Overgevoelig voor muggenbeten… Tips…?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau07
Moderator

Re: Overgevoelig voor muggenbeten… Tips…?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:35

Ik meld me ook. In 1 weekend heb ik dit jaar meer dan 80 beten verzameld, en toen waren mijn benen zo opgezwollen dat lopen zelfs pijn deed. De dokter had dat nog nooit gezien. Ik word echt overal gebeten, zelfs op mijn voetzolen en aan de binnenkant van mijn hand. Ik heb vooral last van hele heftige zwellingen rond de bulten en een koortsachtig gevoel. Mijn huisarts zegt dat de enige echt goede oplossing is om je bloed 'vies' te maken door vitamine B te slikken en veel kinine binnen te krijgen (zit o.a. in tonic). Ik ben zo blij als de zomer dalijk voorbij is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:27

Florenc schreef:
Als ik lees wat voor medicatie je moet nemen om de reactie van een beet onder controle te houden, zou ik al heel lang met deet aan het smeren zijn. Deet is niet ideaal, maar wel het enige product waarvan wetenschappelijk aangetoond is dat het echt werkt tegen muggen. Je gewoon houden aan de maximums, en er is daar geen issue aan. Ik zou liever aan een maximum deet zitten, dan aan de oxycodon...

Dat.
Mijn man reageert ook heftig en allergisch op muggenbeten. Hij heeft pillen die goed werken, maar het allebeste blijft simpelweg deet. Hij douchet er nog net niet mee, maar smeert zich iedere avond van top tot teen in en dan is er niets aan de hand.
Simpele oplossing, niet te moeilijk doen TS +:)+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 17:43

Florenc schreef:
Als ik lees wat voor medicatie je moet nemen om de reactie van een beet onder controle te houden, zou ik al heel lang met deet aan het smeren zijn. Deet is niet ideaal, maar wel het enige product waarvan wetenschappelijk aangetoond is dat het echt werkt tegen muggen. Je gewoon houden aan de maximums, en er is daar geen issue aan. Ik zou liever aan een maximum deet zitten, dan aan de oxycodon...

Verder Idd, kledij die specifiek gemaakt is vr tropische regio 's (ofwel geïmpregneerd, ofwel een fijnere weefdichtheid),' s nachts een klamboe....

Veel succes wel, klinkt erg heftig.

Ik heb die muggen pas sinds 2 weken, ik ben niet helemaal gek. :+
De rest was al aan de orde, en dat is een flinke lijst helaas.
En rare dingen ook, en random komen er dingen bij die je niet aan ziet komen.
Maar de allergoloog weet nog niet eens van de muggen af, ik heb gewoon een algemeen plan voor reacties.
Ze is op vakantie nu ook de allergoloog.

Wij hebben hier ook pas sinds heel kort muggen en vliegen, regio noord holland.
Jullie niet?
Echt hier is het bij de paarden van bijna niks naar je wordt belaagd gegaan in 2 weekjes?
De paarden hebben hier pas 1 week vliegenmaskers op.
Maar ik weet ook een stal waar je altijd opgevreten wordt de andere kant op.
Dat is natuurgebied en heb je veel vroeger beestjes.
Toen ik de eerste rode schijf kreeg icm ziek dacht ik: ok dat is pech, kan gebeuren.
Tot ik dus twee dagen later 3 beten had en echt hartstikke beroerd was.
Ja toen ben ik al snel lange kleding gaan dragen als eerste stap, en toen de bastards elk bloot stukje erg lekker vonden heb ik gelijk deet gehaald.

Maar mijn huisarts is nu dus 2 weken op vakantie, en daarvoor had ik het nog niet.
Maar de muggen zijn hier ook echt opgeplopt uit het niets lijkt wel.
Overigens heb ik oxycodon sowieso, ook om andere reden.
Maar met allergische reacties en dat kan op de sufste dingen zijn lig ik echt in een kramp niet leuk meer gewoon.
Enige wat we weten is dat ik dit jaar heel veel zorgen en gedoe gehad heb, en dat ik tegen een burn out aan zat.
Door factoren waar ik dus niks mee kon.
Of nouja er werd niet naar geluisterd waardoor ik uitgeput ben geraakt, en ik uiteindelijk hulptroepen ingezet heb om duidelijk te krijgen dat ik hier aan onderdoor ging.
Dat ging dus mede om de oxycodon en mijn dna waar we enorm mee gestoeid hebben om er een weg in te vinden.
De huisarts vond me enorm opgeknapt ook gelukkig voor haar vakantie.
Ze had een heel ander mens aan de telefoon.
Ik ben door de lockdowns mijn noodzakelijke spiermassa kwijtgeraakt, omdat mijn enige mogelijke manier van trainen wegviel.
Dat heeft veel kwaad gedaan en er is veeeeel fysio doorheen gegaan dit jaar.
Maar alsnog kreeg hij me er niet door, en dat zag de huisarts laatst ook in.
En dan mag ik dus alleen de zwaardere middelen, helaas.
Gelukkig hoeft het zonder allergische reacties alleen s’avonds.
We hopen dus dat nu ik rust heb dat het weer bijtrekt, dat is eerder gebeurt.
Vroeger was ik giga allergisch voor gluten en melk als in een week ziek.
Daar ben ik vanaf, al eet ik gluten wel beperkt.
Maar geen brood of direct zuivel voor mij.

Maar muggen die zijn dus nieuw.
Maar het beestjes seizoen is hier ook nog vers.
Ik lijk trouwens aardig door de reactie heen te zijn nu. *\o/*

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 20:08

Nou op nog moe na, ben ik erdoor! *\o/*
Geen kramp meer en nauwelijks pijn.
Wat een verademing zeg, de extra medicijnen zijn ook niet meer nodig nu. *\o/*
*rent nog eens naar de deet*

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 20:17

MissYvette4u schreef:
Geen idee of het voor jou werkt maar niet geschoten is altijd mis toch? : Autan spray en/of zalf (gelcreme) te koop bij Action
Spray houdt muggen tegen en zalf werkt heel goed tegen jeuk

Hebben ze deze bij de action? Wij hebben het in Kroatië gekocht. Het enige wat echt werkte bij mijn dochter. Goed te weten, fiets ik er morgen even langs.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 20:21

Lau07 schreef:
Ik meld me ook. In 1 weekend heb ik dit jaar meer dan 80 beten verzameld, en toen waren mijn benen zo opgezwollen dat lopen zelfs pijn deed. De dokter had dat nog nooit gezien. Ik word echt overal gebeten, zelfs op mijn voetzolen en aan de binnenkant van mijn hand. Ik heb vooral last van hele heftige zwellingen rond de bulten en een koortsachtig gevoel. Mijn huisarts zegt dat de enige echt goede oplossing is om je bloed 'vies' te maken door vitamine B te slikken en veel kinine binnen te krijgen (zit o.a. in tonic). Ik ben zo blij als de zomer dalijk voorbij is.

Jouw reactie was me ontgaan.
Jij bent ook de sjaak zeg, alleen bij jou zwelt alles dus op. :(:)
Ik ben ook koortsachtig, maar de bultjes blijven klein ik ben alleen écht zó beroerd inwendig zeg maar, dat je haast niet aan een mug zou denken.
Het is dat ik echt duidelijk jeuk krijg op plekken van de beten, maar dat neemt de medicatie weg.
Tonic is wel een goede, dat lust ik ook graag.

Maar ik heb dus niks nodig voor na de beet voor op de beet zelf.
Meer een wat is nou de allerbeste optie om het te voorkomen.
En daarin ben ik gewoon nieuw, want ik heb nooit wat nodig gehad, hooguit als kind in italië op campings met heel, heel veel beestjes.
Maar dat is heul lang geleden. :+
Zelfde geld was er inmiddels een wondermiddel ontdekt waar ik niks vanaf wist.
Ebay ofzo vind ik ook prima als het maar werkt.
Maar het is dus nog steeds Deet, net als 20 jaar terug.

Maar verder, eigenlijk alleen de paarden die kriegelig worden van de vliegen of gewoon pech hadden droegen hier dekens en of een masker.
Vaak ook tussen de oren of uit angst voor steekbeesten, en dan snap ik ook nog. :(:)
Maar ik heb dus een vliegendeken en een rambo sweet itch hoody.
Een jaar hadden we extreem dazen, verder niet.
Ik vraag me echt af waarom ik die dekens heb soms, want gebruiken hoef ik ze nooit.
Het is alleen vrij duur zo’n rambo deken wegdoen, als je hem later toch nodig hebt. :=
Ding is ook echt zgan nog, hooguit een week op gehad in 4 jaar. :=
Alleen nu sinds een paar dagen hebben ze allemaal een vliegenkap op en stikt t van de muggen sinds hooguit 2 weken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 23:08

Wat kan een mens blij zijn met voor een ander zoiets kleins zeg.
Sinds ik Deet gebruik ben ik nog 3x eenmalig geprikt, en daarna niet meer! _/-\o_
Ik vind de Deet vreselijk vies maar ik ben zó blij dat ik niet meer zo ziek en benauwd wordt!

Een keer was ik moe na het douchen en stond de Deet beneden: gelijk 3 beten en strontziek die dag dus dat had ik gelijk afgeleerd.
Ook voor 10 minuten in de auto naar huis vanaf de sportschool, ik douche thuis: smeren.
Altijd smeren, en dan hoor ik de krengen zoemen, maar ze lusten me echt niet meer. *\o/*

Ik doe ook beneden geen moeite ze te vangen als het niet lui lukt.
Dan maar niet, ze lusten me toch niet nu. :+

atilla

Re: Overgevoelig voor muggenbeten… Tips…?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 23:48

Ik gebruik vaak zo’n dingetje om een muggenbeet uit te zuigen. Of bij wespen kan ook. Hoe sneller je dat doet na een beet hoe beter het werkt. Ik denk dat dit ook een allergische reactie verminderd?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 23:52

Ik moet gewoon voorkomen dat ze me prikken.
Ze zijn zoooo klein en ik slik s’avonds sterke pijnstillers, dus ik voel ze waarschijnlijk niet eens prikken.
Dan ben je altijd te laat. :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 23:59

moonfish13 schreef:
Wat kan een mens blij zijn met voor een ander zoiets kleins zeg.
Sinds ik Deet gebruik ben ik nog 3x eenmalig geprikt, en daarna niet meer! _/-\o_
Ik vind de Deet vreselijk vies maar ik ben zó blij dat ik niet meer zo ziek en benauwd wordt!

Een keer was ik moe na het douchen en stond de Deet beneden: gelijk 3 beten en strontziek die dag dus dat had ik gelijk afgeleerd.
Ook voor 10 minuten in de auto naar huis vanaf de sportschool, ik douche thuis: smeren.
Altijd smeren, en dan hoor ik de krengen zoemen, maar ze lusten me echt niet meer. *\o/*

Ik doe ook beneden geen moeite ze te vangen als het niet lui lukt.
Dan maar niet, ze lusten me toch niet nu. :+

Totdat ze je pakken op dát éne plekje waar je echt geen Deet op wil smeren: je lippen!

Ik lag in Australië in een Swag (canvas 'hoes' met matje erin) in de open lucht (iedereen van de groep) helemaal diep in mijn slaapzak. Eigenlijk alleen mn mond en neus staken uit. Toen werd ik in mn lip geprikt. Binnen 1 uur had ik een giga opgezwollen lip, kon niets meer eten of drinken want alles liep zó mn mond uit.

En tot dan nooit ergens allergisch op gereageerd. Dichtstbijzijnde ziekenhuis was nog 6,5 uur rijden.

Tegen de tijd dat we Alice Springs binnen reden, was mijn lip gelukkig weer geslonken tot normaal en was een ziekenhuis bezoekje niet meer nodig.

Dus zeg nooit nooit dat je niet meer geprikt wordt. Als ze willen, zoeken ze wel een stukje huid zonder deet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 00:03

Klinkt bemoedigend. :')
Gelukkig is het AMC 25 minuten gas geven vanaf hier. _O-
Nee ik heb gelukkig basis alle medicatie in huis die een ziekenhuis ook geeft.
Vaak gaat dat om zware antihistamine, prednison, en evt als het dan nog foute boel is adrenaline, wat in een epipen zit.
En ik heb een andere aandoening waardoor ik prednison in injectievorm heb voor nood.
En dus pillen van dat allergiemiddel en mijn epipennen.
Dus ik hoef me gelukkig niet extreem zorgen te maken, want ik moet van de allergoloog na een epipen dus direct ook prednison prikken.
Dat geeft wel een safe gevoel, en dan kan ik daarna naar een ziekenhuis toe.
Maar dat is best prettig, dat ik vast kan beginnen met medicatie die me veiliger houdt. :)
Het is voor mij ook nu amper voor te stellen dat ik zo ziek was van die pokkebeesten.
Nu gaat dat super.