Wandelschoenen voor lastige voeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 17:36

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 17:37

Hannanas schreef:
BeFunny schreef:
Ik zoek trouwens nog fijne lichte wandelschoenen wel met Gore tex voor van de zomer en moeten echt waterdicht omdat ik nog wel eens door drassige gebieden loop en ze gaan ook nee op vakantie net als de Meindles uiteraard. De lagere Meindles zitten over het algemeen wel anders ik heb natuurlijk niet alles gepast. En sommigen vallen onder mijn enkel raar dat het schuurt zeg maar.

De Arc’teryx Norvan ld (met en zonder gtx mogelijk) zijn echt dé zegen voor mijn smalle voeten met brede voorvoet. Die schoen zit smal rond hak en wreef en breed van voor. Ze zijn licht en mijn zooltjes passen er ook in. Misschien iets voor jou voor de zomer?

Deze ken ik nog niet die ga ik opzoeken.
Oo dat is een trail runningschoen. Ik heb wel fijne hardloopschoenen. Die zou ik ook nog kunnen gebruiken trouwens.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 12-02-22 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 17:39

Letsdunit schreef:
BeFunny schreef:
Ik heb de meindls lady vacuüm ultra Gtx. Zeker niet mooi maar lopen zalig, je voet wordt er als het ware ingezogen. Meindls staan bekend om de brede voet. Maar ik heb smalle, lange platvoeten ;)
lopen zaaaalig.

Die heb ik ook, zitten heerlijk alleen ik ben dus al een paar keer bijna onderuit gegaan omdat de lus van mijn veter aan de haakjes van de andere schoen bleef hangen :+

Veters anders strikken :j Ik heb ze al wat jaartjes, nooit gebeurd.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 17:40

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:09

Salomon! Lichtgewicht en flexibel, er zijn hogere modellen en zeker de herenmodellen hebben behoorlijk ruimte voor de voorvoet. Ze hebben mijn voeten veel goed gedaan! Ontzettend veel kilometers mee gemaakt en toen ze "af" waren heb ik ze nog een hele tijd gebruikt om endurance mee te rijden.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:38

BeFunny schreef:
De lady vacuüm heeft memory foam en dat is echt zacht. Lopen echt heerlijk.

Dank je voor de tip :)

miccamaaike

Re: Wandelschoenen voor lastige voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:48

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 20:48

Wat lief dat jullie zo meedenken. Er zitten modellen tussen die ik nog niet gepast heb. En inderdaad een stuk rijden voor fijne schoenen is geen probleem. Heb weer wat haakjes om verder te zoeken, want kan jullie wel zeggen dat het erg vervelend is als jezelf al zoveel past en er steeds niets fijns tussen zit.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:28

BeFunny schreef:
Hannanas schreef:

De Arc’teryx Norvan ld (met en zonder gtx mogelijk) zijn echt dé zegen voor mijn smalle voeten met brede voorvoet. Die schoen zit smal rond hak en wreef en breed van voor. Ze zijn licht en mijn zooltjes passen er ook in. Misschien iets voor jou voor de zomer?

Deze ken ik nog niet die ga ik opzoeken.
Oo dat is een trail runningschoen. Ik heb wel fijne hardloopschoenen. Die zou ik ook nog kunnen gebruiken trouwens.

Ik gebruik ze voor wandelen met de hond, na jaren ellende met lowa en hanwag. Ze lopen voor mij goed daarvoor. Ben benieuwd of je ze lekker vind zitten als je ze past.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:32

Voor mij zijn het ook lage van meindls geworden voor erbij

Meindl - Caracas Lady GTX® 31 - Anthrazit/malve -

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:36

Geen tip voor het model schoenen, maar in Aschendorf zit 'Klahsen Schuhe und Sport'. Dat is echt een megawinkel met ook enorm veel wandelschoenen. Niet echt in de buurt voor je, maar mocht je daar eens in de buurt zijn zou ik zeker gaan kijken en passen. Voor dames gaat het tot maat 45 ofzo en voor heren tot maat 50 of 52.

Merell ook geen goede ervaringen mee overigens.

En kijk eens op de markt bij een kraam waar ze staan met emmers en veiligheidsschoenen. Daar hebben ze ook vaak wandelschoenen, en dan soms juist van onbekendere merken. Hier hebben ze ook Grisport op de markt, maar dan ook de duurdere leren varianten e.d. En zoals ik al ergens schreef, ik heb daar de fijnste wandellaarzen gevonden in de vorm van S3 veiligheidslaarzen voor gebruik in een koelcel, maar die lopen zo fijn. :P

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:54

Heeft er iemand toevallig ervaring met de Haix Nepal pro?

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 14:23

BeFunny schreef:

Daar heb ik al vaker over gelezen dat veters anders strikken ook kan helpen. Is er iemand die dat 'anders strikken' hier kan uitleggen?

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 14:32

En een paar wandelschoenen op maat laten maken door een goede schoenmaker?

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:18

henny_w schreef:
BeFunny schreef:

Daar heb ik al vaker over gelezen dat veters anders strikken ook kan helpen. Is er iemand die dat 'anders strikken' hier kan uitleggen?

Afbeelding

Op het plaatje zie je de verschillende manieren van strikken.
Ik gebruik bijvoorbeeld de manier voor " hoge wreef", sinds ik op die manier strik, heb ik geen last meer dan mn kleine teentje, als het ware,onder de andere teen schuift.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:57

Toppie Kobus 17. Hartelijk dank voor de heldere informatie :)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:14

Op advies van mijn fysio hard loop schoenen gekocht, brooks ghost, ik wil niet anders meer :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:24

henny_w schreef:
BeFunny schreef:

Dat kan ook per schoen verschillen. Van meindl zijn er filmpjes. Ook om ze zo te vereren dat je voet hak goed beneden blijft en boven toch lid. Veel mensen trekken boven strak maar dat kneld natuurlijk. Of ze lopen te sloffen.