En dan moet je een bril

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:29

Ik heb een bril en fotografeer ook met bril op. Nooit problemen mee.
Het enige wat ruk is met een bril is regen. En dat het soms kan beslaan als het buiten heel koud is en binnen warm. Nadeel lenzen is dat je ze maar 12 uur mag dragen per dag en lenzen snel irriteren. Ik kon er niet aan wennen.

Ik ben zonder bril zo blind als een mol. Qua bril strak/los. Een goede opticien kan elke bril prettig passend maken. Ik heb een vrij dure bril van Chloé maar wat ben ik blij met dat ding!

En nog een nadeel is trouwens met zon. Zonnebril wordt een dingetje. Ik heb er nu eentje op sterkte van Calvin Klein maar je hebt ook van die clip-on dingen. Schijtlelijk maar functioneel voor in de auto. Zou er never nooit mee over straat gaan. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:33

Absolem schreef:
Ik had altijd hele dure monturen bij de opticien. Eens in de drie jaar meet ik opnieuw en dan is het montuur ook wel op doorgaans. Nou had ik de laatste keer niet zo veel geld en was vergeten mijn zorgverzekering omhoog te zetten. Dus ik heb een keer een montuur bij Charlie temple besteld met glazen.. iets sterker glas dan ik had op de gok, voor 50 euro wel met een kwart cilinder correctie er in.

Je raad het al. Niet stuk te krijgen dat kreng. _O- en ik heb 'm nog steeds. Wel moet ik nieuwe glazen want krasjes zijn nu wel duidelijk aan het worden.

De monturen van de opticien zijn vele malen mooier. Maar ook vele malen duurder en vele malen gevoeliger in mijn opinie.
Die ervaring heb ik dan weer niet, en mijn ouders hebben die ervaring juist andersom. Daarom zijn zij van Hans Anders weer overgestapt naar onze vaste opticien.

Mijn vorige bril is echt zwaar mishandeld toen ik fulltime in de paarden werkte, waaronder een paar gezichtslandingen en vlieglessen van mijn gezicht af, en die heeft daar niets aan overgehouden. Mijn huidige bril heeft wel een wat fijner gebouwd montuur, dus daar ben ik wel wat voorzichtiger mee, maar een fijn montuur is natuurlijk altijd minder sterk dan een dikker montuur. :P

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:57

MarlindeRooz schreef:
Kan je geen lenzen nemen? Ik heb ook een bril (gehad) en heb nu dus lenzen. Vond met fotografie een bril echt vreselijk irritant.

Dat gaat met prisma helaas niet.

Liselot

Re: En dan moet je een bril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 18:02

Lenzen hebben sowieso niet de voorkeur. Ik fotografeer ook regelmatig met zonnebril en dat gaat ook prima :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 11:24

Dit wordt hem

Afbeelding

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:32

Wat leuk dat je aan de bril mag :) Ik hou van mijn bril, heb verschillende monturen om af te kunnen wisselen. Ik laat me juist altijd door de verkoper adviseren, zij hebben er kijk op en ik heb nog nooit een bril gehad die niet leuk stond. Moet wel zeggen dat ik nooit naar een keten opticien ga, maar voor de kwaliteit/service van een plaatselijke ondernemer. Na een jaar krijg ik een felicitatie in de bus (Hoera, uw bril is jarig) met daarbij de uitnodiging voor een check. Wordt de bril even schoongemaakt, evt schroefjes aangedraaid, gewoon even nakijken. Ik spoel trouwens altijd mijn bril eerst af voordat ik de glazen poets. Anders krijg ik heel snel krassen omdat ik mijn bril ook op heb naar stal en er dan altijd wel zand/stof op je bril komt.

Leuk montuur heb je uitgekozen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:33

Heel leuk! Staat je goed! :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:41

Mooi Liselot, staat je goed hoor!

(herken de zaak, fijne opticien, daar ben je in goede handen)

Ik heb vanaf begin 20 een bril, moest ook echt wennen maar na een paar maanden wordt het zo 'normaal' dat je zonder bijna naakt bent haha.
Gewoon opzetten, niet meer af doen en dan went het best vlot.

Leuke is dat als je ooit een nieuwe uitzoekt, dat mensen vragen of je naar de kapper bent geweest :P

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 11:56

Verschillende monturen gaat mij nog een beetje ver, heb nu een gewone bril en zonnebril voor 870 euro. Prisma glazen zijn duur :=
Krijg gelukkig 180 vergoed per 3 jaar van de zorgverzekeraar, doet het iets minder pijn

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:01

Staat je erg mooi! Goede keuze.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:06

Liselot schreef:
Verschillende monturen gaat mij nog een beetje ver, heb nu een gewone bril en zonnebril voor 870 euro. Prisma glazen zijn duur :=
Krijg gelukkig 180 vergoed per 3 jaar van de zorgverzekeraar, doet het iets minder pijn

Pro-tip: cancel die verzekering en zet het geld wat je bespaart op een spaarrekening voor je volgende bril. Dan hou je over het algemeen meer over :j

Bril staat je goed trouwens!
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 20-07-21 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:07

Heel gaaf! Ik vond mijn bril echt een verademing, ik heb hem opgezet en altijd blijven dragen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 12:09

IMANDRA schreef:
Liselot schreef:

Pro-tip: cancel die verzekering en zet het geld wat je bespaart op een spaarrekening voor je volgende bril. Dan hou je over het algemeen meer over :j

Bril staat je goed trouwens!

Die verzekering heb ik toch nodig ivm fysio, dus heb hem niet speciaal voor de bril :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:12

Ah, ja dan is het wel voordelig ja :j. Ik had hem voor mijn bril, maar kwam erachter dat je het met alleen brilvergoeding er niet uithaalt.

Nog een tip: als je hem ooit een keer goed wil schoonmaken: smeer in met (groene) dreft, spoel af onder een lauwwarme kraan en droog met een katoenen doek (theedoeken werken altijd wel goed). En altijd zorgen dat je brillendoekjes bij de hand hebt, die werken toch het fijnste! Wil je die een keer wassen, dan op 30/40 graden zonder wasverzachter in de wasmachine :j

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:39

Geen groene dreft zegt mijn opticien juist ivm het (citroen?) zuur wat erin zit. Er schijnt ook een roze versie Dreft te zijn, die kan wel :D
Ik ga meestal in de eerste twee weken van het nieuwe jaar naar mijn opticien, dan worden de monturen van het vorige jaar met flinke korting aangeboden. 50%, 70%, dat is best interessant dan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:44

Idd dreft wordt afgeraden.

De mijne gaat gewoon even mee in bad altijd :D ook niet zo goed maar heb hem toch al wat jaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:48

Dreft zonder citroen kan :) dus even de ingrediënten lezen. Ik gebruik het goedkoopste afwasmiddel van de jumbo.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:16

Ja wij hebben de groene original, daar zit geen citroen in dacht ik?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:47

Hij staat leuk, ik vind hem enorm goed bij je passen!

Ik maak mijn bril altijd schoon met een beetje handzeep, gewoon bij het handenwassen af en toe. De dreft pak ik pas als het echt niet schoon meer wil worden.