Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
herous schreef:Ik neem hiervoor ook magnesium in en ook nog eens ijzer. Helpt bij mij heel erg goed. Een dag geen pilletje en ik voel het al aan mijn benen. Heb wel een beetje moeten zoeken want niet elk magnesium supplement had een positief effect.
Deze werkt voor mij heel goed: Magnesium 400 met Vit B6 & L-tryptofaan, te koop in het kruidvat
speurneusc schreef:laat je vit D pijl eens testen, bij mij bleek dat deze tegen de grens minimum aanzat
Zonnetje81 schreef:Het is niet zoals je bijv na grote inspanning dat je van die spiertrekkingen hebt onderhuids.
Benoite schreef:Oh wow nooit geweten dat dit gewoon een bekend probleem is! Jeetje bokt ik hou van je! Ja ik heb ook vaak last van restless leggs maar dacht dat het altijd kwam door teveel of soms juist te weinig beweging. Dat komt opzich ook wel overeen met de magnesium.
Suzanne F. schreef:Anne. schreef:De magnesium is binnen en ingenomen! Hopelijk scheelt het al iets voor vannacht
Ik hoop het ook maar vaak duurt het wel even voor de magnesium goed werkt. Het werkt niet zo als een aspirine zeg maar.
hoogendroog schreef:Ik heb het al zo'n 20 jaar, zit in de familie. Ijzerpilletjes en magnesium citraat waren altijd afdoende. Tot voor 2 jaar, toen ging het ineens niet meer, ik kreeg toen ook restless armen. Iedere nacht wakker liggen omdat je gewoonweg niet in slaap kunt komen door dat kl.te gevoel. Ik heb een top huisarts, dus die stuurde me gelijk door naar de neuroloog. Bloed op alles onderzocht, nergens tekorten of afwijkingen. Maar dat was ook niet de verwachting, want mijn internist-endocrinoloog houdt dat nauwlettend voor mij in de gaten. Vervolgens verschillende soorten medicijnen geprobeerd, maar helaas hielpen die telkens maar kort en dan moest ik weer ophogen (dit noemt men augmentatie). Ik was hier niet gelukkig mee, sliep nog steeds niet. Uiteindelijk kwam er 's nachts ook echt veel pijn bij, dus na een stroomgeleidingsonderzoek bleek ik neuropathie te hebben (niet raar als diabeet). ik sliep inmiddels met compressiekousen en moest vaak dan nog paracetamol nemen en mijn benen op een bepaalde manier afbinden (veter om bovenbeen en dan gekruist naar beneden om het bovenste gedeelte van de kuit. Uiteindelijk nam het gevoel dan af en viel ik rond drie uur in slaap. Het laatste medicijn dat ik heb geprobeerd, was amitryptine, een antidepressivum in een hele lage dosis. Helaas dit werkte ook al snel niet meer. Let wel dat de medicijnen die ik allemaal geprobeerd heb, nare bijwerkingen hebben, maar ja je moet wat...
Een maand geleden ben ik gestopt met de amitryptine, ik wilde echt niet meer. Vervolgens rond gaan neuzen op het internet en mijn oog bleef maar kijken naar CBD pillen. Ik heb vervolgens CBD 40 mg pillen gekocht (de zwaarste die er zijn) en ben begonnen. Ook smeerde ik mijn benen in met Venedoron van Weleda (met o.a. Arnica). And lo and behold: het werkt! Ik slaap weer!!! Het gevoel was er in het begin nog wel, maar het leek wel of er nu een soort van muur tussen zat, het kwam niet verder. Inmiddels ga ik weer met plezier naar bed!