Leuk baby cadeautje ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 18:16

Ik probeer vaak zelf iets te maken en dat wordt tot nog toe vaak weg gewaardeerd.
Heb een paar heel leuke knuffels gemaakt.

Dit paardje heb ik dit jaar gemaakt voor het zoontje van een vriendin.
Afbeelding

En deze beer vorig jaar voor de dochter van mijn beste vriendin.
Afbeelding

paddington

Re: Leuk baby cadeautje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 18:58

Ik koop meestal een grote kadotas bij de action en gooi die vol met zwitsal, luiers (pampers), billendoekjes etc.

Dat wordt altijd gewaardeerd.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-21 19:06

Oooh al veel ideeën!

Ook nog ideeën voor baby en zusje van 2,5 samen ??

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:20

Van mij krijgt elk kindje een knisper of bad boekje en een voorleesboek van Rupsje nooitgenoeg, dat word altijd zeer gewaardeerd en origineel gevonden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:56

Hoe duur wil je het maken?Anders buitenspeelgoed waar nu al het zusje mee kan spelen bv driewieler,stepje,loopfietsje.Een speeltent ook super leuk,voor buiten, maar ik had de tent in de woonkamer staan.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:59

Ik vond boekjes krijgen altijd super leuk als kraamcadeau :D

Dus ik geef mijn beste vriendin die vorige week bevallen is een flapjesboek van nijntje en een pluche bal voor in de box.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 20:19

zonnebloem18 schreef:
Ik laat regelmatig een groeimeter personaliseren met details van het geboortekaartje.
Zoiets zeg maar.
[ Afbeelding ]

Deze vind ik heel leuk. Is later ook leuk voor de kamer en je weet dat 't hun smaak is.

Knuffels liever niet. We hebben 3 kinderen, komen om in de knuffels terwijl we er nog nooit 1 zelf hebben gekocht.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 20:24

KimD schreef:
Ik koop altijd een zwembroekje en accessoires, iets wat ze zelden krijgen en altijd gewaardeerd wordt. :)

Ohja! Wij kregen ook een badbakje, idd nooit eerder gekregen, erg leuk !

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 20:30

Al eerder genoemd...ik vond badkleding ( leuk zwempakje) altijd erg leuk! Even. Matchende set voor zusje...

Regenlaarsjes, slofjes, badspeeltjes, enz..zoveel leuke dingen om kado te doen..

Haha zie nu dat hierboven ook al terug aangehaald...

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 20:36

Anders gewoon eens vragen wat ze nog nodig hebben?

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 20:41

Ik geef zelf graag speelgoed voor als ze wat groter zijn, jaar of 1,5/2 zijn. En ja, dat geef ik dan als ze baby zijn. Je krijgt vaak zo veel en ze groeien er zo snel uit!
Boekjes doen het ook altijd goed, gewone prentenboeken.
Voor een ouder broertje/zusje neem ik ook altijd een kleinigheidje mee wat speelgoed is. Kan een auto zijn of kleurboek…net wat ik denk dat ze leuk vinden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 20:46

Ik zou een leuk voorleesboek doen, dan zit je volgens mij vaak wel goed.

Kleding alleen als je de smaak en maat heel goed kent. Alle kleding die ik kreeg is iig nooit gedragen maar naar stichting babyspullen gegaan.
Badgel etc of billendoekjes of luiers zou ik ook niet doen. Het verschilt per persoon en per baby wat fijn werkt.
Ik smeer bv geen zwitsal op een baby en gebruik alleen composteerbare billendoekjes. Zou echt niet blij worden van milieuvervuilende doekjes.
Ook niet van allerlei prullaria :))

Of een cadeaubon is ook altijd fijn :j

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 21:14

Wat verootje zegt is een goede. Hier ook veel Zwitsal gekregen en dat ging direct op de doneer bult.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 21:46

Ik heb dus echt wel 5 bad boekjes gekregen en mijn kinderen hebben daar nooit iets mee gedaan, vonden ze niet leuk. Idem voor eventuele bijbehorende bad capes. Gebruiken we nooit want we gebruiken hydrofiel doeken… En al die mensen dachten dat ze een origineel cadeau gaven.

Ik had het liefst cadeaubonnen gekregen zodat ik zelf iets uit kon zoeken. Helaas kreeg ik dat niet hahaha

Luiertaarten vind ik ook niet fijn want iedereen heeft een eigen voorkeur qua merk ivm pasvorm van de baby.

Knuffels idd echt niet doen. Ik erger me dood aan al die gekregen knuffels. En ze spelen er nooit mee.
Een handgemaakte knuffel zoals hierboven vind ik dan weer een uitzondering.

Dus wat wél: een cadeaubon van een leuke babywinkel.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 21:50

Rupsje Nooitgenoeg geef ik graag, altijd leuk.

Goede vrienden geef ik ‘tijd’, ik pas op als mama iets voor zichzelf of met papa wil gaan doen ;)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 22:45

AnnoNiemand schreef:
Ik heb dus echt wel 5 bad boekjes gekregen en mijn kinderen hebben daar nooit iets mee gedaan, vonden ze niet leuk. Idem voor eventuele bijbehorende bad capes. Gebruiken we nooit want we gebruiken hydrofiel doeken… En al die mensen dachten dat ze een origineel cadeau gaven.

Ik had het liefst cadeaubonnen gekregen zodat ik zelf iets uit kon zoeken. Helaas kreeg ik dat niet hahaha

Luiertaarten vind ik ook niet fijn want iedereen heeft een eigen voorkeur qua merk ivm pasvorm van de baby.

Knuffels idd echt niet doen. Ik erger me dood aan al die gekregen knuffels. En ze spelen er nooit mee.
Een handgemaakte knuffel zoals hierboven vind ik dan weer een uitzondering.

Dus wat wél: een cadeaubon van een leuke babywinkel.

Haha dit herken ik helemaal! Ik was het gelukkigste met een hema bon, dan kon ik zelf wat uitzoeken.

Als je speelgoed wilt geven en ze hebben ook een kindje van 2 jaar, dan is dublo leuk. Daar kunnen ze nog heel lang mee spelen. En babies spelen toch nergens mee. Als je toch wat voor de baby wil geven, dan is genoemde Sophie de giraf leuk. Maar ook de oball rattle is erg praktisch voor babies. Dat lijkt een eenvoudige plastic bal, maar babies kunnen doe door de gaten heel erg goed pakken. Het is een lichtgewicht bal en het is een van de eerste dingen waar ze goed mee kunnen spelen.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:50

Nog ideeën? Heb inspiratie nodig :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:55

Ik geef Holztiger houten dierfiguren .. enig nadeel: ouders beginnen ze vervolgens vaak zelf te sparen. Dus dan is het een verjaardag erna wel even gokken wat ze al ervan hebben :')

Leuk als decoratie en als ze wat ouder zijn om mee te spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:17

Voor mij persoonlijk hoeft een luiertaart niet :o heb een bepaald merk / type luiers dat ik gebruik dus vind het dan zo zonde om een hele hoop luiers te krijgen, vaak toch met dat blauwe spul in wat ik dus probeer te mijden. Maar goed wellicht zijn andere vrouwen daar wel makkelijker in :)

Ook gepersonaliseerde dingen niet want ik hou van zo weinig mogelijk spullen in huis en smaak kan nog wel eens verschillen.

Handige cadeau's vind ik (nuttige) cadeaubonnen, zoals inderdaad bol.com, AH, of van een winkel met baby- en kinderkleren. Mooi babyspeelgoed vond ik ook wel leuk om te krijgen, baby's zijn zo snel uitgekeken op dingen en dan is het leuk dat je veel kan afwisselen.

Heb van verschillende mensen ook kleertjes van bv. Petit Bateau gekregen. Was ik erg blij mee, super zacht, mooi en schattig. Maar sommige vrouwen vinden het dan weer niet leuk om kleren niet zelf te kunnen kiezen.

Ook leuk: het boek "droomritme", of een ander boek voor de kersverse mama over bv. babyvoeding.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:07

Haha ja die luiertaart zou ik dus ook niet op zitten te wachten. Een vriendin zei dat, had ze een luier snel nodig en dan moet je eerst dat ding helemaal uitpakken..

Ik heb ook weleens een pak luiers gekregen en op zich is dat heel handig, alleen had ze maat 0 gekocht.. ik heb die maar aan de kinderopvang gegeven voor de poppen, want zelfs die van mij pasten daar niet in :-).

Qua bonnen vond ik de HEMA altijd fijn, die hebben hele leuke babyspullen.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 09:34

Ja idd. Luiertaarten is leuk. Maar als het babytje allergisch is aan een bepaald merk is het weg gesmeten geld.

En vind het ook beetje gewoon geworden.. tzijn altijd pampertaarten/kleren etc.. kwil iets speciaals. <<)

Waar zijn die creatieve bokkers hier <3

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 11:27

Ik moet zeggen dat ik hier ook wel wat ondankbare reacties lees...

Ik denk toch dat de gever van een kadootje het beste met de ouders en het kindje voor heeft, anders was er uberhaupt geen kadootje.

Je ziet hier al dat elke ouder anders is, in wat die wel of niet leuk vindt, dus er is niet 1 kado dat áltijd op safe gegeven kan worden. Maar om dat zelfs te lezen dat je met bepaalde kadootjes 'helemaal niet blij bent', tja, sorrie, dat komt ondankbaar op mij over.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 11:33

Marije_jiplover schreef:
Maar om dat zelfs te lezen dat je met bepaalde kadootjes 'helemaal niet blij bent', tja, sorrie, dat komt ondankbaar op mij over.

Of praktisch beperkt :D super leuk idee om grote cadeaus te geven, maar wij wonen nou eenmaal klein. Het is dus noodzakelijk om een beetje kritisch te zijn in wat we in huis halen en wat niet :Y)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 11:34

Wij hebben binnenkort een gender party / verjaardag van haar. Ik ga met een deel een zwitsal toilettas geven met 3 Mini's erin en daarbij een leuke kadobon dat ze zelf iets kunnen kopen :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 11:35

Wij geven altijd een paar schoentjes (want jij, wij zijn gek van schoenen) en een knuffeltje.
Daarnaast geven we voor goede vrienden ook altijd een gepersonaliseerd voorleesboekje :j
bij het knuffeltje en de schoentjes geven we ook altijd de bon er bij, mochten de ouders het niks vinden kunnen ze het ruilen voor iets anders.
MBT het voorleesboekje, zoals ik zeg is dit alleen voor hele goede vrienden, wij weten wel wat zij leuk vinden en wat bij ze past :j