Viruswaanzin #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:05

Wat ik me oprecht afvraag, kennen jullie nu heel veel mensen die aantoonbaar ernstig ziek zijn geworden na een vaccinatie? Dus buiten de standaard bijverschijnselen die je bij elke vaccinatie kunt krijgen? Als ik afga op recente persberichten, is bij zo'n beetje elke vrouw in NL de cyclus ontregelt, hebben veel mensen hartklachten en gaan er ontelbare mensen dood. In mijn omgeving is vrijwel iedereen gevaccineerd. Maar verder kan "stijve arm", "paar dagen beroerd" komt het eigenlijk niet. Leggen we van beide zijden niet alles verschrikkelijk onder een vergrootglas?

Mijn concrete vraag: hoeveel Bokkers geloven in The Great Reset en denken dat er een vooropgezet plan in werking is getreden om een nieuwe wereldorde te creëren?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:09

Ik ken helemaal níemand die ook maar ergens last van heeft buiten dagje slap en moe.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:19

Mijn zwager is een week echt goed ziek geweest, trillen, koorts, kon niet meer op zijn benen staan, huisarts er nog bij gehad . De derde zit er al in bij hem en behalve van die eerste nergens last van gehad.
En helaas ken ik verder alleen mensen die gruwelijk ziek zijn geweest of erger toen er nog geen vaccins waren. Wel voornamelijk wat ouder, 40 +.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 28-12-21 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:20

Dat ligt er dus aan aan wie je het vraagt. Sommige mensen hier op bokt hebben in omgeving alleen maar mensen die ernstig ziek zijn geworden na een vaccinatie.
Ik ken in mijn privé omgeving niemand en in mijn werkomgeving 1 iemand waarbij een zeer ernstige hartafwijking aan het licht kwam na de vaccinatie. Die is er niet door veroorzaakt maar voor de vaccinatie wist ze het niet en na de vaccinatie is ze helemaal onderuit gegaan en heeft haar hart nauwelijks nog functie.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:21

Hier besmet met Corona Sinds afgelopen woensdag. Wij zijn niet gevaccineerd.
Ik bestempeld onze klachten als mild omdat we niet in het ZH liggen.

Wat hebben wij.
Eigenlijk gewoon alles van griep.
Het begon met spierpijn gevolgd door verkoudheid en keelpijn. Ik heb één ochtend verhoging gehad. En we zijn wat vermoeider. Het is nu bijna een week en nog niet volledig klachtenvrij. Wat we nu nog hebben is hoest en verkoudheid en verder nergens last van. Als ik geen Corona had dan zou ik denken dat het griep was en er ook een weekje voor thuis blijven om ook geen mensen aan te steken met griep.

Ik ken 2 mensen die ernstig ziek waren. 65 plussers volledig gevaccineerd maar ook in de risico groep en niet alleen door hun leeftijd. Deze hebben dan ook op de IC gelegen.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 28-12-21 14:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:22

Hier ook geen last van Pfizer gehad. Helemaal niets gemerkt. Moderna gaf 1 dag wat vermoeidheid en een pijnlijke plek op de arm.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:22

verootjoo schreef:
Dat ligt er dus aan aan wie je het vraagt. Sommige mensen hier op bokt hebben in omgeving alleen maar mensen die ernstig ziek zijn geworden na een vaccinatie.
Ik ken in mijn privé omgeving niemand en in mijn werkomgeving 1 iemand waarbij een zeer ernstige hartafwijking aan het licht kwam na de vaccinatie. Die is er niet door veroorzaakt maar voor de vaccinatie wist ze het niet en na de vaccinatie is ze helemaal onderuit gegaan en heeft haar hart nauwelijks nog functie.

Maar kennen die bokkers die mensen die zo ziek zijn geworden echt, of zeggen die bokkers dat ze die mensen kennen? Hebben ze het niet van horen zeggen, toevallig? Je weet het niet, vanaf zo'n scherm.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:24

VuurVleugels schreef:
verootjoo schreef:

Maar kennen die bokkers die mensen die zo ziek zijn geworden echt, of zeggen die bokkers dat ze die mensen kennen? Hebben ze het niet van horen zeggen, toevallig? Je weet het niet, vanaf zo'n scherm.

Dat denk ik wel en in sommige gevallen weet ik het zeker gezien er iemand door de mand is gevallen bij het vertellen van een verhaal wat niet echt was :')

Voor de echte cijfers hebben we gewoon de officiële cijfers.

Maar ernstige verhalen gaan natuurlijk altijd harder dan de verhalen dat het gewoon goed gaat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:26

Wanneer je op sociale media kijkt dan heeft elke antivaxxer een oom tante buurvrouw neef nicht vader moeder die doodging door vaccinatie, zij liegen erover om maar zoveel mogelijk mensen van vaccineren af te houden. Waarbij mensen die wel vaccineren eigenlijk niet hoeven te liegen. Want dan kwamen ze wel met dezelfde oom tante enz op de proppen die doodgingen aan Corona. Hoeven ze niet, de cijfers spreken voor zich.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:28

Ik ken iemand die heeft long COVID verschijnselen gekregen na vaccinatie, dacht na 2de maar dat weet ik niet zeker. Is erg moe, hoofdpijn, minder lucht. En dat al flink lang inmiddels.

Collega van vriend heeft sinds 2de vaccinatie behoorlijke hoofdpijn, daardoor zit hij geregeld te thuis van werk omdat het niet dragelijke hoofdpijn is wat ik hoorde.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:33

BeFunny schreef:
Hier besmet met Corona Sinds afgelopen woensdag. Wij zijn niet gevaccineerd.
Ik bestempeld onze klachten als mild omdat we niet in het ZH liggen.

Wat hebben wij.
Eigenlijk gewoon alles van griep.
Het begon met spierpijn gevolgd door verkoudheid en keelpijn. Ik heb één ochtend verhoging gehad. En we zijn wat vermoeider. Het is nu bijna een week en nog niet volledig klachtenvrij. Wat we nu nog hebben is hoest en verkoudheid en verder nergens last van. Als ik geen Corona had dan zou ik denken dat het griep was en er ook een weekje voor thuis blijven om ook geen mensen aan te steken met griep.

Ik ken 2 mensen die ernstig ziek waren. 65 plussers volledig gevaccineerd maar ook in de risico groep en niet alleen door hun leeftijd. Deze hebben dan ook op de IC gelegen.

Ik vermoed dat je nog niet eerder echte griep hebt gehad, daar kom je niet mee weg met een dagje verhoging :n jou klachten omschrijf ik als een verkoudheid

Maar zelf bij de eerste prik best beroerd geweest met 40+ temperatuur al was dat maar kort. Een ander een dag 40+ van prik twee maar echt heel ziek die dag. Verder stijve armen gehoord, verhoging, veel slapen, paar dagen brakjes of gewoon helemaal nergens last van.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:38

Ja idd meer een verkoudheid. Een paar jaar terug idd een goeie griep gehad. En daar was ik goed ziek van. Echter heb je bij griep zowel milde als zware varianten. Bij verkoudheid heb je meestal geen verhoging en geen spierpijn. Maar dat maakt ook verder niet uit. Wat wij nu hebben is mild te noemen en een goeie griep daar ben je idd flink zieker van. Een paar jaar terug wist ik niet eens hoe ik moest liggen en heb ik na 10 dagen de huisarts gebeld omdat ik al nachten niet had geslapen van de pijn en verstopte neus. Terwijl ik nooit vel voor griep
Maarja dat was gewoon een heftige griep. Maar de één wordt zieker van griep dan de ander en dat is met Corona niet anders.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:41

VuurVleugels schreef:
verootjoo schreef:

Sjah, als ik je zeg dat 1 persoon in mijn directe omgeving een heftige allergische reactie heeft gehad, geloof je me dan? Dat is de pest met internet.... hoe weet je wat waar is en wat niet. (geen anti-vaxxer overigens. Maar jah, geloof je dat als ik je dat zeg op een forum...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:44

Zeker geloof ik dat tjaakje :j Vriendin van mij had dr cyclus ff op de hobbel, verder ken ik niemand met bijwerkingen. Als je echter op Twitter kijkt zijn er anti-vaxxers die zomaar 3/4 doden agv de vaccinatie kennen en dát gaat er bij mij niet in :n Ook kennen die mensen niemand die corona heeft gehad, dat lijkt me gewoon iets te toevallig :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:56

Ik ken helemaal niemand met ernstige bijwerkingen na of van de vaccinatie.
Een enkeling is een dag ziek geweest, dat was vooral van AZ in april/mei.
Ik ken ook niemand met menstruatieklachten na de vaccinatie.

Ik ken wel aardig wat mensen die behoorlijk ziek zijn geweest van Corona, opgenomen zijn in het ziekenhuis (waaronder een sportieve, slanke man van 30 en een zwangere vrouw van 36 en wat 50+, zonder overgewicht) en een paar mensen overleden (ouders van collega's, bejaarden uit de buurt).

Ik zag gisteren op Twitter weer een bericht, waar iemand meldde, dat er zoveel mensen bij bosjes dood neervallen, na vaccinatie. :+

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:35

Ik geloof het ook sneller als iemand zegt één iemand te kennen, dan wanneer diegene er legio zegt te kennen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:40

Het mes snijdt dus aan 2 kanten zullen we maar zeggen :D
Ik neem veel van wat er op een forum gezet wordt met een dikke korrel zout, of het nu gaat om corona, vaccinatie of andere dingen.

Ik ken geen mensen die omgevallen zijn van een vaccinatie. Ook geen mensen die gestorven zijn aan corona. Wel één iemand in het ziekenhuis voor een paar dagen.
En een familie oudere mensen en hartpatiënten waarvan er 3 het gehad hebben en de 4e niet ( voor vaccinatie ). Wonen allemaal onder hetzelfde dak.
Van Moderna had een groot deel van het verplegend personeel in een limburgs ziekenhuis hartklachten ( en dit uit zeer betrouwbare bron ).

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:59

Ik heb 3 dames dichtbij me met menstruatie ontregeling na vaccinatie, dat vond ik wel opvallend.
Tsja en oma kreeg een beroerte waarna overlijden na 2x vaccinatie. Daar kun je van maken dat het door de vacc komt, ik denk wel dat er mensen zijn die dat doen.
Tegenwoordig kun je nergens meer van op aan en al helemaal op internet niet.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 16:04

Hoe groot is de kring om je heen, dat maakt ook uit. Meestal niet zo groot als we zelf denken :). Ik werk bij een middelgroot bedrijf, zo'n 350 mensen. Percentage gevaccineerden ca 80% (er wordt niet naar gevraagd, mensen praten er zelf over). Geen ernstige bijwerkingen genoemd, gewoon wat hangerig en wat hoofdpijn soms na vaccinatie. Zo'n 75 (waaronder ikzelf) Covid 19 gehad, de meesten weer hersteld, twee hebben er op de IC gelegen een jaar geleden en zitten nu nog in een revalidatiehuis. Maar dit zijn in de hele bevolking natuurlijk maar hele kleine aantallen. In mijn kennissenkring (die een stuk minder groot is :D) geen ernstig zieken van Covid en ook geen ernstige bijwerkingen van de vaccinatie.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 16:11

Prompter, als je het over mij hebt, gewoon kennissenkring dus niet erg groot. Twee van de drie hebben het pas veel later verteld, niet iedereen praat er makkelijk over. Logisch wel in de wereld van tegenwoordig

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 16:14

Nee hoor, ik bedoelde het in het algemeen. Dat ik wel kan denken dat ik veel mensen ken, maar naar aanleiding van "mijn" ervaringen niet kan zeggen "dit is de enige waarheid".

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 16:15

Ja, de grootte van die kring speelt inderdaad een grote rol. Hier gewoon kleine kring hoor.
Die oudere mensen zijn mijn buren van 3 huizen verder, de persoon in het ziekenhuis was de zus van mijn tante en over het ziekenhuispersoneel is ook geen twijfel want komt van mijn achterbuur die er zelf werkt.

Op mijn werk op het bureau enkel in 2020 5 van de 46 collega's die het gehad hebben ( er zat toen een superspreader tussen :+ ), verder tot nu toe niks bijzonder gehoord.
Ik werk best vaak alleen ( en buiten }> ) en zie mijn collega's dan telkens maar 10min ' in de rapte ' en dan gaat het over andere dingen dan de corona :D

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 16:17

Nee inderdaad, maar dat wordt wel veel gedaan denk ik.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 16:19

Wij hebben een kleine kring.
Daarin wel enkele met corona geweest.
2 op de ic, waarvan 1 overleden. Al meteen in de eerste golf.
Die overleden was was een vrouw van 50, wel onderliggend lijden.
De andere was een nog steeds sportieve man van 75 en op zijn leeftijd na geen onderliggend lijden.
Maar die is best al weer goed opgeknapt, maar heeft wel bijna een jaar geduurd.
En 1 vrouw begin 30, sportief gezond, 3 kinderen waar ze altijd van alles mee deed.
Ook eerste golf, niet opgenomen geweest, maar wel long covid. Nog steeds.
Kan nog amper wat, opbouwen lijkt amper te lukken.

Met vaccineren diezelfde kring is er niet meer dan een zwelling bij de oksel het ergste als bijwerking.
De rest beetje niet lekker, lichte hoofdpijn, hangerig. Tot geen enkele bijwerking.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 16:23

Pandora2 schreef:
Het mes snijdt dus aan 2 kanten zullen we maar zeggen :D
Ik neem veel van wat er op een forum gezet wordt met een dikke korrel zout, of het nu gaat om corona, vaccinatie of andere dingen.

Ik ken geen mensen die omgevallen zijn van een vaccinatie. Ook geen mensen die gestorven zijn aan corona. Wel één iemand in het ziekenhuis voor een paar dagen.
En een familie oudere mensen en hartpatiënten waarvan er 3 het gehad hebben en de 4e niet ( voor vaccinatie ). Wonen allemaal onder hetzelfde dak.
Van Moderna had een groot deel van het verplegend personeel in een limburgs ziekenhuis hartklachten ( en dit uit zeer betrouwbare bron ).

Zou je die bron willen geven? Want een ziekenhuis waar het grootste deel van het ziekenhuis spontaan hartklachten kreeg, dat zou betekenen dat het ziekenhuis moest sluiten. Mensen met plotselinge en feitelijk onverklaarbare hartklachten kunnen niet werken. Welke klachten waren het en al je het over een groot deel hebt, over hoeveel mensen praat je dan? Dat is niet aanvallend bedoeld, maar ik heb daar vragen bij.

Ik hoor zelf tot een risicogroep. Ik ben dagelijks helaas een paar uur in het ziekenhuis voor behandeling en er zit altijd verplegend personeel bij. Zij hebben versneld een booster gekregen en waren daar blij mee. Niemand ziek van vaccinatie of booster.