Daar zit van nature geen lactose in. Alpro is een goed merk maar tegenwoordig heeft bv de AH ook een huismerk met veel plantaardige producten.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
boeflover schreef:Bij welke supermarkt doe je vaak je boodschappen?
Bij zowel Jumbo als Lidl kan ik over het algemeen goed slagen.
Een paar simpele vervangers:
Roomboter -> margarine (even verpakking kijken, de duurdere soorten zijn niet altijd 100% plantaardig)
Chocolade -> puur of vegan varianten (hands off vegan karamel zeezout zeker proberen!)
Ijs -> sorbetijs, waterijs of vegan varianten van bv ben & jerry, magnum of cornetto zijn ook erg lekker)
Melk -> sojameel, havermelk, kokosmelk, amandelmelk of evt lactosevrije melk. De 1e 4 zijn sowieso koemelk vrij dus vegan. Probeer uit wat je het lekkerste vind, ze smaken allemaal totaal anders. Ook van alle varianten kun je weer vinden met smaakjes zoals chocomelk, mango etc wat ik dan zelf weer lekkerder vind om zo te drinken.
Cappuccino -> zie hierboven 1 van deze melksoorten toevoegen. In steeds meer cafés kun je ook een cappuccino met plantaardige melk bestellen.
Koekjes -> oreo (standaard, veel namaak echter niet), ingrediënten nakijken voor margarine ipv roomboter (dus vaak de goedkopere koekjes), om mee te nemen Nature Valley smaakt ook prima bv
Kaas -> Kees vind ik opzich prima, vegan heksenkaas heel lekker, en echt oude kaas (Old Amsterdam) verdraag ik ook. Maar ook hier zijn weer plantaardige alternatieven zoals bv haver room van Alpro (ook Lidl eigen merk) ipv kookroom etc.
En verder alles wat Vegan is, is sowieso melkvrij.
Joy_Mennings schreef:Ik volg mee voor de tips
@TS waar heb je een test kunnen doen? Ik denk namelijk dat ik ook intolerant ben voor lactose
MarlindeRooz schreef:Ik kan slecht tegen lactose en ik eet ook nog eens vega, dus wat tips.
- lactose vrije chocomelk van de enige echte
- deze koekjes: https://www.jumbo.com/producten/lu-time ... g-59532PAK
- havermelk in je koffie
- Oreos zijn vegan
- lactase pilletje (Kruidvat) als ik eens een dessert oid wil
- haver room Ipv kookroom
- vegan mayo
- vegan knoflooksaus
- oude / harde kazen kunnen prima
- melkeiwit = geen melk haha
En ik reageer zelf niet zo op een laagje roomkaas op brood. Maar wel als op EN roomkaas en kwark etc.
Die koekjse zijn HEMELS!
Oh en wateetjedanwel op insta / haar website voor vegan koekjes, chips enzo.