Hoofdluis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Re: Hoofdluis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 09:18

Inderdaad kammen met een luizenkam. Elke keer dat je 1 keer kamt klop je hem uit op een wit a4. De luizen zie je dan vanzelf!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 09:44

SARINO schreef:
Vanaf de foto kan ik het niet zien maar hier zowel bekend met luizenkoppies(incl moeders) en een dochter met hardnekkige roos. Ik kam ze boven een wit a 4 tje en dan kijken of je wat ziet bewegen. Roos was ik met Andrelon antiroos.

Mijn vriend met roos hoorde van de huisarts dat Andrélon veel te hardnekkig is voor je hoofdhuid en meer kwaad dan goed doet.
Hij is er vanaf gekomen door deze shampoo te gebruiken
https://www.kruidvat.nl/selsun-med-anti ... /p/4133172
In combinatie met een op recept verkrijgbare.

Vooral met kinderen zou ik gewoon even langs de huisarts gaan voor speciale shampoo

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:15

De Selsun heeft mijn dochter ook van de huidarts voorgeschreven gekregen.Helpt heel goed.

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:45

TS er is hierboven een paar keer aangegeven dat het meer op schilfers lijkt dan op neten, en ook dat schilfers los op het haar zitten, en neten zitten heel goed vastgekleefd. Je moet niet troep in het haar van je dochter doen voor je het zeker weet, weggegooid geld.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 12:34

Precies daarom hebben we haar meegenomen naar de drogist die ernaar zou kijken :D

Uitkomst: flink wat huidschilfers.

Misschien van de nieuwe shampoo en antiklitspray die ze sinds een paar weken gebruikt. We gaan voor iets milders.

Bedankt voor jullie tijd en tips :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:39

Dat dacht ik al, het was zo wit en bij mijn kind zagen de neten er echt wel anders uit.
Gelukkig maar, luizen zijn rotbeesten en lastig weg te krijgen in lang dik haar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:48

Gelukkig maar!
Maar niet om je bang te maken maar ik ben zelfs met mijn dochter naar de dermatoloog in het ziekenhuis geweest die haar hoofdhuid heeft bekeken en zei dat ze een droge hoofdhuid en roos had maar compleet gemist had dat ze dus luizen had. Luizen kan je soms echt heel slecht zien.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:56

Suzanne F. schreef:
Gelukkig maar!
Maar niet om je bang te maken maar ik ben zelfs met mijn dochter naar de dermatoloog in het ziekenhuis geweest die haar hoofdhuid heeft bekeken en zei dat ze een droge hoofdhuid en roos had maar compleet gemist had dat ze dus luizen had. Luizen kan je soms echt heel slecht zien.

Een volwassen luis mis je echt niet hoor, en zeker niet als ze onder ziten :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 13:17

janderegelaa schreef:
Suzanne F. schreef:
Gelukkig maar!

Een volwassen luis mis je echt niet hoor, en zeker niet als ze onder ziten :D

Dan waren het misschien nog kleintjes maar ze kunnen zich enorm goed verstoppen. Zowel ik als de dermatoloog hebben echt goed gekeken en niks gezien.