Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Ik weet wel dat het meeste verdriet dat ik heb gehad toen mijn vader overleed, het verdriet was om wat ‘had kunnen zijn’.
pmarena schreef:Ik vind het trouwens wel frappant wat je zegt van die tekenbevoegdheid enzo, ze snapt toch zeker ook wel dat ongeacht deze situatie, iedereen een keer dood gaat en het dan wel handig is als nabestaanden dingen kunnen regelen...?
Vindt ze het geen rot idee om jullie met problemen achter te laten?
En als ze zogezegd niet toe wil geven aan het huidige probleem, maar je gewoon het scenario schetst dat ze door een auto wordt geschept ofzo (of een voorbeeld van iemand die ze kent die ineens "weg" was?) en hoe ze het dan voor zich ziet dat jullie het regelen met het bedrijf enzo....?
Het zal wel een cultuurshock voor je vader zijn als hij ineens zelf de weg uit kan / moet zetten zeg....
Esther schreef:Suzanne F. schreef:Ik weet wel dat het meeste verdriet dat ik heb gehad toen mijn vader overleed, het verdriet was om wat ‘had kunnen zijn’.
Dat gevoel herken ik.
Mijn moeder is overleden, ik had al een aantal jaren het contact verbroken en heb haar nog gebeld toen ze stervende was. Aan de telefoon was ze nog net als voor de tijd en ben ik niet meer bij haar geweest. Heb ook amper gerouwd of verdriet gehad. Imo komen alleen in films en boeken de stervenden tot inkeer.![]()
Bij mij speelde ook nog mee dat de omgeving roept: 'het is toch je moeder en je gaat spijt krijgen'.
Nu 10 jaar later heb ik geen spijt, maar denk nog wel eens aan hoe het ook had kunnen zijn.
pmarena schreef:Ik vind het trouwens wel frappant wat je zegt van die tekenbevoegdheid enzo, ze snapt toch zeker ook wel dat ongeacht deze situatie, iedereen een keer dood gaat en het dan wel handig is als nabestaanden dingen kunnen regelen...?
Vindt ze het geen rot idee om jullie met problemen achter te laten?
En als ze zogezegd niet toe wil geven aan het huidige probleem, maar je gewoon het scenario schetst dat ze door een auto wordt geschept ofzo (of een voorbeeld van iemand die ze kent die ineens "weg" was?) en hoe ze het dan voor zich ziet dat jullie het regelen met het bedrijf enzo....?
Het zal wel een cultuurshock voor je vader zijn als hij ineens zelf de weg uit kan / moet zetten zeg....
Esther schreef:Suzanne F. schreef:Ik weet wel dat het meeste verdriet dat ik heb gehad toen mijn vader overleed, het verdriet was om wat ‘had kunnen zijn’.
Dat gevoel herken ik.
Ook herkenbaar. Ik ben niet echt verdrietig om wat had kunnen zijn, maar baal weleens dat het niet zo is (geweest) Je weet dat het je vormt. Aan de ene kant wil ik het anders en beter doen, maar aan de andere kant, ben ik wel een beetje zoals ik ben door mn opvoeding en dat kan ik best moeilijk omdraaien.
Als je jong bent weet je niet altijd wat je mist en ik vond het altijd wel best zoals het was. Maar in de omgang merk je wel dat je dingen echt hebt gemist.