Kun je je als vegan nog steeds te buiten gaan aan die fastfood rommel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ruitje schreef:Ik eet niet veganistisch, dus daar kan ik geen advies over geven.
Vanwege mijn maagverkleining ben ik echter heel vaak getest op tekorten. Ik ging prima mijn zwangerschap in( geen tekorten en over, net zoals jou) . Eerste trimester ging nog redelijk. Vanaf 2e trimester trok alles omlaag en ik heb echt een gezond eetpatroon.
Heb eerst aan de vitaminepillen
voor allerlei losse vitamines gezeten en nu zit ik aan de bijvoeding en prikken ze om de 2 weken bloed.
Wat ik hier dus lees: ' Als je het nu zo goed doet, zal het dus wel meevallen.' .... daar zou ik dus niet vanuit gaan. Ik word gewoon leeggetrokken
Absolem schreef:Ik zou je vegan stijl lekker laten varen tijdens je zwangerschap. Want je hormonen gaan zo gruwelijk overhoop geschopt worden. En je voedingsstoffen verbruik schiet de lucht in. Je moet oppassen met noten. Pinda's in het bijzonder.
En eieren zijn je beste vriend om zwangerschaps diabetes op een hele verre afstand te houden.
kwita schreef:Ik had een collega zo veganistisch als wat...die werd wel ongepland zwanger en had een miskraam voor de 20 weken. de geplande zwangerschap 2 jaar later had ze het zelfde euvel.
de 3e zwangerschap ging het maar net goed en veel medische hulp. Het kindje werd wel te vroeg geboren, maar deed het verder best goed al is dat kind echt eeuwig aan het snotteren zonder aantoonbare reden. Het kan toeval zijn natuurlijk maar let echt goed op want het 2 kindje kwakkelt ook en was geen voldragen zwangerschap. En dat is gewoon jammer voor iedereen dat gun je niemand!. De andere vegetarische collega's hebben altijd vegetarisch gegeten en hebben allen gewone zwangerschappen gehad en goede bevallingen en gezonde kinderen. Het hoeft natuurlijk ook niet altijd mis te gaan
janderegelaa schreef:
kwita schreef:Ik had een collega zo veganistisch als wat...die werd wel ongepland zwanger en had een miskraam voor de 20 weken. de geplande zwangerschap 2 jaar later had ze het zelfde euvel.
de 3e zwangerschap ging het maar net goed en veel medische hulp. Het kindje werd wel te vroeg geboren, maar deed het verder best goed al is dat kind echt eeuwig aan het snotteren zonder aantoonbare reden. Het kan toeval zijn natuurlijk maar let echt goed op want het 2 kindje kwakkelt ook en was geen voldragen zwangerschap. En dat is gewoon jammer voor iedereen dat gun je niemand!. De andere vegetarische collega's hebben altijd vegetarisch gegeten en hebben allen gewone zwangerschappen gehad en goede bevallingen en gezonde kinderen. Het hoeft natuurlijk ook niet altijd mis te gaan
Vjestagirl schreef:Ik vind het een beetje link om te adviseren om maar lid te worden van vegan facebook groepen, te kijken naar een youtuber of iemand op instagram te volgen omdat die 'ervaringsdeskundige' zijn. Ja, die hebben ervaring met veganistisch eten, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal ook daadwerkelijk op een gezonde manier bezig zijn, noch dat ze ervaring hebben met het voorkomen of oplossen van tekorten tijdens een zwangerschap.
Misschien is er een diëtist die veel ervaring heeft met veganisten, gecombineerd met een goede verloskundige en de huisarts? Dat lijkt me een veel veiliger driehoek dan facebook, youtube en instagram.
secricible schreef:Ik zou een goede dietist raadplegen. Icm af en toe bloedprikken moet dat prima goed komen.
Vanuit mezelf sprekend, ik at 90% vegan voor ik zwanger werd tot mijn man ineens van zijn stoel donderde.
"Zit er nou GEHAKT in de macaroni?"
Ik kreeg heel veel behoefte aan vlees en heb die behoefte gevolgd. Daarna niet meer terug gegaan naar vegan.
troi schreef:janderegelaa schreef:
Poe heftige getallen!
Vooral de 5xzo grote kans op een te kleine baby, wat duid op ondervoeding. Laat natuurlijk niet zien dat het onmogelijk is maar wel dat je er rete serieus mee om moet gaan en het gevaar van het risico op ondervoeding niet moet onderschatten.