Restless Legs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:06

Combinatie hier met compressiekousen en magnesiumspray/ olie.
Ook pillen geslikt maar merkte geen verschil.
Bananen bij de vleet gegeten, maakte geen verschil.

Ben helaas beperkt omdat het bij mij vaak tijdens mijn nachtdiensten gebeurd. Maar met de spray en massage gaat het beter, waar ik kan probeer ik wat te lopen. Maar in een thuissituatie gaat dat natuurlijk niet.

Wat je voelt?
Een soort van kramp/ spierpijn waardoor je het gevoel hebt je been te moeten bewegen (het restles gedeelte) Meestal een soort van schopjes of je been de hoogte in bij een zittende positie. Ligt eraan of het in je boven- of onderbeen zit.

Bij mij werkt af en toe het been afhangen ook, beide benen op de bank en het zere been met de voet over de rand laten hangen.

GraceZarif

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:31

herous schreef:
Ik neem hiervoor ook magnesium in en ook nog eens ijzer. Helpt bij mij heel erg goed. Een dag geen pilletje en ik voel het al aan mijn benen. Heb wel een beetje moeten zoeken want niet elk magnesium supplement had een positief effect.

Deze werkt voor mij heel goed: Magnesium 400 met Vit B6 & L-tryptofaan, te koop in het kruidvat

Dit! Floradix helpt ook maar magnesium is een must. Ook die van de etos is goed.

Ik heb gelezen dat magnesium Citraat beter opneemt dus lees de ingrediënten goed door!

Benoite

Re: Restless Legs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:44

Oh wow nooit geweten dat dit gewoon een bekend probleem is! Jeetje bokt ik hou van je! Ja ik heb ook vaak last van restless leggs maar dacht dat het altijd kwam door teveel of soms juist te weinig beweging. Dat komt opzich ook wel overeen met de magnesium.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:59

Toen ik zwanger was had ik het vrij erg. Nu is het minder zolang ik maar trouw iedere dag mijn magnesium neem.
Het is echt een rotgevoel. Een soort verkrampingen in je benen waardoor je je benen moet strekken of bewegen. Mijn moeder zegt dat het lijkt als er beestjes inzitten maar zo ervaar ik het niet. Eerder als vervelende krampjes in mijn kuiten waardoor ik wil aanspannen en strekken.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-22 14:00

speurneusc schreef:
laat je vit D pijl eens testen, bij mij bleek dat deze tegen de grens minimum aanzat

Als ik regelmatiger last had gehad van restless legs, had ik zeker wat laten testen. Maar de oorzaak is nu gewoon duidelijk, ik ben ziek, dus mijn lichaam werkt hard en is uit balans.

Zonnetje81 schreef:
Het is niet zoals je bijv na grote inspanning dat je van die spiertrekkingen hebt onderhuids.

Voor iedereen voelt het net wat anders denk ik. Maar dit zijn niet echt spiertrekkingen, meer een constante spanning.

Benoite schreef:
Oh wow nooit geweten dat dit gewoon een bekend probleem is! Jeetje bokt ik hou van je! Ja ik heb ook vaak last van restless leggs maar dacht dat het altijd kwam door teveel of soms juist te weinig beweging. Dat komt opzich ook wel overeen met de magnesium.

Bij mij hangt het vaak samen met hormonen ook en nu dus ook als ik ziek ben. Stress of een tekort aan het een of ander kan het inderdaad ook in de hand werken. :j

Zo jammer dat er geen pasklare oplossingen zijn voor wanneer je er last van hebt. Ik hou m'n hart vast voor vannacht..

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:48

Ja bij mij is het ook erger als ik ongesteld moet worden. Ik ben vorig jaar in de overgang gegaan en het is een paar maanden echt heel erg geweest. Nu is het weer wat rustiger, maar als ik het heb dan is het ook aardig heftig.
Ik heb er ook wel een aantal keer een poosje medicatie voor gehad.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:24

Ik sprak pas iemand die ook baat had bij compressiekousen. Kan het me wel voorstellen dat die druk rls wat onderdrukt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:27

Ik slik vit. D, B12 en magnesium. Als ik dat niet doe ben ik net een trekpop. ;) Nee ik merk het echt. Een dagje overslaan gaat nog wel, maar bij dag 3 is het echt niet leuk meer. Ik zou sowieso magnesium aanraden. Hoop dat het je helpt.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-22 16:15

De magnesium is binnen en ingenomen! Hopelijk scheelt het al iets voor vannacht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:22

Ik kan je nog als tip geven om te proberen om juist (liggend vanuit bed) je benen omhoog tegen de muur te leggen en dat een minuut of tien.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:49

Anne. schreef:
De magnesium is binnen en ingenomen! Hopelijk scheelt het al iets voor vannacht :)

Iets onder je voeteneind leggen zodat het wat hoger ligt is ook een snelle oplossing.
Hopelijk helpt het je de nacht door komen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 17:18

Anne. schreef:

Ik hoop het ook maar vaak duurt het wel even voor de magnesium goed werkt. Het werkt niet zo als een aspirine zeg maar.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 17:28

Ik neem 800 mg magnesium citraat als ik er echt last van heb. Voor de rest alle dagen 400.
Sinsdien heb ik het heel goed onder controle. Compressie werkt ook.
Waar het vandaan komt weet niemand maar heb het al tientallen jaren.

Het voelt als een soort van constate druk waardoor je je benen wilt bewegen om van het vervelende gevoel af te komen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-22 17:38

Suzanne F. schreef:
Anne. schreef:

Ik hoop het ook maar vaak duurt het wel even voor de magnesium goed werkt. Het werkt niet zo als een aspirine zeg maar.

Nee, daar ben ik me van bewust.. maar ik moet ergens beginnen natuurlijk. Voor een placebo-effect zou ik ook al tekenen hoor :P

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 18:03

Ooooh ik had het ook heel extreem tijdens mijn Corona besmetting! Enige wat voor mij helpt, maar kom daar maar even aan nu, is dopamine verhogen, ik slik daarvoor capsules Mucuna Pruriens, maar ik heb dat dus standaard in huis voor andere situaties :=

xMvGV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:02

Magnesium inderdaad! Ik neem zelf altijd een voetenbadje met magnesium vlokken, heb hier erg veel baat bij.
En na een corona infectie (met in feite een restklacht) kan ik als tip meegeven om een osteopaat te bezoeken.
Veel succes!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:28

Anne. schreef:

Slikken werkt echt minder goed dan voetenbaden met magenesiumvlokken of magnesiumolie smeren...

Sommige magnesiumpillen kan je lichaam niet eens goed opnemen en soms zelfs diaree van krijgen ...

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:54

Ik heb het al zo'n 20 jaar, zit in de familie. Ijzerpilletjes en magnesium citraat waren altijd afdoende. Tot voor 2 jaar, toen ging het ineens niet meer, ik kreeg toen ook restless armen. Iedere nacht wakker liggen omdat je gewoonweg niet in slaap kunt komen door dat kl.te gevoel. Ik heb een top huisarts, dus die stuurde me gelijk door naar de neuroloog. Bloed op alles onderzocht, nergens tekorten of afwijkingen. Maar dat was ook niet de verwachting, want mijn internist-endocrinoloog houdt dat nauwlettend voor mij in de gaten. Vervolgens verschillende soorten medicijnen geprobeerd, maar helaas hielpen die telkens maar kort en dan moest ik weer ophogen (dit noemt men augmentatie). Ik was hier niet gelukkig mee, sliep nog steeds niet. Uiteindelijk kwam er 's nachts ook echt veel pijn bij, dus na een stroomgeleidingsonderzoek bleek ik neuropathie te hebben (niet raar als diabeet). ik sliep inmiddels met compressiekousen en moest vaak dan nog paracetamol nemen en mijn benen op een bepaalde manier afbinden (veter om bovenbeen en dan gekruist naar beneden om het bovenste gedeelte van de kuit. Uiteindelijk nam het gevoel dan af en viel ik rond drie uur in slaap. Het laatste medicijn dat ik heb geprobeerd, was amitryptine, een antidepressivum in een hele lage dosis. Helaas dit werkte ook al snel niet meer. Let wel dat de medicijnen die ik allemaal geprobeerd heb, nare bijwerkingen hebben, maar ja je moet wat...
Een maand geleden ben ik gestopt met de amitryptine, ik wilde echt niet meer. Vervolgens rond gaan neuzen op het internet en mijn oog bleef maar kijken naar CBD pillen. Ik heb vervolgens CBD 40 mg pillen gekocht (de zwaarste die er zijn) en ben begonnen. Ook smeerde ik mijn benen in met Venedoron van Weleda (met o.a. Arnica). And lo and behold: het werkt! Ik slaap weer!!! Het gevoel was er in het begin nog wel, maar het leek wel of er nu een soort van muur tussen zat, het kwam niet verder. Inmiddels ga ik weer met plezier naar bed!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:02

Wat een verhaal zeg. En wat een ellende! Maar wat super dat CBD blijkt te helpen. Misschien voor anderen hier in het topic ook een goede tip als de magnesium niet voldoende helpt.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-22 22:56

@CorineP Okee, top, dankjewel voor deze bemoedigende woorden.

@hoogendroog CBD is inderdaad ook nog door mijn hoofd geschoten. Wanneer het lang aanhoudt ga ik daar eens naar op zoek..!

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:10

Hier ook iemand met flinke restleg leggs, zit in de familie, oma, vader, ik en ook mijn dochters. Wordt nog steeds gezegd niets aan te doen, uitvinden wat bij jou helpt.
Door de corona vaccinaties werd het opeens heel heftig. Niets hielp meer sterker nog het werden nu echte spierkrampen.
Bij een neuroloog geweest en kuurtje valium gehad, dat hielp wel tegen de vreselijke schokken van kramp
Mijn oplossing was altijd wat magnesium en koude voeten halen op de vloer van de ijskoude badkamer, en buiten bed hangen.
Verder afleiding… lezen of spelletjes doen op mijn Ipad toe het over is. Kan wel uren duren.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:11

hoogendroog schreef:
Ik heb het al zo'n 20 jaar, zit in de familie. Ijzerpilletjes en magnesium citraat waren altijd afdoende. Tot voor 2 jaar, toen ging het ineens niet meer, ik kreeg toen ook restless armen. Iedere nacht wakker liggen omdat je gewoonweg niet in slaap kunt komen door dat kl.te gevoel. Ik heb een top huisarts, dus die stuurde me gelijk door naar de neuroloog. Bloed op alles onderzocht, nergens tekorten of afwijkingen. Maar dat was ook niet de verwachting, want mijn internist-endocrinoloog houdt dat nauwlettend voor mij in de gaten. Vervolgens verschillende soorten medicijnen geprobeerd, maar helaas hielpen die telkens maar kort en dan moest ik weer ophogen (dit noemt men augmentatie). Ik was hier niet gelukkig mee, sliep nog steeds niet. Uiteindelijk kwam er 's nachts ook echt veel pijn bij, dus na een stroomgeleidingsonderzoek bleek ik neuropathie te hebben (niet raar als diabeet). ik sliep inmiddels met compressiekousen en moest vaak dan nog paracetamol nemen en mijn benen op een bepaalde manier afbinden (veter om bovenbeen en dan gekruist naar beneden om het bovenste gedeelte van de kuit. Uiteindelijk nam het gevoel dan af en viel ik rond drie uur in slaap. Het laatste medicijn dat ik heb geprobeerd, was amitryptine, een antidepressivum in een hele lage dosis. Helaas dit werkte ook al snel niet meer. Let wel dat de medicijnen die ik allemaal geprobeerd heb, nare bijwerkingen hebben, maar ja je moet wat...
Een maand geleden ben ik gestopt met de amitryptine, ik wilde echt niet meer. Vervolgens rond gaan neuzen op het internet en mijn oog bleef maar kijken naar CBD pillen. Ik heb vervolgens CBD 40 mg pillen gekocht (de zwaarste die er zijn) en ben begonnen. Ook smeerde ik mijn benen in met Venedoron van Weleda (met o.a. Arnica). And lo and behold: het werkt! Ik slaap weer!!! Het gevoel was er in het begin nog wel, maar het leek wel of er nu een soort van muur tussen zat, het kwam niet verder. Inmiddels ga ik weer met plezier naar bed!

Van welk merk of waar bestel je die cbd capsules, als ik vragen mag aub?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:12

En mijn vriend mij uitlachen omdat ik standaard met m’n benen buiten het bed slaap, maar ook constant alle kanten op beweeg, en gerust met m’n benen omhoog tegen de muur ga slapen. Blijkt het een naam te hebben!
Ik lees even mee en ga de tips kwa magnesium proberen..

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-22 23:15

Wat bijzonder om die herkenning te lezen! Niet weten wat het is, maar de klachten herkennen. Ik duim voor je dat de magnesium help Absque!

Ik voel de ellende nu alweer opkomen, dus ik vrees weer voor een pittige nacht..

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:16

Ik gebruik de CBD 40mg van Lucovitaal. Ik heb ze gewoon bij het Kruidvat gehaald (was fijn, want toen twee halen een betalen).
Laatst bijgewerkt door hoogendroog op 18-02-22 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt