Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:05

Ik kan echt niet uit mn nest komen 's ochtends :')

Ik moet om half 8 op het werk zijn. Het is een kwartiertje rijden. De wekker staat op half 7 en kwart voor 7, half 7 wakker en kwart voor eruit. In werkelijkheid ga ik vaak pas rond 7 uur uit bed en moet ik dan haasten :+

Ik zou graag eerder eruit willen, maar mn bed ligt zo lekker... Pas als ik denk "als ik nu niet ga kom ik te laat" kan genoed motivatie verzamelen om eruit te gaan :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:05

Ik heb echt geen tijd sochtends om een half uur in bed te niksen voor ik wat ga doen. Of zet je daar vroeger de wekker voor?
Hier is het 7.00 wekker en eruit.
In het weekend blijf ik soms nog even lezen als de kids beneden nog lief aan t spelen zijn, maar dat is meestal niet het geval dus moet mijn man of ik naar beneden :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:07

Hier meteen eruit als de wekker gaat, dan aankleden en daarna naar beneden en koffie. Daarvoor wil ik wel even tijd hebben hoor, even rustig mijn bakkie op de bank. Nieuws kijken en even bokken. Dan mijn spullen pakken en naar mijn werk.
Dus in bed heb ik geen tijd nodig om bij te komen maar beneden wel even hoor. Ik word sago als ik geen tijd heb voor mijn bakkie en me erg moet haasten.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:07

prugelpiet schreef:

Ik moet om half 8 op het werk zijn. Het is een kwartiertje rijden. De wekker staat op half 7 en kwart voor 7, half 7 wakker en kwart voor eruit. In werkelijkheid ga ik vaak pas rond 7 uur uit bed en moet ik dan haasten :+

Ik zou graag eerder eruit willen, maar mn bed ligt zo lekker... Pas als ik denk "als ik nu niet ga kom ik te laat" kan genoed motivatie verzamelen om eruit te gaan :+

Nou dit dus := "als ik nú opsta, kom ik nét op tijd" :')

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:08

Whooo, al die mensen die er meteen uit gaan :oo
Dat kan ik dus echt niet, hoe graag ik het soms ook wil. Het liefst lig ik nadat de wekker gaat nog een half uur/ drie kwartier in bed. Als ik vroeg er uit moet vind ik dat wel zonde van m'n slaaptijd haha, dus meestal lig ik na de wekker twintig minuten in bed. Beetje bokt bijlezen, insta bekijken, nieuws lezen enzo. Mijn hersenen hebben die tijd echt nodig om op te starten ofzo, direct er uit als ik wakker wordt lukt echt niet.
Maar zodra ik dan uit bed stap, ben ik binnen 10 minuten klaar om te vertrekken. Anders kom ik te laat :+ ik ben altijd precies optijd.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:11

Ik heb mijn paarden aan huis en die staan te popelen om er uit te mogen zodra het licht wordt.
Om zeven uur gaat de wekker (als ik nog niet wakker ben) en begin met de katten eten geven en kleed me aan en ga naar stal. De honden mogen dan er ook uit. Pas na het uitmesten en soms nog klussen ga ik omkleden naar gewone kleren, spoel mijn haar (anders stinkt het naar paarden ) en ga ontbijten voor de laptop. Dat is mijn ontspannigs uurtje.
Als ik slecht geslapen heb kruip ik soms er nog even in als ik de paarden eruit gelaten heb.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:13

3 seconde en dan ben ik 'aan', kan ook meteen aan de bak. Geen probleem! *\o/*

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:17

Ik ben GEEN ochtendmens, ik HAAT opstaan, ik HAAT mijn wekker. Ik vind het HEERLIJK om mentaal een discussie met mezelf te voeren over hoe vaak ik mag snoezen. Ik doe soms wel een uur over om uit bed te komen en slaap ook echt tussen het snoezen door.

Inderdaad bereik je op een gegeven moment het punt dat je er wel uit MOET. Zodra ik er uit ben kan ik ook gewoon de knop om zetten en door gaan. Vaak binnen een half uurtje de deur uit, maar kan het in 10 minuten redden als ik echt te lang heb gesnoozed.

Amber_anne

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:23

Ik moet als eerste minimaal 8 uur (eigenlijk 9) slapen en kan niet eerder wakker worden dan 8 uur. Anders heb ik geheid hoofdpijn die dag.
Dan blijf ik minimaal een kwartier liggen anders heb ik ook hoofdpijn.

In het weekend blijf ik rustig twee uur liggen hoor. Ik geniet enorm van mijn tijd in bed

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:24

Als mijn wekker gaat, ga ik rechtop zitten. Even 10 minuten op telefoon kijken, Bokt en Instagram bij langs.
Vervolgens douchen, aankleden en dan ga ik een rondje wandelen om echt wakker te worden.

Ik heb een gruwelijke hekel aan snoozen, wat dan wel weer m’n man z’n grote hobby is _-:( dus ik zorg eigenlijk altijd dat mijn wekker voor zijne gaat. Daardoor dus ook de tijd om in vroege ochtend buiten wakker te worden <3

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:37

Romeo2007 schreef:
Hebben jullie geen tijd nodig om rustig naar de wc te gaan?

Ja, dat doe ik meteen als ik mijn bed uit ben.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:40

Leo schreef:
Ik ben heel slecht in wakker worden; ik heb een wake-up light in combinatie met telefoonwekker. Als die gaat (irritant geluid) moet ik wakker worden, dan ga ik mijn hersenen opstarten met een rondje nieuws en Facebook. Na 10 minuten ben ik ready to go en ga ik de badkamer in. Terwijl ik mijn haar en make-up ritueel doet zet mijn vriend koffie en dan ontbijten we een halfuur samen aan tafel. Yoghurt granola met een flinke kop zwarte koffie, anders gaat er niks gebeuren die dag. :+
Daarna ga ik aankleden, tandenpoetsen en de deur uit en is het 7 uur. Een uur en een kwartier na mijn wake-up light. :+

Snoozen werkt ook niet bij mij, maar meteen er uit is ook naar. Vandaar mijn 10 minuutjes aarden in bed.

Dit had echt mijn tekst kunnen zijn, inclusief man die de yoghurt en koffie maakt _/-\o_

Ik nam me wel eens voor om direct na het wakker worden uit bed te gaan, maar ik heb inmiddels van mezelf geaccepteerd dat dat bij mijn fantasy self hoort }:0

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:44

Ik wordt ongeacht hoe laat ik de wekker zet eigenlijk altijd voor de wekker wakker. Dan kijk ik tot de wekker eigenlijk zou gaan ff op mn telefoon meestal zo'n 5 minuten en dan spring ik eruit en binnen een half uur zit ik fris en fruitig in de auto en heb ik ook al de hond uitgelaten. Langer in mn bed blijven liggen vind ik zonde van de tijd. Dan had ik mn wekker ook later kunnen zetten.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:46

Oef als ik nog een half uur tot één uur wakker zou moeten worden gaat mijn wekker rond 5u.
Mijn wekker gaat om 6u en dan probeer ik meteen eruit te gaan, op zware dagen geef ik mezelf 5 minuten. Meteen douchen, tandenpoetsen, aankleden, opmaken en dan naar beneden. Tas inpakken, tas van mijn dochter inpakken, haar ontbijt maken en vervolgens haar uit bed halen en aankleden etc. Snel een Met dit schema zit ik om 7:15-7:20 in de auto om haar bij de vso af te zetten. Ik moet om 8u in Amsterdam zijn en is ongeveer 30 minuten rijden.

Koffie neem ik mee voor onderweg en ik ontbijt in de auto met een breaker. Voor uitgebreider heb ik simpelweg geen tijd of liever gezegd wil ik geen tijd voor maken.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:52

Vroeger ging ik heel lang snoozen, zo 45 min.

Toen ik een nieuwe baan kreeg waarbij ik er heeel vroeg uit moet (5:30), ben ik het snoozen af gaan leren. Elke paar dagen 5 minuten eerder eruit.

Nu gaat m'n wekker, 5min later eruit. Wel nog als een zombie, ik ben na het ontbijt pas vaak echt wakker :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:54

KittyDylan schreef:
prugelpiet schreef:

Nou dit dus := "als ik nú opsta, kom ik nét op tijd" :')

Echt hè :=

Ik heb dit van kinds af aan al gehad.... als ik half 9 op school of werk moest zijn, wekker netjes op half 8 om rustig te kunnen opstarten, alles netjes op het gemak doen, op tijd op de fiets enzo.

Maar puntje bij paaltje dan vrijwel altijd tot het allerlaatste moment liggen te kreunen in bed dat je er nog helemaal niet aan toe bent om er uit te gaan, nog éven wilt slapen.... en dan je eigen de cholera moeten haasten en met Mach 5 op de fiets moeten met het voornemen dat het morgen echt anders moet.

En de volgende dag gewoon wéér :=

Vreselijk slechte gewoonte...

Maargoed, de oplossing: wordt mamma. Dan moet je wel :')
Tenminste, als je de noodzaak voelt om je stinkende best te doen om die kleine een betere start van de dag aan te leren :=
Laatst bijgewerkt door pmarena op 30-08-21 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:54

Ik zit altijd in een dilemma: aan de ene kant kan ik echt niet opstaan vlak na de wekker, en aan de andere kant wil ik genoeg slaap krijgen (avondmens ten top). Dus nu zet ik mijn wekker ongeveer een half uur voor ik de deur uit moet, en dan kan ik als ik het écht wil nog 10 minuten blijven liggen voordat ik écht te laat ga komen. Ik ontbijt ook onderweg of op mijn werk, ik wil daar in de ochtend echt geen tijd voor maken en ben altijd misselijk als ik van de wekker wakker ben geworden.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:56

Jullie hebben allemaal geen jonge kinderen aan de reacties te zien? :')

Ik word iedere dag geroepen door mijn dochter en als ik niet snel genoeg ben gaat dat roepen over in huilen dus ik heb weinig keus in wel of niet blijven liggen helaas :z

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:58

Als de wekker gaat ben ik aan, meestal ben ik zelfs nog 10 min. voor de wekker wakker.
Ik kan direct van alles doen, heb geen koffie nodig of een nat washandje over mijn gezicht.
Trrrring en go! ~~}>

Ik kan wel lui doen hoor, in het weekend kan ik heerlijk lang op bed liggen, maar ook dan is wakker, wakker.
Mijn man daarentegen, eerst koffie voeren en tot die tijd, spraakverbod. :o _-:(
Laatst bijgewerkt door JJ4 op 30-08-21 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:01

Luusje_Kviek schreef:
Vroeger ging ik heel lang snoozen, zo 45 min.

Toen ik een nieuwe baan kreeg waarbij ik er heeel vroeg uit moet (5:30), ben ik het snoozen af gaan leren. Elke paar dagen 5 minuten eerder eruit.

Nu gaat m'n wekker, 5min later eruit. Wel nog als een zombie, ik ben na het ontbijt pas vaak echt wakker :+

Ik werk onregelmatig, op dagen dat ik er om 0500 uit moet snooze ik een stuk minder. Dan ben ik er met 5 a 10 min wel uit. Dagen dat ik later op kan staan zijn een ander verhaal :')

Dan snooze ik te lang, word ik nog brakker wakker en verkloot ik m'n ochtenden _O- . Of ik verspil tijd op m'n telefoon. Ik heb nog wat te leren..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:03

Aranel schreef:
Jullie hebben allemaal geen jonge kinderen aan de reacties te zien? :')

Ik word iedere dag geroepen door mijn dochter en als ik niet snel genoeg ben gaat dat roepen over in huilen dus ik heb weinig keus in wel of niet blijven liggen helaas :z

Oh die tijd heb ik gehad inderdaad. Ik zat elke dag inclusief het weekend om 6 uur beneden met Bumba of Zandkasteel.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:07

Wekker gaat, ik check mn mobiel even 5 á 10 minuten en sta op.

Vind langer blijven liggen echt zonde van m'n tijd. Dan slaap ik liever een half uur langer.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:08

Ligt eraan of ik iets te doen heb 's ochtends. Ene keer stap ik er meteen uit en andere keer kan ik rustig uur snoozen.

Soms zet ik zelfs expres de wekker een uur eerder :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:09

Ik ben een heel trage starter. Minstens een uur voor ik soort van lichamelijk op gang ben. Maar het kan best dat mijn hoofd dan nog in halve slaapstand staat. Afhankelijk hoe ik geslapen heb die nacht. Ingeval van nood door de adrenaline sta ik wel meteen aan. Maar als dan de stress weg is stort ik letterlijk in of val gewoon in slaap maakt niet uit waar ik dan ben. En heb daar dan ook een dag of twee last van met lijf en hoofd.

Ik he helaas die tijd gewoon nodig. Als ik alles voorbereid heb, en alles klaargezet dan red ik het in 40 minuten maar dan moet het ontbijt al door iemand gemaakt zijn,

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:09

Hier blijf ik als de wekker gaat nog liggen totdat m’n man klaar is met douchen. Dan gaan we daarna samen ontbijten. Dus dat is iets van 15 minuten. In het weekend wacht ik gerust een uur :=