Blaasontsteking, ab of iets natuurlijks gebruiken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: Blaasontsteking, ab of iets natuurlijks gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:44

Ik wou het net zeggen, doxy bij blaasontsteking is wel bijzonder, ik kende hem nog niet

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:56

Ik heb een aantal jaar geleden ook veel blaasontstekingen achter elkaar gehad. Ben iedere keer gewoon naar de dokter geweest voor een kuur helaas. Niks anders werkte dan iedere keer die stomme kuur. Cranberry sap werkte wel om wat comfortabeler te plassen maar het zorgde er niet voor dat het over ging. Bespreek het gewoon met je huisarts.

Mocht het vaker voorkomen ga onderzoeken wat de oorzaak is. Echt heel stom maar mij bleek het achteraf gezien te komen door achterstallige hygiëne van mijn ex. Sinds dat ik niet meer met hem ben heb ik nooit meer een blaasontsteking gehad en in die 5 jaar tijd dat ik met hem was bijna om de drie maanden. Ik deed wel altijd braaf uitplassen en wassen erna maar blijkbaar heeft het toch echt aan hem gelegen. :+

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:57

Inderdaad cranberry sap en ik drink dan ook nog blaas- en nierenthee. Echt lekker is het niet, maar het hielp wel bij mij!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 23:00

Polly schreef:
Ik wou het net zeggen, doxy bij blaasontsteking is wel bijzonder, ik kende hem nog niet

Idd bijzonder. Hier word altijd augmentin of ?? Die met de moeilijke naam… gele capsules meestal gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 23:34

genja schreef:
Marije_1997 schreef:
Veel drinken en cranberry eten of sap drinken.

Ik heb helaas last gehad van een chrnosiche blaasontsteking. Na een doxy kuur was het verdwenen. Sindsdien ook geen last meer van gehad.

Doxycycline kuur voor blaasontsteking? Dat is best bijzonder . Is er dan eerst gekweekt en een specifieke bacterië uitgekomen die op doxy reageeet ? Heb veel voorbij zien komen maar deze niet wel Amoxi

Nee had doxy voor m'n acne, maar sloeg ie slecht op aan. Blaasontsteking daar in tegen was zo weg hahah. Doxy was ook een maand lang dacht ik. Na het stoppen was m'n acnee zo weer terug helaas.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:05

Als je dan straks klaar bent met je AB kuur zou je nog elke avond voor het slapengaan een vit. C tablet kunnen slikken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:59

Gewoon de AB, nemen je wilt echt niet dat de infectie erger wordt en meer schade gaat veroorzaken.

Ik heb ongeveer 3-4 keer per jaar blaasontsteking, geen enkele vitamine/sap/D mannose heeft mij er ooit van af geholpen. Ze;fs preventief werkt t bij mij niet. Het is helaas iets waar ik mee moet leven.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-21 11:43

Ik ben vandaag begonnen met de ab. Het is niet anders. Preventief ga ik wel wat middelen die jullie aanraden gebruiken. Bedankt voor alle tips.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:54

Bij mij werkt baking soda (ja, heeeeel goor) en dan een halve eetlepel in een beetje water.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:46

LovingTweety schreef:
Bij mij werkt baking soda (ja, heeeeel goor) en dan een halve eetlepel in een beetje water.

Ik noem het gewoon bij haar Nederlandse naam: natriumbicarbonaat. Voor 5 euro een kilo bij de drogist.
Het smaakt niet lekker.

Maar het is wel iets anders dan 'spul om je urine zuur te houden' (pH met een laag getal, een 3 of 4)
natriumbicarbonaat werkt ont-zurend (pH boven de 7).

Als het werkt, werkt het. Maar het werkingsmechanisme...?
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 15-07-21 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:51

Ik mag geen AB vanwege mijn medicatie, dus slik ik al jaren dagelijks preventief cranberry tabletten van de Tuinen. Toen ik ooit een blaasontsteking had moest ik meerdere malen per dag een dubbele dosis paracetamol slikken van de ha. Kan me herinneren dat ik er kotsmisselijk van werd, maar uiteindelijk was ik er wel van af. Sindsdien de cb tabletten en * afkloppen * nooit meer last gehad.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:41

Met welke medicatie mag je geen antibiotica dan ? (Puur nieuwsgierigheid hoor)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:38

Charaz schreef:
Met welke medicatie mag je geen antibiotica dan ? (Puur nieuwsgierigheid hoor)

Stuur je een pb ;)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:46

Weet niet of het bij jou van toepassing is, maar plassen na gemeenschap voorkomt ook blaasontstekingen.. Bij mij in ieder geval.. :')

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:09

Ik slik al jaren van luco vitaal de cranberry extra anders ben ik continu de klos. Kruidvat heeft standaard 1 + 1 gratis

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:14

Ik krijg ook schimmelinfectie van antibiotica. Vorig jaar kreeg ik ook blaasontsteking en heb dit aangegeven, ik heb toen een andere soort antibiotica gekregen en heb er toen geen last van gehad. Wel belangrijk dat je de kuur helemaal afmaakt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:16

Bij mij werken de Roter Cysticare tabletten als de brandweer.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:28

J0anieke schreef:
Weet niet of het bij jou van toepassing is, maar plassen na gemeenschap voorkomt ook blaasontstekingen.. Bij mij in ieder geval.. :')

Inderdaad. Ik weet niet in hoeverre het (niet) algemeneen bekend is maar plassen na seks (welke vorm dan ook) is zo belangrijk.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:29

Janneke2 schreef:
LovingTweety schreef:

Ik noem het gewoon bij haar Nederlandse naam: natriumbicarbonaat. Voor 5 euro een kilo bij de drogist.
Het smaakt niet lekker.

Maar het is wel iets anders dan 'spul om je urine zuur te houden' (pH met een laag getal, een 3 of 4)
natriumbicarbonaat werkt ont-zurend (pH boven de 7).

Als het werkt, werkt het. Maar het werkingsmechanisme...?

Ik weet niet waar je citaat vandaan komt want die heb ik niet gezegd. Maar het werkt en volgens mij was dat de vraag.

Overigens heb ik geen 5 kilo nodig, want zo lang is het nou niet werkzaam meer voor een blaasontsteking en voor de rest gebruik ik het nauwelijks. Maar het is een prima tip voor degene die het voor andere zaken gebruiken.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:30

deksel schreef:
J0anieke schreef:

Inderdaad. Ik weet niet in hoeverre het (niet) algemeneen bekend is maar plassen na seks (welke vorm dan ook) is zo belangrijk.

En vooral veel drinken, want na de sex kan ik plassen en douchen wat ik wil, maar als mijn vriend een week weg was en ik niet dronk had ik ook een blaasontsteking.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:14

deksel schreef:
J0anieke schreef:

Dit dus... toen ik bij een nieuwe huisarts kwam met de zoveelste blaasontsteking vertelde die mij om altijd nog te plassen na de seks voor te gaan slapen... sindsdien geen blaasontsteking meer gehad.
Dit moeten ze gewoon vermelden bij de seksuele voorlichting op school.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:32

LovingTweety schreef:
(@Janneke2)
Ik weet niet waar je citaat vandaan komt want die heb ik niet gezegd.

Om 11.54
Citaat:
Maar het werkt en volgens mij was dat de vraag.

Volgens mij is dat idd ook de vraag.

Het verbaast mij - maar dat is natuurlijk precies het moment waar het interessant wordt.

Het is niet 'houd de boel zuur' of uitspoelen/ voorkomen dat de bacteriën goed aanhechten.
Het is ook geen ondersteuning voor bacteriën die indirect slijmvliezen ondersteunen.
Citaat:
Overigens heb ik geen 5 kilo nodig, want zo lang is het nou niet werkzaam meer voor een blaasontsteking en voor de rest gebruik ik het nauwelijks. Maar het is een prima tip voor degene die het voor andere zaken gebruiken.

Ik gebruik het oa om in te baden ('weken'), om een te veel aan zuur (spierpijn, melkzuur) af te voeren.
Per half uur weken 100 gram.

Als ik het drink, beperk ik me meestal tot een theelepel.
(Maar zelfs dan ben ik als :o Hollandse krent niet van plan om meer te betalen ivm een 'fancy' Engelse naam.)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:16

Janneke2 schreef:
LovingTweety schreef:
(@Janneke2)

Om 11.54
Citaat:

Het verbaast mij - maar dat is natuurlijk precies het moment waar het interessant wordt.

Het is niet 'houd de boel zuur' of uitspoelen/ voorkomen dat de bacteriën goed aanhechten.
Het is ook geen ondersteuning voor bacteriën die indirect slijmvliezen ondersteunen.
Citaat:

Ik gebruik het oa om in te baden ('weken'), om een te veel aan zuur (spierpijn, melkzuur) af te voeren.
Per half uur weken 100 gram.

Als ik het drink, beperk ik me meestal tot een theelepel.
(Maar zelfs dan ben ik als :o Hollandse krent niet van plan om meer te betalen ivm een 'fancy' Engelse naam.)

En het werkt perfect bij zure oprispingen of maagpijn door maagzuur!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:26

Ik had chronische blaasontsteking (3 maanden lang en AB deed niks..) alles geprobeerd, citroensap, cranberry (sap, verse, pillen…) niks hielp bij mij. Vervolgens uit wanhoop ben ik essentiële olie gaan proberen, met het idee dat het niks zou doen. Onguard en lemongrass olie van DoTerra (essentiële oliën) gesmeerd en in 20 minuten was het branderige gevoel weg. :wow: :o Sindsdien als ik het aan voel komen begin ik vast met smeren en met veel water drinken.

Vitamine C moet je mee oppassen, vergroot je de kans mee op nierstenen als je daar structureel te veel van binnenkrijgt, aldus mijn diëtist :=

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 05:29

Janneke2 schreef:
LovingTweety schreef:
(@Janneke2)

Om 11.54
Citaat:

De opmerking van het zuur houden is niet mijn opmerking. Daar doel ik op.

Overigens koop ik het niet bij de apotheek om de simpele reden dat die dingen nooit open zijn als ik uit mijn werk kom (6uur) en de winkels wel (10 uur) :)