Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Florenc schreef:Als ik lees wat voor medicatie je moet nemen om de reactie van een beet onder controle te houden, zou ik al heel lang met deet aan het smeren zijn. Deet is niet ideaal, maar wel het enige product waarvan wetenschappelijk aangetoond is dat het echt werkt tegen muggen. Je gewoon houden aan de maximums, en er is daar geen issue aan. Ik zou liever aan een maximum deet zitten, dan aan de oxycodon...
Florenc schreef:Als ik lees wat voor medicatie je moet nemen om de reactie van een beet onder controle te houden, zou ik al heel lang met deet aan het smeren zijn. Deet is niet ideaal, maar wel het enige product waarvan wetenschappelijk aangetoond is dat het echt werkt tegen muggen. Je gewoon houden aan de maximums, en er is daar geen issue aan. Ik zou liever aan een maximum deet zitten, dan aan de oxycodon...
Verder Idd, kledij die specifiek gemaakt is vr tropische regio 's (ofwel geïmpregneerd, ofwel een fijnere weefdichtheid),' s nachts een klamboe....
Veel succes wel, klinkt erg heftig.
MissYvette4u schreef:Geen idee of het voor jou werkt maar niet geschoten is altijd mis toch? : Autan spray en/of zalf (gelcreme) te koop bij Action
Spray houdt muggen tegen en zalf werkt heel goed tegen jeuk
Lau07 schreef:Ik meld me ook. In 1 weekend heb ik dit jaar meer dan 80 beten verzameld, en toen waren mijn benen zo opgezwollen dat lopen zelfs pijn deed. De dokter had dat nog nooit gezien. Ik word echt overal gebeten, zelfs op mijn voetzolen en aan de binnenkant van mijn hand. Ik heb vooral last van hele heftige zwellingen rond de bulten en een koortsachtig gevoel. Mijn huisarts zegt dat de enige echt goede oplossing is om je bloed 'vies' te maken door vitamine B te slikken en veel kinine binnen te krijgen (zit o.a. in tonic). Ik ben zo blij als de zomer dalijk voorbij is.
moonfish13 schreef:Wat kan een mens blij zijn met voor een ander zoiets kleins zeg.
Sinds ik Deet gebruik ben ik nog 3x eenmalig geprikt, en daarna niet meer!![]()
Ik vind de Deet vreselijk vies maar ik ben zó blij dat ik niet meer zo ziek en benauwd wordt!
Een keer was ik moe na het douchen en stond de Deet beneden: gelijk 3 beten en strontziek die dag dus dat had ik gelijk afgeleerd.
Ook voor 10 minuten in de auto naar huis vanaf de sportschool, ik douche thuis: smeren.
Altijd smeren, en dan hoor ik de krengen zoemen, maar ze lusten me echt niet meer.
Ik doe ook beneden geen moeite ze te vangen als het niet lui lukt.
Dan maar niet, ze lusten me toch niet nu.