vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:11

Ik sluit me bij Pmarena aan.
Vooralsnog krijgen mijn 2 kinderen in die leeftijdscategorie geen vaccinatie tenzij ze zelf willen, daar zijn ze uiteraard vrij in.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:23

Giolli schreef:
Ja, gek is dat. Ik werk in de zorg en mijn man in de levensmiddelen en we hebben beide zo snel mogelijk alle 3 de vaccinaties laten zetten. Toen ik hoorde dat kinderen gevaccineerd gingen worden dacht ik ineens aan onze eigen dochter van 3 en ik weet dat het hypocriet klinkt maar wij twijfelen ineens heel erg. Nu is het voor onze dochter (nog) niet aan de orde, maar hoe raar is het dat je zelf zo’n vaccinatie direct laat zetten zonder twijfel (bij mij dan) maar nu heb ik ineens de verantwoordelijkheid over een klein mens en vind ik dat heel eng. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik nee zeggen, terwijl ze al haar andere vaccinaties al wel heeft gehad. Ik ben blij dat ik nu nog niet hoef te beslissen :n Ik zou ook nog graag willen aankijken hoe de Omikron variant het gaat doen de komende tijd en hoeveel zorgen ik mij precies moet maken.

Tja, waarom zou je je kinderen laten in spuiten met een behoorlijk nieuw vaccin waarvan nog niet eens alle bijwerkingen goed bekend zijn. Zeker niet voor kinderen. En dan ook nog eens tegen een ziekte waarvan de kans op ernstig verloop bij kinderen zo gigantisch klein is dat het verwaarloosbaar is. Ik vind dat ze nu wel echt door slaan met het vaccineren met kinderen van 5 tot 12.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:31

LWDaisy schreef:
meisje_ schreef:
Om jou genoemde redenen zou ik het nu niet doen. Maar mijn kindjes zijn 6maanden en 3 dus wij staan nog niet voor die keuze.

Zou het heel lastig vinden. Ben zelf wel gevaccineerd maar vind t voor kindjes anders ofzo.

Ik heb zelf geen kinderen, laat ik dat eerst en vooral melden.

Mag ik je vragen waarom je het voor kinderen anders vind?
Vertrouw je het vaccin niet voldoende om wél jezelf maar niét je kind te laten vaccineren?

Ik vraag het me oprecht af hoor. Ik snap niet waarom men volwassenen op allerhande manieren pusht en sociaal afstraf wanneer ze zich niet laten vaccineren (ik spreek vanuit BE nu), en waarom de meeste volwassenen hier ook in meegaan, maar het plots anders wordt wanneer het over kinderen gaat.
Zij verspreiden tenslotte ook het virus. Ze worden zelf misschien niet zo ziek als een volwassene, maar je kind zal opa/oma maar besmetten omdat het niet gevaccineerd is...

Ook al kan datzelfde wel, wel gevaccineerd, opa/oma evengoed besmetten natuurlijk.

Ik ben zelf dik tegen mijn zin gevaccineerd. Ik had op den duur het gevoel te moéten, omdat mij op bepaalde plaatsen die voor mij belangrijk zijn anders de toegang werd geweigerd. Ik heb het nu niet over op café of op reis gaan.
Maar dan trek ik de lijn wel door - iedereen die ademt, kan Covid verspreiden. Als ik sociaal gezien gepusht word, vind ik het normaal dat dat pushen voor iedereen geldt die Covid kan verspreiden. Dus ja - ook de kinderen.

Vind ik het eng, zo'n jonge kinderen te vaccineren met zo'n nieuw vaccin?
Ja.
Maar dat geldt ook voor mij als 32-jarige - ik vind dat ook eng. Maar ik heb het ook moeten doen, "voor mijn medemens".

Tuurlijk mag je dat vragen!
Dat is puur een gevoel momenteel. Als ze het bij kindjes onder de 5 gaan adviseren dus leeftijd van mijn kids vind ik dat ze de in mijn ogen belangrijkere prikken eerst moeten. Dus die uit het rijksvaccinatieprogramma.

En misschien vertrouw ik het vaccin idd nog net niet genoeg. Ik kan het je niet onderbouwen is puur een gevoelskwestie dus :)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:36

Zonnebloem92 schreef:
Vooralsnog krijgen mijn 2 kinderen in die leeftijdscategorie geen vaccinatie tenzij ze zelf willen, daar zijn ze uiteraard vrij in.

Ik vind eigenlijk dat kinderen op die leeftijd dat zelf niet kunnen beslissen.

Als je op dat moment kids niet naar opa en oma laat gaan en dan zegt. Als je je laat prikken kunnen we weer naar opa en oma.

Of als je je laat prikken kunnen we weer naar monkey town. Ongetwijfeld gaan ze daar straks mee komen als blijkt dat de bereidheid niet hoog genoeg is. :j

pmarena

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:41

Natuurlijk kan je ook jonge kinderen wel zelf laten kiezen :j
Zeker als je zelf niet per-sé voor of tegen bent :)

Gewoon eerlijke uitleg geven op niveau passend bij de leeftijd. Over de mogelijke voor- en nadelen.
En dan kunnen ze prima een keuze maken :j

Zij weten net zo min wat het beste is, als hun ouders. Als het je zelf niet uitmaakt, laat je kinderen dan in ieder geval de keuze maken waar ze zich op dat moment het beste bij voelen. Denk ik dan.

Ook al is dat "ik wil geen prik". Of "ik wil weer naar X toe mogen".
Dat is toch prima. Veel volwassenen kiezen ook op die basis of ze wel of geen prik halen :=

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:43

Volwassenen nemen ook de prik voor een QR code. Dus daarin zijn we niet veel anders dan kleine kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:01

simongek schreef:
Zonnebloem92 schreef:

Ik vind eigenlijk dat kinderen op die leeftijd dat zelf niet kunnen beslissen.

Als je op dat moment kids niet naar opa en oma laat gaan en dan zegt. Als je je laat prikken kunnen we weer naar opa en oma.

Of als je je laat prikken kunnen we weer naar monkey town. Ongetwijfeld gaan ze daar straks mee komen als blijkt dat de bereidheid niet hoog genoeg is. :j

Er zit geen consequentie aan.
Als ze zich niet laten vaccineren kunnen ze naar opa en oma, en als ze dat wel doen ook, zelfde met monkeytown, efteling etc.
Ik kan me niet voorstellen dat het zo ver komt dat het voor kinderen ook eigenlijk verplicht wordt.

Ik wil ze niet verplichten om een vaccin te nemen waarbij de eventuele risico's op lange termijn nog niet bekend zijn, dit is met de vaccinatie tegen bijvoorbeeld rode hond natuurlijk wel anders.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:04

Dat je als volwassene zijnde zelf meedoet aan een medisch experiment moet je helemaal zelf weten.. Maar je gaat je kinderen toch niet laten inspuiten met dat spul?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:06

Texas02 schreef:
Dat je als volwassene zijnde zelf meedoet aan een medisch experiment moet je helemaal zelf weten.. Maar je gaat je kinderen toch niet laten inspuiten met dat spul?

Waarom niet?
Mijn kids zijn al helemaal bespoten volgens het RVP.

Vind het niet per se slecht, alleen ik vind niet dat kids moeten opdraaien voor de eigenwijze volwassenen die niet willen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:07

beert schreef:
Ik zie het ook zeker niet als dwang.

Maar kunnen we die discussie laten voor wat het is? Ik ben vooral benieuwd naar wat andere ouders met kinderen doen. Niet zozeer maar hypotheses van wat de overheid zou kunnen gaan doen :-)

Ik vind dit wel relevant, want dit is de reden dat ik nog afwacht.
Als ik nu een bevestiging zou krijgen dan kinderen niet dadeliik ineens ook spontaan onder de 7 maanden geldigheid vallen dan maakte ik nu een afspraak.
Maar ik zie de bui al hangen dat we dan dadelijk in juli mogen boosteren voor het zwembad. Dan wacht ik wel tot het verplicht wordt voor toegang.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:07

Medisch experiment... :')

Mijn dochter van 13 heeft inmiddels 2 vaccins gehad en de jongste van 11 krijgt hem dus binnenkort ook.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:30

Loretta schreef:
Ik vraag me nu al af wat voor dwang middelen er straks in gezet gaan worden om jonge kinderen toch maar te laten vaccineren.

Dit gaat wel komen hoor. Met het constant sluiten van die scholen dringen ze het al op vind ik.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:31

Mijn kinderen zijn 6 en 4. Ik heb, samen met mijn man en de opa en oma, me wel laten vaccineren. Op 5 december kreeg ik te horen dat ik positief was, mijn man, kinderen en de opa en oma zijn allemaal positief getest nadat ik positief was. Mijn kinderen hebben nergens last van gehad, evenals mijn man en opa. Ik en oma hebben wel klachten gehad. We moeten nu op dit moment 3 maanden wachten op de booster.

Ik twijfel heel erg of ik ze laat vaccineren, mijn gevoel zegt niet doen. Terwijl ik zelf pro vaccineren ben. Ook opa en oma hebben het gevoel, doe het nu nog maar even niet. Terwijl ook zij pro vaccineren zijn.
Voor mij is het een gevoel kwestie waarom ik het nu niet doet.
Daarnaast hebben mijn kinderen totaal geen klachten gehad en zijn ze ook niet ziek geweest van de besmetting. Op dit moment wil ik geloven dat hun afweersysteem doet wat hij moet doen en dat ze voldoende afweerstoffen hebben aangemaakt.

Voor ons is het op dit moment nog een nee. Maar misschien veranderd dit wel met een paar maanden.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:39

Loretta schreef:
Volwassenen nemen ook de prik voor een QR code. Dus daarin zijn we niet veel anders dan kleine kinderen.

Hoppa daar sla je de spijker op de kop.

Vele laten zich tegenwoordig vaccineren voor vrijheden en om de beperkingen te verlichten. Een klein deel doet het voor covid.

Ik ben niet gevaccineerd, mijn dochter wordt niet gevaccineerd en ik kan gewoon overal rondrennen waar ik wil.

Vele mensen die zich voorheen lieten vaccineren rondom mij die willen de booster niet meer. De reden daarachter is opzich wel triestig. Ze deden het namelijk voor de vrijheid en die kregen ze niet.

Ik vind het verbazingwekkend hoe er dagelijks geroepen kan worden dat er zo weinig bekend is over het virus, maar er wel een zogenaamde uitgebalanceerd vaccin voor is. Zou je dan niet meer moeten weten van het virus? Deze vaccins zijn gewoon testvacins en die laat ik niet in mij of mijn dochter spuiten.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:42

Hier ook neen.(de twee oudste zijn 9 en 7).

Wij wel.

Waarom niet?
-kinderen zijn er gewoon niet ziek van(of heel miniem), dus Corona vormt voor hen geen enkel risico, dat zijn andere kinderziektes waar men tegen vaccineert wel.
-het blijft een vaccin waarvan men echt nog geen idee heeft wat het geeft op 10j bv. Wij staan verder in ons leven, hebben al kinderen,…. Zij zitten volop in ontwikkeling, zijn nog niet volgroeid,…. Dus dan hoeft een vaccin die nieuw is, voor iets die ongevaarlijk is voor hen niet.

Ook hier hoop ik dat er qr-code maatschappij komt voor kinderen als dwangmiddel… maar in mijn omgeving hoor ik vooral mensen die niet vaccineren(de kinderen), dus de gevolgen van het qr gedoe zou volgens mij veel te groot zijn en mensen gaan veel moeilijker zijn om over te halen als het op de kinderen gaat dan om zichzelf.

Édit, mijn booster ging ik niet laten zetten, maar onze broodwinning is gebaseerd op beurzen en je raadt het al, daar mag je enkel binnen als gevaccineerde…. Dus tot daar vrije keuze, want zonder vaccin geen broodwinning… hoe triestig is dat….

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 23:33

Hier een dochter van 7. Ik twijfelde een beetje, vanwege de vaak milde klachten. Mijn man heeft niets tegen op het vaccineren van onze dochter. Dus heb ik haar de keuze gegeven.
Zij wil graag het vaccin zodat ze niet meer heel ziek wordt en in het ziekenhuis komt (ze heeft 2 jaar geleden bijna 3 weken in het ziekenhuis gelegen).
En ze wil opa en oma niet ziek maken. Dit waren haar eigen woorden.

Dus als de uitnodiging komt dan maak ik een afspraak voor haar.

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 23:45

Zelf zijn wij wel gevaccineerd maar onze kinderen 6 en 7(2 jaar is nog niet aan de orde) worden niet gevaccineerd.

- 7 december zijn de laatste in ons gezin positief getest op Corona(delta)
De kinderen hadden geen symptomen geen last.

- 2 januari is heel het gezin positief getest op het omikron variant.
2 x Corona binnen de maand waar ze niet ziek van geweest zijn.

Mijn schoonmoeder Laat 2 weken geleden booster zetten is vrijdag ook reeds positief getest.

Maar ook toekomst gericht wat het met het lichaam gaat doen van de Kinderen er is momenteel zo weinig over geweten.

Of bv de vruchtbaarheid op later leeftijd. ( Wat het Aan de volgende generatie doet)

Mensen werden vroeger ook massaal geënt tegen de Spaanse griep toen de kinderen ouder werden en kinderen kregen werd hier veel vaker kinderen met handicap geboren.

Zelf 2x gevaccineerd heb er chronische hoofdpijn aan overgehouden en mijn menstruatie is niet meer zoals voordien.

Volgens de dokter gaat dit maximaal maar 1 jaar aanhouden tot het uit het lichaam is. Ik ben allesinds benieuwd.

Snap best dat je de zwakkere doelgroep van kinderen wil beschermen. Maar gezonde kinderen zie ik het nut momenteel niet van in.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 23:49

verootjoo schreef:
Texas02 schreef:

Waarom niet?
Mijn kids zijn al helemaal bespoten volgens het RVP.

Vind het niet per se slecht, alleen ik vind niet dat kids moeten opdraaien voor de eigenwijze volwassenen die niet willen.

Ik ben zelf volledig gevaccineerd maar voor mijn dochter van net 7 vind ik het lastig. Ook om bovenstaande. Ik wacht nog heel even.. ik weet ook dat er voor jonge kinderen nog veel minder bekend is en onderzocht is.
Ik sta er niet negatief tegenover. Maar nog eventjes niet.. om bovenstaande ook.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 23:59

Onze zoon is 5 maar die vaccinatie laten we voorlopig nog.

We zijn zelf wel gevaccineerd. Niet vanwege vrijheden, maar om ons te beschermen tegen Covid. Kinderen worden over het algemeen amper ziek van een besmetting. Ook met vaccinatie kunnen ze besmet raken. Maar dan zouden ze minder klachten moeten krijgen. Als ze die klachten toch al niet krijgen en ze kunnen alsnog Corona oplopen, dan zie ik de meerwaarde niet van kinderen vaccineren.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 00:25

Hier krijgt mijn zoon van 6 de vaccinatie wel, om oa zijn opa en oma te beschermen en omdat een covid besmetting zich bij kinderen ook kan uiten in MISC.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 00:28

Vorig jaar in januari en februari zijn mijn ouders en schoonvader overleden aan de Covid-19.
Mijn ouders hebben weken op de IC aan de beademing gelegen.
Na een zeer korte twijfeling hebben mijn man en ik ons zo snel mogelijk laten vaccineren en nu ook de booster gehaald.
Mijn oudste zoon van 13jaar was daar vorig jaar heel stellig in.
Hij wou de vaccinatie, dus zo gauw als hij mocht hebben we een afsprak gemaakt. Maar hij heeft ook vanachter het raam mijn ouders zien liggen.
De jongste was nog 11jaar en twijfelde nog wel of niet.
In overleg hebben we samen met hem en de kinderarts besloten dat het voor hem beter is, vanwege een slecht immuumsysteem. En toen hij 12 werd heeft hij deze meteen gehaald.
En als hij ziek wordt hij zieker wordt dan een ander kind.
Beide kinderen zeggen nu als het moet halen ze meteen de booster.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 00:37

Wij als ouders zijn beide gevaccineerd, wilde onze kinderen niet laten vaccineren.
Nu hebben ze Corona gekregen dus probleem opgelost.

Alle drie gelukkig niet heel erg ziek geweest, voornamelijk overgeven en een dag wat koorts.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 00:57

GabberGill schreef:
Loretta schreef:

Hoppa daar sla je de spijker op de kop.

Vele laten zich tegenwoordig vaccineren voor vrijheden en om de beperkingen te verlichten. Een klein deel doet het voor covid.

Ik ben niet gevaccineerd, mijn dochter wordt niet gevaccineerd en ik kan gewoon overal rondrennen waar ik wil.

Vele mensen die zich voorheen lieten vaccineren rondom mij die willen de booster niet meer. De reden daarachter is opzich wel triestig. Ze deden het namelijk voor de vrijheid en die kregen ze niet.

Ik vind het verbazingwekkend hoe er dagelijks geroepen kan worden dat er zo weinig bekend is over het virus, maar er wel een zogenaamde uitgebalanceerd vaccin voor is. Zou je dan niet meer moeten weten van het virus? Deze vaccins zijn gewoon testvacins en die laat ik niet in mij of mijn dochter spuiten.

Amen

En wat betreft kinderen onder de 5 jaar. Worden al getest, was een filmpje op Facebook. Dat ze een baby van een half jaar aan het testen waren. Dus de prikken zullen snel volgen.
En de qr code zal voor de kinderen ook vast gaan gelden.
Vooral als het ook voor kinderen voor vakanties gaat gelden, zullen er veel gaan prikken

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 01:06

sayenti schreef:
Mensen werden vroeger ook massaal geënt tegen de Spaanse griep toen de kinderen ouder werden en kinderen kregen werd hier veel vaker kinderen met handicap geboren.

Waar heb je deze informatie vandaan?
Er heeft namelijk nooit een vaccin bestaan voor de spaanse griep.
De eerste griepvaccins dateren uit de zestiger jaren, ten tijde van de zgn Mao griep.
De Spaanse griep was van ongeveer 1918 tot 1920, ruim 40 jaar eerder.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 01:19

Ik ben er niet principieel op tegen.
Mijn man en ik zijn zelf wel gevaccineerd en geboosterd.
En houden ons aan de regels. Uit solidariteit.

Maar die solidariteit is bij zoveel mensen heel ver te zoeken.

Onze dochter (en wij) hebben onszelf bijna 2 jaar van alles ontzegd daar waar we anderen zich nergens een reet van aan zagen trekken. Alsof zij leven in een wereld zonder een corona-epidemie en wij in een wereld met.

Bij deze vaccinatie voor kinderen stopt dat voorlopig. Normaal denk ik altijd voor mezelf "denk groot" als anderen zeggen ach het zet toch geen zoden aan de dijk (denk aan stemmen, je aan coronaregels houden, vaccinaties, je best doen voor een beter milieu). Maar laat nu anderen maar eens laten zien dat ze een stukje solidariteit in hun lijf hebben. Wij even niet.