Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
genja schreef:Marije_1997 schreef:Veel drinken en cranberry eten of sap drinken.
Ik heb helaas last gehad van een chrnosiche blaasontsteking. Na een doxy kuur was het verdwenen. Sindsdien ook geen last meer van gehad.
Doxycycline kuur voor blaasontsteking? Dat is best bijzonder . Is er dan eerst gekweekt en een specifieke bacterië uitgekomen die op doxy reageeet ? Heb veel voorbij zien komen maar deze niet wel Amoxi
LovingTweety schreef:Bij mij werkt baking soda (ja, heeeeel goor) en dan een halve eetlepel in een beetje water.
Janneke2 schreef:LovingTweety schreef:Bij mij werkt baking soda (ja, heeeeel goor) en dan een halve eetlepel in een beetje water.
Ik noem het gewoon bij haar Nederlandse naam: natriumbicarbonaat. Voor 5 euro een kilo bij de drogist.
Het smaakt niet lekker.
Maar het is wel iets anders dan 'spul om je urine zuur te houden' (pH met een laag getal, een 3 of 4)
natriumbicarbonaat werkt ont-zurend (pH boven de 7).
Als het werkt, werkt het. Maar het werkingsmechanisme...?
deksel schreef:J0anieke schreef:Weet niet of het bij jou van toepassing is, maar plassen na gemeenschap voorkomt ook blaasontstekingen.. Bij mij in ieder geval..
Inderdaad. Ik weet niet in hoeverre het (niet) algemeneen bekend is maar plassen na seks (welke vorm dan ook) is zo belangrijk.
deksel schreef:J0anieke schreef:Weet niet of het bij jou van toepassing is, maar plassen na gemeenschap voorkomt ook blaasontstekingen.. Bij mij in ieder geval..
Inderdaad. Ik weet niet in hoeverre het (niet) algemeneen bekend is maar plassen na seks (welke vorm dan ook) is zo belangrijk.
LovingTweety schreef:(@Janneke2)
Ik weet niet waar je citaat vandaan komt want die heb ik niet gezegd.
Citaat:Maar het werkt en volgens mij was dat de vraag.
Citaat:Overigens heb ik geen 5 kilo nodig, want zo lang is het nou niet werkzaam meer voor een blaasontsteking en voor de rest gebruik ik het nauwelijks. Maar het is een prima tip voor degene die het voor andere zaken gebruiken.
Janneke2 schreef:LovingTweety schreef:(@Janneke2)
Om 11.54Citaat:Maar het werkt en volgens mij was dat de vraag.
Volgens mij is dat idd ook de vraag.
Het verbaast mij - maar dat is natuurlijk precies het moment waar het interessant wordt.
Het is niet 'houd de boel zuur' of uitspoelen/ voorkomen dat de bacteriën goed aanhechten.
Het is ook geen ondersteuning voor bacteriën die indirect slijmvliezen ondersteunen.Citaat:Overigens heb ik geen 5 kilo nodig, want zo lang is het nou niet werkzaam meer voor een blaasontsteking en voor de rest gebruik ik het nauwelijks. Maar het is een prima tip voor degene die het voor andere zaken gebruiken.
Ik gebruik het oa om in te baden ('weken'), om een te veel aan zuur (spierpijn, melkzuur) af te voeren.
Per half uur weken 100 gram.
Als ik het drink, beperk ik me meestal tot een theelepel.
(Maar zelfs dan ben ik alsHollandse krent niet van plan om meer te betalen ivm een 'fancy' Engelse naam.)
Janneke2 schreef:LovingTweety schreef:(@Janneke2)
Om 11.54Citaat:Maar het werkt en volgens mij was dat de vraag.
Volgens mij is dat idd ook de vraag.
Het verbaast mij - maar dat is natuurlijk precies het moment waar het interessant wordt.
Het is niet 'houd de boel zuur' of uitspoelen/ voorkomen dat de bacteriën goed aanhechten.
Het is ook geen ondersteuning voor bacteriën die indirect slijmvliezen ondersteunen.