Lymfeklier in nek voelen, normaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: Lymfeklier in nek voelen, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 22:21

Ik heb er ook al zo lang ik me kan heugen eentje. Zo nu en dan laat ik de huisarts even checken en dan is de conclusie altijd dat ‘ie los zit en niet heel groot, niks aan de hand gewoon lekker laten zitten. Geen enkele huisarts die ooit gek heeft opgekeken van de vraag. Volgens mij is het net zoals met moedervlekken, beter 100x te vaak gecheckt dan 1x te weinig.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 09:51

Nou ik heb de huisartsenpraktijk gebeld, voor de zekerheid laat ik het even checken morgen. :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:08

Heel verstandig!
Weet je, anders zit je er ook maar tegenaan te hikken. Met een beetje geluk komt er misschien wat al onschuldigs uit en dan is dan ook weer een opluchting. Veel succes alvast en ik duim mee voor je!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:54

En? Was het iets bijzonders?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 14:30

De huisarts (in opleiding) dacht dat het een normale lymfeklier was, hij voelde ook gewoon glad. Als ik me er zorgen om blijf maken kan ik eventueel een echo laten maken. Ik voelde me wel iets minder op mijn gemak, aangezien het niet mijn eigen huisarts was, misschien dat ik mijn eigen huisarts nog even laat kijken binnenkort als ik toch mijn spiraal moet laten vervangen. :Y)

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 23:37

Mindim schreef:
OleJon schreef:
Heb ik ook, in de nek. 2 jaar terug ook voor de zekerheid laten checken bij de huisarts. Hij verklaarde me nog net niet voor gek dat ik gekomen was :roll: was gelukkig niks. Maar toch.

Rare reactie van een huisarts, waarom reageerde hij zo?

Geen idee, ik voelde me totaal niet serieus genomen. Ik kom eigenlijk nooit bij de huisarts.
Eerder ook eens bij hem geweest omdat ik soms heel koud ben, werd toen ook niet serieus genomen.
Gelukkig is de praktijk nu overgenomen.

Fijn voor ts dat het niet ernstig is