Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Ik geloof niet meer zo in dat advies. De meeste vis is tegenwoordig zo vervuild met zware metalen dat ik er steeds meer vanaf zie. Als het gaat om hoogwaardige olieen kun je daar ook op andere manieren aan komen.
Overigens heb ik wel verse haring gegeten toen ik zwanger was, ik ben niet vaak in het haring seizoen in NL en kon dat echt niet weerstaan.
Janneke2 schreef:Citaat:Wat is tegenwoordig nog wel goed voor de aarde?
Rare vraag.
Het antwoord is ook al heel erg lang bekend : kleine ecologische voetafdruk, vegetarisch eten.
Annem84 schreef:Het gaat er niet om dat je tonijn well done bakt, het gaat om de toxines die in roofvissen zit. Vandaar de beperking, naast rauwe vis uiteraard.
Die gaan er niet uit door het bakken of invriezen.
robert45 schreef:Gewoon überhaupt niet zwanger worden, maar dat is voor sommigen wat laat.verootjoo schreef:Hoezo mag je heel veel vis niet eten? De meeste witvis, zalm en haring mag je toch gewoon eten?
2x p/w vis vind ik trouwens wel heel erg veel. Vis eten is niet bepaald goed voor de aarde
Wat is tegenwoordig nog wel goed voor de aarde?
Jasmijn159 schreef:Annem84 schreef:Het gaat er niet om dat je tonijn well done bakt, het gaat om de toxines die in roofvissen zit. Vandaar de beperking, naast rauwe vis uiteraard.
Die gaan er niet uit door het bakken of invriezen.
Toxines? Bedoel je zware metalen? Geloof mij dat alle invoer in Nederland (EU) heel goed gecontroleerd wordt op dit gebied. Zijn er waardes te hoog, mag het niet ingevoerd worden.
chanicha schreef:Inderdaad wat Robert zegt![]()
Het is voor mij al een tijd geleden maar heb alles gewoon gegeten behalve Filet American en heb twee gezonde dochters dus geniet ervan!
chanicha schreef:Dat moet jij weten Doubtless maar het is gewoon zo!
Ze maken zwangere vrouwen en newborn moeders helemaal gek met wat wel en niet mag maar ga vooral je gang.
Annem84 schreef:Er zit ook nog een verschil in qarm en koud roken. Warn gerookt mag wel koud gerookt niet, tenzij je het zelf nog doorverhit ivm listeria.
Dus warm gerookte forel of zalm is geen probleem. Maar een plakje koud gerookte zalm is dus weer niet verstandig.
En geloof me listeria is lelijk hoor. De kans dat het erop zit is klein, maar als dit wel zo is dan is dit echt gevaarlijk als ke zwanger bent.
Google maar eens op listeria en offerman. Dat is pas nog flink in het nieuws geweest.
Ik werk zelf in de voedingsmiddelen industrie en dit is echt wel iets waar je gerust rekening mee mag houden hoor.