Geen blaasontsteking, maar wat dan wel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 14:41

Polly schreef:
blaaskanker en nierstenen vind je niet in een urinekweek.
Maar ik zou bij aanhoudende klachten zeker even op een kweekbodem laten zetten, niet alles komt eruit op stick

Hoe wordt dat onderzocht? Als er niks uit de kweek komt moet ik dan echt naar de uroloog of kan de huisarts nog iets met bloedonderzoek of echo's ofzo?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:43

Urielle schreef:
Cayenne schreef:
Ook zonder klaarkomen in jou kun je zwanger raken!

Alleen als er nog sperma van de vorige zaadlozing is achtergebleven, maar ivm LAT-relatie is de frequentie (helaas) niet groot genoeg om van voorvocht zwanger te raken. Hij is in de tussentijd ontelbare keren naar het toilet geweest, dus zelfs uitgaande van zelfbevrediging zijn er geen achtergebleven zaadcellen meer.

De discussie is hier niet geheel op zijn plaats, maar dit is niet helemaal correct hoe je het hier schetst.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:46

even een knip-plakje:
Kan voorvocht sperma bevatten?
Het korte antwoord is: dat kan.

Hoewel voorvocht zelf geen sperma bevat, bestaat de mogelijkheid dat het in contact komt met sperma. Uit onderzoek blijkt dat levend sperma bij mannen in het voorvocht kan lekken. In één onderzoek werd sperma aangetroffen in het voorvocht van 16,7% van de gezonde mannen1. Uit een ander onderzoek bleek dat 41% van de pre-ejaculatiemonsters van 27 mannen sperma bevatten2.

Hoewel uit deze onderzoeken blijkt dat de hoeveelheid aanwezig sperma laag was, is er nog steeds kans op zwangerschap.

Maar, ik zou even goed veel drinken een paar dagen, bij opnieuw bloed in de urine zeker terug gaan. Een niersteentje kan.. toch een blaasontsteking kan.. bij twijfel retour huisarts

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:52

Wat vervelend, Urielle.

Ik heb zelf ook regelmatig blaasontsteking (vanwege medicijnen en verlaagde weerstand) en bij mij komt er ook weleens niets uit, terwijl ik zeker weet dat er iets is. Dat voel je zelf vaak prima aan, maar de tests wijzen niet altijd iets uit.

De tests bij de huisarts zijn snel maar niet heel uitgebreid. Soms word ik dan doorverwezen naar het lab van het ziekenhuis en dan wordt er een uitgebreide kweek gemaakt. Het duurt even voordat je de uitslag krijgt, maar dan krijg je er ook (via de huisarts of een andere contactpersoon) bij te horen welke soort antibiotica wel of niet werkt. Als je het interessant vindt dan kan ik weleens in m'n dossier kijken en je een printscreentje laten zien?

Wat ik in elk geval zou doen is even terug naar de HA gaan even vragen of ze nog een keer willen testen, of dat ze je door willen verwijzen zodat ze een uitgebreide test/kweek kunnen maken.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:15

Urielle schreef:
Cayenne schreef:

Alleen als er nog sperma van de vorige zaadlozing is achtergebleven, maar ivm LAT-relatie is de frequentie (helaas) niet groot genoeg om van voorvocht zwanger te raken. Hij is in de tussentijd ontelbare keren naar het toilet geweest, dus zelfs uitgaande van zelfbevrediging zijn er geen achtergebleven zaadcellen meer.

Mag ik vragen hoe je aan deze "wijsheid" komt? := Alleen in derdewereldlanden geloven ze nog in dit sprookje, maar gelukkig komt ook daar steeds meer onderwijs en kennis. Ik schrik daarom een beetje van jouw basiskennis. Je kan namelijk ALTIJD zwanger worden als je het zonder condoomgebruik of voorbehoedsmiddelen doet. Bovenstaande redenen staan daar helemaal los van.

Bloed in de urine kan ook gewoon komen van gesprongen haarvaatjes trouwens. Misschien was het al gezegd en heb ik eroverheen gelezen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 15:52

Djoena schreef:
Mag ik vragen hoe je aan deze "wijsheid" komt? := Alleen in derdewereldlanden geloven ze nog in dit sprookje, maar gelukkig komt ook daar steeds meer onderwijs en kennis. Ik schrik daarom een beetje van jouw basiskennis. Je kan namelijk ALTIJD zwanger worden als je het zonder condoomgebruik of voorbehoedsmiddelen doet. Bovenstaande redenen staan daar helemaal los van.

Bloed in de urine kan ook gewoon komen van gesprongen haarvaatjes trouwens. Misschien was het al gezegd en heb ik eroverheen gelezen.

Omdat zaadcellen geneutraliseerd worden door urine, en zwangerschappen door coitus interruptus voornamelijk komen door mannen die hun orgasme slecht aan voelen komen en te laat terugtrekken.

Lees bijvoorbeeld
https://www.scientias.nl/voor-het-zinge ... echt-niet/
https://www.oudersvannu.nl/zwanger-word ... %20kleiner.
https://www.supermens.nl/blog/cat/zwang ... ger-raken/

Bedankt voor je idee! Ik denk niet dat gesprongen haarvaatjes de andere klachten kunnen veroorzaken, of zou dat nog een optie zijn?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 15:53

Oscar schreef:
Wat vervelend, Urielle.

Ik heb zelf ook regelmatig blaasontsteking (vanwege medicijnen en verlaagde weerstand) en bij mij komt er ook weleens niets uit, terwijl ik zeker weet dat er iets is. Dat voel je zelf vaak prima aan, maar de tests wijzen niet altijd iets uit.

De tests bij de huisarts zijn snel maar niet heel uitgebreid. Soms word ik dan doorverwezen naar het lab van het ziekenhuis en dan wordt er een uitgebreide kweek gemaakt. Het duurt even voordat je de uitslag krijgt, maar dan krijg je er ook (via de huisarts of een andere contactpersoon) bij te horen welke soort antibiotica wel of niet werkt. Als je het interessant vindt dan kan ik weleens in m'n dossier kijken en je een printscreentje laten zien?

Wat ik in elk geval zou doen is even terug naar de HA gaan even vragen of ze nog een keer willen testen, of dat ze je door willen verwijzen zodat ze een uitgebreide test/kweek kunnen maken.

Ga ik inderdaad zeker doen! Er zat daarjuist niemand aan de balie dus ik probeer straks nog een potje te halen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 16:44

Urielle, chlamydia en gonorroe zouden een beetje bloed kunnen geven. Maar dat is dan met een monogame relatie (hopelijk) onwaarschijnlijk.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 16:54

Urielle schreef:
Cayenne schreef:

DIT IS DUS ECHT NIET WAAR!!!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 17:04

Urielle schreef:
Cayenne schreef:

Dit is dus echt niet waar. Dus mochten jonge meiden dit lezen; doe het alsjeblieft met voorbehoedsmiddel!

Anyways, ik zou morgen de huisarts bellen en aangeven dat je er nog steeds last van hebt.
Misschien is het wel een schimmelinfectie.

Anoniem

Re: Geen blaasontsteking, maar wat dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 17:10

Dames jullie dwalen af graag ontopic. Thanks.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 17:28

BaileyMix schreef:
Urielle, chlamydia en gonorroe zouden een beetje bloed kunnen geven. Maar dat is dan met een monogame relatie (hopelijk) onwaarschijnlijk.

Toch de moeite waard om te laten testen. Wist niet dat er dan ook bloed uit de urinewegen kon komen, maar mocht er niks uitkomen dan laat ik dat zeker meenemen.

Hetwaszoiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 17:37

Hier dezelfde klachten gehad en helaas bleek het begin stadium blaaskanker. Gelukkig wel een huisarts die direct actie ondernam en doorstuurde naar de uroloog.

Succes!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 17:58

Hetwaszoiets schreef:
Hier dezelfde klachten gehad en helaas bleek het begin stadium blaaskanker. Gelukkig wel een huisarts die direct actie ondernam en doorstuurde naar de uroloog.

Succes!

Heftig zeg :knuffel:

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:02

Citaat:
Omdat zaadcellen geneutraliseerd worden door urine, en zwangerschappen door coitus interruptus voornamelijk komen door mannen die hun orgasme slecht aan voelen komen en te laat terugtrekken.

Lees bijvoorbeeld
https://www.scientias.nl/voor-het-zinge ... echt-niet/
https://www.oudersvannu.nl/zwanger-word ... %20kleiner.
https://www.supermens.nl/blog/cat/zwang ... ger-raken/

Bedankt voor je idee! Ik denk niet dat gesprongen haarvaatjes de andere klachten kunnen veroorzaken, of zou dat nog een optie zijn?

Alle bovenstaande links zeggen dat de kans op zwangerschap blijft en dat het geen waterdicht (of sperma-dichte :+ ) oplossing is. Die eerste link neem ik niet eens serieus, iemand die zijn artikel eindigt met "Dus wie SOA-vrij is en altijd plast na de seks: terugtrekken maar!" is in mijn ogen niet goed snik. Hij zegt in dat artikel ook dat er maar 1% zaadcellen in het spermavocht zit. Hij vergeet dan wel even te vermelden dat er bij een zaadlozing 250 miljoen zaadcellen worden geproduceerd en dat daar ongeveer 50% zaadcellen niet werkzaam van zijn.

Afbeelding
Screenshot van een van de linkjes.

Voor de jeugd, gebruik alsjeblieft een voorbehoedsmiddel en ZEKER met een lat relatie. Je weet nooit waar je vriendje zijn pieleman in gestoken heeft en een kind krijgen in je tienerjaren is echt niet tof.

Bloed in de urinebuis door bijvoorbeeld een gesprongen ader geeft irritatie tijdens het plassen en kan een gevoel geven van een blaasontsteking. Hoe dan ook kan alleen een (urine)onderzoek uitwijzen wat het is. Zwangerschap zou nog steeds mogelijk zijn. Ik heb bij elke zwangerschap (en dat zijn er 15) bloedingen gehad in mijn urinebuis doordat de doorbloeding dan vele malen beter is. Als ik dan moest hoesten, kuchen of niezen kreeg ik een bloeding. Ook zijn er ontzettend veel soa's en schimmeltjes waarbij het voorkomt.

Succes!

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:09

Als je nierstenen zou hebben dan had je dat nu al wel moeten voelen.
Ik ben in maart 3 dagen opgenomen geweest met een niersteentje die behoorlijk dwars zat waarvoor pijnstilling via infuus nodig was.
Ik zag toen geen helder bloed. Bloed kwam toen wel uit de urine test. Steentje zelf heb ik 1.5 week later pas uitgeplast. Terwijl hij tijdens opname al voor de blaas lag.

Zou het toch niet met je cyclus te maken hebben. Aangezien er uit de urine test geen bloed naar voren komt. Misschien toch even terug voor lichamelijk onderzoek.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:54

Ik ben doktersassistente en kijk veel urines na.

Als je nog klachten hebt, zou ik morgen je ochtend urine opvangen en nog een keer inleveren. Het kan best zijn dat er al iets aan het sluimeren was wat nog niet naar voren kwam. Als er niets uit de kweek komt, maar wel klachten, zetten wij een dip in (op bacterien) , daar hebben wij de volgende ochtend de uitslag van.

Als hier toch een blaasontsteking uitkomt dan schrijven we antibiotica voor. Zo niet , en dat is dan afhankelijk van de klachten, dan afwachtend beleid met advies van goed drinken, gaan plassen bij aandrang en goed uitplassen etc, opnieuw urine inleveren als klachten blijven om te kijken of het veranderd is, en daarna als het weer niets uitkomt nemen we het in overleg mee bij de huisarts voor vervolg. Denk aan ziekenhuis kweek, consult of verwijzing.

Jouw urine is al keer nagekeken, dus mijn advies is morgen even de ochtendurine (midstream) inleveren als er weer niets uitkomt vragen of ze dip of kweek inzetten (begrijp dat dat de eerste keer niet is gebeurd?) of meenemen in overleg met HA ivm de aanhoudende klachten.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:34

Urielle, weet je zeker dat het uit je blaas kwam? Ik had laatst echt precies hetzelfde maar ik had een piepklein wondje/kloofje aan mijn anus dat bloedde. Een klein aambeitje bloed ook makkelijk. Ik dacht ook dat ik vroeg ongesteld was geworden en deed een tampon in, mijn wcpapier was echt vol bloed. Maar bleek dus een kloofje.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:05

Denk dat het verstandig is om een afspraak bij de huisarts te maken om je klachten te bespreken . En dan meteen wat info vragen over het wel /niet zwanger kunnen lijkt mij verstandig . Anders misschien binnenkort een ander topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 08:41

Urielle schreef:
Polly schreef:
blaaskanker en nierstenen vind je niet in een urinekweek.
Maar ik zou bij aanhoudende klachten zeker even op een kweekbodem laten zetten, niet alles komt eruit op stick

Hoe wordt dat onderzocht? Als er niks uit de kweek komt moet ik dan echt naar de uroloog of kan de huisarts nog iets met bloedonderzoek of echo's ofzo?

Dat doet een uroloog dmv foto's

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 13:14

Hoe gaat het nu?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-21 13:51

Cayenne schreef:
Hoe gaat het nu?

Bloed en klachten zijn weg, na een paar dagen heftiger bloeden, op een apart gevoel na het urineren na. Het was wél een blaasontsteking uiteindelijk.