Zijn er nog Bokkers met zware pijnstiling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 23:30

Heel interessant om jullie verhalen te lezen. Ik ben oncologieverpleegkundige en week nauw samen met de pijnconsulenten van ons ziekenhuis. Zodoende weet ik natuurlijk het één en ander af van opiaten en andere pijnstillers, maar het is wel goed om jullie ervaringen eens te horen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 23:56

Jolynne schreef:
Ik gebruik al jaren Tramadol, in combinatie met Contramal en Lyrica.
Helaas is dit blijvend tot het niet meer werkt en ik naar iets 'hoger' en/of 'straffer' moet gaan.

Moet zeggen dat ik er absoluut niet high/angstig of uitgeput van word.
Wel krijg ik soms een energieboost van de Contramal.
Niet handig bij chronische (zenuw)pijnen etc,
want dan zoek ik onbewust mijn fysieke grens/grenzen op, waarbij ik het de dag nadien mag bekopen.

Momenteel ben ik hoogzwanger en helaas zal het kindje daardoor na bevalling gelijk moeten afkicken.
Maar gelukkig is er na de afkickperiode geen (blijvende) gevolgen voor ons kind..anders hadden we absoluut niet voor een kind gegaan zijn!

Door de kinderwens heb ik het jaar voordat we 'gestart' waren wel diverse medicaties etc geprobeerd, die minder schadelijk/gevolgen kon hebben tijdens de zwangerschap/net na bevalling. Helaas blijven steken op huidige medicatie..verstand en gevoel staan dus loodrecht tegen over elkaar. :(

Ik word best getriggerd door je reactie. Gaan voor een kindje dat moet afkicken, dat is best een lastige overweging. Ik heb dat vooral gehoord van kinderen van ouders met een heroïne of coke verslaving, waarbij de kinderen dan ook extra verslavings gevoelig zijn. Hoe zit dat bij jou medicatie? Welke problemen zal jullie kind hebben bij het afkicken? Is echt oprecht interesse want ik ken het alleen in gevallen met heftige drugsverslaving.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 00:07

girlyggirl schreef:
Ook hier een morfinepleister gebruiker het is de hel en de hemel tegelijk :o . Ik kan weer rijden en heb een leven maar de dag voor en nadat ik moet wisselen zijn vaak vreselijk... dan ben ik , vooral snachts, zeiknat van t zweet en heb ik t bloedheet, doe ik 1 teen buiten de deken heb ik t over mijn hele lichaam ijskoud en kippenvel of je ziek bent echt zo naar -O-
Ook emotioneel kan ik onredelijk sjagrijnig en jankerig zijn en ik ben zo slap ale een vaatdoek en hang de hele dag futloos op de bank en in bed.. ik zeg ook altijd gewoon dat ik drugsverslaafd ben en vooral in t begin vergat ik wel eens te wisselen en dan ging ik echt coldturkey de afkick in :o

Dit is zó herkenbaar. Ik ben elke nacht zeiknat van het zweet. Heb Het bloedheet en dan werkt mijn pleister te hard. Waardoor ik me dus vreselijk ga voelen. Soms voelt het of mijn huid in de fik staat terwijl ik het ijskoud heb onder mijn huid en er voor mijn gevoel duizenden beestjes onder mijn huid zitten...
Ik zit dan constant in een fase tussen wakker en slapen in en krijg levensechte nachtmerries die maar doorgaan.
Momenteel heb ik het gelukkig iets minder, behalve het zweten dan...

Ik kan het nooit uitleggen aan iemand.

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 00:08

Ik slik al een aantal jaren (geen idee hoe veel eigenlijk :') ) diclofenac 75mg en Tramadol 50mg, nu sinds ruim half jaar denk ik op 2x 50mg per keer. Het haalt voor mij het scherpste randje eraf maar nog heb ik periodes dat ik verga van de pijn. Helaas deze week vergeten op tijd weer te 'bestellen' waardoor ik nu 3 dagen zonder zit _-:( vandaag (en vannacht) echt een hele slechte dag gehad, m'n moeder heeft diclofenac 50mg liggen en er daar maar 2 van ingenomen maar helaas nog weinig van te merken.

Iris82

Re: Zijn er nog Bokkers met zware pijnstiling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 00:15

Ik zou voorzichtig zijn met de diclo wil je geen gat in je maag branden. Sterkte joh, lijkt me zwaar.

Ik heb ook wel eens op zaterdagavond nog aangeklopt bij de weekendapotheek als een junk om een pleister te scoren omdat ik vergeten was bij te bestellen.

Slik daarnaast ook amitriptyline tegen de zenuwpijn. Van Lyrica ging ik zo spacen dat ik na een paar dagen gekapt ben.

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 00:17

Ik slik ook omeprazol bij, die heb ik gelukkig wel nog op voorraad :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 00:19

Ohh fijn. Moet ook wel met zulke doseringen natuurlijk. Toen ik nog diclo slikte had ik Athrotec, daar zat al een maagbeschermer in.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 01:31

Mijn broertje kreeg na zijn openhart operatie oxycodon mee.

Mijn broertje is slecht ziend en gehandicapt.
Ik heb dus de zorg voor hem.

Ik vond hem zo traag en wazig.
Bij traplopen moest ik achter hem lopen. Hij mocht echt niet vallen vanwege zijn borstbeen die open gezaagd was.

Toen ging ik toch eens Googlen op de medicatie.
Ik schrok mij kapot. Dat spul bleek zo verslavend. Niemand heeft mij dat verteld. We zijn die zelfde dag nog begonnen met afbouwen.
In plaats van 4 x per dag na alleen smorgens en savonds. En daarna alleen nog 1 savonds en toen zijn we gestopt.

Het is een ander kind na het stoppen.
Hij is weer veel alerter en stabieler op zijn benen.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 02:09

Ja hier helaas!
Wegens een bacterie in m'n ogen met verschrikkelijk veel pijn, vorig jaar begonnen met oxycodon.
Zat uiteindelijk op 100mg per dag. :(
Nu aan het afbouwen, maar het is echt vreselijk!
Soms lukt het me met 40mg per dag.
Maar meestal zit ik nog rond de 60...
Vorig weekend was ik vergeten bij te bestellen.
Dus dacht op zaterdag dit zing ik wel even uit...
Nouu, daar dacht ik op zondag heel anders over, wat een hel!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 02:13

Hier een tramadol gebruiker icm clonazepam... :) de meesten weten het niet van mij maar schaam me er niet voor. Ik gebruik zaldiar omdat ik pure tramadol slechter verdraag. Ik blijf dan weer geheel helder van zaldiar. :+ de clonazepam helpt met slapen ondanks de pijn.

Redomex hielp niks, lyrica werd ik om een of andere reden echt agressief van,... := tegretol deed helemaal niks voor mij behalve me doen overgeven. :+

Het is hier een chronisch iets dus stoppen is niet echt aan de orde.
Ik vind het vooral altijd zo’n ellende om een nieuw voorschrift te vragen. :=

Iris82 schreef:
Jolynne schreef:
Ik gebruik al jaren Tramadol, in combinatie met Contramal en Lyrica.

Maar Contramal en Tramadol is toch hetzelfde? (Ook volgens Google)

Klopt. Enkel is contramal vloeibaar en beter te doseren meen ik en snellere opname (dus sneller effect) maar ook korter effect. Tramadol heeft toch een uur nodig alvorens je werking begint te voelen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 08:15

Ja, hier helaas ook aan de morfine!
Ik heb al vanaf heel jongs af aan hernia's. Helaas ook al twee keer geopereerd. Laatste keer is er zelfs een stuk wervel weggehaald, maar nog steeds 24/7 pijn.

Heb ongeveer alles geprobeerd, ibuprofen, diclofenac, tramadol, oxycodon.. doet allemaal helemaal niets. Nu sinds 5 jaar aan de morfine. Gemiddeld zo'n 3 per dag en ze werken 12 uur.

Ik slik er 's morgens een, dan na de lunch en dan 's avonds zo rond bedtijd. Normaal slik je deze maar 2x per dag, maar als ik er 's morgens 2 neem dan ben ik de rest van de dag een zombie. :') Bij mij werken ze dus na 5 jaar nog prima gelukkig!

Ben wel verslaafd, puur lichamelijk want ik wil die van 's middags nog weleens vergeten en dan zit ik me echt af te vragen waarom ik zo onrustig ben. :+

Helaas werkt het soms nog niet voldoende, maar dat los ik dan op door 1600mg ibuprofen in een keer bij te slikken. Als ik teveel morfine neem dan ben ik er geestelijk niet helemaal meer bij. Vooral heel vervelend 's nachts want ik ben dan zó moe maar kan niet in slaap vallen.

De combinatie morfine en ibuprofen doet het hier gelukkig echt heel goed.
Ik slik overigens palexia, is speciaal tegen zenuwpijn.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 08:23

Ik heb bijna een jaar op een cocktail van diclofenac, tramadol en lyrica gestaan door een rughernia. Ik had geen moeite om het na mijn operatie in 1 keer allemaal te laten staan toen (2017). Inmiddels zit ik nu weer anderhalf jaar aan 3 x 50mg diclofenac dagelijks door de fibromyalgie en artrose pijnen. Dit is in principe blijvend voorgeschreven. Voor mij helpt het tegen de scherpe randjes maar pijnloos leven gaat niet meer gebeuren.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 08:36

Ik ging echt trippen van de tramadol. Ben daar zo van geschrokken dat ik weer terug ben gegaan naar de naproxen in hoge dosering. Dat neemt de pijn niet weg, maar het haalt de scherpe randjes er vanaf. Ik kan in ieder geval slapen zonder wakker te worden van de pijn en goed uitgerust zijn helpt weer in de pijnverdraging.
Voorlopig hou ik het hierbij en ik vrees voor de dag dat het niet meer genoeg zal zijn als ik jullie verhalen zo lees….

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 08:53

Ik heb nu 3x in mijn leven morfine, tramadol en diclofenac gehad en krijg er enorm veel bij werkingen van. Ik heb ervoor gekozen om het bij ibuprofen/paradol te houden wat ik mag ophogen tot 3000mg
Morfine word ik enorm duizelig en high van. Mijn zicht word minder, ga met dubbele tong praten en functioneer niet meer. Tramadol ga ik van overgeven. Dat duurde een week non stop toen de arts zei per direct stoppen. Van dixlofenac krijg ik netelroos. Deels ben ik blij dat ik dit niet kan gebruiken omdat je er zo afhankelijk van kan worden maar af een toe een dag zonder pijn zou ook fijn zijn

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 09:45

Ik heb de laatste 7 weken aan de oxycodon en diclofenac gezeten. De eerste week ben ik volledig stoned geweest. Kon ook niet opstaan zonder onderuit te gaan. Hoorde dingen die er niet waren. De dosering voor mijn lichaamsgewicht was veel te hoog. De scherpe pijn kwam er helaas wel dwars doorheen. Toen hebben ze die gehalveerd. Dat ging beter qua stoned en onderuit gaan. Uiteindelijk heb ik in 1 keer afgebouwd omdat ik overal las hoe verslavend die troep is. Van de diclofenac kreeg ik onwijze buikpijn en geen eetlust, ondanks de maagbeschermer. Dus daar ook maar mee gestopt. Dan maar meer pijn.

Eigenlijk is het gewoon troep allemaal

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 09:52

Diclocenac doet bij mij helemaal niks, dat wilden ze eigenlijk voorschrijven voor de HMS en fibro, maar heb ik geweigerd. Fentanyl is ook geopperd, heb ik ook afgewezen ivm de verslaving ervan.
Ik zing het nu nog wel uit, en op dagen dat ik echt wel veel pijn heb pak ik ineens een hoge dosis ibuprofen.
Amitriptiline heb ik ook kort gebruikt, geen effect. Na mijn borst operatie aantal dagen oxy gehad, vond dat wel prettig eigenlijk maar zou het niet langdurig willen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 10:34

Ik zit naast de fentanyl ook aan de paracetamol en ibuprofen standaard. Maar daarop alleen red ik het echt al minimaal 15 jaar niet meer. Heb jarenlang niks erbij gekregen waardoor ik amper kon slapen en overdag ook niks kon. Die verslaving heb ik er echt voor over, want zonder had ik echt geen leven. En lijf ging alleen maar achteruit want door de pijn ging ik compenseren en ging er steeds meer kapot.

Nu moet ik zeggen dat ik naast de pijnstilling ook 2 keer per week behandeld word door fysio, anders komt de pijn weer dwars door pijnstillers heen en kan ik weer niks. Moet dus altijd een combinatie zijn, alleen behandelen zonder pijnstillers kan niet, maar alleen pijnstillers zonder behandeling ook niet.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 10:55

Ik heb 5 maanden oxycodon gebruikt vanwege een hernia. Ik heb de laatste 2 maanden gebruikt om af te bouwen, want dat moet je niet te snel doen na een hoge dosis. In eerste instantie kreeg ik tramadol en diclofenac maar dat werkte niet voor de hevige pijn vervolgens kreeg ik toen de oxy. Daarvan snapte ik echt niet hoe mensen daar verslaafd aan raken want ik was zo duizelig en misselijk als wat de eerste week, maar alles beter dan die zenuwpijn. Vervolgens heb ik een maand met een rollator rond geschuifeld en toen kwam de zomervakantie en kon ik rustig aan weer wat meer qua bewegen en langere tijden zitten/staan/lopen dus toen ben ik begonnen met afbouwen. 1 september was ik toen helemaal pijnstiller vrij, maar toen begon het nieuwe schooljaar en op een gegeven moment kon ik niet meer slapen van de rug en zenuwpijn en daarvoor heb ik toen tramadol gekregen, ik wilde niet terug naar de oxy maar wel iets waardoor ik niet om 4 uur 's ochtends naast mn bed stond omdat ik niet meer kon liggen. Nadeel ervan vind ik dat ik er heel bizar van ga dromen... hebben meer mensen dat?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 12:41

Na mijn bevalling morfine, de 10mnd erna tramadol voor (achteraf) 2 gebroken ribben die niet wilde herstellen en nu nog tramadol, oxycodon, paracetamol en naproxen na mijn hersteloperatie.

De oxycodon vind ik heel naar, van de tramadol werd ik in het begin helemaal high van, maar al snel deed dat weinig meer voor me. Ben iig blij dat het er voor nu naar uit ziet dat ik er eindelijk mee kan gaan stoppen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:56

Ik ben wel benieuwd: zijn er ook bokkers die een vorm van weed gebruiken als pijnstilling/ geneesmiddel. Voor mijn idee werkt dat nog het beste voor mij

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 17:20

Ik heb wiet wel geprobeerd.. Heel eerlijk gezegd heb ik bijna alles geprobeerd :o

Het hielp mij helaas niet. Alcohol in combinatie met diclofenac heeft me wel een paar keer door heftige zenuwpijn geholpen maar dat schijnt de pest voor je maag te zijn. Echt een noodgevallen dingetje dus.

Veel sterkte allemaal! Ik hoop dat jullie toch door wat dan ook van de pijn af komen

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 18:40

Sintara schreef:
Ik heb wiet wel geprobeerd.. Heel eerlijk gezegd heb ik bijna alles geprobeerd :o

Het hielp mij helaas niet. Alcohol in combinatie met diclofenac heeft me wel een paar keer door heftige zenuwpijn geholpen maar dat schijnt de pest voor je maag te zijn. Echt een noodgevallen dingetje dus.

Veel sterkte allemaal! Ik hoop dat jullie toch door wat dan ook van de pijn af komen

Ik gebruik sinds kort cbd olie. Begonnen met olie met melatonine toegevoegd. Ik gebruikte los melatonine maar sliep nog steeds niet optimaal, werd wakker van de pijn.
Op aanraden van de reform drogisterij dit gaan proberen en slaap nu een uurtje of 5/6 achter elkaar dus top, en wordt minder stijf en pijnlijk wakker.
Overdag gebruik ik een normale cbd, heb het idee dat dit een heeeeel klein beetje de scherpe kantjes eraf haalt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 18:42

Wel cbd olie geprobeerd, maar dat deed helemaal niks.

Wiet wil ik niet proberen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-22 20:04

Ik gebruik nu 300mg oxycodon per dag en 6-10 pufs fentanyl per dag. Ik begon met 5mg kortwerkend. Mijn ziekte is progressief en ik heb alle behandelingen nu gehad. Niks helpt, pijnstilling is het enige wat we nu nog doen. Ondanks de gigantische hoeveelheid functioneer ik nog redelijk, maar ik ga niet meer in een auto de snelweg op. Het is goed dat het bestaat, maar ik denk er maar niet aan hoe ik hier ooit vanaf kom. Maar ik denk ook niet dat dat aan de orde is, omdat m’n ziekte ongeneeslijk is.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:12

Ik schrik er eigenlijk wel heel erg van hoeveel hele jonge mensen in dit topic vaak al langere tijd hele zware pijnstilling gebruiken.. ik ben er eigenlijk gewoon even stil van..