Supervixen schreef:Ik denk dat je pas echt extra eiwitten nodig hebt als je zeer intensief sport..
Als je zo'n drie, vier keer per week je uitleeft in de sportschool volsta je naar mijn idee met een bakje extra kwark in de avond wel. En gewoon gezond eten natuurlijk.
Ik heb vorige week nog een trailmarathon gelopen, loop vaak twee halve marathons in de week, met soms 80 hardloopkilometers in de week.
Ik eet maar twee keer per week vlees en na een lange training neem ik een extra bakje kwark of een gekookt ei.
Gaat prima, ik herstel ook snel.
Eiwitten worden momenteel zo gehypet in reclames, mensen denken zo al snel dat ze tekort komen.
Ik snap wel dat je extra eiwitten neemt als je een soort van bodybuildingschema volgt.
Ligt er compleet aan wat je doet, met mijn trainingen en schema (vier keer per week) volsta ik daar niet mee en vele mensen met mij ook niet. Intensief is voor iedereen anders en aan mening onderhevig, dus niet echt helemaal accuraat. Daarnaast is eiwit intake zeker op het gebied van spieropbouw zeker nodig en in veel hogere mate dan mensen zouden verwachten/denken. Het word niet echt gehyped in algemene media, meer door de 'fitfluencers' die overal maar shakes ingooien welke ook nog eens niet te drinken zijn.
F_Orumster schreef:Repen zijn inderdaad te smerig. Ik neem niks zonder wetenschappelijke artikelen te lezen, maar ik kan weleens de merken wat beter onder de loep nemen. Neem meestal al wel de neutrale en neem de puurste whey isolaat (want lactose-intolerant) en zonder toegevoegde smaken en nep suikers, want die vind ik niet te pruimen.
Ik denk dat het kiezen van het juiste merk een beetje samen hangt met wetenschappelijke artikelen als je die al leest. Als je wel weet wat je wilt nemen maar alsnog een bagger product in je lijf gooit heb je er alsnog weinig aan

Nyaleti schreef:Op zo'n manier aan je eiwitten komen is niks mis mee hoor.
Je hebt je voeding bij gehouden met één simpele conclusie; te weinig eiwitten. Of je veel sport of niet het zijn er te weinig.
Een shake is een prima aanvulling. Als iemand elke dag 4 eieren en een bak kwark eet, zul je niemand horen over de te hoge eiwit inname. Alleen zodra het als een extra 'supplement' wordt in genomen, vallen er veel mensen over.
Voldoende eiwitten is voor iedereen aan te raden, ook als je hele dag op kantoor zit en savonds naar de bank verplaatst.
Mits je weet waar je het voor neemt en wat je precies aan het aanvullen bent. Als je weinig sport en geen ambitie hebt voor spiermassa zou ik niet zo snel een eiwitshake aan je dieet toevoegen (onnodige kcal).