:

Dat klinkt niet fijn hwn. Zorg goed voor jezelf, en ook al is het druk op werk, wat niet gaat gaat niet. Uiteindelijk zit je zelf met de gebakken peren en helaas kom je daar vaak pas achter als het eigenlijk te laat is.

Ben idd al de hele week in ziekteverlof, maandagochtend had ik maar liefst 39° koorts. Sinds enkele dagen koortsvrij, maar nog altijd weinig eetlust, nog pijnlijke hoest en keelpijn. Denk dat die keelpijn nu al 4 of 5 weken aanhoudt.

Beterschap bij iedereen!

Ik denk dat ik volgend jaar toch ook een griepvaccin neem, want ik merk dat de oude generatie nu toch gespaard blijft. Hoewel, mijn oom is deze week overleden aan een longontsteking, maar ja, hij was dan ook al 88.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 18:06

hwn schreef:
Gaabje schreef:

Ben idd al de hele week in ziekteverlof, maandagochtend had ik maar liefst 39° koorts. Sinds enkele dagen koortsvrij, maar nog altijd weinig eetlust, nog pijnlijke hoest en keelpijn. Denk dat die keelpijn nu al 4 of 5 weken aanhoudt.

Beterschap bij iedereen!

Ik denk dat ik volgend jaar toch ook een griepvaccin neem, want ik merk dat de oude generatie nu toch gespaard blijft. Hoewel, mijn oom is deze week overleden aan een longontsteking, maar ja, hij was dan ook al 88.

Pff je hebt het flink te pakken zeg. Niet toevallig een keelontsteking erbij gekregen? En gecondoleerd met je oom :knuffel:

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:20

Hier ook dezelfde takkegriep. Pffff… echt een nare, soms gaat het even een dag iets beter en dan een dag erna weer koorts erbij. Waardeloos!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:28

Hier vorige week flink ziek geweest. Kon donderdag de kinderen met koorts van school en creche halen. Vervolgens zowel mijn man en ik vanaf vrijdag middag ook belabberd. En toen ik mij dinsdag eindelijk weer aardig op de rit voelde komen en me voor de zekerheid toch nog een laatste keertje testte bleek ik als bonus COVID-19 te hebben :+
Covid was het begin en de influenza -die ze hier ook mee testen- op z'n eind. Gelukkig voel ik me met de COVID-19 een stuk minder beroerd als met de influenza :')