Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gooiske schreef:Storm schreef:Ze heeft 5 weken geleden corona gehad. Dus lijkt me niet dat ze het nu weer heeft. Ook kreeg ik een app van de moeder van haar klasgenoot, met wie ze vanmiddag zou gaan spelen. Haar dochter heeft ook de hele nacht gespuugd. Dus het lijkt erop dat het uit de klas komt.
Herbesmetting is mogelijk ook binnen 8 weken....het komt weinig voor, maar het kan wel, als je toen variant A had kan je nu variant B hebben.
Binnen 8 weken opnieuw PCR testen heeft geen zin, omdat PCR sowieso nog 8 weken positief test, wel kunnen waarden hoger liggen waardoor men kan zien of het dezelfde of een her besmetting betreft.
twinducklin schreef:Dat je via pcr per defintie nog 8 weken positief test klopt niet. Wij testen alle medewerkers die positief zijn totdat ze negatief zijn en voorheen ook alle patiënten. Meeste mensen hebben ruim binnen die 8 weken alweer een negatieve test ( voorheen moesten we zelfs 2x negatief testen).
Ikzelf had een lage CT waarde en veel klachten ( betekent erg besmettelijk) en testte na 3,5week weer negatief. Veel collega's met weinig klachten testen vaak binnen een week weer negatief. Wij mogen pas weer zonder ffp2 masker werken als we negatief testen, en bij voorkeur pas werken bij een negatieve test al is dat niet meer altijd haalbaar ivm personeelstekort.
Laatste besmetting was ik na een dag of 5 van de ergste klachten af en na een dag of 8 helemaal klachtenvrij.
Eerste besmetting heb ik hoogst waarschijnlijk gehad toen nog niet getest werd ( aan antistoffen in bloed te zien). Waarschijnlijk pericarditis ( ontsteking hartzakje) aan overgehouden. Niet 100% zeker te zeggen dat het de oorzaak is omdat het pas een tijdje later aan het licht kwam. Met die klachten ben ik nu nog steeds zoet.
Gooiske schreef:twinducklin schreef:Dat je via pcr per defintie nog 8 weken positief test klopt niet. Wij testen alle medewerkers die positief zijn totdat ze negatief zijn en voorheen ook alle patiënten. Meeste mensen hebben ruim binnen die 8 weken alweer een negatieve test ( voorheen moesten we zelfs 2x negatief testen).
Ikzelf had een lage CT waarde en veel klachten ( betekent erg besmettelijk) en testte na 3,5week weer negatief. Veel collega's met weinig klachten testen vaak binnen een week weer negatief. Wij mogen pas weer zonder ffp2 masker werken als we negatief testen, en bij voorkeur pas werken bij een negatieve test al is dat niet meer altijd haalbaar ivm personeelstekort.
Laatste besmetting was ik na een dag of 5 van de ergste klachten af en na een dag of 8 helemaal klachtenvrij.
Eerste besmetting heb ik hoogst waarschijnlijk gehad toen nog niet getest werd ( aan antistoffen in bloed te zien). Waarschijnlijk pericarditis ( ontsteking hartzakje) aan overgehouden. Niet 100% zeker te zeggen dat het de oorzaak is omdat het pas een tijdje later aan het licht kwam. Met die klachten ben ik nu nog steeds zoet.
En word er op jouw werk dan getest met pcr? Bijzonder..
En idd ben ik het woord "kan" vergeten, je kan tot 8 weken positief testen met PCR, niet met bv de zelftest, deze geeft vaak na een week al weer negatief.
witenbruin schreef:maar je kan toch zelf gewoon mondmasker blijven dragen,kleine moeite...
mandymonica schreef:witenbruin schreef:maar je kan toch zelf gewoon mondmasker blijven dragen,kleine moeite...
Maar met een mondmasker bescherm je vooral een ander, als je jezelf wil beschermen zit je al gauw aan zo'n faceshield of iets dergelijks vast. Het idee van de mondkapjes is juist, dat als iedereen er eentje draagt, we elkaar behoeden voor besmetting (mits ze goed gedragen worden en daar schort het nog wel eens aan)