Wat eten jullie met een kater?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:23

Overdag: veel water, sportdrank en slaap.

Om 17 uur stipt: een erg vette hap met koude cola.

Daarna komt het weer goed.

Sommigen zweren bij 's ochtends opnieuw alcohol drinken maar dat moet je maar net willen :')

En de aller- aller- allerbelangrijkste tip!:

Voor het slapengaan drinken tot je er haast misselijk van wordt. Neem een grote fles water én een flesje sportdrank mee en drink het allemaal op. Zelfs als je denkt dat je niet meer kan, verder drinken.
Dit verkleint de kans op een kater enorm, omdat je je hersencellen en lichaam voldoende hydrateert.

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:27

AMCM schreef:
Overdag: veel water, sportdrank en slaap.

Om 17 uur stipt: een erg vette hap met koude cola.

Daarna komt het weer goed.

Sommigen zweren bij 's ochtends opnieuw alcohol drinken maar dat moet je maar net willen :')

En de aller- aller- allerbelangrijkste tip!:

Voor het slapengaan drinken tot je er haast misselijk van wordt. Neem een grote fles water én een flesje sportdrank mee en drink het allemaal op. Zelfs als je denkt dat je niet meer kan, verder drinken.
Dit verkleint de kans op een kater enorm, omdat je je hersencellen en lichaam voldoende hydrateert.

Dat laatste werkt indd top. Als ik echt ver heen ben drink ik 1,5 liter op :')

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 20:30

Mars schreef:
Jij was toch pas 16? Hoe zuip je je dan een kater?

Ik ben word in april 18, maar niet erg. Ik drink nu sinds 3 maanden en kende logisch dan ook nog niet me grensen.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 20:31

ellepel schreef:
door teveel alcohol te drinken :')
en ja dat deed ik ook wel toen ik 16 was.. :P

maar over de vraag, gewoon eten waar je zin in hebt.
ik eet het liefst dan gewoon vette hap, patat,shoarma,hamburgers,dat spul :j

Dacht altijd dat vette hap het juist erger maakte |o

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:32

Ligt er aan, ik eet waar mijn lichaam zin in heeft op dat moment. Als ik nergens zin in heb nog even niks, maar dat kan rustig een broodje hamburger zijn of een glas chocolademelk en als ik dat dan doe, dan gaat het goed.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 20:35

Niobe schreef:
Ligt er aan, ik eet waar mijn lichaam zin in heeft op dat moment. Als ik nergens zin in heb nog even niks, maar dat kan rustig een broodje hamburger zijn of een glas chocolademelk en als ik dat dan doe, dan gaat het goed.

Dat is wel een goed idee chocolademelk!

Update: Heb net roerei met 2 broodjes geroosterd gegeten. Misselijkheid is gelukkig! heel erg gezakt. Nog even aan de water en af en toe cola. Zometeen rond 10 uur ff chipjes eten

prugelpiet

Re: Wat eten jullie met een kater?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:38

Heb je je nu zo ellendig gevoeld dat je het nooit meer doet? :))

Ik heb me 1 keer ziek gezopen. Slecht gegeten, veel verschillende drank door elkaar. Ik voelde me zó slecht en beroerd. Het is me nooit meer overkomen. Zo gauw ik m ga voelen ga ik over op fris :Y)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:41

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 20:47

prugelpiet schreef:
Heb je je nu zo ellendig gevoeld dat je het nooit meer doet? :))

Ik heb me 1 keer ziek gezopen. Slecht gegeten, veel verschillende drank door elkaar. Ik voelde me zó slecht en beroerd. Het is me nooit meer overkomen. Zo gauw ik m ga voelen ga ik over op fris :Y)

Ja ik ga echt nooit meer zoveel drinken, ik denk ook dat ik de Surinaamse rum voortaan maar laat staan.

Hoop ook echt dat ik nu niet meer moet overgeven. Heb er echt een trauma aan overgehouden. Weet niet of t nog mogelijk s dat k na 24 uur kan overgeven, geen idee hoe dat gaat met zo’n kater

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:49

Oh ik ben echt heel erg met katers. Eerst drink ik een fles sportdrank en dan ga ik aan de vettigste hap waar ik m'n handen aan kan krijgen _O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:51

Veel water drinken en zorgen dat je zout binnen krijgt, bijvoorbeeld naturel chips zoals genoemd werd.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 21:06

Blij te horen dat het beter gaat TS!

Voor toekomstige gebruikers: ik krijg water nooit weg met een kater. Lauwe thee werkt dan nog het beste. Sportdrank ga ik even onthouden voor als de kroeg open gaat. Door de coronasluitingen ben ik uit vorm := Voor mij is niks zo lekker als een ijskoude Red Bull tegen die droge mond :D maar van de caffeïne word je op dat moment niet veel beter :=

Vroeger kwam mijn broertje me nog wel eens ophalen voor een rondje 'McBreakfast'. Dat waren nog eens tijden.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 21:08

Ik denk ook altijd "Ik ga nooit meer drinken" (terwijl ik echt niet veel drink, ik kan gewoon niet zo goed tegen alchohol). En dan de volgende keer, ga ik er weer vol voor :P. Ben benieuwd hoelang je getraumatiseerd bent @TS!

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 21:12

ja vette hap dus!

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 21:24

Oh dit had ik 2 weken terug na een week zuipen in griekenland….
Ik at beschuitjes met bouillonsoep, dat werkte goed. Zout, vocht en iets licht verteerbaars. Op gegeven moment toen de misselijkheid en hoofdpijn was gezakt heb ik iets kleins gegeten, naar bed gegaan en de volgende dag niks meer overgegeven.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 21:28

Heb nog wel buikpijn en nog een klein beetje beroerd gevoel, maar geen zin meer om een vinger in me keel te stoppen en weer te braken. Over een uurtje ga k lekker in bed liggen en hopen dat k in slaap val

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 21:51

IsaCalixa schreef:
Voor de (eventueel) volgende keer, zou ik ORS poeder halen bij de apotheek :) daar zit wat suiker en zout in en volgens mij wat andere mineralen, waardoor je lichaam veel sneller herstelt. Vooral van de uitdroging van het alcohol. Werkt echt top!

Gedver, ik kreeg dit vroeger van m’n moeder als ik ziek was. Zo smerig, daar kon je ook wel weer van kotsen. :+

Verder ben ik er achter gekomen dat vette meuk de volgende dag voor mij niet werkt. Dus geen chips en patat. Maar eerder thee, beschuit of cracker, banaan of ander fruit.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:04

Misschien wat minder drinken, ;) . Grenzen ken je echt wel, ken ik namelijk ook al 4 jaar.
Veel blijven drinken, zal morgen al een stuk minder zijn.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:06

Wandelen helpt bij mij tegen misselijkheid (veroorzaakt door een kater).

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:07

Voordat ik ging slapen altijd een halve liter water en 2 paracetamol. Ontbijt 2 gebakken eieren met kaas. En veel water.

Maar de laatste keer dat ik een kater had, poeh... geen idee eigenlijk :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:26

Ik vind het bijzonder dat mensen schijnbaar regelmatig een kater hebben? Kennen jullie je grens dan niet?
Zo leuk is het toch niet om een kater te hebben als ik het alleen al lees ( Ja ik heb nog nooit een kater gehad, wel een keer echt dronken geweest en dat was meteen de laatste keer )… Toen heb ik flink veel water gedronken daarna zover dat ging.

Van ts snap ik nog dat die haar grens niet kende. Nu inmiddels heeft ze haar les geleerd hoop ik :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:28

Ineke2 schreef:
Ik vind het bijzonder dat mensen schijnbaar regelmatig een kater hebben? Kennen jullie je grens dan niet?
Zo leuk is het toch niet om een kater te hebben als ik het alleen al lees ( Ja ik heb nog nooit een kater gehad, wel een keer echt dronken geweest en dat was meteen de laatste keer )… Toen heb ik flink veel water gedronken daarna zover dat ging.

Van ts snap ik nog dat die haar grens niet kende. Nu inmiddels heeft ze haar les geleerd hoop ik :D

Ik klop af, heb nooit een kater gehad (nu 23, komt misschien nog?) Maar altijd wel veel dorst.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:29

Ik gok zomaar dat de meesten niet drinken omdat de kater zo leuk is.. :+

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:30

Haha, ach de meesten maken wel eens een kater mee toch :D Daarna ben je weer scherp op waar je grens ligt.

Ik worstel met een kater ook de hele dag met alles binnenhouden. Drink dan vooral thee en water, tot het spugen ophoudt. Bij mij gaat er eind van de dag meestal een soort switch om. Dan heb ik na 12 uur spugen ineens behoefte aan mcDonalds ofzo _O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:35

Ineke2 schreef:

Ik zal toegeven dat mijn alcoholgebruik een periode verre van gezond was.

Maar ik heb nu ook niet echt extreme katers meer zoals ik ze vroeger had als ik iets te ver was gegaan. Maar ja, je gaat weleens per ongeluk over je grens heen als het gezellig is of als het goed smaakt :=