Renee1991 schreef:Elsa, welkom! Kun je niet wat gewichten in huis halen? Wij hebben - naast het feit dat de crossfit nu buiten activiteit aanbiedt - thuis een paar dingen liggen waar ik toch wel een heel circuitje voor mezelf mee uit kan zetten en een uur mee kan vullen. Hoeft niet duur te zijn, wij hebben alles van marktplaats geplukt.
Dank je wel! Ik zou het heel fijn vinden om thuis ook gewichten te hebben, maar ik lift daarvoor denk ik wat te zwaar. Voor een arm workout zijn dumbells perfect, maar als ik deadlifts of hipthrusts of squats wil gaan doen, heb ik echt wel tientallen kilo's nodig voor ik het ga voelen. Als ik het heel veel lichter doe, ben ik vier keer zo lang bezig.

En dat verslaat ook weer een beetje het idee van de sportschool. Daar ga ik heen, juist zodat ik toegang heb tot zwaardere gewichten. Dus om die voor één maand (hoop ik!) lockdown zelf allemaal in huis te halen, vind ik ook een duur grapje.
Maar goed, eventjes rust voor de spieren is ook geen ramp denk ik dan maar. En ik heb vorige lockdown al resistance bands in huis gehaald en daar kun je ook nog wel creatief mee zijn (leuke core oefeningen vooral). Dan is het alleen nog hopen dat de lockdown niet verder verlengd wordt, want dan moet ik wéér spierkracht gaan inleveren.