Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ballard_L schreef:Je zou kunnen kijken naar de curly girl methode? Niet per se omdat je krullen in je haar wilt, maar met deze methode gebruiken ze producten zonder rotzooi erinik gebruik nu de petal fresh shampoo en hierdoor is mijn haar veel gezonder geworden!
Shenavallie schreef:Mijn kapster vertelde een keer dat als je meer volume in je haar wilt, dat je dan moet stoppen met conditioners. Die maken je haar zwaar en slap. Was de komende tijd een paar keer (max 3x met normale wasbeurten tussendoor) je haar (niet je hoofdhuid) met afwasmiddel. Daarna alleen shampoo gebruiken. Bij mijn collega en mij werkte het super! Als shampoo gebruik ik Zarqa.
Shetloveerrr schreef:Ik ben ook de inecto (kokos) shampoo tegengekomen, blijkt volgensmij parabenen en siliconen vrij te zijn etc en heb er ook goede reviews over gelezen. ik vraag me dan wel af hoe die zo ontzettend goedkoop kan zijn? (1,80 bij de action)
Shetloveerrr schreef:Ballard_L schreef:Je zou kunnen kijken naar de curly girl methode? Niet per se omdat je krullen in je haar wilt, maar met deze methode gebruiken ze producten zonder rotzooi erinik gebruik nu de petal fresh shampoo en hierdoor is mijn haar veel gezonder geworden!
klopt, heb ik ook wel naar gekeken (daardoor kwam ik op shea moisture uit) maar meestal is krullend haar eerder droog ipv vet (toch?) en dat zijn meestal ook erg voedende shampoos dus dan ben ik bang dat mijn haar sneller vet wordt. die petal fresh shampoo ziet er trouwens wel goed uit! gewoon bij de kruidvat voor niet al te duur, dus ik ga er eens naar kijken. zou het kunnen dat er wel siliconen in zitten, want dat kan ik niet vinden
Ballard_L schreef:Ik heb zelf haar dat niet zo snel vet wordt. Ik was het twee keer per week en met deze shampoo wordt het niet vetter in ieder geval. Er zit ook geen proteïne in, als ik dat in mijn haar doe is het wel zo vetHandig vind ik deze link met de shampoo’s die je bij het kruitvat kunt vinden:
https://www.aukjeswereld.nl/curly-girl- ... -kruidvat/