Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vayo schreef:chanicha schreef:Ik vind het apart dat ze niet een echo gemaakt hebben, is zo gebeurd en ze zien gelijk of er stenen zitten.
Ik had toen 1 hele grote, soort zwerfkei, dus gelijk op de lijst voor de ok.
Het is een vreselijke rotpijn dat weet ik nog wel.
Sterkte ermee!
Er is een echo gemaakt. Daarop zien ze galstenen. Alleen vindt de chirurg de tijdstippen van de pijn en de locatie niet 100% rijmen met galsteenaanvallen!? Daarom wil hij eerst verder gaan kijken naar een maagbacterie en kijken naar de leverwaarden van mijn bloed. Alleen heb ik nu al een paar dagen geen aanval gehad.
Mijn angst is een beetje dat er niks uit het maagonderzoek komt. Maar ook dat mijn leverwaarden goed zijn en hij daarmee galsteenaanvallen uitsluit.
Hij gaf aan dat heel veel mensen galstenen hebben zonder klachten. Dus dat galstenen niet gelijk betekent dat daar de pijn vandaan komt.
Janneke2 schreef:Ik heb drie milde galsteenkolieken gehad, en een maagbloeding.
De pijn van de maagontstekung en de bloeding zaten netjes ter plekke.
De pijn van mijn galsteenkolieken zat rechts achter/ boven in de buik, en trok 1x door naar onder het schouderblad.
(Ik ben in het rijke bezit van een goede maag en een brave galblaas.)
Maar links pijn van galstenen, terwijl de stenen rechts gezien zijn....? (Pijn kan gekke dingen doen, maar ik snap het niet echt.)
Ziekte van Crohn is uitgesloten...?
VanHuisUit schreef:Hier geen galsteen ervaring (thank god) maar nierstenen (ook hell). Die voelde ik recht onder mijn navel en dat straalde naar achter / boven uit.
Qua pijn zelfde schijnt het als een galsteen. Heb het 3x gehad, heb nu standaard medicatie bij me voor het geval er weer een aanval komt. Hoop nooit meer...
Zijn nierstenen uitgesloten? Kan zijn dat je én gal- én nierstenen hebt... toeval bestaat niet (wel dus) in geneeskunde...