Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elsa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:14

Renee1991 schreef:
Elsa, welkom! Kun je niet wat gewichten in huis halen? Wij hebben - naast het feit dat de crossfit nu buiten activiteit aanbiedt - thuis een paar dingen liggen waar ik toch wel een heel circuitje voor mezelf mee uit kan zetten en een uur mee kan vullen. Hoeft niet duur te zijn, wij hebben alles van marktplaats geplukt.

Dank je wel! Ik zou het heel fijn vinden om thuis ook gewichten te hebben, maar ik lift daarvoor denk ik wat te zwaar. Voor een arm workout zijn dumbells perfect, maar als ik deadlifts of hipthrusts of squats wil gaan doen, heb ik echt wel tientallen kilo's nodig voor ik het ga voelen. Als ik het heel veel lichter doe, ben ik vier keer zo lang bezig. :')
En dat verslaat ook weer een beetje het idee van de sportschool. Daar ga ik heen, juist zodat ik toegang heb tot zwaardere gewichten. Dus om die voor één maand (hoop ik!) lockdown zelf allemaal in huis te halen, vind ik ook een duur grapje.

Maar goed, eventjes rust voor de spieren is ook geen ramp denk ik dan maar. En ik heb vorige lockdown al resistance bands in huis gehaald en daar kun je ook nog wel creatief mee zijn (leuke core oefeningen vooral). Dan is het alleen nog hopen dat de lockdown niet verder verlengd wordt, want dan moet ik wéér spierkracht gaan inleveren. |(

EmptyWords

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:18

Ik meld me.

Ik was 2 maanden geleden goed op weg.... nu niet meer.

Ik wil 30+ afvallen...

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:24

Ik doe ook graag mee!
Ik ben dit jaar al wel begonnen maar daarin ben ik niet de enige zag ik. Ik weeg nu ongeveer 80 en ben een beetje vastgelopen. Mijn doorzettingsvermogen is niet zoals die zou moeten zijn. Graag zou ik 68 wegen wat ook veel beter bij mijn lengte past. Beweging is bij mij niet het probleem, regelmaat is dat wel. Ik heb een hekel aan koken en als ik een smoes kan vinden sla ik het over. Met als gevolg dat ik trek heb en van alles kies wat geen goede keuze is -O-

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:38

Ik wil ook graag mee doen! Ik wil er 10 a 15 kg vanaf hebben.

Mijn grootste struikelblok nu is eigenlijk mijn relatie. Voor ik een relatie had kon ik eten wat ik wilde en wanneer ik wilde zonder rekening te hoeven houden met iemand anders.

Gemiddeld gezien eten wij ook maar 2x per dag, waardoor we in de avond teveel eten eigenlijk.
Ik houd helemaal niet zo van aardappelen maar ben een onwijze pasta en rijst eter.

Mijn 2e grootste struikelblok is beweging. ik wil vooral gaan wandelen en daarbij mijn shet mee nemen aan de lange lijnen als stok achter de deur.

mijn 3e struikelblok is stress/spanning :(
Laatst bijgewerkt door XxLiEsJuHhxX op 24-12-21 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:40

Zou ook graag mee willen doen. :o

Door enorme stress en nog steeds veel stress is het erg moeilijk om kilo's kwijt te raken. Ik ben een emotie eter..

Ik ben 1.65 en weeg nu 82kg en mijn streven is om naar de 70kg te gaan en te blijven. Ben nooit slank geweest en dat wil ik niet maar mag wel wat minder worden.

Vorig jaar is mijn zoontje overleden en ben nog steeds aan vechten voor het hoofdverblijf van mijn 2 dochters. Sinds ruim een jaar een alleenstaande moeder, maar momenteel wel aan het daten met iemand. Verder werk ik in het verzorgingshuis en heb 2 katten, 1 cavia, 1 hond en 1 drachtige shetlander <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:42

Ik volg! Er gaan weer iets teveel pondjes door t mondje, dus ik wil na Oud en Nieuw ook weer bezig met gezonder eten, bewegen e.d..

XxxAnouk98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:43

Ik wil ook graag me aanmelden ! Ik ben nu al bezig met afvallen maar in 2022 mag er nog wel wat van af. Dus we gaan er nog even mee door !

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 20:05

Misschien leuk om een lijstje te maken met onze doelen etc?

GekOpFjorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 20:11

Ik lees mee

Ik ben eens met ww 16 kilo afgevallen en die moeten er opnieuw af (1,5 jaar geleden gestopt met roken en corona kilo's)

Ik ga opnieuw voor ww
Heb diabetes type 1 dus soms lastiger maar niet onmogelijk

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-21 20:17

Welkom allemaal, super fijn dat er zoveel animo is!

EmptyWords, ik herinner me je nog van een eerder topic. Of ja, vooral je foto's van het hardlopen met de hond :+ Welkom! Ik ben ergens wel 'blij' dat ik niet de enige ben die veel kilo's kwijt moet/wil.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 20:29

Ik ga ook mee lezen, hoef niet zo zeer af te vallen (alles is mooi mee genomen natuurlijk)
Maar vooral voor de gezonde recepten en hoe je minder kan snoepen!

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-21 20:35

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 20:42

Renee1991 schreef:
Welkom allemaal, super fijn dat er zoveel animo is!

EmptyWords, ik herinner me je nog van een eerder topic. Of ja, vooral je foto's van het hardlopen met de hond :+ Welkom! Ik ben ergens wel 'blij' dat ik niet de enige ben die veel kilo's kwijt moet/wil.

Dat hardlopen doe ik niet meer. Wil wel meer wandelen. Heb een nieuwe hond, dus kan er weer vol voor gaan

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 20:43

FjordOtis schreef:
Ik lees mee

Ik ben eens met ww 16 kilo afgevallen en die moeten er opnieuw af (1,5 jaar geleden gestopt met roken en corona kilo's)

Ik ga opnieuw voor ww
Heb diabetes type 1 dus soms lastiger maar niet onmogelijk

Ik ga ook voor ww. Programma is net veranderd en kom niet aan mn punten. Moet daar echt even inkomen

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 20:49

Ik meld me ook. Na de geboorte van onze dochter dit jaar, een hoop stress en emotieeten veel aangekomen. Zit momenteel op 130 kilo. Veel en veel te zwaar dus ik doe graag mee. Idealiter val ik 50kg af.. maar men, ik zie er als een berg tegen op. Op dit moment ben ik best wel mobiel, en ervaar weinig klachten door mijn overgewicht. Maar wat zou ik het fijn vinden om weer lekkerder in mijn vel te zitten.

Ik heb nog geen tactiek.. twijfel over WW.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 20:53

Leuk! Ik volg ook mee. Heb vroeger ook veel in afvaltopics gepost. De laatste jaren heb ik mij verdiept in fitness en voeding en heb veel kennis opgedaan door de brede opleiding die ik heb gevolgd. Ik ben ook personal trainer en begeleid mensen om fitter te worden en af te vallen.

Ik vind het leuk om hier ook vragen te beantwoorden en te helpen.

De afgelopen maanden (vanaf 10 juli) heb ik gebulkt, waarbij de focus lag op aankomen en sterker worden, en in januari ga ik weer cutten (afvallen). In september ga ik trouwen en dan wil ik mooi droog zijn. De planning is om een maand of 3/4 af te vallen, vervolgens op gewicht te blijven of weer iets aankomen en dan de laatste twee maanden misschien nog wat af te vallen.

In juli woog ik 60,6 kilo, inmiddels ben ik 4/5 kilo zwaarder (ik ga me rond de jaarwisseling even wegen). Voor mijn trouwerij wil ik graag rond de 56-58 kilo zitten denk ik.

Dit was 10 juli:
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 20:58

Dat heeft denk ik weinig met echt afvallen te maken Maanlicht. Ik denk dat de meesten onder afvallen iets anders verstaan dan ‘wat opdrogen’. Ik vind je zo al prachtig en ik vermoed dat jouw foto voor de meesten hier (en voor mij) al een ver van mijn bed show is. Maar ik hoop voor jou natuurlijk ook dat jij je doel kan behalen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:05

Ik vind het vooral leuk om hier mee te praten, misschien hier en daar advies te geven. En afvallen is afvallen toch?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:10

Iedereen heeft een eigen doel en worsteling om af te vallen. Alleen daar zit natuurlijk verschil tussen of het 2 of 3kg is of echt boven de 15kg tot 50kg. Dan worstel je met andere problematiek, doorzettingsvermogen etc. Ik betwijfel zelf of ik me dan helemaal op mijn plek voel in dit topic en wellicht hebben anderen dit ook.

Voorheen was er een topic voor bokkers die veel moesten afvallen zeg maar boven de 15kg en voor daaronder. Misschien kunnen we daar beter weer een onderscheid in maken?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:13

Maanlicht schreef:
Ik vind het vooral leuk om hier mee te praten, misschien hier en daar advies te geven. En afvallen is afvallen toch?

Misschien mag ik het niet zeggen, maar ik maak me er meer zorgen om wanneer jij al zo een prachtig figuur hebt je je toch noodzakelijk vind om te melden in een afslanktopic. Denk dat je wellicht niet ziet dat je al een perfect figuur hebt.
Bedoel het niet onaardig hoor, maar soms kan je kritisch naar jezelf blijven kijken maar een keer wat anders horen is ook belangrijk.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:16

Romeo2007 schreef:
Maanlicht schreef:

Misschien mag ik het niet zeggen, maar ik maak me er meer zorgen om wanneer jij al zo een prachtig figuur hebt je je toch noodzakelijk vind om te melden in een afslanktopic. Denk dat je wellicht niet ziet dat je al een perfect figuur hebt.
Bedoel het niet onaardig hoor, maar soms kan je kritisch naar jezelf blijven kijken maar een keer wat anders horen is ook belangrijk.

Ik ben tevreden met hoe ik eruit zie, ik kijk daar zeker niet te kritisch naar, maak je daar geen zorgen om :). Bedankt dat je het wel gewoon zegt.

Voor mij is fitness mijn leefstijl, daar hoort aankomen en afvallen bij. En ja, daar kan ik zelf soms ook motivatie bij gebruiken. Maar als jullie mij hier liever niet zien dan snap ik dat ook.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:46

Ik kom mij ook melden, na de geboorte van mijn dochter begin november al 24 kg kwijt, maar dat was vooral vocht. :=
Nu dat eraf is gaat het een stuk langzamer.
Ik loop ook bij een diëtist.
Ik wil ook vooral graag meer gaan bewegen, in januari ga ik weer naar de bekken fysiotherapeut. Omdat ik nog erg veel last heb van mijn bekken.
Ik hoop daarna weer meer te kunnen gaan wandelen. :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:52

Romeo, er is ook een topic voor mensen die veel willen afvallen, die zie ik wel eens voorbij komen. Wat mij betreft is iedereen welkom, maar kan me voorstellen dat idd een heel andere weg is als je bijv. voor je gezondheid 30 kilo wil afvallen vs een paar kilo om net wat strakker te zijn.

Denk dat je zelf moet bepalen wat je prettig vind.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 09:48

Wat mij betreft ben je welkom maanlicht! Ben zelf dus afgevallen met een pt, maar nu dus zonder pt. Weet wel hoe ik de oefeningen moet doen, maar soms een beetje zoekende naar zwaarte, herhalingen en dergelijke, zodat ik goed in afvallen en een mooi strakker lijf kan krijgen. Dus ik ga je in de loop der tijd vast wat vragen stellen!

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 10:00

Dit klinkt als een heel goed idee, ik kan wel wat motivatie gebruiken. Ik zou graag meekletsen hier! Ik weeg nu 61 kg (zal een nieuw startgewicht noteren na de feestdagen :') ) en ik zou graag 58 kg wegen. Misschien minder als ik daar eenmaal ben, maar ik hik al een jaar tegen die laatste kilo’s aan dus laten we maar klein beginnen.