Het enige wat ruk is met een bril is regen. En dat het soms kan beslaan als het buiten heel koud is en binnen warm. Nadeel lenzen is dat je ze maar 12 uur mag dragen per dag en lenzen snel irriteren. Ik kon er niet aan wennen.
Ik ben zonder bril zo blind als een mol. Qua bril strak/los. Een goede opticien kan elke bril prettig passend maken. Ik heb een vrij dure bril van Chloé maar wat ben ik blij met dat ding!
En nog een nadeel is trouwens met zon. Zonnebril wordt een dingetje. Ik heb er nu eentje op sterkte van Calvin Klein maar je hebt ook van die clip-on dingen. Schijtlelijk maar functioneel voor in de auto. Zou er never nooit mee over straat gaan.
en ik heb 'm nog steeds. Wel moet ik nieuwe glazen want krasjes zijn nu wel duidelijk aan het worden.
Ik hou van mijn bril, heb verschillende monturen om af te kunnen wisselen. Ik laat me juist altijd door de verkoper adviseren, zij hebben er kijk op en ik heb nog nooit een bril gehad die niet leuk stond. Moet wel zeggen dat ik nooit naar een keten opticien ga, maar voor de kwaliteit/service van een plaatselijke ondernemer. Na een jaar krijg ik een felicitatie in de bus (Hoera, uw bril is jarig) met daarbij de uitnodiging voor een check. Wordt de bril even schoongemaakt, evt schroefjes aangedraaid, gewoon even nakijken. Ik spoel trouwens altijd mijn bril eerst af voordat ik de glazen poets. Anders krijg ik heel snel krassen omdat ik mijn bril ook op heb naar stal en er dan altijd wel zand/stof op je bril komt.