Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Giolli schreef:Ja, gek is dat. Ik werk in de zorg en mijn man in de levensmiddelen en we hebben beide zo snel mogelijk alle 3 de vaccinaties laten zetten. Toen ik hoorde dat kinderen gevaccineerd gingen worden dacht ik ineens aan onze eigen dochter van 3 en ik weet dat het hypocriet klinkt maar wij twijfelen ineens heel erg. Nu is het voor onze dochter (nog) niet aan de orde, maar hoe raar is het dat je zelf zo’n vaccinatie direct laat zetten zonder twijfel (bij mij dan) maar nu heb ik ineens de verantwoordelijkheid over een klein mens en vind ik dat heel eng. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik nee zeggen, terwijl ze al haar andere vaccinaties al wel heeft gehad. Ik ben blij dat ik nu nog niet hoef te beslissenIk zou ook nog graag willen aankijken hoe de Omikron variant het gaat doen de komende tijd en hoeveel zorgen ik mij precies moet maken.
LWDaisy schreef:meisje_ schreef:Om jou genoemde redenen zou ik het nu niet doen. Maar mijn kindjes zijn 6maanden en 3 dus wij staan nog niet voor die keuze.
Zou het heel lastig vinden. Ben zelf wel gevaccineerd maar vind t voor kindjes anders ofzo.
Ik heb zelf geen kinderen, laat ik dat eerst en vooral melden.
Mag ik je vragen waarom je het voor kinderen anders vind?
Vertrouw je het vaccin niet voldoende om wél jezelf maar niét je kind te laten vaccineren?
Ik vraag het me oprecht af hoor. Ik snap niet waarom men volwassenen op allerhande manieren pusht en sociaal afstraf wanneer ze zich niet laten vaccineren (ik spreek vanuit BE nu), en waarom de meeste volwassenen hier ook in meegaan, maar het plots anders wordt wanneer het over kinderen gaat.
Zij verspreiden tenslotte ook het virus. Ze worden zelf misschien niet zo ziek als een volwassene, maar je kind zal opa/oma maar besmetten omdat het niet gevaccineerd is...
Ook al kan datzelfde wel, wel gevaccineerd, opa/oma evengoed besmetten natuurlijk.
Ik ben zelf dik tegen mijn zin gevaccineerd. Ik had op den duur het gevoel te moéten, omdat mij op bepaalde plaatsen die voor mij belangrijk zijn anders de toegang werd geweigerd. Ik heb het nu niet over op café of op reis gaan.
Maar dan trek ik de lijn wel door - iedereen die ademt, kan Covid verspreiden. Als ik sociaal gezien gepusht word, vind ik het normaal dat dat pushen voor iedereen geldt die Covid kan verspreiden. Dus ja - ook de kinderen.
Vind ik het eng, zo'n jonge kinderen te vaccineren met zo'n nieuw vaccin?
Ja.
Maar dat geldt ook voor mij als 32-jarige - ik vind dat ook eng. Maar ik heb het ook moeten doen, "voor mijn medemens".
Zonnebloem92 schreef:Ik sluit me bij Pmarena aan.
Vooralsnog krijgen mijn 2 kinderen in die leeftijdscategorie geen vaccinatie tenzij ze zelf willen, daar zijn ze uiteraard vrij in.
simongek schreef:Zonnebloem92 schreef:Ik sluit me bij Pmarena aan.
Vooralsnog krijgen mijn 2 kinderen in die leeftijdscategorie geen vaccinatie tenzij ze zelf willen, daar zijn ze uiteraard vrij in.
Ik vind eigenlijk dat kinderen op die leeftijd dat zelf niet kunnen beslissen.
Als je op dat moment kids niet naar opa en oma laat gaan en dan zegt. Als je je laat prikken kunnen we weer naar opa en oma.
Of als je je laat prikken kunnen we weer naar monkey town. Ongetwijfeld gaan ze daar straks mee komen als blijkt dat de bereidheid niet hoog genoeg is.
Texas02 schreef:Dat je als volwassene zijnde zelf meedoet aan een medisch experiment moet je helemaal zelf weten.. Maar je gaat je kinderen toch niet laten inspuiten met dat spul?
beert schreef:Ik zie het ook zeker niet als dwang.
Maar kunnen we die discussie laten voor wat het is? Ik ben vooral benieuwd naar wat andere ouders met kinderen doen. Niet zozeer maar hypotheses van wat de overheid zou kunnen gaan doen
Loretta schreef:Volwassenen nemen ook de prik voor een QR code. Dus daarin zijn we niet veel anders dan kleine kinderen.
verootjoo schreef:Texas02 schreef:Dat je als volwassene zijnde zelf meedoet aan een medisch experiment moet je helemaal zelf weten.. Maar je gaat je kinderen toch niet laten inspuiten met dat spul?
Waarom niet?
Mijn kids zijn al helemaal bespoten volgens het RVP.
Vind het niet per se slecht, alleen ik vind niet dat kids moeten opdraaien voor de eigenwijze volwassenen die niet willen.
GabberGill schreef:Loretta schreef:Volwassenen nemen ook de prik voor een QR code. Dus daarin zijn we niet veel anders dan kleine kinderen.
Hoppa daar sla je de spijker op de kop.
Vele laten zich tegenwoordig vaccineren voor vrijheden en om de beperkingen te verlichten. Een klein deel doet het voor covid.
Ik ben niet gevaccineerd, mijn dochter wordt niet gevaccineerd en ik kan gewoon overal rondrennen waar ik wil.
Vele mensen die zich voorheen lieten vaccineren rondom mij die willen de booster niet meer. De reden daarachter is opzich wel triestig. Ze deden het namelijk voor de vrijheid en die kregen ze niet.
Ik vind het verbazingwekkend hoe er dagelijks geroepen kan worden dat er zo weinig bekend is over het virus, maar er wel een zogenaamde uitgebalanceerd vaccin voor is. Zou je dan niet meer moeten weten van het virus? Deze vaccins zijn gewoon testvacins en die laat ik niet in mij of mijn dochter spuiten.
sayenti schreef:Mensen werden vroeger ook massaal geënt tegen de Spaanse griep toen de kinderen ouder werden en kinderen kregen werd hier veel vaker kinderen met handicap geboren.