Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
upendo schreef:Zo'n ding doet niet zoveel inderdaad voor de hygiëne en reiniging. Wat het beste werkt zijn stokers. Die simpele houten. Je hebt ze ook heel dun dus ook met weinig ruimte kan je er dan tussen komen.
Van die ragers ben ik altijd bang dat er stukjes los komen en onder je tandvlees terecht komen, krijg je met wat pech ontstekingen van..
superpony schreef:upendo schreef:Zo'n ding doet niet zoveel inderdaad voor de hygiëne en reiniging. Wat het beste werkt zijn stokers. Die simpele houten. Je hebt ze ook heel dun dus ook met weinig ruimte kan je er dan tussen komen.
Van die ragers ben ik altijd bang dat er stukjes los komen en onder je tandvlees terecht komen, krijg je met wat pech ontstekingen van..
Dat kan niet bij iedereen. Ik kan er echt niet overal tussen komen. Ook de tandarts kan dat niet.
Tandartsen adviseren altijd stokers, nooit houten stokers. Ik flos en stook, maar ook flosdraad heeft nog nooit een tandarts geadviseerd.
Elektrisch poetsen verschillen ze van mening. Heb wel een tandarts gehad die echt zei; je moet elektrisch poetsen en de ander vond alleen een ronde goed en de volgende vindt een gewone tandenborstel ook prima.
Zelfde als je over mondwater en spoelen begint. Of welke tandpasta.
Mn vorige tandarts vond die waterpik niks, maar op lucht eventueel dan beter. Ik vond vroeger die waterpik ook fijn aanvoelen, dus dan telt dat ook mee.
senna21 schreef:Wat ik mij afvraag, is of de harde waterstraal geen schade aanricht aan het tandglazuur.
upendo schreef:Grappig. Mijn vriendin is tandarts en die gebruikt zelf houten stokers.
chanicha schreef:In het ziekenhuis zei de mondhygieniste voor ik geopereerd zou worden ook dat ik houten stokers moest gebruiken.
superpony schreef:upendo schreef:Grappig. Mijn vriendin is tandarts en die gebruikt zelf houten stokers.
Die hebben ze nog nooit ergens aangeraden. We krijgen altijd van die GUM dingen mee, dat we die moeten kopen.
En bij een vorige tandarts een ander merk met borsteltje en verstelbaar kopje.
Ik heb zelf altijd hout en draad, maar mn man wil dus die de tandarts aanraadt. Hij heeft ook een mooier, meer regelmatig gebit.
Flossen nog nooit als advies gekregen, maar blijf het wel doen. Dat is echt het enige dat ik op sommige plekken er tussendoor krijg.
upendo schreef:Heb jij alle tandartsen in Nederland gezien?
Mijn vriendin raadt die gum dingen af, ze komt regelmatig stukjes tegen in het tandsteen of onder het tandvlees. Met wat pech heb je een ontsteking te pakken als het daar blijft jutteren..
Houten stokers of echte ouderwetse ragers raadt ze aan.
upendo schreef:Mag je vinden, maar hout is dus geen foute optie.
superpony schreef:upendo schreef:Mag je vinden, maar hout is dus geen foute optie.
Maar het punt is dus dat mensen allemaal naar hun eigen tandarts gaan en dus allemaal verschillende adviezen krijgen.
Als de ene tandarts zegt dat het ene goed is en het andere slecht en de volgende tandarts zegt dat prcies andersom, weet je het dus niet.
Ik ga er vanuit dat het bij alle producten wel meevalt en je kan kiezen wat je prettig vindt.
Maar ergens vind ik het wel erg dat een aantal tandartsen hout als niet goed bestempelen en alleen die Gum dingen promoten, waar hout dus ook gewoon prima is.
Zelfde als met tandpasta of elektrisch of hand tanden borstel. Ik heb wat problemen door medicijnen en dan wil je veel voorkomen en goed oplossen. Dan mag ik er vanuit gaan dat de tandarts goed en eerlijk advies geeft.
superpony schreef:upendo schreef:Grappig. Mijn vriendin is tandarts en die gebruikt zelf houten stokers.
Die hebben ze nog nooit ergens aangeraden. We krijgen altijd van die GUM dingen mee, dat we die moeten kopen.
En bij een vorige tandarts een ander merk met borsteltje en verstelbaar kopje.
Ik heb zelf altijd hout en draad, maar mn man wil dus die de tandarts aanraadt. Hij heeft ook een mooier, meer regelmatig gebit.
Flossen nog nooit als advies gekregen, maar blijf het wel doen. Dat is echt het enige dat ik op sommige plekken er tussendoor krijg.
MyWishMax schreef:Kiki dat heb ik dus ook. Elke keer weer het gezeur dat het moet, maar de allerkleinste ragger, die ik alleen via de tandarts kan krijgen en niet in de winkel, past maar net aan bij paar tanden, bij de rest echt niet. Ik heb het echt geprobeerd maar het gaat echt niet.
Net als poetsen met elektrische tandenborstel. Dat doet echr pijn op mijn voortanden, hoe lang ik het ook volhoud. Op zachtste stand, zachte borstel maar ik kan het echt niet. Ik word echt moe van de mondhygiënist die vol blijft houden dat het moet ipv meedenken hoe het dan wel te handelen is. Vanwege ziekte is mijn tandvlees extreem gevoelig en ontsteekt ook snel. Vooral als er eat beschadigd raakt, dus zelfs op de paar plekken waar ik er wel tussen kwam werd het erger. (Als ik bijvoorbeeld verdoving krijg zit er maandenlang een bult waar er geprikt is, wordt ook nooit beter want hoort bij ziekte) maar moet het dus wel onderhouden zonder erger te maken...
Ik heb dus ook naar zo'n waterflosser gekeken. Maar ik weet het nog niet.
upendo schreef:Heb jij alle tandartsen in Nederland gezien?
Mijn vriendin raadt die gum dingen af, ze komt regelmatig stukjes tegen in het tandsteen of onder het tandvlees. Met wat pech heb je een ontsteking te pakken als het daar blijft jutteren..
Houten stokers of echte ouderwetse ragers raadt ze aan.