Verhuisd " tijdelijk huis", nieuwe wereld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 09:13

Cayenne schreef:
Je zocht toch in omgeving Oisterwijk? Want er staan inmiddels wel wat kavels en percelen te koop geloof ik, mocht je nieuwbouw overwegen.
Het is en blijft alleen wel erg prijzig hier.

Klopt maar de bouwrestricties zijn echt erg hier. Op de bouwpercelen aan de Molenbaan mag je alleen met hele schuine dakhelling ( veel ruimteverlies) boven bouwen en verplicht een hoop bomen in je tuin.
Dat is wat we juist niet willen.

De particuliere percelen zijn 3x te duur. De huizen ook onderhand 20% overpriced.

Mooi wonen daar maar wel kostbaar

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:22

Ayasha schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat je problemen maakt waar er geen zijn wb je schuldgevoel. :o
Het gaat je buren helemaal niets aan of je het huis nu gekocht hebt als tijdelijk of tot je dood. Zo lang je er woont gewoon een goede buur zijn en als je wat anders vindt dan verhuis je. Als je het perse wil uit leggen dan zeg je gewoon wat de reden is: Dat het huis en de buurt heel leuk zijn maar dat het voor jullie 6'en een beetje krap is.

Dit :j

Ik snap het probleem geloof ik ook niet.
Je woont er nu fijn, de buren vinden jullie zo te horen ook prima mensen.
En dan zie je wel wanneer je verhuisd.

Lieszje

Re: Verhuisd " tijdelijk huis", nieuwe wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:41

Blijf gewoon rustig rondkijken, accepteer dat het even wat kleiner is en geniet van de fijne buurt. Jullie vinden uiteindelijk vast wel wat jullie zoeken.

Wij zijn 2,5 jaar geleden verhuisd naar een grotere woning (2x zo groot). Wij hadden een kleine eengezinswoning zonder zolder en wilde graag meer ruimte.

Ondanks dat we een mooi huis hebben in een mooiere en groenere omgeving. Heb ik weinig woongenot hier door bepaalde buren.
Al hadden we dit van te voren geweten dan hadden we het kleinere huis nog wel even voor lief genomen.

Tieneke

Re: Verhuisd " tijdelijk huis", nieuwe wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:29

Zolang de buren geen altaar voor jullie bouwen en jullie niet opgeworpen worden als sekteleider voor de buurt of iets dergelijks, zie ik ook niet in waarom er nu een probleem is. Ze zijn gewoon vriendelijk.

Wat je doet met je woning is een privézaak. Ze nemen je nu op in de buurt, je woont er nu. Als je in de toekomst zou weggaan, want er zijn nu totaal geen concrete plannen, zal je het dan uitleggen en met een lach en een traan vaarwel zeggen.

Dat hoort nu eenmaal bij verhuizen.