Rood haar verven.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 17:08

Even uit complete nieuwsgierigheid want ik ben een artifical redhead dus heb geen nuttige tips, maar:
is citroensap niet funest voor je haar? Dat droogt je haar toch heel erg uit?

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 17:47

Mijn haar wordt ook langzaam lichter. Ik heb het 2x met henna (Lush Marron) gekleurd. Eerste keer zelf gedaan. De tweede keer wilde mijn dochter het wel erin smeren.
Het is een geklieder, je haar stinkt, maar krijgt wel een prachtige kleur!
Nu heb ik al 2x bij de kapper een kleurspoeling gedaan vlak voordat ik op vakantie ging naar de zon. Dan loop ik er mooi bij op vakantie, kleur en glans weer zoals vroeger <3 en bleekt mijn eigen kleur niet in de zon, doordat er toch een beschermlaagje om de haren zit.
Bij de kapper is hartstikke duur en houdt niet zo lang als henna, maar geen geklieder en mijn haar stinkt niet zo na het kleuren ;)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:19

IMANDRA schreef:
Even uit complete nieuwsgierigheid want ik ben een artifical redhead dus heb geen nuttige tips, maar:
is citroensap niet funest voor je haar? Dat droogt je haar toch heel erg uit?

Ik ook, maar naarmate ik ouder word, is het mijn eigen rood vervaagt...
En ik heb geen last van de citroensap.. Je smeert het niet puur op je haar natuurlijk he.. En mijn henna maak ik minstens 12 uur voor het verven al klaar om voor te reageren ( in een plastic bak uiteraard ) En als je het met water aan maakt, stinkt je haar veel langer ( ja, je ruikt de henna echt wel een week lang in je haar )
Mijn haar is ook echt niet droog. Ik denk dat waterstofperoxide veel slechter voor je haar is..

magda_90

Re: Rood haar verven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:23

En daarbij hoef je geen citroen te gebruiken als je gevoel niet lekker zit. Ik doe bijvoorbeeld kokosolie en sterke koffie.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:21

magda_90 schreef:
En daarbij hoef je geen citroen te gebruiken als je gevoel niet lekker zit. Ik doe bijvoorbeeld kokosolie en sterke koffie.

grappig hoe iedereen het anders doet :D Ik moet weer niet aan kokos en koffie denken... :o

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:33

Henna bouwt op, dus de volgende keer dat je het weer verft, dan zul je zien dat het alweer donkerder wordt dan de keer ervoor. maar Je kunt de kleuren van Henné color ook prima met elkaar mengen, je zou dan bijvoorbeeld 50/50 cuivre en auburn kunnen doen, dan wordt het al minder worteltjes oranje.

Dit is de ochtend nadat ik het met cuivre en auburn had geverfd:
Afbeelding

En dit was een paar dagen daarna:
Afbeelding

Henna kun je in principe direct weer opnieuw gebruiken, dus als je na een paar dagen doorkleuren denkt: ik wil het toch anders, dan kun je het direct opnieuw verven.

In plaats van citroensap kan je ook azijn gebruiken, dit is ook zuur genoeg om de kleurafgifte te vergroten.

Ik heb lang en dik haar dus er gaan bij mij 3 pakjes Henné color in. Dat weegt behoorlijk wat waardoor ik altijd last van mijn nek krijg als ik henna overdag laat intrekken. Dus als het even kan dan breng ik het 's avonds aan en ga ik er vervolgens mee slapen. Het ligt natuurlijk niet helemaal ideaal in bed maar dan heb je in ieder geval niet dat enorm gewicht op je hoofd hangen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:10

Hier een roodharige die al jaren haar haar verft met een pakje van de drogist en eens in de zoveel tijd drie uur in de kappersstoel zit.
Ik heb diverse merken en kleuren uitgeprobeerd maar gebruik nu al jaren dezelfde die het dichtst bij mijn eigen kleur komt.