Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vayo schreef:Wat zegt de GGD hierover? Ik denk dat zij liever hebben dat je in quarantaine gaat in het huis waar er iemand positief is, dan dat je je gaat verplaatsen naar een woning waar niemand besmet is en de mensen tot de risicogroep behoren. Wellicht geven zij aan dat dit ook niet mag. Dan kan je dat zo naar je werkgever communiceren. Dat dit je verplicht wordt vanuit de ggd.
En kun je eventueel een paar dagen salaris missen? Of een paar dagen vrij nemen? Want ik zou dan mijn poot stijf houden hoor. Ik zou het risico niet willen lopen mijn ouders te besmetten als ze tot een risicogroep behoren.
Is er geen mogelijkheid om jezelf af te zonderen in het huis van je schoonmoeder? Want wat wordt als contact gerekend dan? Langer dan 15 min binnen 1,5 m afstand? Dat moet op zich wel te doen zijn toch? Ik zou liever daar wat meer moeite in steken en dan gewoon zondag gaan werken bij een negatieve test. Desnoods doe je met een werpwerp schoonmaakdoekje de wc knoppen, deurklinken en wc bril af met een mondkapje op. Dan handen wassen, naar de toilet en weer handen wassen.
Nala schreef:Vayo schreef:Wat zegt de GGD hierover? Ik denk dat zij liever hebben dat je in quarantaine gaat in het huis waar er iemand positief is, dan dat je je gaat verplaatsen naar een woning waar niemand besmet is en de mensen tot de risicogroep behoren. Wellicht geven zij aan dat dit ook niet mag. Dan kan je dat zo naar je werkgever communiceren. Dat dit je verplicht wordt vanuit de ggd.
En kun je eventueel een paar dagen salaris missen? Of een paar dagen vrij nemen? Want ik zou dan mijn poot stijf houden hoor. Ik zou het risico niet willen lopen mijn ouders te besmetten als ze tot een risicogroep behoren.
Is er geen mogelijkheid om jezelf af te zonderen in het huis van je schoonmoeder? Want wat wordt als contact gerekend dan? Langer dan 15 min binnen 1,5 m afstand? Dat moet op zich wel te doen zijn toch? Ik zou liever daar wat meer moeite in steken en dan gewoon zondag gaan werken bij een negatieve test. Desnoods doe je met een werpwerp schoonmaakdoekje de wc knoppen, deurklinken en wc bril af met een mondkapje op. Dan handen wassen, naar de toilet en weer handen wassen.
Helaas is dat hier in huis echt geen doen. Het is een vrij klein huis, en of ik of mijn vriend is altijd wel even in de buurt.
turtlelito schreef:Nala schreef:Helaas is dat hier in huis echt geen doen. Het is een vrij klein huis, en of ik of mijn vriend is altijd wel even in de buurt.
Vrij klein als in 'geen aparte slaapkamers'? Ik heb veel collega's gezien die zowat vanuit een bezemkast aan het werk zijn/in quarantaine zitten vanwege familieomstandigheden. Tenzij je in een 2 kamerflat woont met een grote familie moet er toch wel wat mogelijk zijn?
turtlelito schreef:Nala schreef:
Vrij klein als in 'geen aparte slaapkamers'? Ik heb veel collega's gezien die zowat vanuit een bezemkast aan het werk zijn/in quarantaine zitten vanwege familieomstandigheden. Tenzij je in een 2 kamerflat woont met een grote familie moet er toch wel wat mogelijk zijn?
Laten we het zo zeggen: Ik zou het wel kunnen, maar wil mijn vriend niet dwingen dit ook te doen. En als hij zich er niet aan houdt maar wel naast mij in bed ligt is het dweilen met de kraan open natuurlijk.
Hannanas schreef:Maar dan vraag je ergens toch de verkeerde vraag? Dan is je werkgever niet de dwarsligger maar in basis zijn dat je schoonmoeder en vriend als zij niet bereid zijn met gepaste maatregelen/quarantaine te realiseren zodat jij minder problemen met je werk hebt?
Nala schreef:Hannanas schreef:Maar dan vraag je ergens toch de verkeerde vraag? Dan is je werkgever niet de dwarsligger maar in basis zijn dat je schoonmoeder en vriend als zij niet bereid zijn met gepaste maatregelen/quarantaine te realiseren zodat jij minder problemen met je werk hebt?
Misschien wel inderdaad, maar dat is niet mijn verantwoordelijkheid, dat is hun keuze. Mijn ouders beschermen is mijn verantwoordelijkheid en keuze.
Flower033 schreef:Maar de verlengde quarantaine is wel jouw keuze. Een keuze die op zich begrijpelijk is. maar waarvan de kosten volgens mij niet op het bordje van de werkgever thuis horen.
Nala schreef:Het officiële woord van de GGD: Ik mag me niet verplaatsen omdat ik in quarantaine zit, en al helemaal niet omdat mijn ouders risicopatiënten zijn.
Bigone, dat klopt niet. Ik mag dan nog steeds niet naar huis, omdat het geen 5 dagen is sinds het laatste contact.
Nala schreef:Het officiële woord van de GGD: Ik mag me niet verplaatsen omdat ik in quarantaine zit, en al helemaal niet omdat mijn ouders risicopatiënten zijn.
Bigone, dat klopt niet. Ik mag dan nog steeds niet naar huis, omdat het geen 5 dagen is sinds het laatste contact.
Dees schreef:Nala schreef:Het officiële woord van de GGD: Ik mag me niet verplaatsen omdat ik in quarantaine zit, en al helemaal niet omdat mijn ouders risicopatiënten zijn.
Simpel. Als jij niet anders kunt (hotel, huisje, andere logeerplek), neem je vrije dagen op.
Je werkgever hoeft niet voor de kosten op te draaien.
Leg die rekening maar bij je schoonmoeder neer.
Nala schreef:Hannanas schreef:Maar dan vraag je ergens toch de verkeerde vraag? Dan is je werkgever niet de dwarsligger maar in basis zijn dat je schoonmoeder en vriend als zij niet bereid zijn met gepaste maatregelen/quarantaine te realiseren zodat jij minder problemen met je werk hebt?
Misschien wel inderdaad, maar dat is niet mijn verantwoordelijkheid, dat is hun keuze. Mijn ouders beschermen is mijn verantwoordelijkheid en keuze.
Noblesse_ schreef:Ik snap de werkgever wel eigenlijk.
Hij moet niet opdraaien voor het gedrag van je schoonmoeder en vriend, die niet willen meewerken om de quarantaine voor jou zo kort mogelijk te houden.
Je schrijft dat je je vriend niet wil ‘dwingen’ zich aan de regels te houden, en dat dat dus geen zin heeft als hij dan alsnog bij je in bed ligt.
Dan slaapt je vriend toch maar even lekker thuis bij z’n moeder? Voor zover ik begrijp wonen jullie niet samen, maar elk bij je eigen ouders.
Dan kan jij toch gewoon jezelf afzonderen in je eigen slaapkamer thuis, en vriend gewoon even niet laten langskomen tot quarantaine over is?