Ervaringen zwanger en boosterprik? Moderna?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

butengeweun

Re: Ervaringen zwanger en boosterprik? Moderna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:52

Denise even je verloskundige bellen of je al langs kan komen. Hier op goeree overflakee hebben zwangere voorrang en heb hem vanmorgen mogen halen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:56

XxChelsey1xX schreef:
Snap niet dat je uberhaupt de booster neemt... is toch duidelijk dat dat hele vaccin niet werkt (want waarom zou je anders na nog geen half jaar alweer opnieuw moeten prikken)
Zijn jullie echt zo goedgelovig?

En helemaal met een kindje op komst...

Klopt, met mijn zwangerschapsbrein kan ik niet meer nadenken danwel een weloverwogen afweging maken.

Veel plezier in het wappie-topic :evaw:

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 17:04

XxChelsey1xX schreef:
Snap niet dat je uberhaupt de booster neemt... is toch duidelijk dat dat hele vaccin niet werkt (want waarom zou je anders na nog geen half jaar alweer opnieuw moeten prikken)

Mensen hebben helaas hardnekkige oogkleppen op... :knuffel:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 17:25

SweetVanille schreef:
XxChelsey1xX schreef:

Mensen hebben helaas hardnekkige oogkleppen op... :knuffel:

Ja erg hè, al die mensen die gebrainwasht zijn door Thierry , Willem enz.

Plantje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-21 18:10

XxChelsey1xX schreef:

Zoals vermeld in de OP van dit topic, was ik enkel op zoek naar ervaringen uit eerste hand.

Ik heb ondertussen ook contact gehad met meerdere artsen die hier net iets langer dan ikzelf voor gestudeerd hebben en heb wetenschappelijke artikelen van verschillende bronnen geraadpleegd.

Deze 3 factoren (ervaringen uit eerste hand, advies van artsen en wetenschappelijke onderzoeken) brachten mij tot de keuze om wel te boosteren.

Het doel van dit topic was dus niet om mij of anderen te beoordelen over de uiteindelijke keuze die zij maken en evenmin om tot een consensus te komen of de booster al dan niet een goed idee is. Het blijft een persoonlijke keuze.

Momenteel enkel wat last in de arm, ben benieuwd naar morgen :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:21

Top dat je wetenschap boven gevoel hebt gezet. Dochter is vlak voor zwangerschap gevaccineerd en heeft in overleg met verloskundige ook besloten om de booster te halen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:11

XxChelsey1xX schreef:

Evenals de hepatitis A & B. Daar heb je er ook 3 van nodig voordat die volledig werkt ;) En daar zit ook een periode van 2 a 3 maanden tussen.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:23

iirrssjjee schreef:
XxChelsey1xX schreef:

Evenals de hepatitis A & B. Daar heb je er ook 3 van nodig voordat die volledig werkt ;) En daar zit ook een periode van 2 a 3 maanden tussen.

Er is (vrijwel) geen enkele vaccinatie die na 1x klaar is. Het is zo raar dat als mensen op vakantie willen naar bijvoorbeeld Afrika ze zich helemaal vol laten spuiten met allerlei vaccinaties (waarvan verschillende ook echt niet compleet zonder risico zijn), maar de corona vaccinatie een probleem is 8)7

Anyway, fijn dat je booster erin zit ts! Heb je nog andere klachten gekregen? Of bleef het bij de arm? Ben je mooi klaar voor je bevalling :)
Ik zag hier dat ze zwangeren alleen met Pfizer vaccineren, maar dat is Duitsland.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:26

renee16 schreef:
Hier 2x met moderna geprikt tijdens 2e trimester zwangerschap, buiten stijve arm geen bijwerkingen.

Boosterprik zou bij mij tegen/rond bevaldatum uitkomen, dat durf ik niet aan, dus ik wacht tot na de bevalling. In augustus laatste prik gehad, dus ik zit nog ook binnen de 6 maanden.

Hoe ver zit je in je zwangerschap ? En hoe lang geleden is je laatste prik?

Moderna of pfizer zou voor zover ik steeds hoor beide goed zijn, geen idee of ‘door elkaar’ gebruik nog uitmaakt, persoonlijk hou ik ook liever dezelfde aan (in mijn geval dus moderna).

Quote mezelf even, aangezien ik door het halen van informatie ook van gedachte ben veranderd. Gynaecoloog/verloskundige raden hier WEL aan de boosterprik te halen.
1. Omdat Corona echt heftige gevolgen kan hebben in het eind van de zwangerschap
2. Zodat anti-stoffen meegegeven worden aan de kleine.

Ik wilde het zelf eerst niet omdat ik verwacht had dat dit richting de uitgetelde datum zou gaan. Echter kan ik inmiddels 3 weken voor deze datum terecht, op 37+1, die afspraak staat nu :).

Plantje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 13:43

Siesjuh schreef:
iirrssjjee schreef:

Er is (vrijwel) geen enkele vaccinatie die na 1x klaar is. Het is zo raar dat als mensen op vakantie willen naar bijvoorbeeld Afrika ze zich helemaal vol laten spuiten met allerlei vaccinaties (waarvan verschillende ook echt niet compleet zonder risico zijn), maar de corona vaccinatie een probleem is 8)7

Anyway, fijn dat je booster erin zit ts! Heb je nog andere klachten gekregen? Of bleef het bij de arm? Ben je mooi klaar voor je bevalling :)
Ik zag hier dat ze zwangeren alleen met Pfizer vaccineren, maar dat is Duitsland.

Nee, ik voel me helemaal top vandaag en ook de arm is bijna niet pijnlijk meer :-)

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 00:33

XxChelsey1xX schreef:

Dat kindje krijgt straks 4 x een DKTP- prik en nog een hele rits andere meerdere keren. Zie Rijksvaccinatieprogramma

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:53

Ik heb 0 bijwerkingen gehad van de booster (Pfizer). Gisteravond en vannacht een wat harde plek thv de prikplek maar dat is alweer bijgetrokken :).

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:52

Mijn dokter raadde het af, maar ik ben dan ook een jonge gezonde vrouw.

De kans op bijwerkingen (koorts) van het vaccin was procentueel gezien hoger dan de eventuele klachten die ik zou krijgen van een (her)besmetting. (Antistoffen in bloed aangetroffen, besmetting zelf ongemerkt en dus zonder klachten doorgemaakt)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:34

Matheno schreef:

De kans op bijwerkingen (koorts) van het vaccin was procentueel gezien hoger dan de eventuele klachten die ik zou krijgen van een (her)besmetting. (Antistoffen in bloed aangetroffen, besmetting zelf ongemerkt en dus zonder klachten doorgemaakt)

En je bent zwanger?
Want ook jonge gezonde vrouwen die zwanger zijn, zijn een risico groep…

Hier gister Pfizer gehad, plek iets beurs verder 0 bijwerkingen, mooi op tijd om de anti-stoffen door te geven aan de kleine meid, ik ben blij dat ik het gedaan heb :). Al was het in mijn geval niet perse nodig omdat ik een kleine 6 mnd geleden nog een vaccinatie heb gehad.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:55

renee16 schreef:
Matheno schreef:

En je bent zwanger?

Ja, anders hadden we dat gesprek niet gehad ;-)

Er wordt nu wel (standaard?) een antistoffen test gedaan bij het bloedonderzoek, en die bleek ik te hebben. Misschien dat het advies anders zou zijn als ik geen antistoffen had.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 12:25

Mijn dochter gaat toch de booster halen, na overleg met verloskundige en gezien de vele 0 tot 5 jarigen die in het buitenland door Omikron in het ziekenhuis komen vind ze het fijn om straks antistoffen door te geven. Ze is vlak voor zwangerschap gevaccineerd en moet zo meteen weer voor de klas.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 12:36

Ik heb me afgelopen donderdag laten prikken (booster). Ben nu ruim 35 weken zwanger en wilde niet te kort voor de bevalling aan. Hier bij de dichtstbijzijnde lokatie kon mijn man al pas 12 januari terecht dus ik kneep m wel toen ik pas later een afspraak kon maken, maar in de Rai kon ik een dag later al terecht. Was top geregeld daar! Heel duidelijk waar je heen moest en alles liep mooi vlot door. Ik heb nu mn 3e Pfizer gehad, bij de medische balie (moet je langs bij zwangerschap) zei ze meteen al dat ze alleen Pfizer prikten die dag. Qua bijwerkingen heb ik hoegenaamd geen last gehad, alleen vrijdag iets spierpijn in mn arm waar geprikt was.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:56

Ik krijg hem donderdag, fijn. Ben dan 30 weken. Weet eigenlijk niet of ik Pfizer of Moderna krijg, kan je dat ergens zien? Volgens mij is het reguliere beleid onder de 45 Pfizer toch? Heb al twee keer Pfizer gehad; wel wat lichte griepklachten de vorige keren maar dat nemen we voor lief.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:57

Dan krijg je Pfizer.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:41

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:17

Dropneus95 schreef:
Niet zwanger, maar wel werkzaam bij de ggd. Voor zo ver ik weet krijgen zwangere vrouwen namelijk alleen maar Pfizer.. ik zou het sowieso overleggen met de arts op locatie als je een afspraak maakt. Je kan altijd weer naar buiten lopen mocht je je er niet prettig bij voelen :) ik weet niet in welke regio je zit, maar in regio Utrecht hebben ze op locatie vaak of alleen maar Pfizer of Pfizer en moderna. Ja, in principe wordt de booster gegeven met moderna, maar voor sommige wordt er een uitzondering gemaakt.

Ik las ergens (geen idee meer waar) dat je in het algemeen bij de booster een andere krijgt dan de eerste 2 prikken. Dat zou dan, simpel gezegd, nog wat meer afweer geven, dat klopt niet?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:01

Dat klopt wel maar het verschil tussen Pfizer en Moderna is te verwaarlozen en aangezien ik niet verwacht dat er veel zwangere 45 + zich melden zal in principe iedere zwangere Pfizer krijgen. Dochter gaat vanavond, die heeft via een vriendin onderzoeken gezien over nadelen van corona tijdens zwangerschap en met haar verloskundige overleg gehad. Ze was vlak voor de zwangerschap gevaccineerd en haalt nu ook de booster.
Volgende week weer voor de klas dus extra risico.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:03

Ik ben 32 weken zwanger en krijg vandaag mijn booster. Ik zal het laten weten als ik klachten krijg!

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:12

Ik heb wel echt 24u een stijve arm en griepklachten, maar dat had ik de vorige keer ook. Het verbetert nu weer.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:15

Dank je voor je uitleg bigone.