Drico schreef:Ik volg mee, ben benieuwd naar ervaringen!
Bij mijn vorige tandartsbezoek heb ik ernaar gevraagd en er werd mij toen wel al verteld dat de 'onzichtbare' beugels enkel geschikt zijn voor minimale correcties. Waarschijnlijk stonden mijn tanden te scheef voor deze beugels en zou ik beter resultaat krijgen met een vaste beugel, maar om dit zeker te weten moest ik eerst een consult plannen.
Als je het bij je eigen tandarts hebt nagevraagd zou ik eens kijken naar een ortho. Ik hoor namelijk vaker dat het bij de tandarts niet naar wens verloopt (logisch, ze zijn tandarts). Ikzelf heb een invisalign en er moest ook behoorlijk wat gebeuren, maar dat kon gewoon! Ik had verder geen scheef gebit en bij de eerste ortho waar ik kwam dachten ze dan ook dat ik zo klaar zou zijn, helaas was er iets met de stand van mijn kaak waardoor de eerste ortho eerlijk aangaf dat ik niet bij haar terecht kon. Zij heeft mij weer naar een andere ortho verwezen waar ik nu al 1,5 jaar bezig ben.
@TS
Ik begon 3 jaar geleden mijn zoektocht naar een beugel dus heb inmiddels heel wat voorbij zien komen. Eigenlijk hoor ik enkel negatieve verhalen van mensen die voor een B-merk (als je dat zo noemt?) zijn gegaan of die het bij een tandarts hebben laten doen. Als je er aan begint, zou ik je dus vooral goed inlezen en informeren. Mij bevalt de Invisalign in ieder geval erg goed tot nu toe! Ook qua eten valt het mee. Voor het gemak neem ik naar school wel eens een drinkmaaltijd mee, maar in principe heb je hem ook zo in en uit. Tanden poetsen na elke maaltijd deed ik enkel op het begin, maar inmiddels doe ik buitenshuis ook niet meer.