Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:@Sanne: dus jij vindt het van anderen eigenlijk erger dan van jezelf?
Aan dronken mensen heb ik ook een hekel. Om meerdere redenen, haha. Zelf vind ik overgeven wegens dronkenschap niet zo eng, omdat het niet besmettelijk is. Noro daarentegen... brrr
sSanne schreef:Sheran schreef:@Sanne: dus jij vindt het van anderen eigenlijk erger dan van jezelf?
Aan dronken mensen heb ik ook een hekel. Om meerdere redenen, haha. Zelf vind ik overgeven wegens dronkenschap niet zo eng, omdat het niet besmettelijk is. Noro daarentegen... brrr
Klopt, omdat ik mijzelf wel onder controle heb en anderen niet. Vroeger vond ik het zelf ook vreselijk! Daarmee is de fobie denk ik wel begonnen.
Bij heersende buikgriep let ik ook altijd extra op hygiëne. Maar aan ziek worden kun je niet altijd iets doen. Te veel alcohol drinken doe je wel "bewust".
Dreamy schreef:Heb zelf ook emetofobie, en dan vooral als anderen moeten spugen.Durfde ook lang niet naar weekendfestivals en vind ook vliegen spannend, omdat ik bang ben naast/voor/achter iemand te komen waarbij ik het moet zien/horen.
Maaaarrr.. heb afgelopen tijd een paar keer zelf moeten spugen en dat viel me echt zo mee! Sindsdien kan ik het in films/series wel ook makkelijker aan, wie weet ook wel irl!
Sheran schreef:@Sanne: dus jij vindt het van anderen eigenlijk erger dan van jezelf?
Sheran schreef:Vandaag bij een vriend gegeten. Een nette vriend, maar ik had geen controle over het eten en ik heb het gewoon opgegeten
Ook taartje gegeten voor mijn verjaardag dat ik eng vond, hij werd in de winkel zo met blote handen opgepakt en op het blad achter de toonbank gelegd.
Trots op mezelf.
Sheran schreef:Ja snap ikIk ben wel benieuwd: in hoeverre heb je jezelf dan over controle, zoals je zegt? Ik heb dan juist het gevoel dat ik alle controle verlies en helemaal buiten mijn lichaam treed
En welkom Pluisje! Super herkenbaar wat je schrijft...
[Knip]
Sheran schreef:Het valt mee- ervaringen gezellig ik gewoon nooit. Ja, wel voor de personen in kwestie, maar niet voor mij. De personen in kwestie hebben namelijk geen fobie, haha.
En ja inderdaad, depersonalisatie/de realisatie. Sommigen moeten er paddo's voor innemen, ik krijg het gratis en voor niks tijdens een paniekaanval. Het is wel een van de engste dingen daarin vind ik. Dan kun je jezelf nog zo goed voorbereiden van tevoren, op het moment zelf is daar dan niets meer van over omdat alles anders is.
Hebben jullie ook dingetjes die jullie uit beginnende aanvallen trekken, of die je rust geven? Bij mij is het pepermunt, knoflook, dennentakjes en de natuur in het algemeen. En extreme fysieke sensaties zoals grote hitte en kou.
Nu zit ik overigens in spanning op de bank maar ik ben erg trots op mezelf. Ben bij een vriendin gaan eten die niet super nauw is met alles. Ik zag er zo de hele week tegenop: we zouden niet alleen gaan avondeten maar ook nog muffins maken. Maar ik heb het gedaan én heb alles gegeten
Sheran schreef:Wat fijn dat je hond dat voor je kan doen! Ik heb geen hond (wil er wel een) maar ik mag geen huisdieren waar ik woon
Een verzwaringsdeken heb ik wel! Tijdens paniek wil ik nooit liggen of op bed, maar ik kan me wel voorstellen dat ik met die deken ga rondrennen