Wat is jullie schermtijd ? En hoe kijk jij er tegenaan ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel mobiele schermtijd hebben jullie per dag.

0-1 uur
9 (2%)
1-2 uur
14 (4%)
2-3 uur
44 (13%)
3-4 uur
66 (20%)
4-5 uur
55 (17%)
5-6 uur
43 (13%)
6-7 uur
26 (8%)
7-8 uur
23 (7%)
Meer dan 8 uur.
39 (12%)

Totaal aantal stemmen: 319

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:09

Gewoon doelloos scrollen op social media? Misschien 5-10 minuten per dag maar dan word ik wel weer geirriteerd. Lekker gamen en of schrijven op m'n laptop? Dat kan ik gehele dagen volhouden.
Ik heb helemaal niets met social media en weet ook niet hoe mensen het zolang vol kunnen houden gewoon onzin te bekijken. :+

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:13

4 a 5 uur schermtijd. Dat betekent dat mijn scherm 4 a 5 uur aan staat, waar ik voornamelijk instagram en internet gebruik. Voor precies niets over het algemeen :+.
Echt erg eigenlijk. Mooi punt om in 2022 aan te werken. Ik ben erg gevoelig met prikkels en via je telefoon komen natuurlijk erg veel prikkels binnen. Wel is het zo dat ik graag wat fysieks doe tijdens Netflix kijken, maar dat is op te lossen met een tangle of iets.
Ik had een widget op m’n startscherm staan met mijn schermtijd, dat vond ik te confronterend dus die heb ik maar verwijderd :').

R_Alexanderr

Re: Wat is jullie schermtijd ? En hoe kijk jij er tegenaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:28

Mijn schermtijd zit op de 6 à 7 uur, maar heel veel van mijn werk is ook op mijn telefoon. Ik gebruik mijn telefoon om mijn klanten terug te appen, of videos van de verkooppaarden te sturen, ik maak verkoopvideos ermee, ik heb vaak klanten aan de telefoon etc. Ik krijg ook een gemiddelde 630 notificaties op mijn telefoon per dag... dus dat heeft wel een grote invloed op mijn schermtijd. Ik heb bijv wekelijks totaal 9h 13m op WhatsApp, 7h 24m op Facebook Messenger, 7h 6m op Instagram (waar ook veel klanten mij benaderen), 2h 46m op Mail etc haha

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:55

Sinds ik ben gestopt met sociale media is mijn schermtijd gelukkig flink gekelderd. Ik zit nu meestal op 45 tot 60 minuten per dag. Ik probeer sowieso onder het uur te blijven.

Edit: ik heb het dan trouwens puur over de schermtijd op mijn telefoon. Als ik de tijd meereken die ik achter de pc zit (voor werk) kom ik op hele andere cijfers uit :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:57

Poeh... Op werkdagen kom ik aan een uur of 3-4 per dag. In het weekend 5-6 uur denk ik.

Ja, dat is veel. Maar ik vind naast entertainment ook inspiratie en ontspanning online :).

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:05

Hier echt veel te veel. Heb Facebook laatst verwijderd, dat scheelt al wel veel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:14

Ipad 1 tot 2 uur per dag. Telefoon nagenoeg niet, hooguit op vakantie 30/45 minuten op een hele dag voor nieuws en mail. Maar dat is dan niet eens dagelijks

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:53

Onbekend. Bij schermtijd geeft mijn mobiel bij een paar dagen '1 minuut', '0 minuten' en '6 minuten' aan. Dat klopt niet :+

Ik probeer nu ook te minderen, maar vind timers op apps soms vervelend. Youtube gebruik ik ook om gewoon muziek te luisteren. Internet voor mindfulness-oefeningen... Als hij dan middenin wegvalt :=

mars_mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:29

10-14 uur per dag voor alleen mn telefoon. Heb ook de hele dag mijn laptop aan, en kijk tegelijk tv :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:31

mars_mellow schreef:
10-14 uur per dag voor alleen mn telefoon. Heb ook de hele dag mijn laptop aan, en kijk tegelijk tv :')

En werken/school oid dan :oo.

mars_mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:32

_San87_ schreef:
mars_mellow schreef:

vooral lockdown/vakantie/studiedagen nu dus ben de hele tijd thuis, maar op school gebruik ik hem ook bijna de hele tijd :j

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:38

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar 10 uur per dag. Soms zelfs 14. :Z

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:41

Jeika schreef:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar 10 uur per dag. Soms zelfs 14. :Z

Heb net even gekeken. Ik ook bijna 10 uur per dag :oo

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:43

mars_mellow schreef:
_San87_ schreef:

vooral lockdown/vakantie/studiedagen nu dus ben de hele tijd thuis, maar op school gebruik ik hem ook bijna de hele tijd :j

Wow, flink veel tijd.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 21:50

Dat vind ik echt heel erg heftig.

Ik zou het heel erg vinden als mijn dochter later zo lang met dr telefoon of social media oid bezig is.
Maar zo te zien stevenen we echt af richting een dergelijke maatschappij ;(

Wat ben ik dan toch dankbaar dat ik niet ben opgegroeid in deze tijd.
Maar in de tijd dat de mobiele telefoon nog in opkomst was. En voor te bellen en soms een kort sms’je…

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:51

Ik ben door dit topic eens gaan kijken.
En toen wel interessant om te zien hoeveel uur je inderdaad aan een app of een bepaald iets besteed.
Ik schommel tussen de 3/5uur per dag zag ik voor de afgelopen weken.
Maar gebruik ook mijn navigatie op de telefoon en heb wel wat stukjes gereden ook de afgelopen weken :+
Ik zou ook graag wat minder willen.
Maar heb hem voor me werk helaas ook nodig, wat in de whatsapp statistiek goed te zien is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:52

lovelyfiefy schreef:
En toen wel interessant om te zien hoeveel uur je inderdaad aan een app of een bepaald iets besteed.
Maar gebruik ook mijn navigatie op de telefoon en heb wel wat stukjes gereden ook de afgelopen weken :+
Maar heb hem voor me werk helaas ook nodig, wat in de whatsapp statistiek goed te zien is.

Waar zie je dat? /noob :o?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 22:24

Ik zit liever op m'n scherm en op die manier contact met vrienden/familie dan alleen op de bank.... Ik vind het pas echt een probleem worden als
ik constant op mijn telefoon ga kijken als ik in gezelschap bent, of als ik doelloos blijft door scrollen. En ja, dat laatste doe ik wel eens.... En ik 'multi task' Veel alsin, film kijken en toch ook op m'n mobiel zitten :o Dat zou ik wel meer willen minderen en wat meer op te gaan letten. Twee punten om te veranderen in het nieuwe jaar.

Qua WhatsApp probeer ik overdag wel te lezen, maar savonds met eten er even voor te zitten om alles te beantwoorden. Verder lijkt het een beetje zoals ik al jaren doe, maar dat was toen op een forum... Dat deed ik ook paar uur per dan savonds. Ik ben wat dat betreft wel opgegroeid met online vrienden, is er weinig veranderd behalve dat het nu nog makkelijker en meer contact is. Misschien ook een soort van fear of missing out? Maar ook simpelweg een manier als uitlaatklep omdat ik dus alleen woon, weinig mensen in real life zie en zonder app of Fb of insta alles maar alleen met mijzelf kan delen en nooit mijn ei zou kwijt kunnen. Klinkt triest, I know... Maar tegenwoordig heeft iedereen een drukke baan en thuis hun partner en/of kids en is bv elke dag even bellen er niet meer bij. En hebben die het ook niet meer nodig ivm hun ei al kwijt kunnen bij manlief... Ik had vroeger een belmaatje maar toen kreeg ze een partner en werd het een richting verkeer en bloedde het dood helaas. Ik ben blij dat ik dan lekker kan over alles kan appen...

Overigens probeer ik er wel tegenover te zetten dat ik een x aantal uur buiten ben en in beweging ben (iig 8000 stappen per dag bijvoorbeeld).

Door dit topic weet ik hoe ik het kan terugzoeken. Ik zit vandaag op 3.5 uur. Staat wel tegenover dat ik van 10:00 tot 17:00 uur buiten heb geklust met m'n Pa en m'n paarden heb gedaan, en 13.640 stappen heb gedaan. Dat verzacht die lange tijd weer een beetje vertel ik mijzelf {:} :Y)

Voor 2022: Ik ga het eens bijhouden. Met film kijken hem weg te leggen. En minder suf te scrollen 8-)

Oh. Snachts heb ik altijd mijn internet uit zodat ik geen apps etc hoor, maar in geval van nood wel hoor dat ik gebeld wordt :)
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 27-12-21 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 22:24

lovelyfiefy schreef:

Even iets compleet anders.
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar als je werkgerelateerd whatsapp met collegas gebruikt, kun je ook kijken naar andere chat-apps. Denk aan bijvoorbeeld Signal. Stuk veiliger ;)

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 22:27

Vandaag 3u telefoon en 2 u tv, en op vrije dagen nog veel meer denk ik. Tenzij het mooi weer is. Dan ben ik lekker buiten!

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 22:56

Oef,veel teveel... Gemiddeld 7 uur per dag momenteel en daar komt dan ook nog laptop en tv bij.

Naar aanleiding van dit topic direct de app-timer aangezet voor de 2 apps die ik het meest gebruik. Op die manier wil ik mijn schermtijd naar beneden gaan brengen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 23:04

Ik zag dat m'n spelletje een hoop tijd vergt. Die heb ik er net afgegooid. Dst is elke keer 'nog een level.... Nog eentje dan.....'

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 23:08

Confronterend dit. Heb een baby en een peuter en ik wil de kids graag meegeven dat er in de "echte wereld" zoveel meer te halen is dan op een scherm. Ben ook erg bewust bezig met de schermtijd van de oudste. Probeer ook echt niet op een scherm te zitten als de kids wakker zijn. Maar best vaak grijp ik er toch even naar, en het is ook mijn go-to-ontspanning als ze slapen. En 's avonds ook. Heel moeilijk om een gemiddelde te geven, maar tussen de 1 en 6 uur per dag schermtijd haal ik wel.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 00:24

ik heb toevallig iets meer als een week geleden de app qualitytime geïnstalleerd omdat ik mijn tijd op de telefoon echt wilde terugschroeven.
Het gemiddeld is tussen de 7 en 8 uur waarbij uitschieters van 10 en half uur en dagen met 3 uur.
De app rekent daarbij ook de telefoontjes mee en dat zijn er op een werkdag dus echt wel veel.
Ik ben blij dat ik bijna vakantie heb dan gaat dat ding toch echt een week uit.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 00:47

Afbeelding
En dan heb ik ook nog een andere telefoon waar mijn schermtijd ong 4 uur van is….
Ik doe ook veel werk via mijn telefoon, instagram & FB = ook werk maar daar kan ik ook uren op scrollen.
Zelfde als bokt, pinterest en ZARA :o