Hoe ziet jouw week er uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:32

Ik werk fulltime, maar wel volledig vanuit huis. Na mijn lunch stofzuig ik even en stof ik alles vluchtig af (alternatief voor een wandelingetje). Ik sport 3x per week meteen om 17:00 na mijn werk. Daarna eten en vervolgens door naar stal (paard staat volpension).

Amber_anne

Re: Hoe ziet jouw week er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:58

Ik kan door lichamelijke ongemak niet meer voltijd werken. Dat houdt nu in dat ik 4,5 uur per week werk in de schoonmaak verdeeld over 2 dagen. Twee keer per week heb ik een oppas hond van 8 tot 5.

Ik sport 3 keer per week ongeveer en ga ongeveer 1 keer per week of 1 keer per twee weken naar mijn pony.

Het meeste van de dag zit ik op de bank en doe ik soms een klein klusje in huis en rust ik weer uit.

Het weekend plan ik zo dat we maar 1 dag afspraken hebben zodat we de andere dag kunnen uitrusten en samen iets kunnen doen. ook het meeste huishouden gebeurt in het weekend

Luister goed naar jezelf als je moe bent is het ook niet erg om soms uit te rusten. Minder hooi op je vork te nemen of jezelf tijd te gunnen. Ik ben er door deze klachten echt achter gekomen dat tijd voor jezelf heel belangrijk is

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 11:05

Ik werk nog 24u op kantoor (ma t/m vrij) en heb daarnaast een kleine pensionstal.
Dus ik werk wel altijd 7 dagen per week .

Doordeweeks geef ik rond 06:00u de paarden eten en zet ze daarna buiten in de wei.
Ik vertrek rond 06:30u naar kantoor en werk van 07:00u tot 12:00u
Rond 12:30u terug op stal, dan zet ik alle paarden van de wei naar de paddock en ga ik de stallen mesten en overige klusjes als vegen, bak slepen etc.
Als ik opschiet ben ik rond 15:00u klaar en rijd ik mijn paard.
Als ik klaar ben met rijden, krijgen ze rond 17:00u hooi in de paddock.
Hierna ga ik douchen en eten.
Rond 20:00u ga ik de paddocks mesten en alvast eten klaar zetten voor de nacht.
Ik haal de paarden rond 21:00u naar binnen en sluit alles af.
Meestal kan ik dan rond 22:00u naar bed.

In het weekend valt het kantoor werk natuurlijk weg, maar de stal verantwoordelijkheden blijven natuurlijk.
In het weekend komen wel andere klusjes zoals boodschappen, huishouden, weilanden mesten, onderhoud aan het terrein etc.

Ik denk dat ik dus ongeveer 70 uur per week werk.

Daarnaast rijd ik ongeveer 5 dagen per week mijn eigen paard en doe ik 2 keer per week personal training.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-21 11:10

Oooo jullie verhalen zijn fijn om te lezen én ik doe inspiratie op. Een schoonmaker regelen: goed idee. En iets meer hulp inschakelen van omstanders is ook fijn.

Ik probeer ritme te vinden met de volgende dingen:

- een eigen onderneming in de evenementenbranche
- nog wat freelance dingen waar ik echt mee wil en moet ophouden
- een paard
- twee honden
- een verbouwing in mijn nieuwe huis
- wil graag 3x per week sporten
- ook sociaal contact onderhouden
- volg een Master 2 dagen per maand + halve dag per week

Sommige dingen combineer ik (sporten en vrienden, sporten en honden, verbouwen en vrienden, paardrijden en vrienden), haha. Dus dat gaat wel fijn.

Heb een paar dingen moeten schrappen omdat het gewoon niet werkte (nog een leuke zakelijke klus bijvoorbeeld).

Omdat mijn werk niet tijdgebonden is en ik alleen woon, heb ik nergens rekening mee te houden qua tijden. Dat is soms lastig, omdat ik dan liever uitslaap dan werk ;-) Dan werk ik 's avonds, maar kan ik niet slapen omdat ik nog in die vibe zit. You know. Dus ik probeer een beetje balans te zoeken en jullie inspiratie is hulpvol haha.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 11:14

6 uur opstaan, eten, 06.45 koeien naar binnen halen en voeren. 07.00 melken en daarna koeien naar buiten doen. 08.00 kalfjes voeren. 08.30 melkmachine etc schoonmaken, daarna stal schoonspuiten.

09.30 tot 11.30 ligt er aan wat er gedaan moet worden. Daarna koken.

12.30 tot 13.15 eten. Daarna de kleinste kalfjes voeren.

13.30 tot 15.00 verschilt weer. Rond 15.00 koffie drinken.

15.30 tot 16.30 doe ik vaak niks. 16.30 kalfjes voeren. Daarna melkmachine etc klaarzetten voor gebruik.

17.15 tot 17.45 eten. Daarna koeien binnen halen, voeren en melken en weer naar buiten doen.

Rond 19.00 spul nog even allemaal schoonmaken.

En dan ben ik rond 19.30 in huis.

En dat elke dag <3 weekenden kan ik wel vaak langer uitslapen, omdat vriend dan de koeien doet.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 11:15

Ik werk 36u verdeeld over 4 dagen. Daarvan 3 dagen thuis. Als het mooi weer is ga ik ‘s middags lekker paardrijden ipv werken, dan haal ik m’n uren wel in (in de avond, op mn vrije dag of in het weekend, wanneer ik wil). Ik heb 2 kinderen (waarvoor 2 dagen BSO) en we hebben een paard waar we met het hele gezin op rijden. Ik rijd een dag of 3-4 per week, mijn man 2 en de kinderen gaan 1 of 2x per week mee. Ik sport ook nog 2x per week, als de kinderen op bed liggen, en ik heb een avond waarop ik muziek maak. En ik doe nog een avond vrijwilligerswerk. Boodschappen doe ik 90% online, koken wisselen we af. Huishouden schiet er soms wel bij in, mijn partner doet veel moet ik zeggen. De was is altijd gedaan maar opruimen duurt soms gewoon 2 weken. Er zijn ergere dingen.

Ik heb dit ook nog een poosje gecombineerd met een pittige opleiding, dat ging wel maar toen stopte ik (tijdelijk) met andere dingen om daar ruimte voor te maken. Alles tegelijk doen lukt me niet.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 11:22

Hier fulltime aan het werk, in zomermaanden rond de 38u per week, wintermaanden ivm drukte meestal 45 uur. Op dit moment nog volledig vanuit huis, maar reistijd is 10 minuten dus valt mee. Wekker gaat om 7 uur, dan loop ik de hond(en, op dit moment een oppaspuppy) en rond 7:30-8:00 tot 16:30-17:30 aan het werk. Ik heb een drukke baan met veel overleg en verantwoordelijkheid, en direct na mn werkdag ga ik door naar mn paard om even "af te koelen". Daar zet ik de paarden binnen, vul hooinetten, mest de wei en train. Rijden doe ik meestal om de dag. Dan naar huis en koken rond 19:00. 'S avonds regelmatig naar het bedrijf van mijn partner, en een grote ronde lopen met de honden. Daarnaast 1x tot 2x per week zwemmen. Op zaterdag werk ik soms enkele uren, maar meestal hou ik me die dag bezig met het huishouden en ik mag graag klussen (meubels opknappen etc). Savonds in het weekend gaan we graag uit eten en met vrienden op pad. Zondag ben ik meestal met mn paard op pad naar strand, bos, wedstrijd etc. Over het algemeen ben ik een zeer slechte stilzitter en altijd wel wat aan het rommelen in of om het huis. Vakantie hebben we helaas bijna nooit ivm partner met eigen bedrijf, maar ik merk dit gelukkig niet in mijn energieniveau.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 12:19

Ik snap wel dat je zoekt naar een ritme, maar vergeet vooral niet goed naar jezelf te luisteren! :)

Ondanks dat mijn ritmes nogal eens verschillen, is dit het momenteel:
Van maandag t/m vrijdag ben ik ongeveer 50 uur kwijt in de dierentuin en het heen-en-weer reizen (ik doe mijn laatste onderzoek voor mijn studie, dus 'werk' in de dierentuin hiervoor). In de ochtenden probeer ik wat te bewegen zoals een yoga video opzetten van 20 minuten of een kleine wandeling samen met m'n vriend. 's Avonds heeft m'n vriend vaak gekookt, maar soms doe ik dat en eten we pas tegen 19.00/19.30 uur warm. Daarna bewegen we meestal samen nog wat (vaak wandelen, fietsen of sportschool) of drinken ergens een biertje/spelen een spelletje en daarna bereid ik alles voor voor de volgende dag (kleding klaar leggen, tas inpakken, camera's opladen, lunch maken, etc.), dan douchen en op tijd naar bed en een beetje lezen of kletsen samen. Op zaterdag en zondag ziet het er altijd anders uit: veelal sociale aangelegenheden (lunchen en dineren met vrienden) in NL omdat we tijdelijk in België zitten en spenderen we dus veel tijd in de auto. Zondag probeer ik meestal wel boodschappen te doen voor de hele week zodat we in elk geval een plan hebben voor het avondeten. Daarnaast probeer ik ook op zaterdag een lange fietstocht op de racefiets te maken, vaak lukt dit wel maar toevallig afgelopen weekend niet. Verder ben ik in de avonden en weekenden tussendoor ook bezig met afstuderen dus lees ik veel, schrijf ik veel en ben ik vaak in m'n hoofd gewoon veel bezig.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 12:24

Ik werk 5 dagen in de week.
Ik sta om half 8 op, ga direct de hond uitlaten, eten etc en om 9uur vertrek ik naar het werk. Om 19u ben ik weer thuis en laat ik weer de hond uit (no worries, vriendlief is eerder thuis dus hond zit niet zo lang alleen).
Op maandag en woensdag heb ik cursus met de hond waardoor ik als ik thuis ben snel eet en naar de cursus ga. Als ik daarna thuis ben doe ik niks.
Dinsdag en vrijdag is mijn 'chill' dag en donderdags ben ik om 16u thuis en rij ik 's avonds mijn bijrijdpaard.
Zaterdags 'slaap ik uit' en ben ik van 11 tot 18u naar het werk. Vaak gaan we 's avonds dan wat doen of naar mijn ouders bijv.
Zondag en maandag ben ik vrij dus doe ik mijn bijrijdpaard, maak het huis schoon, doe wat boodschappen en ga nog met de hond naar het bos bijv. En ik probeer op zondag nog te gaan zwemmen.
Verder lig ik altijd rond 23u in bed zodat ik wel mijn 8u slaap heb :').
En soms doe ik tussen alle dingetjes door dan de was, maak de badkamer 's avonds een keer schoon ipv op maandag etc.

Maar ik snap wat je bedoeld. Wij wonen sinds December samen in een best groot huis en ik heb sinds Juni een andere baan met een lange reistijd (40min enkele reis). Hierdoor moet ik mezelf soms ook even aanschoppen om iets te gaan doen. Maar ik probeer ook om elke week dezelfde planning te houden zodat ik een beetje ritme hou. Maar dat is soms nog best lastig :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 14:12

Mandarijn12 schreef:
Oooo jullie verhalen zijn fijn om te lezen én ik doe inspiratie op. Een schoonmaker regelen: goed idee. En iets meer hulp inschakelen van omstanders is ook fijn.

Ik probeer ritme te vinden met de volgende dingen:

- een eigen onderneming in de evenementenbranche
- nog wat freelance dingen waar ik echt mee wil en moet ophouden
- een paard
- twee honden
- een verbouwing in mijn nieuwe huis
- wil graag 3x per week sporten
- ook sociaal contact onderhouden
- volg een Master 2 dagen per maand + halve dag per week

Sommige dingen combineer ik (sporten en vrienden, sporten en honden, verbouwen en vrienden, paardrijden en vrienden), haha. Dus dat gaat wel fijn.

Heb een paar dingen moeten schrappen omdat het gewoon niet werkte (nog een leuke zakelijke klus bijvoorbeeld).

Omdat mijn werk niet tijdgebonden is en ik alleen woon, heb ik nergens rekening mee te houden qua tijden. Dat is soms lastig, omdat ik dan liever uitslaap dan werk ;-) Dan werk ik 's avonds, maar kan ik niet slapen omdat ik nog in die vibe zit. You know. Dus ik probeer een beetje balans te zoeken en jullie inspiratie is hulpvol haha.

De evenemtenbranch is op dit moment vast niet dr meest stressvrije branch om in te werken.

En dingen combineren klinkt leuk maar je hebt nergens optimaal aandacht voor. Hond en vrienden is beide dus half. En klinkt als dan kan ik alles doen maar eigenlijk doe je het niet met aandacht. Maar omdat het moet.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:28

Ik werk 32 uur. Werktijden zijn van 8:00-16:30. Enkele reis is 30 minuten, als het druk is doe ik er langer over. Maandagavond, woensdagavond, vrijdagavond en soms nog in het weekend rijd ik paard. Op woensdagochtend (woensdag is mijn vrije dag), donderdagavond en zaterdagochtend sport ik. De rest van de tijd die over is, is voor vrienden, bank hangen en klusjes in huis.
Ik woon nog thuis, dus eten koken etc. hoef ik niet. Ik heb het geluk dat mijn moeder huisvrouw is, dus de grote klussen doet en elke dag het eten klaar heeft staan als ik thuis kom :)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 16:07

Werkdagen
Ik werk 38 uur op +/- 3 kwartier rijden.
Momenteel heeft mijn eigen paard een blessure en ga ik die direct na het werk koelen en entertainen.
Om de dag rijd ik in de avond mijn bruikleenpaardje erbij.
Overige avonden worden gevuld met vrijwilligerswerk, sociale dingen, huishouden en chillen.

Weekenden zijn wisselend.
Uitslapen, sociale verplichtingen, paardenhobby en grotere klussen uit het huishouden en verder aan de verbouwing van ons huis.