Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ellepel schreef:een vriend van mij laat dat wel eens weghalen met shockwave dacht ik.
heb je dat al laten doen?
ik heb ook wel kalk,maar bij mij word dat wel door eigen lichaam opgeruimd.
kuurtje naproxen voor een dag of wat is dan wel voldoende
vierhoef schreef:[url][/url]bedankt voor jullie meelevende berichtjes en tips!!
sorry dat ik nu pas reageer, ik was het helemaal vergeten![]()
ik was dus dinsdag bij de huisarts geweest; volgens hem komen mijn klachten door het onbewust aanspannen van mijn schouders. daarom ga ik vanaf volgende week beginnen met chiropractie, om alles weer los te krijgen. Vanuit daar kijken we verder, mocht dat ook geen verschil geven moet ik terug om te overleggen voor evt. verder onderzoek![]()
de afgelopen dagen heb ik wel weer meer last dan voorheen, dus ik hoop dat die chiropractie helpt
Coentjuh schreef:Hier ook al jaren pijn aan schouder (infraspinatus, supraspinatus, teres minor, major, rhomboïde), moet op korte termijn naar neuroloog. Een paar keer per dag best wel heftig in aanvallen en verder altijd aanwezig. Huisarts denkt dat het vanuit de nek komt, ik durf het niet te zeggen en de fysio ook niet of dat werkelijk zo is. Ben ook bekend met een lichte scoliose in ruggenwervel en een dubbele stenose (soort hernia) aan de andere kant van mijn nek. Dus ik weet wat zenuwpijn is. Nu rechts best wel veel pijn. Ga sinds mijn 19e al naar de fysio en hoop dit jaar 34 te worden. Hoop dat ze er toch iets aan kunnen doen, ben er aardig klaar mee en het kost onwijs veel energie.
Voor de coronatijd (eind 2019) hebben ze mijn schouder eens doorgelicht en daar kwam uit een mega-slijmbeurs ontsteking en twee pezen die ontstoken zijn/waren. Orthopeed wist niet wat ze met me aan moest, na alleen een keer pijnbestrijding te hebben geprobeerd, ben ik zo naar huis gestuurd. Maar ik wil nu toch echt hoger op.
Zit het bij jou meer boven op je schouder als ik zo lees? De stekende pijn die je omschrijft zou zenuwpijn kunnen zijn.
vierhoef schreef:ik was dus dinsdag bij de huisarts geweest; volgens hem komen mijn klachten door het onbewust aanspannen van mijn schouders. daarom ga ik vanaf volgende week beginnen met chiropractie, om alles weer los te krijgen. Vanuit daar kijken we verder, mocht dat ook geen verschil geven moet ik terug om te overleggen voor evt. verder onderzoek![]()
de afgelopen dagen heb ik wel weer meer last dan voorheen, dus ik hoop dat die chiropractie helpt
Elisa2 schreef:Coentjuh schreef:@ Elisa2; Dat is nieuw voor mij zenuwpijn wat kan ontstaan door triggerpoints, ik wist niet dat dat kon, maar als het bestaat zou ik het zomaar kunnen hebben[/size]
Ja dat zei mijn fysio, ik heb eindelijk een goede..er is ook een boek over triggerpoints daar staat dat ook in.
Electra63 schreef:Ik heb ook ernstige kanaalstenose aan 3 nekwervels.
Ik heb periodes gehad met erge zenuwpijn in met name mijn linkerarm.
Vaak slijmbeursontstekingen gehad met name in de kop van mijn schouders.
Ook verkalkingen.
Heb veel injecties en fysio gehad. Veel diclofenac, maar ook amitriptyline langdurig geslikt.
Ik stond eigenlijk op de wachtlijst om aan mijn nek geopereerd te worden, toen er een andere aandoening tussendoor kwam.
Door weken ziekenhuisopname en maanden rust, zijn de klachten vanuit mijn nek ontzettend verminderd.
Terwijl er een periode van jaren was, dat ik soms wanhopig werd van de pijn.
Ik let altijd op hoe ik zit of lig.
Probeer mijn armen niet te hoog te gebruiken, e
Slaap in een bepaalde houding, enz.
1 of 2 x per jaar krijg ik weer pijn; in het verleden wachtte ik dan af, tegenwoordig slik ik gelijk diclofenac en ben ik er soms al in een week van de (erge) pijn af.
Is misschien niet verstandig, maar na bijna 20 jaar, weet ik inmiddels hoe ik het beste kan handelen.