Morgen al de booster halen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Plop1997

Re: Morgen al de booster halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 20:22

Ik val ook in de griepprik groep maar had ook nog geen sms gehad. Denk dat het heel erg verschilt per regio.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:08

Plop1997 schreef:
Ik val ook in de griepprik groep maar had ook nog geen sms gehad. Denk dat het heel erg verschilt per regio.

Ik heb ook nog geen oproep gehad. Echt raar.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:12

Griepprik groep wordt pas vanaf morgen opgeroepen per sms. Let vooral op het woordje vanaf, niet iedereen krijgt morgen die sms dus!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:19

Ik heb de booster 4 december al gehad, nergens last van gehad behalve een rode warme bult, soort van grote muggenbult die wat zeer deed. Na en dag of 4 was dat weggetrokken. Verder ben ik van alle 3 de vaccinaties niet ziek geworden.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:30

Hier (de kempen/acht zaligheden, brabant) gaan behoorlijk wat huisartsen morgen vaccineren. De groep: 60+ en iedereen boven de 18 jaar die dit jaar opgeroepen zijn voor de griepprik. Maar ik heb hier van mijn huisarts geen persoonlijk bericht van gekregen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:36

Choiix schreef:
Griepprik groep wordt pas vanaf morgen opgeroepen per sms. Let vooral op het woordje vanaf, niet iedereen krijgt morgen die sms dus!

Echt!? Hoe weet je dat?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:39

Plop1997 schreef:
Vanuit mijn huisartsenpost is het bericht gekomen dat iedereen 18+ die wat wil de booster morgen al kan halen. Ik heb mijn tweede prik begin augustus gehad en zit in de jongeren risico groep. Ik wil de prik heel graag morgen al halen alleen ik zit vrijdag nog met een deadline van school.

Bij beide prikken heb ik hoofdpijn gehad de volgende dag en in de vakantie kon ik lekker rustig aan doen de dag erna. Maar ik heb vrijdagavond nog een deadline van school staan en als ik dus donderdag avond de booster haal ben ik bang dat ik de vrijdag op bed lig met hoofdpijn. Ook van de gewone griepinenting ben ik super ziek geweest dit jaar waardoor ik een week school heb gemist.

Aan de ene kant wil ik hem morgen graag halen, dan ben ik er ook vanaf want ik heb ook prikangst. Maar aan de andere kant vrees ik dus dat ik vrijdag mijn deadline van school er niet door haal. Nu nog voorwerken ga ik niet halen met mijn studieplanning die al veel te krap was. Ik ben ook bang dat als ik hem morgen niet haal anders weer lang zou moeten wachten voor ik de booster kan krijgen.

Wat zouden jullie doen? Ik stel specifiek de vraag aan mensen die open staan voor boosterprikken en deze ook willen halen. Antivaxxers kunnen zich ergens anders in een topic melden, voor die discussie heb ik nu geen tijd.

Zit je huisarts toevallig nu bij Bea? Daar is een huisarts aan het vertellen dat ze in Panningen morgen 8000 18+ personen gaan vaccineren.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:50

akishino schreef:
Hier (de kempen/acht zaligheden, brabant) gaan behoorlijk wat huisartsen morgen vaccineren. De groep: 60+ en iedereen boven de 18 jaar die dit jaar opgeroepen zijn voor de griepprik. Maar ik heb hier van mijn huisarts geen persoonlijk bericht van gekregen.

Hier inderdaad ook (Oost-Brabant), ik heb een uurtje of anderhalf geleden mail gekregen dat ik morgen terecht kan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:52

In mijn dorp, tussen Eindhoven/Tilburg wordt ook morgen 60+ en ook 18+ griepprik morgen gevaccineerd.

Ik ga morgen even bellen of ik aan het einde van de dag mag komen als er nog wat over is.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:58

Hier in het dorp (zuid-oost Brabant) inderdaad ook, maar ik val buiten de doelgroep dus wacht braaf tot ik bij de ggd aan de beurt ben.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 00:09

Alle huisartsen in onze gemeente gaan ook deze week boosters zetten bij eigen patiënten tussen 18 en 59. Ook in gemeente Weert en Panningen (Limburg) hoorde ik dat ze dat doen. Dat is met vrije inloop als je er patient bent en allemaal op één dag. Een andere dag is dus niet mogelijk.

Dat is inderdaad eenmalig en een keuze van de huisartsen om dat te doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 00:21

Ik heb vandaag de booster via mijn werkgever gehad.
Nergens last van, maar dat heb ik nog nooit gehad van een vaccin.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 00:31

Ik heb eerst vanmorgen een afspraak voor mezelf kunnen maken op oudejaarsdag.
Daarna ook voor mijn man, en die kan al 2e kerstdag al terecht.
Kon het niet gelijktijdig gepland krijgen.
Ook moeten we er 30km voor rijden terwijl we op 3 km een vaccinatiepunt hebben zitten.
We zijn beide mantelzorgers en de 2e vaccinatie hebben we op 19juni gehad.
Beide keren hebben Astra Zenica gehad, en bij de 1e vaccinatie waren we er allebei niet lekker door geworden.
2e hebben we geen last gehad, behalve een gevoelige arm.
Ben dus benieuwd wat de booster ons gaat brengen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 00:36

Mijn schoonzusje heeft ook de booster gehad. Nu was zij door haar werk in de zorg al vroeg dit jaar gevaccineerd met Pfizer. Op een zere arm na geen klachten gehad.
Booster wederom ook pfizer. Nu echt flink beroerd ervan geweest. Maar kan natuurlijk ook al een griepje onder haar leden gehad hebben, en dat het gewoon een samenloop was.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 00:44

Het verschilt per praktijk. Sommigen zijn er fanatiek in (de mijne bijv) anderen niet. Ik heb vandaag de booster gekregen via mijn werk.

1e 2x echt flink beroerd van geweest, vette migraine. 2e x op aanraden huisarts begonnen met paracetamol dag voor prik, helaas nog beroerd. Nu ook weer gedaan maar voel het alweer opkomen helaas. Maar goed.

Dat paracetamol het effect verkleint geldt bij vaccinaties met levend / verzwakt materiaal, daar is hier geen sprake van is andere onderliggende techniek.

Ik vind het lastig een advies aan je te geven TS... vind trouwens wel dat als je hem haalt en je krijgt last dat je dat bij je studie aan kunt geven, je valt wel in de risicogroep dus vindt dat ze een beetje met je mee mogen denken :(:)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 00:46

Ik heb hem vorige week gekregen en ben er echt 1.5 dag flink beroerd van geweest. Van de eerdere 2 prikken alleen wat rillerig en hoofdpijn. 2 collega's van me waren ook ziek.
Toen ik me ziek melde hoore ik van m'n werkgever dst dit bekend was en er veel collega's in andere teams ook ziek waren geworden na de booster. Het is heel raar, de ene heeft nergens last van en de ander is er beroerd van.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 09:02

Ik heb hem gisteren gehad en voel me prima. (Behalve enórme spierpijn in mijn prikarm, veel erger dan de vorige keren. Maar de prik zelf deed ook pijn, heb ik normaal nooit.)

Denk eigenlijk niet dat je moet beslissen op basis van ervaringen van anderen. Het is niet te voorspellen, iedereen reageert anders op die vaccinatie. Dat zag je ook met de 1e en 2e prikken. Beter beslis je voor jezelf of je het risico op een beroerde dag wilt nemen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 09:28

Choiix schreef:

Je weet er zo te lezen nogal veel vanaf. Komen er vandaag nog jaren aan de beurt?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 10:58

Ja, vanaf 11.00 tm 1967!

En er veel vanaf weten… ik wil zsm mijn bubbel gevaccineerd hebben dus daar doe je wat moeite voor. Maar ook ik ben een poppetje op internet dus zorg altijd dat je iemand zijn verhalen checkt bij betrouwbare bronnen zodat er geen fake news ontstaat :-)

Publieke bronnen: rivm voor Griepprik SMS en NOS voor ME’ers. Zeer belangrijke tweede publieke bron is Twitter: Jan Paternotte en Kirsten Verdel (@locuta).

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:11

Citaat:
Mensen met een verhoogd medisch risico (griepprikgroep) krijgen voor zover ze nog niet zijn uitgenodigd op basis van hun leeftijd, voor een groot deel vanaf 23 december 2021 een sms met een oproep zich te melden bij een GGD in de regio.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... vaccinatie

Voor een groot deel.... benieuwd wie er onder dat grote deel vallen en of ik dus binnenkort een sms krijg. Van mij mag het :j

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:15

Vanmorgen de booster gekregen samen met mijn man maar wat was het koud :brr:
We hadden expres heel vroeg afgesproken, 8 uur, maar hadden er al 6 voor ons maar achter ons was na een kwartier de rij al niet meer af te kijken -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:28

Vandaag zijn er blijkbaar geen sms’jes verstuurd.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 19:32

Nah de booster zit er in. Snelste prikker tot nu toe! Echt een fantastische medewerker die mij gerust stelde met mijn prikangst.

Ik zal wel laten weten of ik er verder nog last van heb gehad!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:01

Helaas geen sms :(

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:16

Kimberley de SMS wordt gefaseerd verstuurd over de komende zeven dagen. Hiermee ben je in het gunstigste geval 14 dagen eerder aan de beurt, maar als je op leeftijd al bijna aan de beurt bent duurt het langer.

Ik heb overigens nog geen signalen gekregen dat men al sms’jes heeft verstuurd vandaag…