Knobbel in borst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veriye

Re: Knobbel in borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 22:21

Sterkte Mindim!

Bedankt iedereen voor de lieve reacties.

En ookal klinkt het gek.. Ik ben blij dat ik hier niet alleen in ben.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 19:04

Hey TS, benieuwd hoe het gaat. Heb je al een afspraak kunnen maken?

Mijn echo is inmiddels geweest, het is een cyste *\o/*

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 19:38

Wat fijn Laurora!
ik heb morgen middag mijn afspraak bij de huisarts, maar ze zeiden al, dat ik waarschijnlijk gewoon door wordt verwezen voor een echo en of mammografie. Ben erg benieuwd.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:02

Gewoon eisen dat je een mammografie krijgt. Niet laten adviseren. Een knobbel moet altijd een doorverwijzing zijn. Ik heb een keer gehoord dat het niks zou zijn. Knobbeltje veranderde van vorm. Uiteindelijk toch mammografie met echo en direct biopt (zijn allemaal pijnloze onderzoeken. Hooguit wat vervelend) en bij mij was het wel mis. Ik heb de chemo en operaties achter de rug en moet nog bestraalt worden.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:05

Jee wat heftig Napie :knuffel:
Sterkte

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:07

Laat je in ieder geval doorverwijzen naar de mamapoli, liever voor niks een mammografie of echo dan te lang wachten. Mijn huisarts was 9 jaar geleden gelukkig zo fijn mij door te sturen, bleek ook fout maar bij mij werd het van een klein knikkertje al snel meer een platte schijf

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:33

Succes! Ik heb laatst ook een rondje gedaan, kon gelijk de volgende dag na de huisarts al bij de mammapoli in het ziekenhuis terecht en in 1 ochtend zie je gelijk dan alles incl mammo en echo en weer de uitslag etc. Alles was goed, het was /is nog steeds verdikt klierweefsel. Goed dat je gaat hoor, nooit wachten met dit soort dingen!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:33

Napie schreef:
Gewoon eisen dat je een mammografie krijgt. Niet laten adviseren. Een knobbel moet altijd een doorverwijzing zijn. Ik heb een keer gehoord dat het niks zou zijn. Knobbeltje veranderde van vorm. Uiteindelijk toch mammografie met echo en direct biopt (zijn allemaal pijnloze onderzoeken. Hooguit wat vervelend) en bij mij was het wel mis. Ik heb de chemo en operaties achter de rug en moet nog bestraalt worden.

Verschrikkelijk nappie, heel veel beterschap.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 00:48

Wat erg Napie! Beterschap en sterkte nog ermee. :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 01:59

Veriye schreef:
Wat fijn Laurora!
ik heb morgen middag mijn afspraak bij de huisarts, maar ze zeiden al, dat ik waarschijnlijk gewoon door wordt verwezen voor een echo en of mammografie. Ben erg benieuwd.

Succes vanmiddag!
Ik ben vrijdag geweest en hij verdenkt niets ernstigs. Mijn hele oksel doet inmiddels pijn en ik voel duidelijk een verdikking. Kan best een lymfeklier zijn, maar het duurt inmiddels al 4 weken. Ik wacht even tot volgende week donderdag, dan zit er een andere huisarts en dan vraag ik wel om een doorverwijzing, ook omdat ik het zeker wil weten. Ik ben er nu ook in mijn hoofd aldoor mee bezig, omdat ik constant voel alsof ik met een pijnlijke kussen onder mijn oksel loop, de gedachten zijn dan niet heel positief.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 09:17

Mindim, ach wat erg. Ik zal zeker ook naar een doorverwijzing vragen. Liever een keer te veel dan te weinig checken.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:00

Je moet echt bij een huisarts doorgeven dat je bij hem komt voor een verwijzing mammografie. Mijn knobbeltje wat ik voelde was echt ienieminie en onder littekenweefsel maar uiteindelijk was het behoorlijk uitgebreid en is er een gebied van 10x7 cm ( na chemo dus was nog groter) weggesneden. Dat kan alleen goed in het ziekenhuis beoordeeld worden.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 19:14

Heb niet meer gereageerd, maar wil dit toch nog doen.

Mijn huisarts denkt dat het gewoon een opgezet melkklier is. En ik mocht zelf de keuze maken, of ik het even wil aankijken of het vanzelf weggaat of dat ik voor een echo/mamografie ga. Ik heb voor het laatste gekozen en ze had er alle begrip voor. Was erg fijn moet ik zeggen. Nu wachten op de brief voor de afspraak.
Ben wel een beetje gerust gesteld, maar vind het fijn dat het grondig wordt gecheckt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 20:04

Veriye schreef:
Heb niet meer gereageerd, maar wil dit toch nog doen.

Mijn huisarts denkt dat het gewoon een opgezet melkklier is. En ik mocht zelf de keuze maken, of ik het even wil aankijken of het vanzelf weggaat of dat ik voor een echo/mamografie ga. Ik heb voor het laatste gekozen en ze had er alle begrip voor. Was erg fijn moet ik zeggen. Nu wachten op de brief voor de afspraak.
Ben wel een beetje gerust gesteld, maar vind het fijn dat het grondig wordt gecheckt.

Super, altijd het zekere voor het onzekere nemen. Ik moet de 23e voor een echo!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 20:36

Gezien je huisarts geen röntgen ogen heeft lijkt me dit een goede keus. En is het inderdaad een melkklier dan weet je voor de toekomst hoe die voelt en kan je beter onderzoek doen.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:03

fijn dat je in ieder geval de keuze kreeg, die kreeg ik destijds ook en heel blij mee geweest.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 14:15

Mamografie heeft niet altijd nut als je jong bent.
Ik zat op een grensleeftijd en hebben ze er 1 gemaakt maar dat was echt enkel nutteloze stralingsbelasting ivm met nog veel te „jong“ weefsel. Daar kon je echt geen nuttige info uit halen.
Met echo was het wel perfect te zien en er is toen ook gelijk een biopt genomen (was niets belangrijks).
Als een arts een echo als beste optie voorsteld zou ik daar in eerste instantie gewoon op vertrouwen als je onder de 45 bent.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:04

Bij mij kunnen ze ook niks zien op mammografie, heb densiteit IV. Echo gaat altijd prima. Dus bij mij doen ze standaard beide.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 19:01

Toen ik voor de mammografie ging had ik thuis gezegd: als het niks is ben ik met een uurtje thuis, als het niet goed is duurt het langer want dan zal ik een echo en bioptie krijgen. Het duurde inderdaad langer want echo en bioptie. Toen wist ik al dat het slecht nieuws zou worden. Het gesprek met de arts een halve week later kwam ook niet als een verrassing. Voor mijn partner wel, die dacht dat het wel goed nieuws zou zijn. Ik zat ook echt bij die arts van: oké dat dacht ik al. Wat gaan we eraan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 19:47

Spannend!
Ik had het een tijdje geleden ook, heb toen een echo gehad en na 4 maanden nog eens. Gelukkig is het niet gegroeid en voor 99% een cyste maar je maakt je toch ongerust en blijf het ook extra checken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 00:12

Hier levert mammografie ook niet veel op. Geen vet, enkel klierweefsel, dus lastig te beoordelen, dus altijd ook een echo.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 00:43

Mindim schreef:
Hier levert mammografie ook niet veel op. Geen vet, enkel klierweefsel, dus lastig te beoordelen, dus altijd ook een echo.

Hier dezelfde ervaring. 2 jaar geleden, ik was toen 40 jaar, niks te zien op de mammografie en op echo een gezwel van zo'n 5 cm doorsnede. Bleek een fibroadenoom, wel geopereerd omdat het snel groeide. Ik heb meer vertrouwen in een echo. Ik mag binnenkort ook weer, nieuw knobbeltje zelfde borst...

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 12:48

Sterkte Anna79!

Ik mag Maandag ochtend al terecht. Dus erg fijn dat het zo snel kan.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 14:03

Veriye schreef:
Sterkte Anna79!

Ik mag Maandag ochtend al terecht. Dus erg fijn dat het zo snel kan.

Dankjewel! Fijn dat je zo snel terecht kan, jij ook sterkte!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 17:36

Sterkte Veriye! En alle anderen in een vergelijkbare situatie.