Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
paddington schreef:Ik zag toen ook niets zitten maar slikken kon ik niet meer dus toen met spoed naar de HAP gegaan.
Volgende dag ging deze gelukkig open en het gevoel van iets zittende in mijn keel was weg.
Marcella schreef:Okay ik kreeg namelijk te horen dat je maximaal 10 dagen AB mag hebben. Nu is er bij mij dat ik niet reageer op normale AB.
Joy_Mennings schreef:Marcella schreef:Okay ik kreeg namelijk te horen dat je maximaal 10 dagen AB mag hebben. Nu is er bij mij dat ik niet reageer op normale AB.
De huisarts en apotheek hebben me deze hoeveelheid gegeven en gezegd dat ik alles op moet maken, dus ik neem aan dat het niet te lang is. Als je te vroeg stopt kan het ook weer problemen geven dus ik luister gewoon naar het advies...
Marcella schreef:Je mag nooit eerder stoppen kuur altijd afmaken.Artsen hebben ervoor geleerd en die weten als het goed is wat ze doen.
Ik had hele zware waarmee je ook niet mag autorijden. Had alsnog weinig effect. Met als gevolg dat ik geen AB meer mag.
Joy_Mennings schreef:Helaas was de verlichting maar van korte duur...PureSG schreef:Ik ben het met Anjali eens, klinkt mij in de oren alsof je nog gewoon keelontsteking hebt!
Ik loop er momenteel ook mee en heb ook het gevoel dat er wat in mij keel zit, maar dat is echt gewoon de zwelling. Dacht alleen dat antibiotica niet werkt tegen keelontsteking, omdat het een virus is en geen bacterie?
Dat gevoel van de zwelling ken ik, heb ik eerder gevoeld. Maar dit voelt toch echt anders. In de meeste gevallen is een keelontsteking ook een virus, maar niet altijd. Ik ben bekend met bacteriële keelontstekingen vandaar ook de antibiotica. Het hielp ook al vrij snel, na 1,5 dag was vrijwel alle keelpijn verdwenen terwijl het voorheen alleen erger werd. Echter heb ik dan sinds gister dit gevoel erbij gekregen.
Lieffiefi schreef:Broxil is een AB die een groot risico op abcessen heeft/geeft.
In NL is dit zeker geen voorkeur medicijn.
Ik heb exact gehad wat jij hebt en bij mij was het een abces, idd door broxil.
Kon niet meer slikken, amper praten.
Is gelukkig opgelost maar het was geen aanrader. Pas toen kwam ik achter het abces risico...
Zegt overigens niets over jouw klachten maar je kan het opzoeken en meegeven aan de arts.
Iris82 schreef:Ik ben helaas bekend met het "globus-gevoel". Al moet ik zeggen dat het bij mij wel een reden heeft.
Toen ik gestopt was met sigaretten en overging naar de e-smoker en daarnaast ook 2 chronische medicijnen kreeg die droge slijmvliezen veroorzaakten, veranderde mijn keel ontzettend.
Ik had veel keelpijn, kreeg voedsel niet goed weggeslikt en continu het gevoel 'dat er iets zat'. Naar de KNO arts geweest en die heeft met een camera gekeken en die zei: er zit niets afwijkends maar je hebt enorm dik stug slijm in je keel. Daar blijft vanalles aan plakken en je kunt t ook af en toe voelen.
Tig liter water per dag drinken en af en toe een kuurtje slijmoplossers helpt mij enigzins. Maar tis echt heel naar.
LWDaisy schreef:Voel je het langs de buitenkant van je keel ook zitten?
Mijn broer heeft dit gehad, die voelde het langs buiten ook. Onder zijn oor, achter zijn kaaksbeen geloof ik, hij is in ieder geval van boven zijn oor, langs zijn oor naar beneden tot onder zijn kaaksbeen geopereerd. HA, NKO, heel traject.
Ik wil je niet bang maken, maar ik wil het je wel vertellen. Hij bleek een tumor op zijn grote speekselklier te hebben. Die is operatief verwijderd (met speekselklier en al). X aantal maanden later voelt ie weer iets. Godsamme wat een traject was dat toen eer ze het vonden, hij was zo bang - en eigenlijk hebben zij het niet eens gevonden maar kwam mijn broer dankzij een collega met de juiste diagnose: amandelsteentjes! En niemand kon die verwijderen - de HA niet, de NKO arts niet, de tandarts niet. Je moet het maar eens Googlen, dan zie je hoe dat er uit ziet, zijn kleine steentjes achteraan in mond. Hij heeft ze er met een wattenstaafje zelf uitgeprutst. Kwam doordat hij niet genoeg drinkt en door het ontbreken van de grote speekselklier minder speeksel aanmaakt. En die dingen zaten echt in de weg, hoe minuscuul ze ook zijn; hij voelde ze zitten en ondervond er last van bij het slikken.
Sidenote - mijn broer werkt in de chemie. Ik heb altijd gedacht dat die tumor daarvan kwam, op de één of andere manier.
Google die steentjes eens, het zou zo maar eens kunnen en wordt vaak over het hoofd gezien.
Veel beterschap in ieder geval!
Janine1990 schreef:Je zegt geen amandelen te hebben...
Bij mij is er eentje gewoon onderhuids teruggegroeid en gaf dezelfde klachten als jij hebt.
Echter was het door onderhuids niet zichtbaar voor de KNO arts, pas bij de operatie kregen we uitsluitsel.
Ik hoor het overigens best wel vaak dat dit gebeurt. Met name bij geknipte amandelen kan er een stukje blijven zitten wat inkapselt bij herstel.
Duke schreef:Ik denk ook gewoon de keelontsteking, maar ikzelf heb Hashimoto (traag werkende schidklier, of eigenlijk een chronisch ontstoken schildklier) en ik heb dus, toen mijn medicijnen te laag in dosering was, een struma gehad (verdikte schildklier). Dat geeft precies dezelfde klachten die jij omschrijft. Maar gezien dat je nu aan de AB zit voor keelontsteking, geef ik dat eerder de schuld.