Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Napie schreef:Gewoon eisen dat je een mammografie krijgt. Niet laten adviseren. Een knobbel moet altijd een doorverwijzing zijn. Ik heb een keer gehoord dat het niks zou zijn. Knobbeltje veranderde van vorm. Uiteindelijk toch mammografie met echo en direct biopt (zijn allemaal pijnloze onderzoeken. Hooguit wat vervelend) en bij mij was het wel mis. Ik heb de chemo en operaties achter de rug en moet nog bestraalt worden.
Veriye schreef:Wat fijn Laurora!
ik heb morgen middag mijn afspraak bij de huisarts, maar ze zeiden al, dat ik waarschijnlijk gewoon door wordt verwezen voor een echo en of mammografie. Ben erg benieuwd.
Veriye schreef:Heb niet meer gereageerd, maar wil dit toch nog doen.
Mijn huisarts denkt dat het gewoon een opgezet melkklier is. En ik mocht zelf de keuze maken, of ik het even wil aankijken of het vanzelf weggaat of dat ik voor een echo/mamografie ga. Ik heb voor het laatste gekozen en ze had er alle begrip voor. Was erg fijn moet ik zeggen. Nu wachten op de brief voor de afspraak.
Ben wel een beetje gerust gesteld, maar vind het fijn dat het grondig wordt gecheckt.
Mindim schreef:Hier levert mammografie ook niet veel op. Geen vet, enkel klierweefsel, dus lastig te beoordelen, dus altijd ook een echo.