Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolynne schreef:Ik gebruik al jaren Tramadol, in combinatie met Contramal en Lyrica.
Helaas is dit blijvend tot het niet meer werkt en ik naar iets 'hoger' en/of 'straffer' moet gaan.
Moet zeggen dat ik er absoluut niet high/angstig of uitgeput van word.
Wel krijg ik soms een energieboost van de Contramal.
Niet handig bij chronische (zenuw)pijnen etc,
want dan zoek ik onbewust mijn fysieke grens/grenzen op, waarbij ik het de dag nadien mag bekopen.
Momenteel ben ik hoogzwanger en helaas zal het kindje daardoor na bevalling gelijk moeten afkicken.
Maar gelukkig is er na de afkickperiode geen (blijvende) gevolgen voor ons kind..anders hadden we absoluut niet voor een kind gegaan zijn!
Door de kinderwens heb ik het jaar voordat we 'gestart' waren wel diverse medicaties etc geprobeerd, die minder schadelijk/gevolgen kon hebben tijdens de zwangerschap/net na bevalling. Helaas blijven steken op huidige medicatie..verstand en gevoel staan dus loodrecht tegen over elkaar.
girlyggirl schreef:Ook hier een morfinepleister gebruiker het is de hel en de hemel tegelijk. Ik kan weer rijden en heb een leven maar de dag voor en nadat ik moet wisselen zijn vaak vreselijk... dan ben ik , vooral snachts, zeiknat van t zweet en heb ik t bloedheet, doe ik 1 teen buiten de deken heb ik t over mijn hele lichaam ijskoud en kippenvel of je ziek bent echt zo naar
![]()
Ook emotioneel kan ik onredelijk sjagrijnig en jankerig zijn en ik ben zo slap ale een vaatdoek en hang de hele dag futloos op de bank en in bed.. ik zeg ook altijd gewoon dat ik drugsverslaafd ben en vooral in t begin vergat ik wel eens te wisselen en dan ging ik echt coldturkey de afkick in
Iris82 schreef:Jolynne schreef:Ik gebruik al jaren Tramadol, in combinatie met Contramal en Lyrica.
Maar Contramal en Tramadol is toch hetzelfde? (Ook volgens Google)
Sintara schreef:Ik heb wiet wel geprobeerd.. Heel eerlijk gezegd heb ik bijna alles geprobeerd
Het hielp mij helaas niet. Alcohol in combinatie met diclofenac heeft me wel een paar keer door heftige zenuwpijn geholpen maar dat schijnt de pest voor je maag te zijn. Echt een noodgevallen dingetje dus.
Veel sterkte allemaal! Ik hoop dat jullie toch door wat dan ook van de pijn af komen