Goede shampoo voor steil haar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 16:20

Je zou kunnen kijken naar de curly girl methode? Niet per se omdat je krullen in je haar wilt, maar met deze methode gebruiken ze producten zonder rotzooi erin :) ik gebruik nu de petal fresh shampoo en hierdoor is mijn haar veel gezonder geworden!

mirtedl

Re: Goede shampoo voor steil haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 16:30

Ik gebruik sinds vorig jaar zomer vrijwel de hele lijn van Olaplex. Even een flinke uitgaven maar je hebt er steeds maar weinig van nodig omdat het zo geconcentreerd is, dus je doet er lang mee.
Zou dan sowieso voor nummer 3 (hier is olaplex 'beroemd' mee geworden), nummer 4 (shampoo) en nummer 5 (conditioner) gaan. Ik heb zelf ook nog 6, 7 en 8 en merk echt verbetering bij mijn haar.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 17:07

Volume Therapy van Biosilk. Vrij van sulfaten, siliconen en parabenen. Ik gebruik juist wel graag volume shampoo voor mijn steile haar, omdat het anders heel zwaar en futloos wordt. Biosilk is bij John Beerens vaak in de aanbieding voor 1+1 gratis, dan betaal je 20 euro voor de shampoo en de conditioner samen. Mijn kapster zei de laatste keer dat mijn haar er nog nooit zo goed uit had gezien!

Moroccanoil ruikt heerlijk maar raad ik af voor steil haar, de olie is vaak te verzwarend.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-22 17:40

Ballard_L schreef:
Je zou kunnen kijken naar de curly girl methode? Niet per se omdat je krullen in je haar wilt, maar met deze methode gebruiken ze producten zonder rotzooi erin :) ik gebruik nu de petal fresh shampoo en hierdoor is mijn haar veel gezonder geworden!

klopt, heb ik ook wel naar gekeken (daardoor kwam ik op shea moisture uit) maar meestal is krullend haar eerder droog ipv vet (toch?) en dat zijn meestal ook erg voedende shampoos dus dan ben ik bang dat mijn haar sneller vet wordt. die petal fresh shampoo ziet er trouwens wel goed uit! gewoon bij de kruidvat voor niet al te duur, dus ik ga er eens naar kijken. zou het kunnen dat er wel siliconen in zitten, want dat kan ik niet vinden

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 17:54

Ik gebruik Tea Tree shampoo en conditioner van Petal Fresh, te koop bij de Holland & Barrett. Vervolgens gebruik ik Straight Rules van Artego, dat is een thermo-protector die pluizen tegen gaat en het haar stijl houdt (is een kappersmerk maar te krijfen op bol.com). Er zit ook een klein glittertje in en het ruikt ook heel lekker. Die voor het föhnen in mijn haar en ik doe niks extreems om het in model te krijgen, gewoon droog föhnen en op het eind nog een paar keer goed glad trekken met de föhnborstel. Dan zit mijn haar super! Krijg regelmatig de vraag of ik net naar de kapper ben geweest :Y)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:15

Mijn kapster vertelde een keer dat als je meer volume in je haar wilt, dat je dan moet stoppen met conditioners. Die maken je haar zwaar en slap. Was de komende tijd een paar keer (max 3x met normale wasbeurten tussendoor) je haar (niet je hoofdhuid) met afwasmiddel. Daarna alleen shampoo gebruiken. Bij mijn collega en mij werkte het super! Als shampoo gebruik ik Zarqa.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:23

Petal fresh is inderdaad een fijne en geeft ook wel meer volume. Ik vind de Rosemary en mint de fijnste.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-22 18:33

Shenavallie schreef:
Mijn kapster vertelde een keer dat als je meer volume in je haar wilt, dat je dan moet stoppen met conditioners. Die maken je haar zwaar en slap. Was de komende tijd een paar keer (max 3x met normale wasbeurten tussendoor) je haar (niet je hoofdhuid) met afwasmiddel. Daarna alleen shampoo gebruiken. Bij mijn collega en mij werkte het super! Als shampoo gebruik ik Zarqa.

Bedankt voor je reactie, alleen ben ik dus niet op zoek neer iets wat meer volume geeft want dat hoeft van mij niet. Ik ben op zoek naar een shampoo die mijn haar gezonder/zachter/glanzender maakt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:19

Shetloveerrr schreef:
Ik ben ook de inecto (kokos) shampoo tegengekomen, blijkt volgensmij parabenen en siliconen vrij te zijn etc en heb er ook goede reviews over gelezen. ik vraag me dan wel af hoe die zo ontzettend goedkoop kan zijn? (1,80 bij de action)

Dit dacht ik ook maar er zit helaas wel sls in.
Ik gebruik shampoo en creme spoeling van eco cosmetics zonder meuk uiteraard.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:56

Shetloveerrr schreef:
Ballard_L schreef:

klopt, heb ik ook wel naar gekeken (daardoor kwam ik op shea moisture uit) maar meestal is krullend haar eerder droog ipv vet (toch?) en dat zijn meestal ook erg voedende shampoos dus dan ben ik bang dat mijn haar sneller vet wordt. die petal fresh shampoo ziet er trouwens wel goed uit! gewoon bij de kruidvat voor niet al te duur, dus ik ga er eens naar kijken. zou het kunnen dat er wel siliconen in zitten, want dat kan ik niet vinden

Ik heb zelf haar dat niet zo snel vet wordt. Ik was het twee keer per week en met deze shampoo wordt het niet vetter in ieder geval. Er zit ook geen proteïne in, als ik dat in mijn haar doe is het wel zo vet :P Handig vind ik deze link met de shampoo’s die je bij het kruitvat kunt vinden:

https://www.aukjeswereld.nl/curly-girl- ... -kruidvat/

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-22 22:30

Ballard_L schreef:
Ik heb zelf haar dat niet zo snel vet wordt. Ik was het twee keer per week en met deze shampoo wordt het niet vetter in ieder geval. Er zit ook geen proteïne in, als ik dat in mijn haar doe is het wel zo vet :P Handig vind ik deze link met de shampoo’s die je bij het kruitvat kunt vinden:

https://www.aukjeswereld.nl/curly-girl- ... -kruidvat/

bedankt, erg nuttig!

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:32

Chi met arganoil. Hele fijne