MarjanB schreef:Das redelijk normaal toch? Althans ik zou me daar geen zorgen om maken. Die van mij was laatst 70/98ga je je ook gek van voelen
98/70 neem ik aan. Een lagere bovendruk dan je onderdruk is vrij onmogelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polly schreef:MarjanB schreef:Das redelijk normaal toch? Althans ik zou me daar geen zorgen om maken. Die van mij was laatst 70/98ga je je ook gek van voelen
Polly schreef:MarjanB schreef:Das redelijk normaal toch? Althans ik zou me daar geen zorgen om maken. Die van mij was laatst 70/98ga je je ook gek van voelen
Alwiene schreef:borderjay schreef:Klinkt als zuurstoftekort door hyperventilatie
Hyperventilatie geeft juist geen zuurstoftekort
c_alsemgeest schreef:borderjay schreef:Klinkt als zuurstoftekort door hyperventilatie
Dat zou een heel bijzonder fenomeen zijn
c_alsemgeest schreef:borderjay schreef:Klinkt als zuurstoftekort door hyperventilatie
Dat zou een heel bijzonder fenomeen zijn
Soepblik schreef:Hoezo bijzonder? Ik heb kortgeleden een periode van veel paniek gehad, waar ik eigenlijk constant aan het hyperventileren was, of volgens de artsen eerder disfunctioneel ademhalen. En dat voel je hoor, fysiek. Die kramp rond je borst, tintelingen in armen, lichtheid in je hoofd en ongelofelijke nekpijnen. Je komt in een staat terecht dat je eigenlijk constant bewust bent van je ademen en daardoor heel verkeerd gaat ademen. Maar daar kom je helaas niet zomaar uit, en hield in mijn geval 3 weken aan.
[***] schreef:Soepblik schreef:Hoezo bijzonder? Ik heb kortgeleden een periode van veel paniek gehad, waar ik eigenlijk constant aan het hyperventileren was, of volgens de artsen eerder disfunctioneel ademhalen. En dat voel je hoor, fysiek. Die kramp rond je borst, tintelingen in armen, lichtheid in je hoofd en ongelofelijke nekpijnen. Je komt in een staat terecht dat je eigenlijk constant bewust bent van je ademen en daardoor heel verkeerd gaat ademen. Maar daar kom je helaas niet zomaar uit, en hield in mijn geval 3 weken aan.
Bij hyperventilatie krijg je juist teveel zuurstof binnen, dus zuurstoftekort door hyperventilatie kan niet. Daar werd op gedoeld.
[***] schreef:Ik heb het inderdaad ook bijna continu, al jaren. Helaas heeft nog niks geholpenmijn zuurstofgehalte zit trouwens altijd op 100%, 99 is echt zeldzaam. Was 8 jaar geleden al zo.
fotolijstje schreef:Gelukkig een goeie diagnose, in rust gaat het bloed dus naar je maag etc, hierdoor word mijn bloeddruk te laag, zo laag dus dat ik daar gewoon niet goed van word. Hij zei ook een stukje hyperventilatie want benauwdheid en snakken naar frisse lucht. Krijg nu dus pillen om de spanning die de misselijkheid zo erg maakt af te laten zakken!
Amado7 schreef:fotolijstje schreef:Gelukkig een goeie diagnose, in rust gaat het bloed dus naar je maag etc, hierdoor word mijn bloeddruk te laag, zo laag dus dat ik daar gewoon niet goed van word. Hij zei ook een stukje hyperventilatie want benauwdheid en snakken naar frisse lucht. Krijg nu dus pillen om de spanning die de misselijkheid zo erg maakt af te laten zakken!
Heb je dus eigenlijk teveel rust?
borderjay schreef:c_alsemgeest schreef:Dat zou een heel bijzonder fenomeen zijn
Iets minder denegrerend antwoorden zou je sieren.
fotolijstje schreef:Gelukkig een goeie diagnose, in rust gaat het bloed dus naar je maag etc, hierdoor word mijn bloeddruk te laag, zo laag dus dat ik daar gewoon niet goed van word. Hij zei ook een stukje hyperventilatie want benauwdheid en snakken naar frisse lucht. Krijg nu dus pillen om de spanning die de misselijkheid zo erg maakt af te laten zakken!