Hooikoorts ik weet het even niet meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 16:35

Ojee :(:) ik heb wel rare reacties bijvoorbeeld op latex ook. Dus ik hou het in de gaten.

Alwiene

Re: Hooikoorts ik weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 17:04

@Amber_Anne, reageer jij ook op bruine pleisters? Ik krijg daar meteen rode jeukende plekken van en zou tapen dus ook niet aandurven :=

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 17:11

Dat houd ik ook wel in mijn achterhoofd. Ik weet inmiddels dat ik er geen uitslag van krijg: mijn enkel heeft vorig jaar ruim vier weken in tape gezeten en dat werd om de 7 à 10 dagen gewisseld. Mijn huid heeft er weleens beter uitgezien, maar het was te doen. Ik zie mezelf alleen nog niet van maart t/m november met tape op mijn rug lopen. Dat houdt mij nog tegen, maar misschien valt het mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 17:15

Maar dat hoeft niet begrijp ik. Een week dan de week erop nieuw voor weer 1 week en dat zou genoeg moeten zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 17:20

Ja, ik bedoel ook niet maanden met hetzelfde stuk. Maar alsnog maanden met tape op dezelfde stukken huid. Het is niet zoals bij een geknakte enkel of een beurse rib dat je huid op die plek na een paar weken tape weer lucht krijgt.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 17:25

Pfff super rot.. mijn moeder heeft ook zware hooikoorts en een hoop andere allergieën. Van alles geprobeerd en uiteindelijk ook acupunctuur. Dit ging helemaal niet goed. Na de behandeling acupunctuur gingen ze testen of het gewerkt had en toen kreeg ze zo’n heftige reactie dat ze aan het infuus moest en er weken last van heeft gehad. Ik hoop voor jou dat een van de tips helpen, maar helaas is het niet zo dat wat voor de een helpt ook voor de ander helpt. Succes met de zoektocht!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 19:17

Ik heb me vorig jaar voor het eerst laten tapen en daar veel baat bij gehad.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 19:24

Hier ook gestart met immunotherapie, eerste jaar bijna erop zitten voor boom- en graspollen en ik merk nu al verschil! Doe het wel dmv injecties omdat ik het risico te groot vind om zo’n tablet te vergeten in die 5 jaar en mijn arts gaf aan dat het effect dan ook direct minder is.
Tapen overigens ook goede ervaring mee :) .

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 19:44

Ik heb zelf geen hooikoorts, maar hoorde laatst de tip om honing uit je eigen omgeving te gaan eten. Maar dan moet je al wel in de winter beginnen.
Schijnt via dezelfde theorie te werken als waarom nu wordt aangeraden baby’s en kleine kinderen kleine hoeveelheden eten te geven waar veel mensen allergisch voor zijn.
Het lichaam kan dan iets opbouwen tegen die allergenen. Die zouden ook in de lokale honing zitten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 08:07

Ik heb een intolerantie voor riet en bietsuiker, en honing. Dus dat gaat hem niet worden.

xChantal94 schreef:
Hier ook gestart met immunotherapie, eerste jaar bijna erop zitten voor boom- en graspollen en ik merk nu al verschil! Doe het wel dmv injecties omdat ik het risico te groot vind om zo’n tablet te vergeten in die 5 jaar en mijn arts gaf aan dat het effect dan ook direct minder is.

Gaat dat via verwijzing van de huisarts? Hoe hebben ze bij jou getest waar je allergisch voor bent? Bij een standaard test ( de krasjes test) komt er bij mij gek genoeg niks uit.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 08:39

Misschien handig om te weten dat immunotherapie wel best intensief is

Afbeelding

Je bent ongeveer 5 jaar bezig en de reactie die je soms krijgt na de injectie is ook geen pretje. Ik ken iemand die het laat doen en na de injecties moet ze gelijk koelen omdat de injectie plekken gelijk daarna opzwellen en rood en warm worden

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:19

Mijn zoon s er mee gestopt. Hij was iedere keer een dag ziek na de injecties.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 10:39

Ja dat had ik ook gelezen idd, dat het een langdurig traject is. Maar nu functioneer ik op max 60%, dat is ook geen doen natuurlijk. Ik voel me echt ziek op dit moment. Als je er daarna wel grotendeels van af bent is het het misschien wel waard. Maar ik ga eerst tapen proberen, dat is niet heel belastend en als het werkt is het super.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 10:48

Arethe schreef:
Heb je wel eens immuun therapie gedaan? Mijn man doet dit nu en hij is vorig jaar voor het eerst zonder medicatie de hooikoorts periode doorgekomen.

Hierdoor ben ik ook grotendeels hooikoortsvrij geworden

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 10:54

SusanH schreef:
Ik heb een intolerantie voor riet en bietsuiker, en honing. Dus dat gaat hem niet worden.

xChantal94 schreef:

Gaat dat via verwijzing van de huisarts? Hoe hebben ze bij jou getest waar je allergisch voor bent? Bij een standaard test ( de krasjes test) komt er bij mij gek genoeg niks uit.

Ik heb een verwijzing gekregen en inderdaad eerst de priktest en daarop is de therapie ingezet.

Het is inderdaad wel een intensief traject. Ik krijg 6 maanden lang om de twee weken een injectie tussen oktober en april. (omdat ik zowel gras- als boompollen heb.) En dat 5 jaar lang. Maar ik werd zo ziek van hooikoorts dat het me belemmerde om goed te kunnen functioneren, medicijnen deden vrijwel niks. Nu met de injecties heb ik al minder last en lijken de medicijnen ook beter hun werk te kunnen doen bij deze mildere symptomen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 11:06

Als het tapen niks doet dan ga ik met de huisarts in gesprek, ik denk dat het het overwegen waard is. Idd een intensief traject, maar hoe ik me nu voel is ook niks.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 20:08

SusanH schreef:
Ik geloof zelf niet in tapen. Buiten dat, hoe moet ik het zien? Moet je dan weken met tape op lopen? Wat als je gaat douchen/badderen?

Goed zo. Niets voetstoots aannemen!

Ik viel van mijn stoel, de eerste keer dat ik het hoorde.

Het hele verhaal schijnt te zijn dat het bij toeval is ontdekt: iemand met een blessure aan de rhomboiden meldde dat zijn allergische klachten over waren (en dat de schouderblessure minder was).

Ik heb die tapes op een andere plek zitten, het spul 'overleeft' een stuk of vijf douchebeurten.

Er zijn meen ik inmiddels vier verschillende tapevormen bekend, en plm 80% schijnt er baat bij te hebben.
Duimen draaien dat jij daar bij hoort! (En svp geen reactie op de lijm etc.)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 20:24

Hier ook weer feest.
Ik ben dit jaar begonnen met appelazijn vermengd met water op de nuchtere maag innemen op advies van een homeopaat.
De hooikoorts is niet weg maar ik merk wel degelijk verbetering!

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:19

Hooikoorts is een verstoring van het immuunsysteem.

Een kennis van mij heeft een homeopathie kuur gevolgd (korrels) en heeft sindsdien geen klachten meer gehad. Het kan zijn dat je meerdere kuren nodig hebt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 21:36

Mir zo'n kuur heb ik voor jaren terug ook gedaan. Bij mij deed dat niks helaas.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:14

Ben benieuwd of talen iets voor je doet!
Ik was zelf begonnen met immunotherapie met tabletten, maar na een paar maanden gestopt omdat ik het te intensief vond en telkens en reactie kreeg bij mijn mond.

Je kunt misschien aan je huisarts vragen voor Dymista neusspray, dat is corticosteroïden en antihistamine in 1. Of heb je die al?

Voor hierboven: homeopathie is niets meer dan een stof die zo vaak is verdund met water dat de werkzame stof ongeveer niet meer aantoonbaar is. Lijkt me weinig behulpzaam.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:34

Ik denk dat de immunotherapie voor de een heftig is en de ander minder. Als het je iets gerust kan stellen, mijn man moest de eerste keer met de tabletten daar zitten blijven en kreeg toen wel een reactie. Maar hierna nooit meer gehad. En ja, je moet ze elke avond innemen maar ik denk dat dit wel te doen is. Bijv een wekker zetten of altijd een extra stripje in portemonnee voor als je ergens anders bent.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 09:43

Ik heb avamys en livocab neusspray 1 is met corticosteroïden en de andere een anti histaminicum. Maar dat doet nu niet genoeg icm 1 tablet fexofenadine.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 12:46

Ik heb inmiddels een andere neusspray. Livicab deed niet veel meer. Flixonase werkte al beter en budosenide werkt weer nog iets beter. Bij livocab kwam de allergie gewoon dwars doorheen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 12:53

Hier ook overal allergisch voor. Gelukkig kan ik nog wel functioneren.
Hier ook imuumtherapie gehad maar bij mij en ook bij mijn broertje heeft het helaas niet geholpen. Het is niet dat ik jou afraad om te doen maar vind het ook belangrijk om te vertellen dat het niet altijd helpt, zodat je daar ook rekening mee kunt houden.