Weer een shampoo-topic..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Re: Weer een shampoo-topic..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 14:18

Zoals ik je haar nu zie denk ik best dat dat kan gaan krullen! Inlezen is inderdaad belangrijk, maar je krijgt er uiteindelijk zoveel voor terug. Belangrijkste is of je haar hydratatie of proteine nodig heeft, daar heb je simpele testjes voor op het internet. Verder kan je via bijvoorbeeld cgproducten.nl heel fijn filteren op de producten die eigenschappen hebben die uit je testje naar voren kwamen. Ik ben momenteel heel tevreden met Yari producten, zijn vriendelijk geprijsd en doen mijn haar veel goed. Succes!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 14:27

Kan trouwens ook de moeite zijn om te kijken of je haarborstel wel geschikt voor je is. Tangle Teezer en Wetbrush ontklitten heel vriendelijk je haren bijvoorbeeld, maar je hebt allerie verschillende type borstels. :)

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 14:43

Ik kan je de pretty curly girl lijn aanraden.
Zij hebben een simpele 1-2-3 routine.
1 is reiniger dmv shampoo of een co-wash (soort conditioner met reiniging).
2 is een conditioner/masker
3 leave in (soort anti klit) en dan evt een gel.

Verder proberen om alleen je haren te kammen wanneer deze nat zijn. Zorgt voor minder pluis en haar breekt minder snel wanneer het verzadigd is door water dan wanneer het droog is.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 15:19

Ik gebruik zelf Joico. Hartstikke goed spul.
Werd ook aangeraden door mijn kapper.
Ze hebben ook de Hydra Splash lijn die perfect voor jouw haar lijkt te zijn, want jouw haar lijkt vooral erg droog. Daar kan het ook makkelijker door gaan klitten.

Mijn haar is eigenlijk altijd klitvrij. Kam het ook vaak niet.
Zelf gebruik ik de Joico volume lijn en af en toe een maskertje van de Joico Hydra splash (bijvoorbeeld met dit weer, als het lekker koud en droog is)

Afbeelding

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:12

Of de no pooh methode, oftewel helemaal geen shampoo of conditioner.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:34

In ieder geval minder wassen en als je wast alleen je hoofdhuid met shampoo en alleen de lengte met conditioner. Inderdaad slapen met vlecht helpt ook en een satijnen kussensloop. Ik had vergelijkbaar haar als jou vroeger, opgegroeid met andrelon en dagelijks wassen, kammen en föhnen l. Nu was ik 2x per week mijn hoofdhuid met inecto (goedkoop van de action, werkt als een trein) conditioner in de lengte en snachts in een vlecht. Ik had altijd veel klitten en haaruitval en dit blijkt van andrelon te komen want ik heb nu mega dik, glanzend en gezond haar gekregen. Borstelen doe ik nooit meer :o is niet nodig en wordt het alleen maar pluizig van.

Ohja, voor het wennen aan minder vaak shampoo: droog shampoo! Werkt ook fijn en snel

Galoppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:53

De klitten zouden best kunnen komen door het vochtige weer van de afgelopen dagen

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 01:04

Als ik mijn haren in de krul heb en ik borstel mijn haren met deze borstel, kan ik van bovenaf beginnen en in een ruk naar beneden :oo

https://www.loveibiza.nl/haarborstels

Als je wil kan ik morgen een filmpje maken zodat je het kunt zien. (oh, enneuh.. Geen aandelen hier. Schoonzus had hem voor haar dochters)

Ik gebruik elvive shampoo en hoef daarbij geen conditioner meer te gebruiken

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 03:32

Ik gebruik zelf nog steeds macrovita (https://www.metolijf.nl/shampoo-dagelijks-gebruik)
Mijn haar was blond, dik, droog,slag, pluizig en klit snel.
Sinds ik de shampoo en conditioner van macrovita gebruik loop ik met nat haar de deur uit. Ik doe niets meer aan styling of flink stijltang gebruik om het enigszins pluisvrij te houden. Het valt nu mooi, oogt gezond en uitkammen is 2 minuten werk.

Je haar wassen met een milde shampoo en naspoelen met appelazijn schijnt ook goed te werken. Ik heb mij er nog niet aan gewaagd maar wil het nog wel proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 11:34

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 12:01

Hoi ts, ik zweer bij Olaplex. Is pokkeduur, maar na alles geprobeerd te hebben, is dit het van het!

Olaplex is met nummers. Ik heb ze allemaal, maar met nr 3,4 en 5 geraak je al heel ver ;) .

https://www.olaplex.nl/

Succes! +:)+

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 12:35

@ElSea
Ik had die site inderdaad gevonden! Ik zal de test eens doen.
Ivm het verven heb ik dus hoog poreus haar en is het volgensmij normaal elastisch. En redelijk dik.
Yari komt ook vaker voorbij zie ik. Dus dat klinkt wel goed :)

@Niniane
Ik heb een wetbrush! :D

@Matheno
Droog is het zeker. Ik ga naar de lijn kijken. Dankje!
Jouw haar ziet er wel echt goed uit!

@Elinaa
Dat durf ik echt niet aan hahaha

@Forcalquier en Humpiedumpie
Ik ga beide eens doorlezen!

@Omany
Olaplex zie ik inderdaad ook veel voorbij komen. Ik ga eens kijken :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 12:43

Ik gebruik de shampoo, conditioner en spullen van Eleven Australia. Bevalt me heel goed! En is aan de betaalbare kant van kappersshampoo's :) Ik heb ook blond, golvend haar en hiermee zit het top en pluisvrij. Ik gebruik dan de 'I want volume' lijn. De miracle treatment van Eleven is daarbij dan heel fijn om te gebruiken. Voor kleurbehoud gebruik ik wekelijks de 'Keep my Color blonde' treatment.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 12:45

Een mogelijk vreemde tip van mij, Cowboy Magic (of vergelijkbaar spul).
Klitten er direct uit en het blijft zacht, geen pluis......
Overigens heb je heel mooi haar!

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-21 23:37

Ik ben begonnen met de Curly girl methode. Afgelopen vrijdag kwam alles binnen. En ik heb ineens krullen _O-. Ik had altijd al een flinke slag er in zitten als ik er niks mee deed en vroeger ook echt een bos krullen.

Het klit nogsteeds wel, maar al een stuk minder en het zou ook minder moeten worden. En ik doe dan een conditioner of masker in mijn haar tijdens het douchen en ik kam het daarna zo door.
Dus ben benieuwd of dit echt goed blijft werken :D

Dit was na de eerste 'officiele' CG-methode douche!
Afbeelding

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 00:22

Goed bezig TS! De cg-methode kan inderdaad mooie resultaten tevoorschijn toveren, bij jouw haar vast ook als je consistent bent met goede producten! Weinig wassen was bij mij the key, alleen ik heb heel ander haar (veeeeel krullen) dus het is maar net wat je fijn vindt :D

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 01:54

Banana cream conditioner maakt mijn haar altijd erg zacht. 10 minuten laten inwerken, ruikt ook erg lekker. Het is cg.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 03:56

Olaplex shampoo en conditioner :j supergoed voor je haar :)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 04:47

Jouw haar zag er idd erg droog uit op je eerdere foto's. Ik denk ook dat je moet stoppen met het kammen van droog haar.
Ik zelf gebruik de melon versie van happysoaps (de shampoo en de conditioner). Wanneer mijn haar net gewassen is even met mijn handen erdoor. Ik kam mijn haar nooit meer, enkel even met mijn handen erdoor als het nat is. Ik heb dik haar met slag. Maar als ik jouw haar zie nu met de cg methode zou ik daar zeker even mee doorgaan. De eerste resultaten zien er al goed uit.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 10:57

@Ankie
Weinig wassen wordt inderdaad gezegd. Maar vind ik heeel lastig :').
Ik ben 3x per week op stal en sport ook nog. Ook heb ik het heel snel koud. Dus ik sta al gauw zo'n 5x per week onder de douche..
Maar ik was 2x per week met shampoo en de andere keren doe ik een co-wash.

@Yvje
Ik kam inderdaad niet meer droog. Heb wel een grove kam liggen voor echt grote knopen. Dan kan ik die er voorzichtig uithalen. Verder kam ik alleen nog maar tijdens het douchen

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:09

xPearl schreef:
@Ankie
Ik ben 3x per week op stal en sport ook nog. Ook heb ik het heel snel koud. Dus ik sta al gauw zo'n 5x per week onder de douche..

@Yvje
Ik kam inderdaad niet meer droog. Heb wel een grove kam liggen voor echt grote knopen. Dan kan ik die er voorzichtig uithalen. Verder kam ik alleen nog maar tijdens het douchen

Het is inderdaad even wennen! Ik sta iedere dag onder de douche, en was m’n haar wel uit met water en eens in de zoveel tijd dan m’n wasroutine als het nodig is. Beetje puzzelen hoe het het beste werkt voor je, komt vast goed! :j

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 11:14

x_ankieee schreef:
xPearl schreef:
@Ankie

@Yvje

Het is inderdaad even wennen! Ik sta iedere dag onder de douche, en was m’n haar wel uit met water en eens in de zoveel tijd dan m’n wasroutine als het nodig is. Beetje puzzelen hoe het het beste werkt voor je, komt vast goed! :j

Ja, dat zou ook kunnen inderdaad, alleen uitspoelen. Maar is even kijken of ik het dan wel een beetje door kan kammen :').
Anders maar langzaam afbouwen het wassen haha

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:26

Wat heb je mooi haar TS. En duidelijk krullen :j dat zag je eigenlijk al op de eerste foto’s.

Ik ben zelf net voor het eerst bij een krullen kapper geweest. Een uur lang knippen en stylen maar vooral veel advies geven. Dat vond ik zelf echt veel makkelijker dan overal gaan inlezen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo bleef het vier dagen zitten inclusief regen := :oo gisteren is het in een staartje gegaan voor hardlopen en vandaag ga ik het opfrissen. Ofwel wassen met water ofwel enkel conditioner. En ik kom van 3keer wassen per week.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:32

Ik ben deze week begonnen met Olaplex, maar ik ben helemaal om. Wat een heerlijk spul. Ik heb echter zelf ook nogal wat slag in mijn haar, dus ga even wat meer kijken naar het niet meer droog borstelen. :)* Nooit over nagedacht, maar ik heb inderdaad wanneer ik opsta hele mooie slag erin, die ik eruit borstel. :') Met m'n "goedkope" shampoo was het vanwege de klitten echter geen optie om het niet te borstelen.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:14

Wauw ts! Ziet er mooi uit je haar zo. Ook meteen een stuk gezonder.

@poes, bij jou ook echt een transformatie :oo mooi hoor!