Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije112

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:07

Ik ben opgeroepen voor de booster van Janssen (maar woon in het buitenland). Voordat ik voor de eerste ben gegaan heb ik anti lichamen getest en die had ik niet. Na de inenting niet meer laten testen eigenlijk.
Ben een beetje ziek geweest van de eerste Janssen inenting, maar niet iets onoverkomelijk. Ik ben gezond en val niet in de risicogroep, maar ik denk toch dat ik 'm ga halen.
Zouden jullie aanraden om eerst weer op antilichamen te testen?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:09

DuoPenotti schreef:
Ik heb als vrijwilliger de Janssen in het ziekenhuis gehad.
Maar daar doe ik geen vrijwilligerswerk meer, en wil enorm graag een voor mij dus 2e prik.
Maar hoor weinig over Janssen en een 2e prik.

In oktober kon je toch gewoon vrij inlopen als je Janssen had gehad en je zou een twee prik willen?
Daar hoefde men geen afspraak voor te maken.
Dit was toen omdat sommige landen 1 enkele Janssen prik niet als volledig gevaccineerd zien.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:10

Oh echt ja?
Dat heb ik dan helemaal gemist.
Ga ik eens kijken hoe dat hier is .

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:19

DuoPenotti schreef:
Oh echt ja?

Ik las dat bij de aankondigingen van de prikbussen die ingezet worden.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:23

tienus63 schreef:
paddington schreef:
Ik heb de brief voor mijn 3e prik al 2 weken binnen.
Maar ik twijfel om het te laten zetten.
Ik heb een auto-immuunziekte en medicatie waardoor de eerste 2 ook voor niets zijn gezet.

Heb jij antistoffen in het bloed voor de eerste en na de tweede vaccinatie laten testen?

Ja zekers en die had ik niet dus vandaar mijn twijfel.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:26

tienus63 schreef:
DuoPenotti schreef:
Oh echt ja?

Ik las dat bij de aankondigingen van de prikbussen die ingezet worden.

Oh apart, ik had juist recent nog begrepen dat je, omdat je "volledig" gevaccineerd bent, je niet zomaar een 2e prik kon halen.

Anyway, hier ook Janssen, in de zorg en krijg donderdag Pfizer. Ben daar op zich wel blij mee want heb Janssen toen vooral genomen omdat ik allang blij was íets te kunnen krijgen (werkte toen op de long/covid maar mocht niet mee met de groep van januari) maar had eigenlijk liever Pfizer of Moderna gehad. Dus had wat dat betreft eigenlijk al eerder een 2e prik van een andere willen hebben :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:32

Ik werk ook in de zorg. Ik heb nog geen bericht gehad. Ik heb AZ gehad na mijn corona besmetting voelde dat alsof ik weer corona kreeg. Ik sta er dus niet om te springen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:35

Zorgmedewerker en Pfizer gehad, maar nog niks vanuit werkgever gehoord.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:36

Hou er rekening mee dat er een verschil is in de 3e vaccinatie en de booster. Het verschil zit hem eigenlijk alleen in de naam en welke groepen er voor welke worden uitgenodigd. De 3e prik is op uitnodiging van het ziekenhuis en in uitzonderlijke gevallen de huisarts. De booster is op dit moment voor 80+ en zorgpersoneel.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:06

Als ik opgeroepen word ga ik hem zeker halen.Ik ben 68 en heb 2X Pfizer gehad,die zal nu wel haast uitgewerkt zijn.Ik vind het bijzonder vervelend dat nu mijn sociale leven weer plat ligt.Clubjes en bijeenkomsten gaan weer niet door.Vandaar dat ik echt wel laat bijspuiten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-21 19:11

Nathalie18x schreef:
Hou er rekening mee dat er een verschil is in de 3e vaccinatie en de booster. Het verschil zit hem eigenlijk alleen in de naam en welke groepen er voor welke worden uitgenodigd. De 3e prik is op uitnodiging van het ziekenhuis en in uitzonderlijke gevallen de huisarts. De booster is op dit moment voor 80+ en zorgpersoneel.

Maar zouden de bijwerkingen hetzelfde zijn of erger als je de derde dosis krijgt?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:15

Nathalie18x schreef:

Dit dus...
En ze zijn nu bezig om na 3de vaccinatie nog een booster te gaan geven

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:17

paddington schreef:

Dan raden ze het toch ook af.
Of wordt het dan baat het niet, schaden doet het waarschijnlijk ook niet.
Zeker als je geen heftige nadelen van de vaccinaties hebt ondervonden.

Maar het stelt je wel in staat om weer op vakantie etc te gaan als dat weer wat gemakkelijker kan.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:29

purny schreef:
Nathalie18x schreef:

Maar zouden de bijwerkingen hetzelfde zijn of erger als je de derde dosis krijgt?

Ik denk dat daar geen eenzijdig antwoord op te geven is. Elk lichaam reageert anders. Net als dat mensen op de 1e vaccinatie ook allemaal anders reageren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:10

tienus63 schreef:
paddington schreef:

Dan raden ze het toch ook af.
Of wordt het dan baat het niet, schaden doet het waarschijnlijk ook niet.
Zeker als je geen heftige nadelen van de vaccinaties hebt ondervonden.

Maar het stelt je wel in staat om weer op vakantie etc te gaan als dat weer wat gemakkelijker kan.

Er zijn ook mensen die toch nog meetbare afweer opbouwen na een aantal vaccinaties.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:34

Ik heb net gisteren een afspraak gemaakt voor mijn booster, krijg hem vrijdag. Werk bij de ambulancedienst en gaan weer met de 1e ronde mee met het zhs personeel.

Zit er eigenlijk niet om te springen maar van ons word verwacht dat we doorgaan, dus voor de veiligheid haal ik hem dan maar. Krijg dan de 3e Pfizer.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:42

Alenthe05 schreef:
Ik heb net gisteren een afspraak gemaakt voor mijn booster, krijg hem vrijdag. Werk bij de ambulancedienst en gaan weer met de 1e ronde mee met het zhs personeel.

Zit er eigenlijk niet om te springen maar van ons word verwacht dat we doorgaan, dus voor de veiligheid haal ik hem dan maar. Krijg dan de 3e Pfizer.

Zou je dan een update willen plaatsen? Ik ben met name erg opzoek naar geruststellend verhalen! Ik ben echt enorm zenuwachtig ook al kom ik pas in januari weer

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:44

Zebrastreep schreef:
Alenthe05 schreef:

Zou je dan een update willen plaatsen? Ik ben met name erg opzoek naar geruststellend verhalen! Ik ben echt enorm zenuwachtig ook al kom ik pas in januari weer

Zal ik doen.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:46

Ik ben opgeroepen.. alleen nu man positief, dus nu uitstellen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:48

Zebrastreep schreef:
Alenthe05 schreef:

Je bent toch al ingeënt en had toch weinig bijwerkingen
Zit je je nu niet vreselijk op te naaien

Je krijgt geen ander soort vaccinatie

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:49

Ik ben van België, werkzaam in de zorg en ik krijg in principe donderdag mijn boosterprik. Ik heb 2x Pfizer gehad en zou nu Moderna krijgen maar ben er doodsbang voor omdat de bijwerking bij Moderna misselijkheid en overgeven zijn... Ik had liever opnieuw Pfizer gehad maar dat is geen optie. Enkele collega's krijgen morgen de prik dus als zij er vrij oke onder zijn, dan laat ik hem ook zetten. Anders niet :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:51

Wat bijzonder dat je dan een ander krijgt, Pfizer is er toch genoeg zou je denken.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:52

Ik krijg donderdag de booster (Pfizer, niks te kiezen). Ik werk in een ziekenhuis en krijg de booster via het werk (net als de 1e vaccinatie, in mijn geval Janssen)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:54

@echwel

Ja want jij kent mij ook persoonlijk en weet dat ik enorme prikangst heb en angst voor ziektes en de dood.

De eerste twee prikken waren vreselijk ook al had ik amper bijwerkingen ik heb wel elke keer een week last gehad van paniek.

Ik ga ook alleen als ik weer Pfizer krijg.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:58

Hier begin dit jaar 2x AZ gehad en 2x goed ziek geweest. Ik sta dus niet juichend in de rij als ik straks weer mag (zorg) maar ik ga hem sowieso wel halen. Ik hoop van een ander vaccin minder ziek te worden, word ik dat toch, nouja pech voor mij. :=
Voor mijn werk vind ik het erg belangrijk om door te kunnen gaan, dus dat vaccin moet er gewoon in.