Waar ik zei: 'ik vind het spannend dat ik niet weet of ik reageer op een trigger', geef jij aan 'ik wandel door de triggers heen en.. Waar zijn die aanvallen eigenlijk?'.
Die onthoud ik
Geen idee of het helpt, maar afijn
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) gaat het goed. Ik ervaar minder stress, heb fijne feestdagen achter de rug en het eten van eten was tijdens de feestdagen ook gewoon gewoon. Ik heb de afgelopen weken zelfs een paar keer lichtjes gebaald dat de horeca gesloten is. (
) Dat ik daardoor niet de mogelijkheid had om te proberen of het eten ín een restaurant lukt. Echt. *proest*. Dat had ik een halfjaar geleden absoluut niet in mijn hoofd. Bij het idee alleen al, was ik destijds dichtgeklapt.
Het leven is (gelukkig
) niet maakbaar, dus zal gaan met pieken en dalen... Waardoor ik toch wat schrik heb voor een terugval bij stress of specifieke triggers. Maar daar werken we aan, en stap voor stap... Zal dat hopenlijk goed gaan.
Want echt. Dat is gewoon echt rot. 
Ik merkte dit keer wel dat mijn broeken wat losser zaten dan normaal, dus ik ben ietsjes afgevallen. Maar zichtbaar voor anderen was het niet
Voor als iemand dit nog volgt
Al schrijf ik dit wel rond middernacht na een hele drukke dag... Dus eventuele typfouten of onlogische zinnen... Sorry not sorry
En dat was vandaag!
Wat dus ook betekende dat ik op het einde vol zat en niet meer hoefde. Toen nam ik nog 1 laatste hap waarbij ik even het gevoel kreeg van "o nee. Dit gaat niet goed", waardoor de focus meer op (de smaak van) het eten kwam en het gevoel werd versterkt.
Anoniem schreef:Precies dat gevoel ja! Dat is o zo fijn! Ik zat laatst met een glimlach van oor tot oor in de kantine van het werk... Omdat ik wat stukjes fruit had gegeten![]()
Ook stoer bezig Maralyn! Gewoon gegeten bij de MacSnack, topper!

Het is zo ontzettend fijn dat dat af en toe weer kan! En zo zetten we steeds weer stappen. Waaronder dus hele grote zoals vandaag!
maar ik bedoel vooral dat ik het je niet gun weer zo diep te zitten, zeker nu je merkt dat het ook anders kan).
) nu sneller herken en dus eerder een pas op de plaats kan maken.
) Anoniem schreef:(...)
Binnenkort staat er een etentje met collega's gepland, en een paar verjaardagsfeestjes waar ik geen invloed heb op het eten. (...)
maralyn schreef:Je bent echt goed bezig.
Gezien ik taboes aan het breken ben, maak ik dit onderwerp overal een beetje bespreekbaar.
En ik kom er achter dat heeeeeel veel mensen dit in hun jeugd gehad hebben. Maar velen er over heen zijn gegroeid. Sommigen dus niet. Waaronder wij.
Mindim schreef:Ik kan ook niet eten bij stress, heb een brok in mijn keel constant, zo voelt het. Ik heb enige tijd geleden een heel stressvolle periode gehad en mijn gewicht is toen ook gezakt naar 47 kilo en kreeg ik ook eczeemuitslag.
Het duurde even voordat ik erkende dat het door stress kwam en ook drastische besluiten genomen om van de stress af te komen.
Gelukkig heb ik nu weer normaal gewicht, maar met stress vliegen de kilo's er nog steeds af.