pien_2010 schreef:Hier een ex-doktersassistente.
Jij als patiënt hebt altijd recht om een afspraak te maken met je huisarts. De doktersassistente hoeft totaal hierover niet geïnformeerd te worden. Wel is het normaal als het normale spreekuur vol zit en jij zegt spoed te zijn, dat er even door wordt gevraagd en er een inschatting wordt gemaakt of je diezelfde dag nog moet komen of de andere dag.
Dus mijn advies is. Terugbellen en zeggen dat je een afspraak wil maken zsm. Zij hoeft totaal niet te weten waar dit overgaat. Je kunt gewoon zeggen dat je dit met de huisarts wil bespreken en niet met haar en gelijk vragen wanneer je kunt komen.
Altijd als ik een afspraak maak met de huisarts zeg ik erbij of het spoed is of niet. Meestal is het niet spoed en dan voeg ik me naar de agenda van de huisarts. Bij jou is het geen spoed maar ook niet iets waar je nog lang mee wil wachten. Je zit er tussen in. Dus gewoon bellen en zeggen dat je diezelfde week nog een afspraak wil hebben.
Als het zo is dat jij een patiënt bent die echt veel afspraken maakt of aan de lijn is terwijl het wel los loopt, dan wordt het een lastigere kwestie. Maar zo schat ik jou en jouw verhaal niet in. Dus als jij daar niet de deur plat loopt voor allerlei flut zaken (sorry bokkers maar die patiënten zijn er echt en dat zijn de gevaarlijkste want als er dan eens echt iets is, dan worden ze onterecht in de wachtstand gezet met alle vreselijke gevolgen van dien) dan maandag gelijk terugbellen en zeggen dat je die week zsm een afspraak wil hebben want je maakt je zorgen, je hebt klachten die je nog nooit gehad hebt en je voelt je niet goed en dit speelt al een tijdje en wordt erger.
Thanks voor je advies. Ik val gelijk met de deur in huis en ik deel eigenlijk gelijk alles. Dit was ik eigenlijk gewend bij de vorige huisarts en daar was het nooit een probleem.
Ik ga het nu wat tactischer aanpakken maandag. Bellen voor een afspraak, geen spoed, maar wel volgende week.
En nee, ik ben inderdaad niet iemand die bij elk wissewasje de deur van de huisarts plat loopt. Dat dat ligt niet in mijn aard
.