Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Humpiedumpie schreef:Marije112 schreef:Jawel, botox gaat je lichaam wel uit
Kun je hier wat meer over vertellen?
Boras schreef:Hier vind je een filmpje van de Keuringsdienst van Waarde waarin de verschillende kanten van Botox worden belicht.
https://www.youtube.com/watch?v=XB7AjAyowNg
Ik ben een klemmer en draag sinds een paar jaar 's nachts een bitje. Ik loop bij een paradontoloog voor mijn tandvleesproblemen. Die tandvleesproblemen zorgen ervoor dat mijn gebit niet meer zo stabiel staat. Klemmen werkt dus het behoud van mijn gebit tegen. Vandaar het bitje. Maar ik had ook al jaren veel last van mijn spieren in mondholte en keel. Heel erg vervelend vond ik dat. Dat is gelukkig ook sterk verminderd. Voor mij is slapen met het bitje gelukkig geen probleem. Helemaal aan gewend en bij mij gaan ze wel een paar jaar mee gelukkig.
PeeltjE schreef:Ik zou je aanraden om inderdaad eens contact te leggen met een kaak fysiotherapeut.
In de meeste gevallen zullen zij ipv het ‘standaard’ knarsbitje, een splint (met hoektandgeleiding) adviseren. Ik zie veel
mensen met dezelfde problemen als jij, of erger, en bij veruit de meeste mensen werkt een splint erg effectief. Je kan deze in de meeste gevallen laten maken bij een tandarts i.c.m. een tandtechnisch lab.
Met Botox heb ik geen ervaring.
dressagelady schreef:PeeltjE schreef:Ik zou je aanraden om inderdaad eens contact te leggen met een kaak fysiotherapeut.
In de meeste gevallen zullen zij ipv het ‘standaard’ knarsbitje, een splint (met hoektandgeleiding) adviseren. Ik zie veel
mensen met dezelfde problemen als jij, of erger, en bij veruit de meeste mensen werkt een splint erg effectief. Je kan deze in de meeste gevallen laten maken bij een tandarts i.c.m. een tandtechnisch lab.
Met Botox heb ik geen ervaring.
Inderdaad een splint laten aanmeten met goede geleiding (bij een kaakchirurg of tandarts) in combinatie met orofaciale fysio, maar osteopathie heb ik ook goede ervaringen mee. Botox is symptoombestrijding en je hebt waarschijnlijk steeds meer nodig. Daarnaast is het mega pijnlijk om in te laten spuiten. Dus ik zal eerst een splint laten aanmeten icm therapie