Welke motivatie gebruiken jullie om te sporten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Welke motivatie gebruiken jullie om te sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:23

In mijn beleving is er een lange termijn-motivatie en de dagelijkse drijfveer om te gaan (het komt niet uit, excuus dit en dat, morgen sport ik weer, die ene dag.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:29

Ik vind het leuk om te trainen dus ik heb eigenlijk niet echt motivatie nodig om te gaan. Ik ga normaal gesproken 4 of 5x per week naar de sportschool. Soms heb ik wel eens meer zin om een serie te kijken o.i.d. maar ik heb een schema voor 4 of 5x per week met iedere dag een andere training, als ik dan een training mis, mis ik ook meteen een dag uit mijn schema en dat kan mijn brein niet aan dus dat is al genoeg reden om toch maar te gaan :')

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:51

Ik merk dat ik heel erg snel gefrustreerd raak en me niet fijn in mijn lijf voel als ik niet sport. Onrustig en stijf. Moet dan echt iets doen.
Als ik dan even lekker in beweging ben geweest kan ik er weer even tegenaan en voel ik me zo veel beter. Lichamelijk en psychisch. Dat is mijn grootste motivatie.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:56

Ik loop hard, doe aan survivalrun, kitesurfen... En heb ik altijd zin? Nee. Simpel gezegd. Ga ik wel? Ja. Want ik weet dat ik mij óf beter voel wanneer ik ben geweest óf hetzelfde. En in het laatste geval heb ik toch gewoon mijn beweging gehad. En als ik de hele dag op de bank was blijven zitten had ik mij waarschijnlijk slechter gevoeld.

Punt is: Je moet in je ritme komen, je moet met jezelf afspreken dat je x,y,z doet. Zet het in je agenda, maak die afspraak met jezelf. Het is ook een beetje 'me-time'.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:55

Mijn motivatie is om sterk en badass te zijn =:)
Leuke bijwerkingen zijn: minder rugpijn, geen heup/knie pijn meer, blij met m'n lijf, minder last van astma, meer kracht voor mijn werk. Veel lichamelijke voordelen dus, maar dat is nooit mijn hoofddoel geweest.

Belangrijk voor mij was om rustig te beginnen. Eens per week, geen druk, maar wel dezelfde dag en tijd aanhouden. Routine krijgen. Eens per week is makkelijk te doen. Nu ga ik 3/4x p week. Rustig opgebouwd. En het is ook niet erg als ik eens niet ga. De week erna kan je ook gaan zonder dat je achteruit gegaan bent.
En ik doe alleen oefeningen die ik leuk vind. Ik heb een hekel aan benchpress, dus die doe ik niet. Net als squats, want daar krijg ik pijn van. Duizend alternatieven die ik wel leuk vind. Hardlopen vind ik saai, dus ga ik wandelen en fietsen.

Ik heb in het verleden veel schema's gevolgd, progamma's doorgewerkt. Leuk om eens te doen, maar als dat gedaan is en "je moet het zelf doen", dan stop je toch. Omdat het allemaal opgelegd is geweest. Nu maak ik mijn eigen programma's met oefeningen die ik leuk vind en ondertussen doe ik dat al 2 jaar. Still going strong ~~}>

Oh, en motivational video's op Youtube, dat werkt ook als een tierelier voor mij.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:06

Ach, ik heb het makkelijker.

Ik fiets naar mijn paard (14 kilometer) en ga vervolgens uitmesten.
Daarna ook nog poetsen en rijden (of iets anders doen).

Al deze activiteiten vind ik leuk. (Regenpak vereist op dagen als vandaag.)
Gewichten bewegen, kettlebells zwaaien etc vind ik tamelijk zinloos.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:08

Angst om dik te worden, dus motivatie om thuis te sporten: ''ik word dik als ik niet sport.''
Plus, afgelopen jaren op de sportschool heel wat opgebouwd qua kracht en dat wil ik niet verliezen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:15

Gezondheid (zowel lichamelijk als mentaal), gewichtsverlies, om lekker in mijn vel te zitten en ik word er echt actiever/energieker van.

Ik moet me er soms wel toe zetten, maar ben ik eenmaal op gang dat vind ik het heerlijk.

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:58

Er werd in dit topic genoemd dat wanneer je een sport leuk vindt, je nooit motivatiegebrek zult hebben, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik hield van schaatsen, en nu van survivallen, maar ik heb ook weleens geen zin gehad wanneer ik niet lekker in mijn vel zat of wanneer het weer vreselijk was.

Er werd ook genoemd dat iemand een obstacle run wilde doen en dat als doel heeft voor het hardlopen. Hartstikke mooi! Dat is voor mij nu ook de motivatie om hard te lopen (2/3x per week). Gewoon hardlopen voelt zo zinloos, maar ik wil in het voorjaar survivalruns gaan doen en goed mee kunnen komen met de groep. Ik merk dat mijn hele lijf steeds sterker wordt door de klimoefeningen, maar wanneer het vies weer is train ik mijn armen en buik gewoon binnen. Dat kon ik eerder niet goed volhouden, maar omdat het nu mijn klimkracht verbetert en ik daar erg voor gemotiveerd ben, wil ik ook echt wel die saaie binnen workouts doen hoor!