Ten einde raad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:12

Hoi meis,
nou ik snap de topictitel wel: zo slecht slapen en nog pijn ook.
(Tussen twee haken, ik ben dan wel een calviniste, maar ik zou de pijnstillers echt naast mijn bed leggen. Om in die toestand nog naar beneden te moeten strompelen, huuuuu.)

De medische wereld kent een serie vaktermen, zoals anatomie, fysiologie en pathologie. Anatomie is zoiets als 'hoe het er uit ziet', bijvoorbeeld op een röntgenfoto - en anatomisch schijn je in orde te zijn.
Fysiologie is hoe de boel zich gedraagt/ hoort te gedragen, en fysiologisch loopt er van alles mis. Dat is gewoon een korte samenvatting van jouw verhaal. Daarna uiteraard de grote vraag: waarom doet je lichaam dit allemaal...?!?
Pathologie gaat over ziekten, maar die schijn je niet te hebben.
Nou, daar zit je dan, tussen wal en schip....

Monte_Cristo schreef:
4 jaar geleden begonnen die schokken steeds vaker te komen. Dat ze eerst 1 a 2 keer in de maand kwamen, volgde het op in 1 keer in de week naar elke nacht.
Wat gebeurd er precies? Op het moment dat ik in slaap val krijg ik een schok vanuit mijn middenrif alsof het lijkt dat er iets omhoog komt. Een soort van kokhals, overgeef gevoel. Niet dat het dan ook gebeurd, want ik ben niet misselijk of hoef daadwerkelijk over te geven (gelukkig maar want heb een braakfobie), maar alleen een schok. Er komen meerdere kleine schokken achter elkaar en dan ineens een grote. Die kleine schokken zijn al irritant, maar val steeds daarna weer in slaap tot ik de grote krijg en daar schrik ik echt wakker van en lig ik weer even wakker. Na een paar uur van deze schokken te hebben gehad doet heel mijn lijf zeer. Bij mijn middenrif heb ik dan een beurs gevoel alsof iemand mij met de vuist geslagen heeft. Mijn armen en benen doen pijn van de schok bewegingen. Ik ga dan uit bed en neem pijnstillers in. Ik krijg gemiddeld per nacht een 60 tot 70 schokken van de kleine tot de grote schokken.

:(:)
Misschien, afdeling speculatie, staat hier iets belangrijks.
Je hebt braakfobie. Hartstikke rot.
En in de schok die je krijgt, lijkt iets omhoog te komen, het kokhals gevoel.

Als dingen tegenzitten, kan het zo gegaan zijn, dat je ooit bij een min of meer normaal inslaapschokje je lichaam de angst van je fobie gevoeld heeft, en dat dit letterlijk van kwaad tot nog veel erger is gegaan.
Dat wil niet zeggen dat je bang bent en het is iets anders dan 'het zit tussen de oren', ofwel het is psychologisch.

Maar wel dat jouw lichaam haar overlevingsinstinct aan zet, met desastreuze gevolgen.
Zou dit zo zijn, dan is het de moeite waard om eens met emdr te proberen om de braakfobie de nek om te draaien, gecombineerd met alle frustratie rondom niet kunnen slapen, pijn hebben en artsen die je niet echt kunnen helpen. Emdr is namelijk in staat om het overlevingsinstinct te beïnvloeden.
Citaat:
Ik was op gesprek geweest bij de neuroloog. Verteld wat ik allemaal al geprobeerd had, maar dat niks hielp. Ik kreeg een EEG om te kijken of ik iets van epilepsie had misschien. Daar kwam niks uit. Ik kreeg daarna een EMG om te onderzoeken hoe mijn zenuwen waren. Daar kwam al uit dat 9 van de 10 zenuwen diep in de rode cijfers kwamen.

...misschien de arts nog eens bellen oid, of hij die rode cijfers kan toelichten. Het is vooral beeldspraak (of misschien wel precies wat hij zag op een display), maar wat het precies betekent...?
Citaat:
Hij verwees me ook door naar Kempenhaege in Heeze om een slaaponderzoek te doen. Ik ben daar 1 nacht geweest. Ik kreeg overal draadjes geplakt over mijn hele lichaam en toen kwamen de schokken heel duidelijk in licht, maar daar zat ook meteen een domper tijdens de uitslag. Ze zagen een soort van vlindervormige beweging tijdens zo'n schok, maar dat hadden ze nog nooit gezien. Die neuroloog vond het vooral erg fascinerend om te zien, maar had geen idee wat dit zou kunnen zijn. Hij vond dat ik slaaptherapie moest gaan doen en dan zou hij ondertussen meer uitzoeken wat die vlindervormige bewegingen zouden kunnen zijn.
(...) Weer terug gekomen naar de neuroloog voor de vlindervormige bewegingen, maar hij vertelde me dat hij de beelden naar verschillende artsen gestuurd had, ook naar Amerika en weet ik waar allemaal, maar dat niemand kon vertellen wat dit zou kunnen zijn.

...gaat het om een snelle samentrekking gevolgd door snel weer los?
(Dat heb ik gezien, bij de Delcato stotter therapie.)
(Een hypertoon middenrif dat zich buiten de wil om en tegen de wil van de spreker in genadeloos samentrekt.)
(En na alle pijn en spanning kan ik mij niet voorstellen dat je middenrif niet hypertoon is.)
Citaat:
Dus hij kon niks voor me betekenen en ik zou maar moeten accepteren dat ik waarschijnlijk dit de rest van mijn leven zou blijven hebben.

Oj...
Ik kan niet zo goes tegen dit soort sprekers. "Het spijt me dat ik U niet helpen kan" is prima, maar als je niet weet hoe de klachten precies in elkaar steken, doe dan toch (wel sakkerloot hoe heb ik het nu dan toch weer..!!!) geen uitspraken over nota bene de rest van iemands leven....!
Citaat:
Daarna kreeg ik een doorverwijzing naar het Radboud in Nijmegen. Daar heb ik weer een complete neurologische onderzoek gehad. Ook daar kwam naar voren dat mijn zenuwen niet goed zijn, maar dat zat vooral in mijn benen en armen en had niks te maken met niet slapen zeiden ze.

Ook deze artsen zou je kunnen bellen: wat is er dan niet goed in je armen en benen...?
Citaat:
Wel wilde ze een CAT scan met met contrastvloeistof en een maagonderzoek doen. Ze wilde kijken of ik misschien een breuk had in mijn middenrif. De eerste maagonderzoek mislukt ondanks dat ik een roesje gekregen had. Ik had me zo verzet tijdens het onderzoek dat het niet lukte (gelukkig weet ik niet niks meer van) dus kreeg ik een tweede datum en dan zouden ze het onderzoek met complete sedatie doen. Die lukte wel en daar kwam uit dat ik een bult in mijn maag had, maar niks wat wees op wat mijn slaap problemen zou veroorzaken. Mijn middenrif en slokdarm was helemaal in orde. Maar die bult in mijn maag moest wel verder onderzocht worden. Dus werd ik naar Eindhoven gestuurd voor een maagonderzoek door een oncoloog. Weer met complete sedatie en na een paar hele spannende weken kwam daar uit dat ik geen tumor in mijn maag had, maar een soort van vetbult dat compleet onschuldig was.

Wat een spanning allemaal...!
Met de endoscoop in je slokdarm, daar kan ik van meepraten dat het geen feestje is.
Wat ze vooral zien, is of er een stukje maag 'boven' of zo je wil door het middenrif heen steekt. Kennelijk was dat niet het geval.
En die vetbult in je maag, ik ben geneigd te zeggen dat je lichaam zichzelf beschermt tegen die klappen.
(Maar als gezegd, ik heb het vermoeden dat jouw middenrif ernstig hypertoon is. Dat is relatief makkelijk vast te stellen en ook te verhelpen, maar dat zie je niet met de endoscoop - hoe nuttig zo'n onderzoek ook zijn kan.)

Citaat:
Ik zou namelijk Hypnose therapie krijgen om mijn hersenen en soort van omleiding te geven om te gaan slapen. Ik sta overal voor open dus ja laat maar komen. Na een intake mocht ik starten. Ze had goede hoop dat ik weer zou kunnen gaan slapen. 10 behandelingen zou ik krijgen en die zijn nu op en ik slaap nog steeds hetzelfde. Mijn neuroloog weet het niet meer wat we kunnen doen en bij HSK staan ze ook voor een raadsel.

Hypnotherapie kan op allerlei manieren. Als die tien sessies gericht waren op 'ik wil slapen/ ik ga slapen', maar niet op je overlevingsinstinct, is het hartstikke teleurstellend. :(:)
Citaat:
Ik overweeg een second opion aan te vragen, maar het zit me ook nog steeds niet lekker dat zijn zenuwen niet goed zijn. Meerdere keren heb ik aangekaart dat we misschien daar naar moeten kijken, omdat verder alles goed is.

Na alle ellende zou enige duidelijkheid op dit vlak toch echt geen luxe zijn...!

Verder hebben een aantal mensen in dit topic iets over voeding gezegd. In dat kader valt een bezoek aan een orthomoleculaire arts tot de mogelijkheden. (https://www.mbog.nl - geen verwijsbrief nodig)

MissBambi

Re: Ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:56

Is je cortisol gehalte al eens geprikt?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 00:02

Ben je als kind misschien onder narcose geweest?

Ik ga nog niet zeggen waar ik aan denk hoor, want dat kan heel vergezocht zijn.

Wat ik wel stellig durf te beweren is dat jou nervus vagus compleet van het padje is, en daar zou eigenlijk sowieso iets aan gedaan moeten worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 00:17

Nou ik denk dat je al best waardevolle reacties hebt gehad!

Wat een akelig probleem zeg :(:)

Om er maar even een hele simpele in te gooien: ik dacht ook meteen aan magnesium, al helemaal toen je begon over restless legs. Het zal vast niet het hele plaatje verklaren, maar als ik jou was zou ik, als je dat nog niet doet, sowieso eens flink beginnen te smeren met magnesiumolie elke avond een uurtje voor je naar bed gaat. Misschien doet dat wel iets voor je spierspanning en haalt dat er een scherp randje af :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 00:26

Bloedonderzoek op tekorten gehad? En geen idee of het misschien kan helpen maar er is een soort van knuffelkussen, word ook gebruikt bij de onrustige mensen, bvb dementerenden. Dat kussen houd je tegen je aan en dan ga je het ritme van ademhalen aannemen.
Misschien een optie voor het geval het wel richting verkeerd ademen of hyperventilatie weg komt. Ik hoop dat iets van de tips in dit topic kan helpen want het lijkt me verschrikkelijk.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 00:44

Je zou eens een verzwaringsdeken kunnen proberen? Geeft rust, ontspanning, veilig gevoel. Weet niet of t helpt maar wie weet!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 00:51

Qua restless legs specifiek, las ik over iemand tegen die aangaf dat enige wat werkte elke dag iets van een half uur echt lopen was. Uurtje tuinieren, fietsen, andersinds rustig actief zijn rondom huis werkte niet. Echt stomweg wandelen loste het bij haar op.

Verzwaringsdeken is hier ook fijn, maar weet er mee om te gaan, sommigen hebben hem afhangen (heel zwaar), maar meestal werkt hele deken op je matras houden het beste.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 00:54

Ja hij moet idd niet overhangen (buiten t matras) en qua gewicht ongeveer 10% van je lichaamsgewicht.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:07

Oeff wat heftig.
Medisch heb ik geen enkele idee, maar misschien voor de second opinion.
Vooraf : geen idee of ze nog bestaan maar het had vroeger in de 80er/90er jaren in Wiesbaden die "Deutsche Klinik für Diagnostik"
Dat was de tegenhanger in Europa voor de Mayo-clinic in de USA.
Die doen dus niets anders als diagnostiek.
Ik was als kind erg ziek met veel verschillende symptomen en niemand wist wat er aan de hand was .
Uiteindelijk ben ik on 87 dan daar een aantal maanden door de molen gegaan.
Nu ben ik wel zelf Duitse maar in de huidige tijd maakt het ja geen zak uit waar je vandaan komt.
Dus nogmaal, geen idee of ze ofnog bestaan, maar als, dan zou ik het daar proberen.
Veel sterkte in iedergeval voor jou

Monte_Cristo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-21 10:24

Wauw wat een reacties allemaal. Dank jullie wel voor het meedenken. Dat is ook precies de reden waarom ik mijn verhaal hier gezet heb. De kracht van bokt. ik ga een uitgebreide post maken om op iedereen te reageren.

@ Lipydo: Jeetje dat is ook heftig zeg wat je hebt meegemaakt. Ik ben wel blij te horen dat het nu goed gaat met je en dat het slapen beter gaat. Dat eenzame voel ik ook. Er is niemand in mijn omgeving die er echt goed raad mee weet en zo na 4 jaar hebben ze ook niet meer ze heel veel zin om te vragen hoe het slapen gaat. Hyperventilatie is het bij mij niet. Daar hebben ze tijdens het slaaponderzoek ook naar gekeken. Ik had allemaal draadjes over mijn lichaam en ook bij mijn hart en longen. Daar kwam niet uit dat het hyperventilatie is, maar ik ga het wel proberen natuurlijk om ook de 3 en 4 seconde regel toe te passen. Misschien dat ze hyperventilatie dan toch over het hoofd gezien hebben en dat ik dan ook beter slaap. Dank je wel voor je bericht en ik hoop dat het bij jou, ondanks dat het vermoeiend is, weg blijft zo.

@ Cayenne: Allereerst ik vind het heel erg te moeten horen dat jij dezelfde klachten hebt als ik. Ik gun dit namelijk helemaal niemand, maar ergens vind ik het wel fijn te horen dat ik niet de enige ben. Ik wil jou ook een hart onder de riem steken en ik hoop dat we een oplossing kunnen vinden voor onze klachten en dat we weer lekker kunnen gaan slapen. Dikke knuffel voor jou

@ Texas02: Dank je wel voor je bericht. Ja ik ga erachteraan wat betreft mijn zenuwen. Ik wil daar duidelijkheid over krijgen. Ik ga zeker ook niet accepteren dat het tussen mijn oren zit. Er is iets mis en dat wil ik duidelijkheid over hebben. Ik ga ook eens kijken naar de Franklin methode. Misschien is het ook wel iets voor mij. De bult in mijn maag zit onderin mijn maag. Deze bult niet niet in de buurt wat betreft mijn middenrif of mijn maagklep wat deze klachten zouden kunnen veroorzaken en mijn "hernia" daar willen ze nog niks aandoen. Mijn neuroloog zei dat ik er misschien helemaal nooit geen last van zou kunnen hebben en dat een operatie nu meer last met zich meebrengt dan dat het misschien gaat uiten. We hebben wel afgesproken dat ik over 5 jaar (nu nog 3 jaar) nog een MRI maken om te kijken hoe dat zich ontwikkeld. Mocht ik in deze 3 jaar klachten krijgen aan mijn rug dan eerder.

@ ellepel: Ik heb alleen slaapmedicatie gehad. Welke dat precies geweest is weet ik zo niet. Het is nu 3 jaar geleden dat ik deze gehad heb. Ik zal eens een keer in mijn medisch dossier kijken welke dat precies geweest is. amytriptiline heb ik niet gehad. l-tryptofaan ga ik eens dieper op in. Dat vind ik wel interessant om daar ook eens wat dieper in te duiken. PLMD en slaap apneu is het niet anders was dat tijdens het slaaponderzoek naar boven gekomen. Ik ben heel de nacht gemonitord. Met wel 100 draadjes op mijn lichaam en een camera wat boven mijn gezicht lag. Super bedankt voor je bericht.

@ verootjoo: Super bedankt voor je bericht. Het functioneel neurologische stoornis daar hebben ze het bij HSK over gehad. En dan zou de hypnotherapie uitkomt moeten leveren. Ze wilde dmv de hypnotherapie een omleg maken vanuit mijn hersenen naar mijn lichaam om minder schokken te ervaren en zo sneller in slaap te vallen. Dat is helaas niet gelukt. Ik was super ontspannen met de hypnotherapie. Ik moest mijn oefeningen ook 5 tot 10 keer per dag doen en dat deed ik ook netjes. Het zou trouwens ook best kunnen omdat ik al zolang met deze klachten zit dat mijn geest mijn lichaam overgenomen heeft en dan zou ik inderdaad best baat kunnen hebben aan een psycholoog. Ik ga zeker een afspraak maken bij de huisarts. Hyperventilatie is het niet want dat was er zeker uitgekomen bij mijn slaaponderzoek en met mijn hypnotherapie.

@ tamary en BarbaraNova: Mijn bloed wordt jaarlijks onderzocht nu ik deze klachten heb. Dat heb ik niet in mijn verhaal erbij gezet. Ik weet dat ze niet snel op B12, D, magnesium, selenium testen en daar heb ik eerlijk gezegd nooit echt naar gevraagd. Ook dit ga ik voorleggen aan mijn huisarts of dat nog getest kan worden. Dank jullie wel.

@ DiantaM: Precies dat was mijn gedachte ook. Ik ga dit ook nog zeker voorleggen aan mijn neuroloog. Dank je wel voor je bericht.

@ Kuggur: Ja dat is iets waar ik nu al 4 jaar tegenaan loop. Uit verschillende EMG die ik gehad heb was mijn frequentie van mijn zenuwen te traag. Dat heeft zich ook echt geuit in mijn linkerarm en daar ben ik nu ook al 2 keer aan geopereerd geweest. Maar in mijn benen en mijn rechterarm daar wordt niet heel veel over gezegd ook niet wat daar de diagnose voor is terwijl ik daar toch echt verschillende keren naar gevraagd heb. Ik wil toch nog een afspraak inplannen bij mijn neuroloog en dat we daar dieper op ingaan want ik wil daar duidelijkheid over krijgen. Dank je wel voor je bericht.

@ IsaCalixa: Ja dat is iets wat ik ook niet in mijn post geschreven heb, maar ik heb de ziekte van Crohn en ik moet al heel erg opletten met wat ik allemaal eet. Er zijn voedingsstoffen die ik niet mag hebben waaronder veel zuivel, uien, pinda's. Daar loop ik al mijn hele leven bij een diëtiste, maar ik ga het met haar er ook nog een keer over hebben. Misschien dat daar ook nog uitkomt in kan komen. Dank je wel voor je bericht

@ Cookies: Wat erg dat jij dit ook hebt. Ik wil je dan ook heel veel sterkte wensen. Ik zal ook eens vragen of die medicatie effect bij mij kan hebben. Dank je wel voor je bericht

@ Alwiene: grappig dat je dit zegt want daar heb ik ook wel eens aan gedacht. Zeker omdat ik ook spiertrekkingen heb. Dat uit zich vooral als ik s'avonds ontspannen voor de tv zit. Ik ga Dopamine ook eens voorleggen aan mijn neuroloog. Dank je wel voor je bericht.

@ Matheno: Ja het probleem is inderdaad dat ik nu al zolang deze klachten heb oververmoeid ben en dat deze klachten dan erger worden. Ik kan ook nog eens vragen of ik niet nog eens een slaaponderzoek mag hebben zodat ze nu ook mijn ademhaling kunnen controleren. Dat was toen niet aan de orde omdat ik toen heel de nacht gemonitord ben en de ademhaling verder goed was.

@ Pandora2: Ja het zou best kunnen dat het stress zou kunnen zijn al weet ik niet heel goed waar dat vandaan zou kunnen komen. Wel wil ik een afspraak gaan maken bij de psycholoog. Misschien dat daar iets uit gaan komen als ik stress zou hebben. Dank je wel voor je bericht.

@ future_vet: Het is niet zo dat ik niet durf te slapen. Ik vind het ook niet vervelend om naar bed te moeten gaan. Maagzuur is het ook niet. Ik heb ook maagbeschermers gehad om te kijken of de klachten dan minder werden, maar helaas was dat ook niet het geval. Ik maak ook geen overmatig maagzuur aan. Als ik een schok krijg, krijg ik ook niet na verloop van de nacht een branderige slokdarm. Rennie heb ik ook wel eens geprobeerd maar het grappige is wel dat ik daar juist maagzuur van krijg. Bedankt voor je bericht.

@ Kookaburra: Wat super lief dank je wel

@ Elisa2: Dank je wel voor je bericht. Dit vind ik erg interessant en ga er zeker dieper op in.

@ Janneke2: Dank je wel voor je uitgebreide bericht. De braakfobie zit inderdaad niet mee met deze klachten, maar nu naar 4 jaar heb ik niet zoveel schrik meer om daadwerkelijk te moeten overgeven. Ten minste niet met het inslapen. Ik ga dan ook niet zenuwachtig mijn bed in en ik merk dat als ik deze schokken heb dat mijn hart niet ineens harder gaat kloppen, maar gewoon rustig blijft. Dat heb ik overigs wel als ik iemand zie overgeven of dat iemand zegt zo ziek te zijn en heeft moeten overgeven. De eerste jaar had ik dat trouwens wel, maar nu gelukkig niet meer.

Nee de vlindervormige bewegingen zijn echt vibrerend als een fladder effect. beetje lastig uit te leggen haha. En dat schijnt een beweging te zijn dat nog niet te zien is geweest op deze scans.

De hypnotherapie was niet gericht op ik moet slapen, maar hele diepe ontspanningsoefeningen. Ik kreeg deze oefeningen mee als huiswerk en moest dit ook 5 tot 10 keer per dag doen wat ik ook netjes gedaan heb. Na 4 sessies moest ik eerst mijn ontspanning toepassen en dan mijn linkerarm zwaar laten worden, dat uit te breiden naar heel mijn lichaam. Uit eindelijk moest ik dit zelf kunnen toepassen op elk moment van de dag. Het had echt met ontspanning te maken en ik word er ook echt super relaxt van. Helaas werkt het niet met het slapen. Ik doe mijn laatste oefening van de dag ook echt in bed voordat ik probeer te slapen. Ik ben dan echt heel erg ontspannen, maar het moment dat ik in slaap van krijg ik de schokken toch. Dat maakt het zo frustrerend.

Dank je voor je verwijzing. Ik ga er zeker naar kijken.
Nogmaals bedankt voor je fijne uitgebreide reactie.

@ MissBambi: dat durf ik niet goed te zeggen, maar dat ga ik ook voorleggen aan mijn huisarts.

@ zorro: Nee de eerste keer dat ik onder narcose geweest ben is 7 jaar geleden bij een blindedarm operatie. Ik ben wel benieuwd waar je aan denkt haha.

@ pmarena: ja dat wil ik gaan halen vandaag om eens mee te beginnen. Ik ben erg benieuwd of dit effect bij mij gaat geven. Bedankt voor je reactie.

@ bigone: oh ik had daar nog nooit van gehoord, maar ik ga me verdiepen aan de knuffelkussens. Lijkt me overigs wel erg fijn haha. Dank je wel voor je bericht.

@ quintusgl: Dat is ook wel een goeie. Ik ga me erin verdiepen en er 1 aanschaffen. Dank je wel voor je bericht.

@ tamary: Ja lopen doe ik veel. Ik heb een erg actieve hond en loop gemiddeld 2 a 3 uur per dag met hem. Helaas heeft dit geen effect op mijn restless legs gehad tot nu toe.

@ sasja0705: Ik heb ook wel eens gedacht om naar Duitsland te gaan omdat ze daar vaak ook verder zijn met medische termen. Ik ga dit ook eens voorleggen aan mijn neuroloog. Dank je wel voor je bericht.

Nogmaals ik waardeer het enorm jullie tips en ga alles nakijken, na vraag over doen en toepassen. Ik sta echt overal voor open. Dank jullie wel.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:39

Sorry, niet alles nagelezen, dus excuses als het al genoemd is.

Heb je al met de arts gehad over rusteloze benen? Dat kan namelijk in alle spieren voorkomen. Je kunt dit verminderen en als je timing van innemen van medicijn heel goed uitgekiend is, zelfs geen last van hebben. Gewoonlijk krijgen mensen met rusteloze spieren medicijnen tegen parkinson (ja heel raar). Stel het eens voor aan je arts.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:25

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken en dat is dat ik sinds dat ik magnesium slik, geen pijn meer heb en geen restless legs meer heb. Ik had geen problemen met mijn maag/middenrif maar wel op veel andere plekken. En dat is weg sinds ik dagelijks trouw mijn magnesium slik.
Het werkt stressverlagend en spierontspannend en je schijnt er veel te weinig van binnen te krijgen bij onze normale voeding. En ik zeker omdat ik geen groente-eter ben.
Maar goed, wie weet helpt het? Het zal misschien geen wonderen doen maar wie weet helpt het iets en dan weet je of je het in die hoek moet zoeken misschien?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:25

Jeetje TS, wat een verhaal! Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan ten einde raad bent..

verootjoo schreef:
Jeetje wat vervelend… slecht slapen is echt de hel.

Ik lees in jouw post en die hier boven vaak ‘tussen je oren’, dat vind ik altijd een beetje flauw van artsen, of ze kunnen het niet goed uitleggen of het wordt verkeerd geïnterpreteerd.
In mijn optiek is er niet echt een scheiding tussen een biomedisch probleem en een psychologisch probleem, je hele lichaam is één dus het is logisch dat bij een probleem meerdere factoren spelen. Het kan zelfs zijn dat een probleem biomedisch begonnen is en na verloop van tijd het probleem weg is maar de klachten wel blijven bestaan.
In die hoek zou ik het dan ook zoeken. Ik denk daarom ook hulp van bv een psycholoog of ggz zoeken. Het zou bv een functioneel neurologische stoornis kunnen zijn. Dat is iets waarbij er niks (meer) kapot is maar je zenuwstelsel zich wel gedraagt alsof er iets kapot is. Eigenlijk is het dan meer een software probleem ipv een hardware probleem.

Stel dat het vetgedrukte grotendeels klopt dan is onderstaand misschien iets voor je?
Ikzelf heb er overigens geen ervaring mee.

https://nrtnederland.nl/

Heel veel sterkte met het verder uitzoeken!