Wie nog steeds Corona vrij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:07

Ik!
Wel 2x gevaccineerd ivm ik risicopatiënt ben.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:09

eilleen333 schreef:
Is er al mogelijkheid om (particulier) te testen of je Corona gehad hebt?

Nee, je kan een antistoffen test doen, maar deze test of je VOLDOENDE anti-stoffen hebt, je kan het dus ook gehad hebben en niet (meer) voldoende anti-stoffen hebben.

Hier weinig rekening gehouden met de maatregelen (wel aan de regels gehouden waar het moet) en zelfs wat semi-illegale feestjes bezocht. Niet ziek geweest, weinig getest.

Inmiddels zwanger en een stuk voorzichtiger ermee, ik heb onvoldoende anti-stoffen, ben ondertussen wel dubbel gevaccineerd.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:11

Via hethuisartslab.nl kan je een antistoffen test doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:11

1 x getest en negatief. Nog 2 zelftesten, ook negatief. En verder ben ik nooit ziek geweest dus ik gok dat ik nog coronavrij ben.
Gevaccineerd en me bijna altijd aan de maatregelen gehouden. Alleen met Kerst niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:12

Ik ben wel gevaccineerd en verkouden geweest/keelontsteking gehad meerdere malen.
Ik ben 1x flink ziek geweest in februari 2020 toen het dus nog niet in Nederland was.

Ik heb alleen 2x ofzo een zelftest gedaan. Ik ben chronisch verkouden en ongeveer 6x per jaar keelontsteking dus als alles identiek aan het verlopen was heb ik alleen een zelftest gedaan. Anders kan ik dagelijks wel testen.

Ik heb me aan een aantal maatregelen wel gehouden maar dagelijks altijd veel contact met mensen gehad waarvan veel niet op 1,5m afstand.
Overigens wel zodra het mocht of in het buitenland in grote groepen geweest.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-10-21 22:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:13

Hier nog coronavrij
Niet gevaccineerd
En 2e zwangerschap tijdens corona
Werkzaam in kinderopvang

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:22

Nog corona vrij hier, niet gevaccineerd. Wel getest een aantal keer zowel na contact met besmet persoon en voor vakantie naar familie. Ik ken wel mensen die het dus hebben gehad en ook jongere mensen die er echt erg ziek van zijn geweest en nogsteeds last hebben van klachten. Ik heb me wel netjes aan alle maatregelen gehouden. Ik ben ook wel benieuwd of ik het nou ooit toch ongemerkt heb gehad. Je zou denken dat zo'n beetje iedereen het wel gehad heeft nu.

bren979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:23

Zover ik weet heb ik geen corona gehad, ben niet gevaccineerd.

Misschien handig en duidelijk om een poll met besmetting gevaccineerd uitslag te maken?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:26

Ik ben augustus 2021 volledig gevaccineerd en heb geen Corona gehad. Ondertussen al een concert en een festival erop zitten, geen klachten ook niet van iets anders (buiten een zeer keeltje van het zingen, haha).

Ik heb me altijd zo goed mogelijk aan de maatregelen gehouden. Handen desinfecteren, niet met blote handen eten tenzij ik ze kon wassen met water en zeep (anders dus plastic of papiertje er omheen houden), mondkapje netjes op etc.

Inmiddels hierin wel wat losser, met uitzondering van handen wassen bij thuiskomst en natuurlijk mondkapje in het OV. Ik respecteer de wensen van de "tegenpartij" als die meer afstand wil houden maar verder ben ik wel redelijk maatregel af :)

Ben een keer getest officieel omdat mijn broertje corona bleek te hebben en ik indirect contact had. En nog voor de zekerheid een aantal keer zelftesten i.v.m. contact met kwetsbaardere familieleden. Maar dus niets gehad.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:32

Ik (en mijn vriend) hebben het tot nu toe nog niet gehad, wel geënt.
Binnenshuis niet aan de maatregelen gehouden maar buitenshuis wel, ook niet naar evenementen geweest of op vakantie.

Eigenlijk heeft iedereen in mijn omgeving het wel gehad waaronder sommige wel 2 keer. Ook mensen die het best heftig hebben gehad na de vaccinatie. Zitten ook mensen tussen met long covid die nu dus nog klachten hebben.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:34

Hier ook 2 vaccins maar niet ziek geweest, mijn moeder is wel flink ziek gewest in het begin van alles, maar toen was testen nog niet echt aan de orde en kon het net zo goed de griep etc zijn.
Vanwege mijn moeder was ik nog elke keer mijn gezicht en doe mijn handen af met alochol, draag een mondkapje in school. Voor mezelf hoeft het niet, maar hé. Zoveel moeite vind ik het niet.
Wat fijn dat enkele hier nog corona vrij zijn gebleven!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:38

Ik ben tot mijn stomme verbazing niet bang geweest van het virus.
Ik heb mij braaf aan de 'geest van de wet' gehouden en mij laten inenten zodra dat kon.
Tot de inentingen geen covid-19-achtige dingen gehad.

De eerste keer dat we een feestje hadden toen het weer mocht eerst getest : Klaas en ik beide negatief.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:46

Vermoeden dat ik eind februari/ begin maart 2020 corona heb gehad voor het allemaal begon, had hoofdpijn, was kortademig en vermoeid. Maar nooit getest, omdat het toen nog zo onbekend was.
Bij mijn eigen werk gewerkt met cliënten die corona hadden.
Vorige week voor het eerst mezelf laten testen ivm verkoudheid, was dus idd gewoon een ordinaire verkoudheid.
Wel gevaccineerd.

Mn broer en zijn gezin hebben wel corona gehad, verder voor zover ik weet in de familie niemand. Mn schoonzus is besmet geraakt op haar werk door collega's.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:48

Ik heb voor zover ik weet geen Corona gehad. Ben ook nog nooit getest geweest. Ondertussen wel gevaccineerd.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:49

Ik nog steeds corona vrij. Ook nog niet hoeven testen omdat ik niet ziek/verkouden ben geweest. Vanaf afgelopen augustus 2x ingeënt met pfizer. Tot juni ongeveer redelijk strikt met de regels, daarna werd het geleidelijk minder. Nu hou ik er eigenlijk helemaal geen rekening meer mee. Ja, handen wassen regelmatig, maar that's it.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:50

Nog geen corona gehad. (ben eigenlijk zelden ziek, laatste 8 jaar zover ik kan herinneren geen griep gehad).
Als ik ziek ben is het meestal iets serieus. En ik voel me al zwak zodra mijn temperatuur 37 is. Mijn normale temperatuur ligt tussen 35,8 en 36,4

Meermaals getest geweest ivm operatie ook. Maar telkens een goed resultaat :)

Ik werk niet van thuis uit en ging gewoon winkelen dus kwam wel tussen de mensen.

Ben 2x gevaccineerd met Pfizer
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 12-10-21 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:52

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik en mijn vader moeder en zusje hebben het ook nog niet gehad. Ik ben sinds februari volledig gevaccineerd. Mijn vader sinds juli en mijn moeder en zusje hebben lang gewacht en zijn sinds vorige week vrijdag volledig beschermd.

Ik ben 1x getest vorig jaar omdat ik hoofdpijn had en koorts. En 1x een zelftest.

Ik heb wel toen corona en net 2 maandjes was een fikse keelontsteking gehad. Ik had verder geen koorts en was niet ziek terwijl ik dat normaal wel heb. Ergens hoop ik maar dat het dat was. Maar andere kant niemand anders heeft het gehad thuis dus kan ook een ander virusje zijn. Was wel een hele pijnlijke keelontsteking.

Opa , oma en tante hebben wel corona gehad. Mijn opa en oma hebben echt een engeltje op hun schouder gehad wat dat betreft. Mijn tante was gelukkig niet heel erg ziek maar heeft er nu nog wel naweeën van. Althans volgens haar , maar ze had ook al destijds een Burn-out dus zeg het maar.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:54

Ikzelf heb al 2 x corona gehad. Mijn vriend heeft het beide keren niet opgelopen. Heeft daarom ook besloten om zich niet te laten vaccineren. Aangezien hij verder ook nooit echt ziek is geweest in zijn leven. Zelfs niet toen ik gevloerd was door het noro-virus.

Zelf heb ik wel vaccinatie gehaald.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:57

Hier ook, werk zelfs in de zorg. Wel gevaccineerd (maart) en tot vorige week me nooit hoeven testen. Helaas was ik verkouden dus moest een zelftest doen voor de zekerheid omdat in de zorg werk maar die was negatief.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:59

Heb mijn volledige vaccinatie maar nog geen Corona gehad dat ik in ieder geval weet.
Heb me in het begin strak aan de regels gehouden maar heb ook gewoon les gegeven aan kinderen. Heb me 1 keer moeten laten testen nadat stalgenoot gewoon naar stal bleef komen ondanks dat ze positief was, maar gelukkig negatief. Verder kom ik eigenlijk niet echt in grote groepen en is mijn leven een soort verkapte quarantaine dus dat zal ook wel geholpen hebben.

Verder heeft niemand in mijn omgeving het gehad maar zijn gelukkig wel allemaal gevaccineerd.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 23:00

Ik merk wel dat de maatregelen echt erg goed werken. Want ik heb niet alleen geen corona gehad (voor zo ver ik weet). (Inmiddels ook gevaccineerd.) Ik ben ook al bijna twee jaar niet verkouden geweest. En ik ben normaal drie-vier keer per jaar echt snipverkouden. Mijn luchtwegen zijn altijd mijn zwakke plek geweest.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 23:04

Ik heb het niet gehad en ben ook niet gevaccineerd.
Mama heeft het gehad maar niemand lijkt het te hebben overgekregen, ondanks nauw contact toch in die tijd. Verder een aantal vrienden. Ikzelf heb er in het begin sterk op gelet, maar ga de laatste 2/3 maanden naar zowat overal wat ik me maar kan bedenken.

E_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 23:10

Niet gehad, volledig gevaccineerd, altijd goed aan de regels gehouden. Ik ben overigens, sinds de corona maatregelen, ook niet meer verkouden/snotneus/wat dan ook gehad. Dit was voorheen zeker wel anders.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 23:12

Voor zover ik weet heb ik het nooit gehad. Ook nooit getest, want niet nodig. Sinds eind juli volledig gevaccineerd.

De enige (waterige) loopneus die ik incidenteel heb gehad in de afgelopen anderhalf jaar was vanwege hooikoorts of inspanning in de buitenlucht en dat was dan steeds van heel korte duur. Ik heb geen idee meer hoe het is om verkouden te zijn of om wat voor virus dan ook te hebben :))

Ik was begin februari vorig jaar voor het laatst ziek. Ik hoestte de longen uit mijn lijf en moest rechtop slapen :+ Dat was na een familieweekend in de Efteling - je weet wel, die regio waar het in NL begon. Wie weet misschien dan toch... :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 23:21

Niet gehad, niet getest ( wel thuistest) volledig gevaccineerd, maatregelen goed nageleefd en nog steeds. Kleine moeite.
Leven is voor ons in ieder geval weer zo goed als normaal. Voor anderen niet, enkele bekenden overleden of nog steeds bezig met de naweeën van Corona .