Mijn motivatie is om sterk en badass te zijn
Leuke bijwerkingen zijn: minder rugpijn, geen heup/knie pijn meer, blij met m'n lijf, minder last van astma, meer kracht voor mijn werk. Veel lichamelijke voordelen dus, maar dat is nooit mijn hoofddoel geweest.
Belangrijk voor mij was om rustig te beginnen. Eens per week, geen druk, maar wel dezelfde dag en tijd aanhouden. Routine krijgen. Eens per week is makkelijk te doen. Nu ga ik 3/4x p week. Rustig opgebouwd. En het is ook niet erg als ik eens niet ga. De week erna kan je ook gaan zonder dat je achteruit gegaan bent.
En ik doe alleen oefeningen die ik leuk vind. Ik heb een hekel aan benchpress, dus die doe ik niet. Net als squats, want daar krijg ik pijn van. Duizend alternatieven die ik wel leuk vind. Hardlopen vind ik saai, dus ga ik wandelen en fietsen.
Ik heb in het verleden veel schema's gevolgd, progamma's doorgewerkt. Leuk om eens te doen, maar als dat gedaan is en "je moet het zelf doen", dan stop je toch. Omdat het allemaal opgelegd is geweest. Nu maak ik mijn eigen programma's met oefeningen die ik leuk vind en ondertussen doe ik dat al 2 jaar. Still going strong
Oh, en motivational video's op Youtube, dat werkt ook als een tierelier voor mij.